Εάν θες καλό, πάρε Ιαπωνικό

Υπάρχουν πολλοί που επιμένουν ότι αν θες μοτοσυκλέτα που θα σου κρατήσει και θα σε βγάλει παλικάρι, θα πρέπει να επιλέξεις Ιαπωνικό μοντέλο. Ισχύει τελικά ότι τα Ιαπωνικά είναι περισσότερο αξιόπιστα ή μήπως τα πράγματα έχουν αλλάξει;

Όταν επιλέγουμε μοτοσυκλέτα θέλουμε να αντέξει στο χρόνο

Λίγο η οικονομική κρίση, λίγο το ότι δεν μας αρέσουν οι πολλές αλλαγές και ο μέσος όρος ηλικίας των μοτοσυκλετών στη χώρα μας μεγάλωσε. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που πλέον κρατάμε τις μοτοσυκλέτες στην κατοχή μας, περισσότερο απ όσο παλιά. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι όταν διαλέγουμε μοτοσυκλέτα δεν κοιτάμε με  μοναδικό γνώμονα τι μας αρέσει σήμερα, αλλά το τι θέλουμε να οδηγούμε σε μερικά χρόνια από τώρα και αν θα αντέξει στο χρόνο, ώστε να μην μας φαίνεται παλιό. Στους περισσότερους κύκλους μοτοσικλετιστών, η απάντηση στην ερώτηση τι μάρκα μοτοσυκλέτας θα αγόραζαν για να τους κρατήσει για τα επόμενα δέκα χρόνια, είναι Ιαπωνικό. Τι ξεχωριστό έχουν λοιπόν οι μοτοσυκλέτες που προέρχονται από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ώστε να τυγχάνουν τόσο μεγάλης αποδοχής;
 
Η αξιοπιστία των Ιαπωνικών μοντέλων, τα καθιέρωσε στην  συνείδηση των αναβατών 

Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό και έχει γίνει κλισέ, είναι το θέμα της αξιοπιστίας. Η άποψη αυτή δεν επικράτησε τυχαία, καθώς οι Ιάπωνες ήταν αυτοί που έσπρωξαν προς τα μπροστά τη βιομηχανία δικύκλων, ώστε να κατασκευάζει μοντέλα που αντέχουν στο χρόνο. Ορμώμενοι από τον κώδικα τιμής που ακολουθεί η κοινωνική ηθική της χώρας, οι Ιάπωνες παρουσίασαν στην αγορά μοντέλα που δεν μένουν στο δρόμο, δεν σε απασχολούν με χαζοβλάβες, δεν πάνε για πέταμα και δεν περνούν συχνά την πόρτα του συνεργείου, εκτός από τα προκαθορισμένα διαστήματα. Το προφίλ της αξιοπιστίας φτιάχτηκε από τα καθημερινά παραδείγματα αναβατών που στην πλειοψηφία τους έμεναν απολύτως ευχαριστημένοι και αυτό το μετέδιδαν και στους άλλους. 

Σήμερα η αξιοπιστία δεν είναι το μόνο πράγμα που ψάχνει ένας αναβάτης

Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και η αξιοπιστία από μόνη της δεν είναι αρκετή. Σήμερα σαν αγοραστές ψάχνουμε το κάτι παραπάνω. Όταν αγοράζουμε μοτοσυκλέτα δεν θέλουμε μόνο να μας βγάλει ασπροπρόσωπους από θέμα βλαβών, θέλουμε να αντέχει και στο χρόνο. Να είναι και να φαίνεται σύγχρονο για όσο το δυνατόν περισσότερο διάστημα. 

Πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές παρουσιάζουν αξιόλογα μοντέλα

Μπορεί οι Ιάπωνες να ήταν στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας, όμως πλέον έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι και οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Η τεχνολογία συνδυάζεται με την ευκολία του αναβάτη, όμως εδώ μιλάμε για εξελιγμένους κινητήρες με αυξημένη απόδοση και λιγότερη κατανάλωση. Τα ηλεκτρικά μοντέλα μας χτυπούν την πόρτα και η τεχνολογία στην χρήση των υλικών και στην εφαρμογή της εργονομίας και της σχεδίασης για ελάχιστες διαστάσεις και βάρος, έχει πάει σε άλλο επίπεδο. Ευρωπαϊκά μοντέλα με ποιοτικότατα περιφερειακά, εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τρομερή τεχνογνωσία, εξάλειψαν τις όποιες διαφορές. Ακόμα και Αμερικάνικες, Ινδικές καθώς και από άλλες χώρες κατασκευές, παρουσιάζουν αξιοπρόσεχτα σύγχρονες εφαρμογές  που μπορούν να αντέξουν στο χρόνο. 


