Σπορ vs πολυχρηστικού

Μια διαφορετική κόντρα ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες που προσφέρουν επιδόσεις και αδρεναλίνη, ενάντια σε αυτές που στοχεύουν στη χρηστικότητα και την καθημερινή άνεση. Η μάχη είναι περισσότερο αμφίρροπη από όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Εσύ τι διαλέγεις ;

Σίγουρα η πρώτη απάντηση που σου έρχεται στο μυαλό, είναι ένα σπορ μοντέλο επιδόσεων, που βάζει φωτιά στο δρόμο και στην καρδιά του αναβάτη. Μήπως όμως με μια προσεκτική ανάλυση, καταλήξεις ότι το πολυχρηστικό είναι καλύτερο;

Το σημαντικό είναι να βάζεις σωστές προτεραιότητες

Αν αγοράσεις μια κορυφαία μοτοσυκλέτα επιδόσεων, σίγουρα έχεις άφθονο γκάζι, ήχο που σε παρασέρνει, εμφάνιση που μαγνητίζει τα βλέμματα, τεχνολογία αιχμής πολλές φορές κατευθείαν από τους αγώνες, τρομερά περιφερειακά και δυνατότητα να στρίψεις παντού και με πολλά αν το θελήσεις. Δοκίμασε όμως να κάνεις μερικά πράγματα που κάνεις στην καθημερινότητά σου και τότε ίσως ανακαλύψεις ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα. 

Οι σπορ μοτοσυκλέτες απαιτούν αρκετές παραχωρήσεις

Προσπάθησε να μεταφέρεις δεύτερο άτομο και άκου τις γκρίνιες από το πρώτο μέτρο μέχρι την τελική στάση της διαδρομής. Φόρτωσε τη, να πας διακοπές σε ένα χωριό ή σε νησί το καλοκαίρι και δες αν βολεύει και πόσο. Κάνε τη διαδρομή σπίτι δουλειά, δουλειά σπίτι, ψήσου μέσα στην κίνηση από το αγριεμένο μοτέρ που σιγοβράζει και δεν μπορείς να το ξεδιπλώσεις και ίσως μπεις σε δεύτερες σκέψεις. Μέχρι και μια σακούλα του σουπερμάρκετ γίνεται ολόκληρη ιεροτελεστία για να την μεταφέρεις μέχρι το σπίτι. Σου ραγίζει την καρδιά να την βλέπεις να χαραμίζεται στους δρόμους πολύς, την ώρα που το φυσικό της περιβάλλον είναι στην πίστα. 

Μια πολυχρηστική πρόταση μπορεί να σου ταιριάζει περισσότερο

Μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι καλύτερη επιλογή, καθώς θα σε βολέψει σε περισσότερους τομείς. Βλέπεις, το κάθε μοντέλο είναι σχεδιασμένο για ένα συγκεκριμένο πεδίο χρήσης και είναι επόμενο ότι όταν έχεις να καλύψεις πολλαπλούς ρόλους, τότε η άνεση και η ευκολία μπαίνουν σε πρώτο πλάνο στο κάδρο των επιλογών σου. 

Η επιλογή πρέπει να γίνεται με βάση το πεδίο χρήσης

Τη μοτοσυκλέτα πρέπει να την διαλέγεις με βάση το μεγαλύτερο ποσοστό χρήσης που της κάνεις και όχι αποκλειστικά με το συναίσθημα. Πολλοί λένε θέλω μια μοτοσυκλέτα που να κάνει άνετα ταξίδια και να μπορεί να μεταφέρει άνετα συνεπιβάτη και αποσκευές και τελικά πάνε δύο φορές το χρόνο διακοπές το πολύ. Και τα υπόλοιπα χιλιόμετρα τα κάνουν εντός αστικού πεδίου, έχοντας να επωμιστούν τα επιπλέον έξοδα. Από την άλλη είναι εκείνοι που θέλουν το αγωνιστικό μοντέλο της εταιρίας γιατί ζητούν επιδόσεις και θέλουν να το βάζουν μια φορά το μήνα στην πίστα, ή να βγαίνουν όποτε μπορούν στην  εθνική για να το ξεζουμίσουν και τις υπόλοιπες μέρες οι 200 ίπποι απλώς καίνε βενζίνη μέσα στο μποτιλιάρισμα της πόλης. 

Και τα παραδείγματα είναι αμέτρητα. Παρατήρησε τον τύπο με το εκτός δρόμου που δεν πατάει ποτέ χώμα, τον αναβάτη με τις πλαϊνές βαλίτσες και τον πλούσιο εξοπλισμό που ταξιδεύει σπάνια και τον ανήσυχο οδηγό που με το δίτροχο όπλο του, στριμώχνεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα στην κίνηση. Μήπως έχουμε λάθος προτεραιότητες στο πως διαλέγουμε μοτοσυκλέτες;

Εσείς τι λέτε; Μήπως λοιπόν έχεις και εσύ διαλέξει μοτοσυκλέτα με βάση το 5% της χρήσης και όχι το 95%; Και τελικά πόσο πάθος και πόσο λογική απαιτείται στην επιλογή μοτοσυκλέτας;