Ήρθε το τέλος των μηχανικών κιβωτίων;

Ήρθε το τέλος των μηχανικών κιβωτίων;

Με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, πολλά από τα συστήματα των μοτοσικλετών έχουν αυτοματοποιηθεί. Οι πειραματισμοί των κατασκευαστών δείχνουν ότι είναι πολύ πιθανόν, στα επόμενα χρόνια, να ξεχάσουμε τα κιβώτια ταχυτήτων των μοτοσυκλετών με τη μορφή που τα γνωρίζουμε σήμερα.

Μήπως βρισκόμαστε όλο και πιο κοντά στην στιγμή που το παραδοσιακό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θα μας αποχαιρετίσει; Η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι απαιτήσεις των σύγχρονων αναβατών αποτελούν το πλέον πρόσφορο έδαφος για την διάδοση μιας νέας διάδοχης κατάστασης, ενώ μάρκες όπως η Honda και η Aprilia ήδη έχουν προωθήσει δικά τους συστήματα. Για να μην αναφερθούμε και στα συστήματα quickshifter που μας εκπαιδεύουν σε γρήγορα "αυτόματα" ανεβοκατεβάσματα. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Αν ανατρέξουμε πίσω στο χρόνο, από την εμφάνιση της πρώτης μοτοσικλέτας έως και σήμερα, το μηχανικό κιβώτιο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της 100ετούς ιστορίας της. Μπορεί να έχει αλλάξει μορφές από δεκαετία σε δεκαετία, αλλά το γεγονός ότι αφήνει το 100% του ελέγχου της σχέσης στον αναβάτη έχει παραμείνει αμετάβλητο. Όμως πέρα από την απλότητα λειτουργίας και κατασκευής και τον έλεγχο που προσφέρει, είναι αλήθεια ότι το μηχανικό σασμάν είναι κάπως ξεπερασμένο, με βάση την σημερινή τεχνολογία. Όπως και στα περισσότερα σημεία της μοτοσυκλέτας όπως τα φρένα και οι αναρτήσεις, έτσι και στην μετάδοση υπάρχουν πια πολύ καλύτεροι τρόποι για να εκτελεστεί η αποστολή της μετάδοσης.

Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή υπήρχαν πολλά θέματα τα οποία  καθιστούσαν τα αυτόματα κιβώτια μη επιθυμητά στις μοτοσυκλέτες, όπως το βάρος και οι αργές αλλαγές σχέσεων. Πλέον τα σύγχρονα κιβώτια είναι ελαφρύτερα και σημαντικά ταχύτερα. Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι συνεισφέρουν και στην απολαυστική πλευρά της οδήγησης; Φανταστείτε, για παράδειγμα, την οδήγηση μιας ισχυρής sport touring ή naked μοτοσυκλέτας, αλλάζοντας ταχύτητες αστραπιαία με δύο πλήκτρα, χωρίς καμία υστέρηση στην επιτάχυνση. Σκεφτείτε λίγο και την ευχρηστία μιας αυτόματης μοτοσυκλέτας σε περιβάλλον πόλης, χωρίς ο αναβάτης να χρειάζεται να αλλάζει ο ίδιος τις ταχύτητες, ούτε και να κουράζει το χέρι του με τον συμπλέκτη…

Όμως οι αναβάτες είναι σχεδόν πάντα επιφυλακτικοί με τις νέες τεχνολογίες στη μοτοσυκλέτα. Για παράδειγμα, τo ABS αρχικά δεν ήταν αποδεκτό, αλλά πλέον οι περισσότεροι αναβάτες δεν ψάχνουν καν μοτοσυκλέτα χωρίς αυτό. Όπως επίσης το traction control που στην αρχή αφαιρούσε την ελευθερία του οδηγού αλλά τώρα όλοι επιλέγουν μοντέλα με σύστημα πρόσφυσης. Κατανοεί λοιπόν κανείς ότι οι αναβάτες σαν σύνολο, χρειάζονται μάλλον χρόνο για να αποδεχθούν μια νέα τεχνολογία, που αλλάζει δραστικά μάλιστα τα όσα ήδη ξέρουν.

Στον αντίποδα, όσο και να θέλουν οι εταιρίες να προωθήσουν τη νέα τεχνολογία, το πρώτο και τελευταίο λόγο έχουν οι καταναλωτές.  Προς το παρόν οι αναβάτες φαίνεται να μην επιθυμούν μοτοσικλέτες με αυτόματο κιβώτιο, κάτι που αντικατοπτρίζεται  άμεσα, στα μοντέλα που προσφέρονται από τις εταιρείες σήμερα. Θα μπορούσε όμως στο μέλλον, τα αυτόματα κιβώτια να είναι υποχρεωτικά, όπως είναι το ABS πλέον; Κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει, όπως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πως θα υποδεχθούν οι αναβάτες μια τέτοιου είδους αλλαγή.