Εσείς τι λέτε; Τι μοτοσυκλέτα θα αγοράζατε ώστε να κρατήσει; Για να είναι αξιόπιστη και τεχνολογικά προηγμένη από κάθε άποψη, σε βάθος χρόνου; Ποιο είναι το βασικό στοιχείο των Ιαπωνικών που τα κάνει να ξεχωρίζουν; Θεωρείτε ότι ξεπεράστηκαν ή τουλάχιστον έκλεισε η ψαλίδα από τους άλλους κατασκευαστές;



 

  • Nicklik

    Γεια σας και από μένα! Εγώ είμαι της άποψης πως όντως ναι τα Ιαπωνικά έχουν τη φήμη της αξιοπιστίας και δικαίως την κατέκτησαν πίεσαν τους Ευρωπαίους να βελτιωθούν πολύ για σταθούν δίπλα τους σε θέματα αξιοπιστίας. Όμως και οι Ευρωπαίοι πίεσαν τα τελευταία χρόνια τους Ιάπωνες με τεχνολογίες ηλεκτρονικά και άλλα βοηθήματα και γενικά εξοπλισμό τους Ιάπωνες να το πάρουν λίγο αλλιώς γιατί το είχαν πάρει πραγματικά μονοπώλιο το θέμα αλλιώς θα ήμασταν πολύ πίσω ακόμα γενικά δείτε τι βγαίνειιστην αγορά τώρα και τι καβαλάγαμε μέχρι τώρα ,γιατί βρε παιδιά είναι και η ασφάλεια στη μεση ακόμα και στα παπιά βλέπεις διαφορά. Ψηφίζω τα Ευρωπαϊκά γιατί τόλμησαν σε νέες τεχνολογίες και εξοπλισμό ποιο πολύ ανεσεως ασφάλειας και οικολογίας χωρίς εκπτώσεις στις επιδόσεις από τη συντηρητική και ποιο κερδοφόρα πεπατημένη των Ιαπωνικων. Και μην ξεχνάτε και για τις δύο πλευρές στόχος είναι το μεγαλύτερο κέρδος είτε φοράνε ηλεκτρονικά marellli είτε kehin είτε bosh

     
  • jimaras

    Εγω θα υποστηριξω τον ιαπωνα....και αυτο γιατι ολη μερα καθε μερα το ΥΑΜΑΗΑ ΧΤ μου δεν με εχει αφησει στον δρομο οπως καποια ΚΤΜ φιλων μου.. Στην δουλεια μου χρησιμοποιω ενα tdm 900 απροβλιματιστο εχοντας διανυσει 180.000χλμ(δεν γνωριζει τι θα πει σωστο ζεσταμα καθε μερα το λιωνω και δεν με προδιδει)η μονη αληθεια ειναι οτι με τον γιαπωνεζο δεν θα γινεις ποτε κολλητος με τον καθε μαστωρα...χαχαχαχα! Εχω οδηγησει πολλες ευρωπαικες μηχανες,αλλες για λιγο και αλλες για πολυ...σιγουρα ειναι καλες μηχανες με πολυ ανωτερα περιφερειακα απο τα περισσοτερα γιαπωνεζικα... Αν αναρωτηθει ο καθενας μας οτι το BMW GS1200 adventure εχει 25.000 $ και το αντιστοιχο για την κατηγορια τους YAMAHA XTZ SUPER TENERE 1200 εχει 17.500$ τοτε θα καταλαβουμε οτι ο ευρωπαιος εχει καβαλησει το καλαμι...... μιλαμε για μια διφορα 7,500$.....αρα οχι ευχαριστω ας το παρουν οσοι μπορουν...

