net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ναι, είναι άγριο το μικρούλι, μην το βλέπετε έτσι γλυκό. Ανοίξτε το γκάζι απότομα, με τη βοήθεια του συμπλέκτη, και εκείνο αρχίζει το burnout!

Ωπ! Τι φρενάρες είναι αυτές;! Απίθανος συνδυασμός δύναμης με πληροφόρηση, δίνουν άλλο αέρα στο MSX, ενώ κάνουν και πολύ καλά endo.

Στρίβει πολύ καλά, αν και για την Ελλάδα θα του ταίριαζε ένα ζευγάρι πιο μαλακά ελαστικά. Είναι φοβερά ευέλικτο, και αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη.

Κλασικός ο κινητήρας του παπιού στα 125 κυβικά εκατοστά που κινεί το MSX. Αερόψυκτος, ψεκαστός, διβάλβιδος, με τέσσερις ταχύτητες, διαθέτει όμως και συμπλέκτη

Στην ψηφιακή οθόνη είδαμε κάτι παραπάνω από 110χλμ/ώρα σε ιδανικές συνθήκες. Η στάθμη της βενζίνης παραμένει αμετάβλητη για… καιρό.

Ιδού. Συμπλέκτης. Η μανέτα που κάνει τη διαφορά. Με τη βοήθεια του, ο εκκολαπτόμενος stuntman μπορεί να κάνει σούζες και burnout.

Δοκιμάζουμε: Honda MSX125

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ανέβηκες στο μηχανάκι σου για άσκοπη βόλτα; Ποια ήταν εκείνη η φορά που κατέβηκες από τη σέλα με ένα πλατύ χαμόγελο; Αν απάντησες «πάει καιρός», ρίξε μια ματιά στο νέο MSX. Φρέσκο design, και διασκέδαση που δεν τα βάζει ο νους!

 
+Ατελείωτη διασκέδαση, απίθανη εμφάνιση
-Σέλα σκληρή και μικρή για 2 μεγαλόσωμα άτομα

Συνεχιστής του θρυλικού μπόμπου, το απίθανο MSX 125 σου βάζει «τσίτες» με το καλημέρα. Με το που θα το δεις, μένεις στήλη άλατος. «Τι είναι αυτό τώρα;» Μια τετράχρονη midi (κάτι ανάμεσα σε mini και κανονικό μέγεθος) μοτοσικλέτα 125 κυβικών εκατοστών, με πολεμικό design, δείχνει έτοιμο για stunts, και όχι μόνο. 

Αισθητική – Πα-νέ-μορ-φο! 
Προσωπικά σιχαίνομαι την έκφραση «και όχι μόνο», αφού αποτελεί μαϊντανό συνήθως δίχως ουσία. Όμως εδώ, πιθανώς να ταιριάζει γάντι. Γιατί μπορεί η Honda να παρουσίασε το MSX 125 χρησιμοποιώντας ένα stunt βίντεο, όμως σίγουρα το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών του δεν πρόκειται να αναλωθεί σε καθημερινές σούζες, endo, και burnout. Αυτό βέβαια δεν μας εμπόδισε να δοκιμάσουμε την τύχη μας, και να δούμε τι μπορεί να πετύχει ένας αναβάτης που «ψάχνεται», πάνω στη σέλα του MSX. Περισσότερα για κασκαντεριές αργότερα. Την πρώτη φορά που θα αντικρίσει κανείς το MSX εντυπωσιάζεται από την φρεσκάδα του design, από τους μικρούς τροχούς 12 ιντσών, από τον εντυπωσιακό προβολέα (δείτε τον από κοντά, διαθέτει μοβ απόχρωση), αλλά και από το ανάποδο πιρούνι, και το μονό πίσω αμορτισέρ. Αν ο παρατηρητής είναι… σχετικός, το μάτι του θα πέσει και στο συμπλέκτη, και το φρύδι θα ανασηκωθεί. Μμμ, εδώ έχουμε μοτοσικλέτα με τα όλα της. Και με όσα βλέπει ο παρατηρητής σίγουρα θα αναρωτηθεί «προσφέρει πράγματι όσα υπόσχεται με την εμφάνιση του το MSX»; Γιατί αυτή η εμφάνιση όντως υπόσχεται πολλά. Το φινίρισμα σε όλη τη μοτοσικλέτα, αλλά και η εφαρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών είναι κορυφαία. Δείτε και την πανέξυπνα τοποθετημένη κλειδαριά της σέλας που έχει ενσωματωθεί στο design του MSX!

