Οι μοτοσυκλέτες, κατά τα φαινόμενα, έχουν ακόμα μέλλον στον κόσμο μας.

Πόσο ακόμα θα «ζήσει» η μοτοσυκλέτα;

Τα αγαπημένα μας δίκυκλα έχουν ξεπεράσει για τα καλά τα 130 χρόνια ύπαρξης… Πόσο όμως ακόμη χρόνο ζωής έχουν άραγε;

Η μοτοσυκλέτα είναι πλέον μαζί μας για κάτι παραπάνω από έναν αιώνα. Από το 1885 και το δίκυκλο με βοηθητικές ρόδες των Daimler και Maybach φτάσαμε στο 2018 και τις μοτοσυκλέτες από ανθρακονήματα, 133 ολόκληρα χρόνια μετά. Η μοτοσυκλέτα, σαν ιδέα, άντεξε πολλές μεταβολές στον σκοπό της, βγήκε ζωντανή από 2 παγκόσμιους πολέμους και κράτησε τα εδάφη της και μετά την επέλαση του αυτοκινήτου. Όμως...πόση διάρκεια ζωής φαίνεται να έχει ακόμα, στις ραγδαία μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου κόσμου;

Ευτυχώς, κατά πάσα πιθανότητα θα έχουμε μοτοσυκλέτα για πολλά χρόνια ακόμα

Κατά τα φαινόμενα, το τέλος της μοτοσυκλέτας είναι μάλλον πολύ μακριά ακόμα. Η μοτοσυκλέτα έχει κάποια μεγάλα ατού, που την κάνουν να επιβιώνει μέσα στο χρόνο: είναι σχετικά προσιτή, κάνει την μετακίνηση εύκολη και πάνω από όλα, απόλυτα προσωπική. Αλλωστε, η αυτοκίνηση, παρά τις νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, δείχνει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ανθρώπινο παράγοντα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την μοτοσυκλέτα, ένα όχημα που ακόμη διακρίνεται για την συμμετοχικότητα που προσφέρει στον αναβάτη της. Θα είναι απόλυτα λογικό, μάλλον, να ισχυριστούμε ότι πρώτα θα πρέπει να δούμε μια επικράτηση του αυτόνομου αυτοκίνητου, προκειμένου αυτό να γίνει και στην μοτοσυκλέτα και μετά...βλέπουμε!

Μονο αν κάτι κάνει καλύτερα τη δουλειά του δίκυκλου, θα την αντικαταστήσει

Θυμηθείτε τις μοτοσυκλέτες με καλάθι, τα αλλιώς γνωστά ως sidecars. Τα οχήματα αυτά εξαφανίστηκαν, καθώς αντικαταστάθηκαν ουσιαστικά από τα αυτοκίνητα. Στην περίπτωση του καθαρόαιμου δίκυκλου όμως, ακόμη δεν έχει εμφανιστεί κάτι που να «σφετεριστεί» το θρόνο του βασιλείου του. Όπως είπαμε και στην παραπάνω παράγραφο, είμαστε ακόμη αρκετά πιο μακριά από το μέλλον, από όσο πολλοί νομίζουν ή ελπίζουν. Στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας, μόνο τα...προσωπικά ιπτάμενα οχήματα θα μπορούσαν ίσως να πάρουν την θέση της σε ένα πολύ μακρινό μέλλον –ως μέσα ατομικής μεταφοράς ή διασκέδασης.

Ακόμη και οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι η μοτοσυκλέτα έχει ακόμη 100 χρόνια ζωής

Πάρτε για παράδειγμα, την πρόσφατη παρουσίαση του BMW Vision next 100. H Γερμανική εταιρεία, αν και κοίταξε 100 ολόκληρα χρόνια μπροστά –δηλαδή σχεδόν όση ζωή έχει ήδη η μοτοσυκλέτα- παρουσίασε ένα πρωτότυπο με τροχούς. Όχι κάτι...εξωτικό, ιπτάμενο, αλλά μια υπερεξελιγμένη μοτοσυκλέτα που απλώς, είναι αυτόνομη. Πρόκειται για μια δήλωση, αν μη τι άλλο, που υποδεικνύει το υπόβαθρο που ακόμη επικρατεί στη βιομηχανία εν γένει. Είναι δηλαδή περισσότερο σαφές, ότι πρώτα οι εταιρείες μοτοσυκλέτας θα αντιμετωπίσουν την πρόκληση της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης και, αρκετά αργότερα, ίσως τους απασχολήσει το θέμα της λήξης της ζωής της μοτοσυκλέτας.

Αλήθεια, μπορούμε να απαλλαχθούμε από τις οδικές μεταφορές;

Καλή ερώτηση, η οποία προς το παρόν απαντιέται με ένα βροντερό «ΟΧΙ», ακόμη και με τόση εξέλιξη της αεροπορίας. Η απάντηση είναι απλή: Οι χερσαίες μεταφορές είναι οι πιο προσιτές από όλες τις απόψεις και μάλλον θα είναι εντελώς αδύνατον να καταργηθούν πλήρως. Αρα, η μοτοσυκλέτα διατηρεί ελπίδες επιβίωσης ακόμη και στο πολύ μακρινό μέλλον, μέχρι ίσως την στιγμή της εμφάνισης των πρώτων πόλεων με εναέριες μεταφορές, κατάργηση των δρόμων και πλήρη κατάληψη της στεριάς... 

Τι πιστεύετε εσείς; Υπάρχει περίπτωση η μοτοσυκλέτα να εξαφανιστεί; Για πόσο ακόμη θα έχουμε την ευχαρίστηση της οδήγησης δικύκλου; Ποιες θα είναι οι τάσεις που θα επικρατήσουν στο μέλλον; 
 

  • κωστας

    Η σωστη ερωτηση ειναι αν θα εξαφανιστει η μοτοσκλετα λογω των σκουτερ.Νομιζω οτι σε δεκα χρονια θα βλεπεις καποιον με μοτοσυκλετα τοσο συχνα οσο βλεπεις σημερα καποιον με royal enfield που τον προσπερνανε 125 αρια παπακια.

      4