      19
  • Theodorieus

    Προς τον mototuner αυτά που λες εσύ τα λένε όσοι δεν έχουν λεφτά και μετά μόλις βγάλουν αγοράζουν bmw GS ............ μόλις βγάλεις λεφτά λοιπόν ευρωπαικό θα πάρεις και ασε τις εξυπνάδες........................πές μου έναν μόνο ΕΝΑΝ που έχει λεφτά και δεν καταλήγει σε ΒΜW ή DUCATI......................ΕΝΑΝ ΠΕΣ ΜΟΥ ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ!!!!!!!!!!!!................γιατί άραγε........? γιατί δεν έχουν αξιοπιστία? .......ΧΑΧΑ τότε γιατί τα αγοράζουν? μήπως γιατί είναι πιο κ@υλα από τα γιαπωνέζικα?.................τώρα γελάνε και οι πέτρες..........ΧΑΧΑ ΧΑΧΑ....................κακομοίρη

      4
  • Γιαννης

    Oι Ιαπωνες τα τελευταια χρονια εχουν χαμηλωσει πολυ τον πυχη της αξιοπιστιας για να κερδιζουν περισσοτερα χρηματα ανα μηχανακι,οι Ευρωπαιοι αντιθετα επενδυουν στην τεχνολογια η οποια απο μονη της κρυβει παγιδες στην εφαρμογη. Πιστευω οτι πια δεν υπαρχει κανονας,πολλα Ιαπωνικα πχ χρησιμοποιουν ψεκασμο bosch και οχι keihin. Οι Ιαπωνες υπερτερουν στην συνεπεια της γραμμης παραγωγης,αν ενα ιαπωνικο βγαλει μια ζημια θα την βγαλουν και τα αλλα αντιθετα στα Ευρωπαικα καθε μηχανακι και διαφορετικο κουσουρι!

      2
  • mototuner

    "" Γουστάρω BMW .χεχε ξεκινάς ταξίδι από την Αθήνα φθάνεις στην Ρώμη, ...............ατσαλάκωτος.........ενώ με το γιαπωνέζικο τρέχεις για φυσιοθεραπείες στην πλάτη στα πόδια στα χέρια από το πιάσιμο............αχαχχχχχχ.........χαχα"" λεει ο αλλος....μιλαει για αξιοπιστια BMW ΧΑΧΑΧΑΧΑΧ γελανε οι πετρες

      6
  • theo

    Τι να πει κανείς για σχίζωματικα για αξιοπιστία, είναι ακόμη μακράν του ανταγωνισμού στο θέμα αυτό, τι να πρωτοθυμηθω από παλια με τα αλεξίσφαιρα XL, XT, DR τα τετρακύλινδρα FOUR και Ζ, τότε που με ευρωπαϊκά πήγαινες βουνό με το μηχανάκι και γύρναγες με γάιδαρο και το πιστόνι στο χερι, τότε που δεν αλλάζες καφετέρια με το Ducati μην τυχόν και καθαρίσεις κάποιο θαμώνα με την ιπτάμενη καμπάνα ακολουθούμενη από πλήθος θραύσματα, και όλα αυτά αν έβλεπες που πας απ’ το μπλε μαύρο καπνο που έβγαζε έτερος ευρωπαίος με τη βαρβαρική Ελικα, τρομάρα τους, όμως τα χρονια πέρασαν και οι ευρωπαίοι έμαθαν να φτιάχνουν μηχανάκια, τρομάρα τους, πήγα και εγώ και τα έσκασα για ένα GS 1150 και ΟΟΟ το θαύμα κάποιος Καλλός άγγελος με έσωζε σε κάθε στροφή (με πολλά) που ξεχνιόμουν και ανήγα το γκάζι (ξερογκαζια) σα κάποιο κατέβασμα, και αυτό ε ως ωτου ο δεξιος κύλινδρος αποφάσισε να ανεξαρτητοποιηθη και την κάνει Λουΐς αδειάζοντας τα λάδια στην άσφαλτο (στα 12000χιλ). μετα από αυτό μυαλό δεν έβαλα και δοκίμασα από Tiger μέχρι Adventure και Multistrata ε ως που στέγνωσα ο έρμος και γύρισα μετανιωμένος στην αποθήκη και ζήτησα ταπεινά συγνώμη από το Super Tenere, που είχα αποκτιση το 90 και μεχρι να αρχεισω τα πειράματα είχα κάνει 450000χλ,στο οποίο παρεμπίπτοντος έβαζα (και του βάζω) λάδια οποτε αδειάζει (2500χλ) ότι μάρκα βρω, και τώρα που τα χιλ λενε 720000 δουλεύει άψογα και από τον κινητήρα ακούγετε μόνο ενας ρηθμικος καλπασμός. Αφταα Theo