Εργονομία – This is Sparta!
Είναι σπαρτιάτικο, και δεν το κρύβει -δεν θα μπορούσε και να το ήθελε άλλωστε. Η ντιζαϊνάτη σέλα του είναι μικρή σε μήκος και ιδιαίτερα σκληρή, ειδικά για τον αναβάτη. Για το συνεπιβάτη είναι λίγο πιο μαλακή, τόσο μάλιστα που αρκετά συχνά μετακινιόμουν προς τα πίσω, για μεγαλύτερη άνεση. Αλλωστε, το MSX 125 είναι τόσο μικρούλι, που άνετα κάθεται κανείς στη σέλα του συνεπιβάτη δίχως να τεντώνει πολύ τα χέρια του για να φτάσει το τιμόνι. Όταν καθόμουν στο μερίδιο της σέλας που κανονικά μου αναλογούσε, έβρισκα πως τα χέρια μου δίπλωναν πολύ, και για να μην κρέμονται, είχα τους αγκώνες προς τα επάνω, σε στιλ motard. Φυσικά αναβάτης με ύψος 1.70 πατάει άνετα και τα δυο του πόδια στο έδαφος, ενώ το μικρό βάρος των 101 κιλών κάνει το MSX απίστευτα μανιτζέβελο. Παιχνιδάκι θυμίζει με την ευκολία που παρουσιάζει στις μανούβρες. Φυσικά και οι μικροί τροχοί μπαίνουν στο παιχνίδι της ευελιξίας, κάνοντας κοφτερό ξυράφι το MSX, όσον αφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το ρεζερβουάρ κλειδώνει, όμως η τάπα του δεν έχει μεντεσέ, έτσι ο αναβάτης το κρατάει στο χέρι κατά τον ανεφοδιασμό. Και με ρεζερβουάρ 5,5 λίτρων, με μια μέση κατανάλωση 2,4 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, θα κάνετε άνετα 200-220 χιλιόμετρα πριν την επίσκεψη σας στο βενζινάδικο. Η ψηφιακή οθόνη διαθέτει κοντέρ, στροφόμετρο, δυο μερικούς και ολικό χιλιομετρητή, ρολόι, και ένδειξη βενζίνης. Οι διακόπτες είναι σύγχρονου design, και όπως μας συνηθίζει η Honda εδώ και καιρό, οι διακόπτες για κόρνα και φλας έχουν αλλάξει θέσεις μεταξύ τους. Περίεργη λεπτομέρεια αποτελούν τα μπροστινά φλας που μένουν συνεχώς αναμμένα, ενώ όταν θέλετε να στρίψετε, το φλας που θα επιλέξετε αναβοσβήνει. Η σέλα ανοίγει από μια κλειδαριά στο πλαϊνό πλαστικό του MSX, ενώ από κάτω χωράνε μόνο κάποια χαρτιά και τα εργαλεία σας.

Κινητήρας – Παπί με συμπλέκτη
Οικονομικός, αξιόπιστος, αλεξίσφαιρος, με ικανοποιητικό τράβηγμα, και με… υπέρ-ατού το συμπλέκτη! Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος ψεκαστός κινητήρας του MSX 125 προέρχεται από το παπί των 125 κυβικών της Honda, είναι αερόψυκτος, ενώ διαθέτει 2 βαλβίδες. Σύμφωνα με τη Honda, αποδίδει 9,7 άλογα και 1 και κάτι ψιλά κιλά ροπής. Σίγουρα τα νούμερα αυτά δεν εντυπωσιάζουν, όμως: α) το μικρό βάρος, β) ο συμπλέκτης και γ) το τετρατάχυτο κιβώτιο βοηθούν το μοτέρ να απλώσει πλήρως τα μικρά του φτερά. Μπορεί έτσι να προσφέρει πέρα από ικανοποιητικές επιταχύνσεις, για ασφαλή και δυναμική κίνηση στην πόλη, και αρκετή διασκέδαση στον αναβάτη. Και αν κρίνουμε από τη σκληρή χρήση που του κάναμε εμείς, ο συμπλέκτης του MSX είναι τέρας αντοχής!

Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα – Δεν κουνάει, δεν λαλάει
Τέτοιο δυνατό μπροστινό δισκόφρενο, και με τόσο καλή αίσθηση σπάνια συναντά κανείς. Είναι τόσο καλό, που αν θέλεις, κάνει endo ακόμα και… άστρωτο (πήραμε το MSX με μόλις 37 χιλιόμετρα στον ολικό χιλιομετρητή του)! Το ίδιο καλό είναι και το πίσω φρένο, με καλή αίσθηση, ενώ θα μπλοκάρει μόνο αν το θελήσετε και βάλετε και την ανάλογη δύναμη. Αριστο πακέτο ασφάλειας στις ελληνικές συνθήκες, ενώ εμείς το μόνο που θα αλλάζαμε για ακόμα καλύτερη πέδηση και κράτημα, θα ήταν τα ελαστικά. Το MSX φοράει ελαστικά πρώτης τοποθέτησης από την Vee Rubber, ελαστικά που είναι αρκετά σκληρά για τη χώρα μας, ενώ θέλουν μεγάλη προσοχή στο βρεγμένο. Το πλαίσιο του MSX 125 είναι ικανό να τιθασεύσει ακόμα και τις πιο ανομολόγητες ορέξεις σας, και δεν θα αφήσει το μοτοσικλετάκι της Honda να βγει εκτός ελέγχου, ό,τι κι αν του κάνετε. Το ανάποδο πιρούνι μαζί με το μονό αμορτισέρ πίσω αποτελούν καλό πακέτο, είναι σφιχτά δίχως να κοπανάνε, δεν κουνάνε και χαρίζουν ενιαία συμπεριφορά μοτοσικλέτας στο MSX σε όλες τις συνθήκες. Το πιρούνι μάλιστα δεν θα τερματίσει ούτε και στο πιο άγριο… endo.

Στο δρόμο – Μικρό είναι το μάτι σου
Όσο μέγεθος του λείπει, άλλο τόσο χαρακτήρα και τσαγανό έχει. Η μίζα το φέρνει στη ζωή, η πρώτη μπαίνει αθόρυβα στο κιβώτιο, αφήνουμε το συμπλέκτη και φύγαμε για βόλτα. Το MSX 125 επιταχύνει θετικά, και θα φτάσει σύντομα τα 100χλμ/ώρα. Με λίγη επιμονή, ο αναβάτης θα δει και 110χλμ/ώρα σε ιδανικές συνθήκες, ενώ το κοντέρ θα ανεβάσει κι άλλο στην πρώτη κατηφόρα. Δεν το ζορίσαμε, μιας και ήταν ακόμη άστρωτο. Λόγω φειδωλής κατανάλωσης, η στάθμη της βενζίνης θα αργήσει πάρα πολύ να κατέβει, και εσείς θα βαρεθείτε να τη βλέπετε στο ίδιο σημείο. Το fun moto της Honda κινείται απίστευτα γρήγορα στο μποτιλιάρισμα, μόνο που με το μικρό του μέγεθος θα πρέπει να σιγουρέψετε πως σας έχουν δει οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Τα συνεχώς αναμμένα φλας βοηθούν προς αυτό τον σκοπό. Το κράτημα είναι sport, και αν έχετε το «μικρόβιο», σύντομα θα αρχίσετε να οδηγείτε με ιδιαίτερα σβέλτους ρυθμούς, δίχως ανησυχία. Μην ξεχνάτε και τα νούμερα, που λένε –σχεδόν- πάντα την αλήθεια. Σε ποια νούμερα αναφερόμαστε; Μα στο μεταξόνιο των… 1.200 χιλιοστών, στην γωνία κάστερ των 25 μοιρών, και στο ίχνος των 81 χιλιοστών! Κι όταν βρεθείτε σε κάποια αλάνα, ή σε κάποιο έρημο δρόμο, και δοκιμάσετε να παίξετε με το MSX, εκείνο δεν θα πει όχι. Και σούζα θα κάνει, και endo, και drift, και burnout. Η έλλειψη δύναμης σημαίνει πως θα μάθετε σούζα τεχνική, ακριβείας, αφού θέλει προσπάθεια για να το σηκώσετε με λίγα (σηκώνεται με πρώτη), να το φέρετε κάθετα, και να το διατηρήσετε εκεί, όταν ο μπροστινός τροχός σταματήσει να κινείται –και θα σταματήσει αρκετά γρήγορα, αφού θα πρέπει να είστε γνώστης, και να το ζορίσετε για να σηκώσετε το MSX με κάποια χιλιόμετρα στο κοντέρ. Με την προπόνηση όμως, γίνεται, και το άτιμο στήνεται στο σημείο ισορροπίας, προκαλώντας σας να διανύσετε ολοένα και μεγαλύτερες αποστάσεις στον πίσω τροχό. Το burnout έρχεται εύκολα, όμως το rolling burnout όχι. Εκεί θα πρέπει να προσπαθήσετε πολύ ή ακόμα και να αλλάξετε το πίσω γρανάζι, για περισσότερη δύναμη χαμηλά. Πού θα πάει όμως; Θα γίνετε stunt masters –αν έτσι θέλετε. Αν πάλι χρησιμοποιείτε το MSX απλώς ως μεταφορικό μέσο, τότε να είστε έτοιμοι για πολύ μπλα-μπλα σε κάθε φανάρι, αφού όλοι θα θέλουν να σας ρωτήσουν και από κάτι. Στην κίνηση στην πόλη, το MSX αριστεύει, ενώ θα κινηθεί και στην Εθνική Οδό, με κάποιους συμβιβασμούς, αφού η τελική του ταχύτητα δεν είναι μεγάλη. Προσοχή θα χρειαστεί μόνο σε πολύ κακό οδόστρωμα με συνεχείς λακκούβες, όπου οι διαδρομές των αναρτήσεων αλλά και οι μικροί τροχοί, πιθανώς να σας ταλαιπωρήσουν.

