Μοτοσυκλέτα και γυναίκα πάνε μαζί, ή μήπως όχι;

Γυναίκες και μοτοσυκλέτα: Αταίριαστος συνδυασμός;

Σκεφτείτε μια μέση ημέρα στους δρόμους της πόλης και επικεντρώστε την προσοχή σας στις μοτοσυκλέτες. Αλήθεια, πόσες γυναίκες θυμάστε να έχετε συναντήσει;

Πριν επεκταθούμε περαιτέρω, να διευκρινίσουμε: Δεν μιλάμε για scooters και παπιά. Μιλάμε για μοτοσυκλέτες. Scooters-παπιά και γυναίκες δεν είναι ασυνήθιστος συνδυασμός. Μοτοσυκλέτες και γυναίκες, όμως, είναι. Γιατί όμως να συμβαίνει αυτό, εν έτει 2018;

Πλέον δεν τίθεται κανένα θέμα προκαταλήψεων… έτσι δεν είναι;

Νομίζουμε ότι πλέον δεν θα έπρεπε, στην όποια απάντηση στο ερώτημά μας, να έχουν θέση σεξιστικές προκαταλήψεις, προ πολλού ξεπερασμένες. Η οδήγηση δεν είναι πια προνόμιο μόνο του «ισχυρού» (αλήθεια, ποιος συνεχίζει να το πιστεύει αυτό;) φύλου. Όμως γιατί η μοτοσυκλέτα δεν φαίνεται να ελκύει τις γυναίκες; Καλή ερώτηση, καθώς από ότι φαίνεται δεν έχουν ξεπεραστεί πλήρως οι αντιλήψεις του παρελθόντος. Μάλιστα, αυτό δε συμβαίνει μόνο από τους άντρες, αλλά και από τις ίδιες τις γυναίκες, που σε πολλές περιπτώσεις δεν ελκύονται ή ακόμη και απεχθάνονται, να οδηγήσουν μια μοτοσυκλέτα.

Είναι «too much» η μοτοσυκλέτα για τις γυναίκες;

Αυτή είναι μια αντίληψη η οποία γενικά κυκλοφορεί στον κόσμο των αναβατών και αναβατριών: Μία μοτοσυκλέτα είναι «πολλή» για μια γυναίκα, που θα προτιμήσει την ευκολία χρήσης ενός αυτοκινήτου ή ενός scooter, από τον συνήθη καταιγισμό ισχύος μιας μοτοσυκλέτας. Επιστημονικά βέβαια, αυτό δεν στέκει για κανένα λόγο: Μια γυναίκα μπορεί να οδηγήσει μοτοσυκλέτα εξίσου καλά ή και καλύτερα από έναν άνδρα, αν έχει τις γνώσεις και εκπαιδευτεί. Κι όμως, είναι πάρα πολλές οι γυναίκες που δεν προσεγγίζουν την μοτοσυκλέτα ακριβώς για αυτό τον λόγο: Γιατί τις τρομάζει, γιατί θεωρούν περιττή την τόση ισχύ, γιατί την χαρακτηρίζουν… αντρικό όχημα. Φαίνεται ότι τελικά, δεν έχει εξαλειφθεί τελείως η προκατάληψη από τον κόσμο μας.

Μόλις πρόσφατα  η αγορά συνειδητοποίησε την αλλαγή

Μέχρι αρκετά πρόσφατα, οι γυναίκες ήταν σχεδόν εντελώς απούσες από τις καμπάνιες προώθησης μοτοσυκλετών, έτσι λοιπόν το τελικό προϊόν φυσικά προσέλκυε το ανδρικό κοινό. Όμως, οι καιροί αλλάζουν και οι εταιρείες φαίνεται να το συνειδητοποιούν αυτό, προσθέτοντας όλο και περισσότερο την γυναικεία παρουσία στα promotional acts τους. Ακόμη και στον χώρο των αξεσουάρ, οι εταιρείες έχουν ειδικές σειρές κρανών-εξοπλισμού και άλλων ειδών, που απευθύνονται στις γυναίκες που οδηγούν μοτοσυκλέτα, δίνοντας πολύ περισσότερες επιλογές σε μία moto lady να εξοπλιστεί με είδη που  θα τονίσουν την κομψή της παρουσία και δεν θα είναι σχεδιασμένα για το αντρικό σώμα.

Υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα που ενθουσιάζουν!

Ευτυχώς, δεν είναι όλες οι γυναίκες πρόθυμες να συμβιβαστούν αποκλειστικά με scooter ή αυτοκίνητο. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα από κοπέλες που κυνήγησαν το όνειρό τους, απέκτησαν μοτοσυκλέτες και διέπρεψαν στην οδήγησή τους. Πλέον οι γυναίκες stunters ή αγωνιζόμενες ταχύτητας είναι όλο και περισσότερες και η θηλυκή παρουσία στις πίστες ξεφεύγει από τον ορισμό «εξαίρεση του κανόνα». Αυτό είναι κάτι που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, αν λάβουμε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες αυτές ξεχωρίζουν, σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο, μέχρι σήμερα και ελπίζουμε η τάση αυτή να συνεχιστεί.

Τι πιστεύετε εσείς; Είναι ανδροκρατούμενος ο χώρος της μοτοσυκλέτας; Αρχίζει αυτό να αλλάζει; Δεν πιστεύετε και εσείς ότι αυτό πρέπει να αλλάξει; 
 

  • Ελένη

    Εγώ έχω 2 μηχανές... και βλέπω ότι οι γυναίκες με μηχανή και όχι scooter είναι πιο προσεκτικές και σωστές από καποιους άνδρες στο δρόμο…. οι οποίοι είναι ριψοκίνδυνοι.

      3
  • Ελένη

    Εγώ έχω 2 μηχανές... και βλέπω ότι οι γυναίκες με μηχανή και όχι scooter είναι πιο προσεκτικές και σωστές από καποιους άνδρες στο δρόμο…. οι οποίοι είναι ριψοκίνδυνοι.

      2
  • Theodorieus

    Βασικά είναι αταίριαστος συνδυασμός και καλό είναι να μην οδηγούν......ασε....ασε......

      3