Η νέα CB έχει σκοπό να βάλει δυναμικά τη Honda στο παιχνίδι των μεσαίων Naked μοτοσυκλετών πετώντας το F από το όνομά της. Πλέον ακούει στο όνομα CB650R και είναι πιο σπορ από ποτέ.
+: Κινητήρας, οδική συμπεριφορά, ευκολοδήγητο -: Λειτουργία traction control
Η CB είναι αναμφίβολα μία από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες της Honda αφού ανέκαθεν συνδύαζε τα πλεονεκτήματα του τετρακύλινδρου σε σειρά κινητήρα με τη γνωστή φιλικότητα που κάνει τα μοντέλα της Honda ευκολοδήγητα για κάθε χρήση. Η αποδοχή του πρώτου Hornet από τους Έλληνες μοτοσικλετιστές μόνο τυχαία δεν ήταν, δίνοντας στο μεσαίο CB μεγάλη αναγνωρισιμότητα αφού το συναντούσες παντού, από τα στενά της πόλης μέχρι του επαρχιακούς και τους αυτοκινητόδρομους. Η ίδια συνταγή συνεχίστηκε και στις επόμενες γενιές (παρότι ο κυβισμός αυξήθηκε φέρνοντας το όνομα CB650F), όμως με το πέρασμα των χρόνων άρχισε να δείχνει ανάλατη για τα σημερινά δεδομένα. Έτσι, μετά τα CB125, 300 και 1000 ήρθε και η σειρά του 650 να προσθέσει το R στο όνομά του μπαίνοντας στο club Νeo Sports Cafe της Honda και να ανανεωθεί αποκτώντας τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, χωρίς να χάνει τη φιλικότητα που πάντα διέκρινε τα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρίας.
Δείτε το βίντεο μας από την δοκιμή του Honda CB650R
Τα LED φωτιστικά μαρτυρούν ότι πρόκειται για μια σύγχρονη κατασκευή. Ο στρογγυλός προβολέας είναι αναμφίβολα το χαρακτηριστικό του μπροστινού τμήματος, με το λιλιπούτειο πίσω μέρος να ολοκληρώνει τη μίνιμαλ αισθητική της μοτοσυκλέτας.
Η αισθητική Neo Sports Café χαρακτηρίζεται από τις μίνιμαλ γραμμές οι οποίες ταιριάζουν απόλυτα με τις μικρές διαστάσεις του CB 650R, κάνοντας το νέο μοντέλο να δείχνει κομψό αλλά και σύγχρονο παρά τις ρετρό νότες, στα πρότυπα του μεγαλύτερου CB1000R. Από τον μεγάλο αδελφό δανείζεται τα περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία όπως ο στρογγυλός led προβολέας αλλά και το λιλιπούτειο πίσω μέρος που χαρακτηρίζεται από την απουσία περιττών πλαστικών συμβαδίζοντας με τα café racer πρότυπα. Νέο και πιο μυώδες είναι το ρεζερβουάρ, ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε κοινή θέα με το μαύρο του χρώμα να έρχεται σε όμορφη αντίθεση με το χρώμα του μπρούντζου στα καπάκια και στο καπάκι της κεφαλής. Όμορφη λεπτομέρεια οι λαιμοί της εξάτμισης που βγαίνουν από την δεξιά μεριά καταλήγοντας σε ένα διακριτικό τελικό. Το χρώμα του μπρούντζου συναντάται και στις ζάντες που έχουν νέα σχεδίαση αφού ταιριάζει και με τους τρεις διαθέσιμους χρωματισμούς του μοντέλου (ασημί, μαύρο, κόκκινο). Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα θα καλύψουν και τους πιο απαιτητικούς αφού βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία, στα πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η Honda.
Τα LED φωτιστικά μαρτυρούν ότι πρόκειται για μια σύγχρονη κατασκευή. Ο στρογγυλός προβολέας είναι αναμφίβολα το χαρακτηριστικό του μπροστινού τμήματος, με το λιλιπούτειο πίσω μέρος να ολοκληρώνει τη μίνιμαλ αισθητική της μοτοσυκλέτας.
Απλοί σε λειτουργία οι διακόπτες, φιλοξενούν πλέον και το κουμπί για το Traction Control.
