mega TEST EΛΑΣΤΙΚΩΝ

Στο Moto Τρίτη οι πρωτοποριακές ιδέες γίνονται πράξη για μια ακόμα φορά, καθώς φέρνουμε αντιμέτωπα 6 best seller ελαστικά καταξιωμένων εταιρειών σε ένα συγκριτικό που δεν έχει γίνει ποτέ ξανά στην Ελλάδα. Κανένα μέτρο σύγκρισης ελαστικών δεν υπήρχε έως τώρα και στόχος είναι η εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά κάθε ελαστικού μέσα από έγκυρες και αδιαμφισβήτητες μετρήσεις με όργανα ακριβείας σε ελεγχόμενες συνθήκες. Μάλιστα για τη διαφάνεια των αποτελεσμάτων όλες οι διαδικασίες μεταδόθηκαν ζωντανά μέσω live βίντεο στο facebook.

Τα ελαστικά που επιλέξαμε να συγκρίνουμε ανήκουν στη sport touring κατηγορία, η οποία συνδυάζει τις εξαιρετικές επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο με τη μεγάλη διάρκεια ζωής και τα σπορ γονίδια. Μέρος σε αυτό το συγκριτικό έλαβαν με αλφαβητική σειρά τα Bridgestone Battlax T31, Continental Conti Road Attack III, Dunlop Roadsmart III, Metzeler Roadtec 01, Michelin Road 5 και Pirelli Angel GT II. Πριν δούμε αναλυτικά τις δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλαμε κάθε ελαστικό θα πρέπει να ευχαριστήσουμε θερμά το κατάστημα Wheel City που ανέλαβε τις συνεχόμενες αλλαγές των ελαστικών τηρώντας μάλιστα ένα πολύ απαιτητικό χρονοδιάγραμμα. Επίσης, πρέπει να σημειώσουμε ότι μας παραχώρησε το ελαστικό της Michelin, καθώς λόγω περιορισμών από το εξωτερικό δεν υπήρχε η δυνατότητα να το προμηθευτούμε από την Ελληνική αντιπροσωπεία. 
1η ημέρα δοκιμασιών
Το Mega Test Ελαστικών διήρκησε 2 ημέρες. Την πρώτη μέρα μετρήσαμε την απόσταση ακινητοποίησης σε στεγνό και σε βρεγμένο οδόστρωμα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με πρόσφυση αντίστοιχη δημόσιου δρόμου. Η μοτοσυκλέτα που επιλέχθηκε για αυτές τις δοκιμασίες ήταν το Yamaha Tracer 900 GT, επειδή πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα στην οποία απευθύνεται η συγκεκριμένη κατηγορία ελαστικών, αλλά και λόγω της εμπορικής του επιτυχίας στη χώρα μας. Η πρώτη διαδικασία στην οποία υποβλήθηκαν τα ελαστικά ήταν η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε στεγνό οδόστρωμα. Για τη μέτρηση της απόστασης χρησιμοποιήθηκε VBOX με τα αποτελέσματα να εμφανίζονται απευθείας σε κινητό τηλέφωνο που ήταν στερεωμένο πάνω στη μοτοσυκλέτα μέσω μιας βάσης SP Connect που μας παραχώρησε το κατάστημα Moto Πήγασος. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι πριν από τις μετρήσεις δεν γινόταν ζέσταμα στα ελαστικά, ώστε να έχουμε το χειρότερο δυνατό σενάριο. Η επόμενη δοκιμασία ήταν η μέτρηση της απόστασης ακινητοποίησης από τα 80 χιλιόμετρα την ώρα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Πριν από κάθε μέτρηση η υδροφόρα που είχε επιστρατευτεί, κατέβρεχε με την ίδια ποσότητα νερού το σημείο της δοκιμής και φυσικά οι μετρήσεις και σε αυτή την περίπτωση γίνονταν από το VBOX.
2η ημέρα δοκιμασιών
Τη δεύτερη μέρα το σκηνικό μεταφέρθηκε στην πίστα των Μεγάρων, καθώς θέλαμε να δούμε πόσο γρήγορα ζεσταίνεται κάθε ελαστικό και τι χρόνο μπορεί να κάνει σε μια πίστα, ακόμα κι αν αυτό δεν είναι στις προτεραιότητες των κατασκευαστών. H διαδικασία αυτή μας δείχνει σε γενικές γραμμές ποιο ελαστικό έχει την καλύτερη πρόσφυση.Η  μοτοσυκλέτα που επιλέχθηκε για αυτές τις δοκιμές ήταν το Yamaha MT-09, καθώς έχει σπορ προσανατολισμό, φοράει ελαστικά ίδιων διαστάσεων με το Tracer 900 και δεν θα πει «όχι» σε ένα track day. Για τις δοκιμασίες εντός πίστας δεν υπήρχε καταλληλότερος αναβάτης από τον συνεργάτη μας και αγωνιζόμενο, Γιώργο Παπασταύρου, ο οποίος έκανε περισσότερους από 40 γύρους διατηρώντας μάλιστα ένα εντυπωσιακά σταθερό γυρολόγιο για τις ανάγκες της δοκιμής. Για να έχουμε ακριβή εικόνα του πόσο γρήγορα ζεσταίνεται ένα ελαστικό, ο Γιώργος έμπαινε στην πίστα με κρύα ελαστικά, έκανε ακριβώς πέντε γύρους και μετρούσαμε τη θερμοκρασία του ελαστικού με θερμόμετρο υπερύθρων. Στη συνέχεια με το ελαστικό να έχει ζεσταθεί, επιχειρούσε να κάνει έναν γρήγορο γύρο ώστε να δούμε τι χρόνο μπορεί να κάνει κάθε ελαστικό με το χρονόμετρο να είναι ο απόλυτος κριτής. Να σημειώσουμε, ότι μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων κάθε ελαστικού, γινόταν ανεφοδιασμός της μοτοσυκλέτας με καύσιμο ώστε να έχει πάντα το ίδιο βάρος.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