      58
  • EΛΛΗΝΑΣ 1821

    Έχω ένα Kymco dink 200i του 2007 και έχει διανύσει 85.000 χιλιόμετρα σχεδόν χωρίς καμιά μηχανική βλάβη. Έχω αλλάξει μόνο τον πίσω δίσκο, την αριστερή μανέτα και 3 φορές το πίσω λαμπάκι. Είπατε τίποτε για αξιοπιστία; taiwan ποια japan.

      7
  • ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΣΠΥΡΟΣ

    EXΩ ΔΥΟ ΜΟΤΟ.ΕΝΑCBR900RR TOY 95. KAI ENA AFRIKA TOY2003 TO ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Ο ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ. ΤΟ CBR ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ 80000 ΧΗΛ. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΕΙΡ ΤΑΑΧΤΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΜΟΝΟ ΛΑΔΙΑ ΦΙΤΡΑ ΜΠΟΥΖΙ ΛΑΣΤΙΧΑ ΤΑΚΑΚΙΑ ΟΛΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ. ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ AFRIKA ΕΧΕΙ 60000 ΧΗΛ. ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΛΑΓΗ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΡΟΜΠΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ. ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΠΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΛΗΣΩ ? ΟΧΙ ΘΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗΣΩ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΕΤΡΟ.<ΤΑ ΕΞΗΝΤΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ.ΤΑ ΠΕΡΑΣΑ .ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΟΥ. ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ JAPAN.>ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΙ 71.ΘΑ ΟΔΗΓΩ ΜΟΤΟ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ.ΓΕΙΑΣ.

      63
  • Theodorieus

    Δεν είναι πλέον κατά την γνώμη μου αποκλειστικό προνόμιο η αξιοπιστία των Ιαπώνων! Σίγουρα τους αξίζει ένα μαγάλο μπράβο αφού χάρις σε αυτούς καθιερώθηκε από τις προηγούμενες δεκαετίες στην συνείδηση των περισσότερων ανθρώπων η αγάπη στην μοτοσυκλέτα! Αλλά ....υπάρχει και ένα αλλά (όπως πάντα σε όλα τα πράγματα) έκαναν και τρομερά λάθη (οι παλιότεροι θυμούνται τις "σκοτώστρες" RD 350 κ.τ.λ. και τόσα άλλα "λάθος στημένα μηχανάκια") Με λίγα λόγια έκαναν λάθη και συνεχίζουν να κάνουν. Κοι οι Ευρωπαίοι πιστέυω ότι "έμαθαν" και φτιάχνουν εξίσου καλά και αξιόπιστα μηχανάκια και σε πάρα πολλές περιπτώσεις "ανώτερα" οδηγικά! Δυστυχώς οι Ιάπωνες σε θέματα αξιοπιστίας είναι καλοί αλλά όχι χωρίς αντίπαλο αλλά οδηγικά πιστεύω ότι χάνουν "εδαφος" (βλ. TRIUMPH DUCATI BMW) . Εν κατακλείδι πιστέυω ότι τα Ευρωπαικά και έχουν αξιοπιστία αλλά και το βασικότερο έχουν οδηγική ευχαρίστηση ( fun to drive που λέμε και στα νεοελληνικά) κάτι που Ιάπωνες σιγά σιγά μένουν "πίσω" ! Γουστάρω BMW .χεχε ξεκινάς ταξίδι από την Αθήνα φθάνεις στην Ρώμη, ...............ατσαλάκωτος.........ενώ με το γιαπωνέζικο τρέχεις για φυσιοθεραπείες στην πλάτη στα πόδια στα χέρια από το πιάσιμο............αχαχχχχχχ.........χαχα

      6
  • Λουκας

    Για πάντα Ιαπωνία μηχανή και αυτοκίνητο καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό των προσδοκιών και θα στο φωνάζει πολύ καιρό πριν πας συνεργείο

      22