Οι μαζεμένες διαστάσεις είναι το πρώτο που παρατηρείς μόλις ανέβεις στη μέτριας σκληρότητας σέλα του CB650R. Ο όγκος που αντικρίζεις μπροστά δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα, ενώ η θέση οδήγησης είναι αρκετά επιθετική χωρίς όμως να τοποθετεί το σώμα σε άβολη στάση. Σε σχέση με το CB650F το τιμόνι μεταβλητής διατομής έχει μεταφερθεί κατά 13 χιλ πιο μπροστά και 8χιλ χαμηλότερα, ενώ τα μαρσπιέ βρίσκονται πλέον 3χιλ πιο πίσω και 6χιλ ψηλότερα συμβάλλοντας με τη σειρά τους στην σπορ αίσθηση που αποκομίζεις. Η σέλα βρίσκεται στα 810χιλ από το έδαφος και δεν προβληματίζει τον αναβάτη να πατήσει σταθερά τα πόδια του στο έδαφος, ενώ το πίσω της τμήμα και οι διακριτικές χειρολαβές επιτρέπουν στο συνεπιβάτη να ακολουθήσει χωρίς να δυσανασχετεί.
Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί τα πρότυπα του CB1000R αφού αποτελείται από μια διακριτική LCD οθόνη που δεν αλλοιώνει την αισθητική του μοντέλου και παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες με μια ευδιάκριτη ένδειξη για την επιλεγμένη ταχύτητα (εκτός αν τη χτυπά υπό γωνία ο ήλιος). Οι ενδείξεις εναλλάσσονται με κουμπιά πάνω σε αυτή και όχι στους διακόπτες οι οποίοι είναι απλοί και λειτουργικοί, παρότι η θέση της (δυνατής) κόρνας θέλει συνήθεια όπως σε όλα τα μοντέλα της Honda.
Μέτριας σκληρότητας η σέλα με αρκετό χώρο για τον συνεπιβάτη και διακρίτικες χειρολαβές στο πίσω μέρος.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας χαρακτηρίζεται από την βελούδινη λειτουργία του, αποδίδοντας 94 ίππους στις 12.000σ.α.λ και 6,5 kgm ροπής στις 8.500 σ.α.λ.
Ένα από τα δυνατά χαρτιά της μοτοσυκλέτας είναι αναμφίβολα ο κινητήρας, αφού ακόμα και στη μεσαία κατηγορία η Honda (σε αντίθεση με τις περισσότερες εταιρίες) εμμένει στο τετρακύλινδρο σύνολο των 649 κυβικών το οποίο μοιράζεται με το CBR 650R και έχει εξελιχτεί για τις ανάγκες του νέου μοντέλου. Πλέον αποδίδει 94 ίππους δηλαδή 5% περισσότερη ισχύ από το CB650F, ενώ o κόφτης έχει μεταφερθεί 1.000σαλ ψηλότερα.
Για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς να χαθεί η φιλική απόδοση ο κινητήρας έχει δεχθεί ανασχεδιασμό σε σημαντικά μέρη όπως ο θάλαμος καύσης, τα έμβολα, ο χρονισμός των βαλβίδων , η εισαγωγή αέρα αλλά και η εξάτμιση, ενώ η συμπίεση έχει αυξηθεί στο 11.6:1 (από 11.4:1). Νέα είναι και τα μπουζί τα οποία πλέον είναι ιριδίου όπως και το κύκλωμα ψύξης που χρησιμοποιεί λιγότερους σωλήνες. Παρά την αυξημένη απόδοση τα νούμερα της κατανάλωσης δεν ξεφεύγουν προς τα πάνω, αφού η μέση τιμή των 6,0 λίτρων/100χλμ κρίνεται ικανοποιητική και μπορεί να πέσει αρκετά με συντηρητική οδήγηση, χαρίζοντας μεγάλη αυτονομία από το ρεζερβουάρ των 15,4 λίτρων.
Το κιβώτιο 6 ταχυτήτων απέκτησε συμπλέκτη ολίσθησης, ενώ η μοτοσυκλέτα μπορεί να εξοπλιστεί και με quickshifter που διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η CB650R δεν χαρακτηρίζεται για τα υπερεξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όμως το απαραίτητο για τους ελληνικούς δρόμους traction control δεν λείπει εξασφαλίζοντας την πρόσφυση του πίσω τροχού σε όλες τις συνθήκες. Αύξησε την ισχύ της Honda CB650R με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Αρκετά διαφορετική εικόνα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εξαιρετική απόδοση από το πιρούνι της Showa και τα φρένα της Nissin τα οποία διακρίνονται από το δυνατό αρχικό δάγκωμα αλλά αδικούνται από το ευαίσθητο ABS.
