Honda CB400 Super Four: Διαχρονικός θρύλος

Μία από τις πιο γνωστές στην χώρα μας και όχι μόνο, «πρώτες» μοτοσυκλέτες, το CB400 έχει ακόμα τον σεβασμό πολλών αναβατών, και όχι άδικα.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Η Ιαπωνική βιομηχανία μοτοσυκλετών διήνυσε φοβερές μέρες, στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές αυτής του 1990. Με 4 γιγαντιαίους κατασκευαστές, ολοκληρωμένες και εξαιρετικές μοτοσυκλέτες και προσιτές τιμές, οι Ιάπωνες ήταν φαινομενικά ανίκητοι σε πολλά επίπεδα. Για την δική τους αγορά, ίσχυε νομοθεσία η οποία επέβαλε σε νέους αναβάτες, οδήγηση μοτοσυκλέτας μέχρι 400 κυβικά και  τότε ήταν που ζήσαμε την εποχή των μικρών superbikes, με μοτέρ 250 και 400 κ.εκ. αλλά καταιγιστικές επιδόσεις.

Αυτό που οι Ιάπωνες ίσως δεν είχαν προβλέψει, ήταν η μεγάλη επιτυχία του concept αυτού και έξω από την χώρα τους, καθώς πάμπολλες μοτοσυκλέτες αυτών των κατηγοριών έφτασαν «γκρίζα» στην Ευρώπη και πουλούσαν σαν ζεστό ψωμί. Μία από αυτές ήταν και η CB400 της Honda, η πασίγνωστη «Super Four» που σημάδεψε την ιστορία με την τεράσρια επιτυχία της.

Ο ορισμός της «πρώτης μοτοσυκλέτας»
Η Super Four παρουσιάστηκε το 1992, κάποια χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση των σπορ μοτοσυκλετών CBR400RR και σαν μετεξέλιξη της πλατφόρμας του CB1. Έφερε τετρακύλινδρο μοτέρ 400 κυβικών, με απόδοση 53 ίππων και ήταν βασισμένη σε ένα διπλό, ατσάλινο πλαίσιο. Επρόκειτο για μία κλασική naked μοτοσυκλέτα με πολλαπλή αποστολή, που απευθυνόταν σε όλους τους αναβάτες, αλλά κυρίως τους νεότερους, που επιθυμούσαν να απολαύσουν την αίσθηση μιας γνήσιας, τετρακύλινδρης Γιαπωνέζας. Σε σχέση με τα CBR400RR και CB1, παρουσίαζε έναν πιο εξευγενισμένο χαρακτήρα: ο κινητήρας ήταν νέος, με μικρότερη μεν ισχύ αλλά την περισσότερη από αυτή στις μεσαίες στροφές. Η CB400 έφερε τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω, αντί για ένα, μια λύση που περιόριζε το κόστος της χωρίς μεγάλες θυσίες στην οδήγηση. Το στυλ της ήταν άμεση αναφορά στις μοτοσυκλέτες του 1970, με τον στρογγυλό προβολέα και τα κυκλικά όργανα να κλέβουν την παράσταση.

Έκανε θραύση ως εκπαιδευτικό
Στην χώρα μας, η CB400 Super Four πάει σχεδόν… μαζί, με κάθε σχολή οδηγών! Αυτή η επιλογή δεν είναι καθόλου τυχαία. Μέχρι τη στιγμή που άλλαξε η νομοθεσία για τα διπλώματα, το 2013, η CB400 ήταν η απόλυτη εκπαιδευτική μοτοσυκλέτα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της χάριζε αρκετή δύναμη, όχι όμως επικίνδυνη για κάποιον που ξεκινούσε εκπαίδευση για μοτοσυκλέτα, ενώ ταυτόχρονα και σε συνδυασμό με το στήσιμό της, η CB400 έδινε «ολοκληρωμένη αίσθηση μεγάλης μοτοσυκλέτας» στον αρχάριο. Παράλληλα, η εγγυημένα καλή οδηγική συμπεριφορά, η  εμπιστοσύνη στο όνομα της εταιρείας που αποτελεί κατεξοχήν ελληνικό χαρακτηριστικό και το γεγονός ότι η CB400 ήταν μία από τις μικρότερες «μεγάλες», έπαιξαν και αυτά τον ρόλο τους. Δεν νομίζουμε να υπάρχει άνθρωπος που στα μαθήματα για το δίπλωμά του, δεν οδήγησε Super Four!
 
Μια πλατφόρμα διαχρονική
Μια μοτοσυκλέτα που έχει αποδείξει ότι είναι «αλεξίσφαιρη», η CB400 Super Four παραμένει σε κυκλοφορία και εξακολουθεί να είναι ποθητή, ειδικά τα τελευταία χρόνια με την επαναφορά του retro κινήματος. Οι αναβάτες την αγαπούν ακόμα για την ευκολία οδήγησής της, τις δυνατότητες customizing που παρέχει, αλλά και τον γνήσιο χαρακτήρα της, που θυμίζει άλλες εποχές. Η CB400 είναι μία από τις πιο αγαπητές μοτοσυκλέτες, στον κόσμο.
 

  • Διοσκουρος

    Φανταστικό μηχανάκι. Οι 4 μικροί κύλινδροι, δούλευαν σαν ραπτομηχανή. Μανιτζέβελη και γρήγορη.