Εσείς τι λέτε; Το μηχανικό κιβώτιο θα είναι στο μέλλον είδος προς εξαφάνιση; Θα θέλατε μια μοτοσυκλέτα με αυτόματη μετάδοση;
 

 

  • Γιώργος

    Πρί λίγο καιρό έδωσα το NC700 DCT που μου έκανε συντροφιά δυο χρόνια. Πρίν απο αυτό ειχα εννοείται μηχανάκια με κλασικά κιβώτια απο μεσαία μέχρι μεγάλα κυβικά. Τωρα ζω με μια ιταλίδα με μηχανικό κιβώτιο MGV85tt. Πρέπει να πω ότι οδηγώ αυτόματα αυτοκίνητα απο το '90 και ειμαι φανατικός του αυτόματου κιβωτίου στα αυτοκίνητα. Στο NC αυτο που ήταν ανυπέρβλητο ήταν το διπλό κατέβασμα σε μια φουρκέτα στον επαρχιακό μετα απο ενα γρήγορο κομμάτι. Δεν το πιάνεις με μηχανικό με την καμμία. Εννοείται & στην πόλη το αυτόματο ειναι μια χαρά. Όμως και στα στενά και σ'ενα κακοτράχαλο χωμάτινο ή ασφάλτινο με μεγάλη κλίση χρειάζεσαι πατινάρισμα. Και με το DCT Δεν το έχεις. Ο Έλεγχος που σου δίνει λοιπόν το κλασσικό κιβώτιο δεν ξέρω πως μπορεί να επιτευχθεί με σειριακό. Αν μιλάμε για CVT τοτε είναι άλλλη ιστορία!

      1
  • Konstantinos Panousis

    Μπαίνουμε δυστυχώς σε μια εποχή virtual οδήγησης και στις μοτοσικλέτες.περασαν οι εποχές που οι αναβάτες είχαν χέρια και ήξεραν πως να τις καβαλάνε... Όλα τα εργοστάσια πλέον κατευθύνονται στο να βελτιώσουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σε τέτοιο βαθμο ώστε να στερούν από τους αναβάτες τον πλήρη έλεγχο και την απόλαυση κατά συνέπεια... Απλά μας θέλουν όλους πολύ soft...

      4
  • ανδρεας

    καλημερα σας. ειμαι κατοχος CB.1300cc.με μηχανικο κιβωτιο και κατοχος NC750 DCT. και με τις δυο μοτοσυκλετες εχω κανει ταξιδια μονοκαβαλος στο εξωτερικο, η διαφορα τους ειναι πρωτον το CB1300 ναι μεν ijection αλλα παλαιας τεχνολογιας και ηθελα 7 λιτρα στα 100 με τον καρπο του χεριου μου να χαιδευει το γκαζι, και με το NC750DCT θελω 3,5-3-7 στα 100 χωρις να σκευτομαι να ανοιξω το γκαζι.με το CB1300ταξιδευα με ταχυτητα απο 140-170 με το NC750DCT ταξιδεψα πολυ προσφατα τον γυρο τις Βουλγαριας με ταχυτητα απο 130-160.αλλα η μεγαλη απολαυση για εμενα ηταν οταν εμπενα σε μια πολη και την εβαζα την μηχανη στο αυτοματο D. οπως γραφεται στο αρθρο σας. οσο για το αν την αποδεκτουν η αναβατε μοτοσυκλετων την τεχνολογια του σειριακου στις μοτοσυκλετες, αν κρινω απο εμενα που σε ταξιδι πλεον θα περνω το nc750 dct. νομιζω οτι θα το αποδεχτουν , γιατη δεν θα υστερει σε τιποτα απο τα συμβατικα οσο αφορα τιν αλλαγη ταχυτιτας αντιθετος θελω να πω πως ειναι πολυ ποιο γρηγορο.τις ευχες μου στους αναγνωστε σας για ενα καλο καλοκαιρι, παντα κρανος, και παντα ορθιοι.

      32
  • Αντωνης

    Νομίζω ότι όλο και περισσότερο καταργείται η έννοια της μοτοσυκλέτας και της απόλαυσης-ελευθερίας που προσφέρει. Μπαίνουμε τυχαίως στην σκουτερικη εποχή των αυτόματων μότο και προσεχώς των ηλεκτρικών. Κρίμα

      15
  • ΠΕΡΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Το αυτόματο κιβώτιο πιστεύω ότι έπρεπε ήδη να έχει καθιερωθεί σε όλες τις μοτοσυκλέτες! Προσδίδει ταχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων και ασφάλεια στην κίνηση ιδιαίτερα εντός πόλεων.

      27