Συμπέρασμα: Η ζωή θέλει χαμόγελο
Το MSX 125 είναι μια μοτοσικλέτα που πετυχαίνει να σου χαρίσει το πολυπόθητο χαμόγελο, ό,τι κι αν κάνεις, όπου κι αν το κάνεις. Είτε είσαι πιτσιρικάς στην Ταϊλάνδη και προπονείσαι για το παγκόσμιο πρωτάθλημα stunt riding, είτε 40 χρονών «γάιδαρος» και κινείσαι με το MSX στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Είτε ανεβαίνεις στη σέλα του, είτε κατεβαίνεις από αυτή, το χαμόγελο παραμένει ίδιο. Όχι, δεν χάζεψες ξαφνικά. Απλώς, το γεγονός πως οδηγείς μια μικρή, αλλά πανέμορφη μοτοσικλέτα, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με το… αναποδάκι της, με τον μοβ προβολέα της, με τα λούσα της, με τη σβελτάδα και την ανεμελιά της και με την ικανότητα να κάνει τρελά κόλπα όταν και αν θελήσεις, σε γεμίζει με όρεξη και καλή διάθεση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά           

Κινητήρας 4T, 1Κ, Α/Ψ,2Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 124.9
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 52.4x57.9
Συμπίεση (:1) 9.3
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 9,7/7.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1,1/5.500
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ/(λίτρα) 5,5
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 2,4
Βάρος (kg, γεμάτο) 101,7
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 110

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα                                 

Τύπος Ατσάλινο, μονής ραχοκοκαλιάς
Αναρτήσεις Ε Ανάποδο πιρούνι 31mm
Διαδρομή (χιλ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Μονό Αμορτισέρ με μοχλικό, ΠΕ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χιλ.) Δ /220 / 2Ε
Φρένα Π (χιλ.) Δ /190 /1Ε                             

Εξοπλισμός                                 

ABS _
Μίζα Y
Μανιβέλα  _
Στροφόμετρο Y
Κοντέρ Y
Ένδειξη θερμοκρασίας _
Ένδειξη βενζίνης Y
Μερικός χιλιομετρητής Y
Φέρινγκ _
Ρυθμιζόμενες μανέτες _
Κεντρικό σταντ _
Πλάγιο σταντ Y
Σχάρα _
Κλειδαριά κράνους _
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση _
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Υ                                

Τροχοί-ελαστικά                                 

Ελαστικό Ε                               120/70-12"
Ελαστικό Π                               130/70-12"
                           
Διαστάσεις                                 

ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) 1.760x755x1.010

Μεταξόνιο (χλστ.)                                1.200

Ύψος σέλας (χλστ.)                                765

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