Οδηγούμε την πολυτελέστερη από τις 3 εκδόσεις του νέου Yamaha TMAX, DX.

Στο δρόμο η αίσθηση μοτοσυκλέτας παραμένει στο ακέραιο. Το scooter συμπεριφέρεται άψογα.

Στρίβει...όπως έρχεται! Μεγάλα περιθώρια κλίσης και ατελείωτο αίσθημα εμπιστοσύνης υπό πίεση.

Σαρωνικός, ήλιος και...ΤΜΑΧ. Συνταγή απόλαυσης.

Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, χωρίς να είναι κραυγαλέο.

Αλλα επίπεδα πολυτέλειας!

H κορυφαία έκδοση του Yamaha TMAX φέρνει χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σε ακριβές μοτοσυκλέτες, τονίζοντας την πολυτέλεια και ανεβάζοντας το επίπεδο του scooter ακόμα ψηλότερα.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Με την ριζική ανανέωση που δέχθηκε για το 2017, το TMAX έγινε πολύ καλύτερο σε όλους τους τομείς και εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα της κατηγορίας του. Φυσικά μια εταιρεία σαν την Yamaha, για να εξακολουθήσει να διατηρεί την πρωτοπορία πρέπει να αφουγκράζεται προσεκτικά τους αγοραστές και όσον αφορά το TMAX, μεγάλη μερίδα του κοινού του εκτιμούν την πολυτέλεια και το image. H Yamaha λοιπόν, με την έκδοση DX του TMAX τολμά να αγγίξει ακόμα και premium μονοπάτια, εξοπλίζοντάς το με χαρακτηριστικά που βλέπεις σε –ακριβές- τουριστικές μοτοσυκλέτες!
Οδηγήσαμε το TMAX DX στα πλαίσια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σε γνωστό καφέ της Βουλιαγμένης. Τα ιδιωτικά σκάφη που στόλιζαν την μαρίνα έδιναν από την πρώτη επαφή την νότα της πολυτέλειας και του premium, που κατόπιν νιώσαμε και στο δρόμο...

Εμφάνιση-ποιότητα: Καμία διαφορά, και γιατί άλλωστε;

Για να ξεχωρίσεις τις εκδόσεις του νέου TMAX πρέπει να πλησιάσεις αρκετά το scooter και να κοιτάξεις το μικρό μεταλλικό ταμπελάκι, κάτω από τη σέλα του οδηγού. Στην περίπτωση του DX, το παρατηρητικό μάτι θα το ξεχωρίσει και από τον επιπλέον διακόπτη του cruise control στο αριστερό κομμάτι του τιμονιού. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν αλλαγές στην εμφάνιση, ούτε και στην ποιότητα κατασκευής. Ο κομψός και ταυτόχρονα επιθετικός σχεδιασμός παραμένει, ενώ η ποιότητα είναι απλά κορυφαία σε όποιο σημείο του scooter και αν εστιάσει ο αναβάτης.

Ανεση-εργονομία: Κερασάκια στην τούρτα

Ας δούμε λοιπόν και αναλυτικά τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού που βρίσκουμε στο DX, αρχής γενομένης από την ηλεκτρική ζελατίνα και τα θερμαινόμενα γκριπ και σέλα. Και τα 3 συστήματα ελέγχονται από το κεντρικό μενού του scooter, στο οποίο πλοηγείσαι από τα πλήκτρα του αριστερού γκριπ. Η ζελατίνα έχει εύρος ρύθμισης 135 χιλιοστών σε ύψος και ανεβοκατεβαίνει γρήγορα και εντελώς αθόρυβα, από τα up/down πλήκτρα. Τα θερμαινόμενα γκριπ και η σέλα ρυθμίζονται σε 3 επίπεδα και ο χειρισμός τους πραγματοποιείται και πάλι από τα ίδια πλήκτρα. Και σε αυτή την έκδοση βρίσκουμε τις λειτουργίες οδήγησης D-MODE (S και T), που μεταβάλλουν την απόκριση στο γκάζι και την συμπεριφορά του scooter. Σημαντική προσθήκη στο μοντέλο, το cruise control, το οποίο υπόσχεται διευκόλυνση του αναβάτη σε συνθήκες παρατεταμένης χρήσης στον αυτοκινητόδρομο. Τέλος, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση πίσω μπορεί να αποδειχθεί θησαυρός για τον πιο απαιτητικό αναβάτη, που θα θελήσει να φορτώσει περισσότερο το TMAX του ή να ψαχτεί με την οδηγική συμπεριφορά, στα δικά του μέτρα.
 
Στο δρόμο: Παραμένει κορυφαίο

Έχοντας δοκιμάσει πλήρως το TMAX SX, η οδήγηση του DX είχε μάλλον χαρακτήρα μιας ευχάριστης βόλτας, στην οποία δοκιμάσαμε και τα νέα «καλούδια» του μοντέλου. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα λειτουργεί άριστα, επιτρέποντας άμεσες ρυθμίσεις κατά την διάρκεια της οδήγησης. Ίσως ο χειρισμός της, αλλά και των θερμαινόμενων γκριπ και σέλας, να ήταν πιο εργονομικός αν δεν χρειαζόταν ο αναβάτης να κοιτάξει την οθόνη για να δει ποιο από τα 3 αυτά συστήματα χειρίζεται με τα up/down πλήκτρα. Η θέρμανση γκριπ και σέλας είναι σίγουρο ότι θα σώσει πολλούς αναβάτες στις ψυχρές μέρες, χωρίς αυτοί να καταφύγουν σε λύσεις όπως η κουβέρτα και οι χούφτες. Τέλος, το cruise control κάνει ότι ακριβώς υπόσχεται και λειτουργεί πανεύκολα. Όσοι θα θελήσουν να ταξιδέψουν με το TMAX θα έχουν ένα σημαντικό «plus» ευκολίας, καθώς το scooter κρατά σταθερή την ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να κρατά το γκάζι. Το σύστημα φυσικά απενεργοποιείται, με την πίεση ενός από τα δύο φρένα. Τίποτα άλλο δεν αλλάζει στο TMAX, που παραμένει πραγματικά υπεράνω κριτικής στη οδηγική συμπεριφορά του, θυμίζοντας μοτοσυκλέτα. Όλα όσα γράφαμε στην δοκιμή μας ισχύουν στο ακέραιο.

Συμπέρασμα: Εξαιρετικό

Με προσεκτικές προσθήκες σε ένα ήδη άριστο σύνολο, η Yamaha με το DX προσφέρει ένα premium όχημα που συνδυάζει τα καλά μοτοσυκλέτας και scooter με έναν μοναδικό τρόπο. Βέβαια η μοναδικότητα και η ποιότητά του έχουν και ένα τίμημα, συγκεκριμένα 14.200 ευρώ, ένα ποσό μάλλον… αλμυρό. Όπως όμως είχαμε πει και στη δοκιμή, όποιος μπορεί να διαθέσει το ως άνω ποσό, δεν θα το μετανιώσει καθόλου και θα οδηγεί ένα όχημα εξαιρετικό από κάθε άποψη.