Το CB650R όπως και το CBR650R χρησιμοποιεί το γνωστό ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι, το οποίο όμως αναβαθμίστηκε με νέα επίπεδα ακαμψίας, όντας παράλληλα και ελαφρύτερο κατά 1,9 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αλλαγές το νέο CB650R είναι συνολικά 6 κιλά ελαφρύτερο από το CB650F αφού η ζυγαριά σταματά στα 202 κιλά. Η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται στον τομέα των αναρτήσεων, αφού το συμβατικό πιρούνι έδωσε τη θέση του σε ένα ανεστραμμένο 41χιλ της Showa τύπου SFF (Separate Function Fork). Το τελευταίο συνεργάζεται με μονό αμορτισέρ το οποίο διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και εδράζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι χωρίς μοχλικό. Σημαντική ανανέωση συναντάμε και στα φρένα καθώς οι διπίστονες δαγκάνες στο μπροστινό μέρος αντικαταστήθηκαν με τετραπίστονες ακτινικές της Nissin οι οποίες συνεργάζονται με δίσκους 310χιλ. Στο πίσω μέρος συναντάμε μονοπίστονη δαγκάνα και δίσκο 240χιλ ενώ το ABS είναι ένα συμβατικό σύστημα δύο καναλιών.
Ξεκινώντας τη συμβίωση με το CB650R απολαμβάνεις τη βελούδινη λειτουργία του κινητήρα και την ποιότητα κύλισης που κάνουν τη μοτοσυκλέτα απολαυστική στις χαλαρές βόλτες. Παρότι ο κινητήρας αρέσκεται να δουλεύει στα ψηλά σαν γνήσιος τετρακύλινδρος, είναι ελαστικός, ενώ το σχετικά κοντό γρανάζωμα βοηθά ώστε να έχεις την απαραίτητη δύναμη ακόμα και αν το στροφόμετρο βρίσκεται πολύ πριν τα κόκκινα. Δεν δυσανασχετεί με μία ταχύτητα πάνω, αφού λέξεις όπως σκορτσαρίσματα είναι παντελώς άγνωστες σε αυτό. Μαζεμένο σε διαστάσεις και πολύ εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη, το CB650R έχει κρατήσει όλα τα οφέλη του προηγούμενου μοντέλου ώστε να είναι ιδανικό για μετάβαση από μικρότερη κατηγορία ή για χρήση commuter, αφού μόνο αν το πιέσεις θα καταλάβεις ότι επιτελεί εξίσου καλά και καθήκοντα sport μοτοσυκλέτας. Οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις ίσως σε προϊδεάσουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν περιμένεις ότι μια τόσο φιλική μοτοσυκλέτα μπορεί να μεταμορφωθεί σε δρόμο με στροφές. Η επιθετική θέση οδήγησης συμβάλλει σε αυτό και το CB αποδεικνύεται πραγματικό διαμαντάκι, επιτρέποντάς σου να κινηθείς πραγματικά γρήγορα και να ψάξεις με ασφάλεια τα όριά του, αφού είναι ευέλικτο, ακριβές αλλά και σταθερό ακόμα και όταν οι κλίσεις ξεπερνούν τα στάνταρ της κατηγόριας.
Τα ελαστικά Metzeler Roadtec 01 με τα οποία εφοδιάζεται ταιριάζουν στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ζεσταίνονται γρήγορα και παρέχουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, κάνοντας το traction control (όταν λειτουργεί αισθάνεσαι έντονα τα κοψίματα) να επεμβαίνει σπάνια, ωστόσο η ομαλή απόδοση του κινητήρα σου επιτρέπει να το απενεργοποιήσεις με ένα απλό πάτημα του διακόπτη (ακόμα και εν κινήσει) ώστε να το εκμεταλλεύεσαι μόνο σε περιβάλλον χαμηλής πρόσφυσης. Όταν έχεις ανησυχίες τo νέο CB είναι πρόθυμο να κάνει ό,τι του ζητήσεις, με τον κινητήρα να σε παρακαλά να τον ξεζουμίσεις βγάζοντας και τον τελευταίο ίππο. Σούζες διαρκείας και κάθε είδους παιχνίδι όπως πλαγιολισθήσεις κλπ γίνονται πολύ εύκολα, ενώ όταν χρειαστείς τα φρένα θα εκτιμήσεις το αρχικό δάγκωμα και την δύναμή τους, παρά το ευαίσθητο ABS. Οι επιδόσεις του είναι απόλυτα ικανοποιητικές με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 3.7 δλ. και το 0-160 σε 8.7 δλ. ενώ αν επιμείνεις στο γκάζι το κοντέρ θα φτάσει τα 230χλμ/ώρα , πράγμα που σημαίνει ότι το μόνο που θα σε εμποδίζει σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο θα είναι ο αέρας όπως σε όλες τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.
Όμορφη η LCD οθόνη και αρκετά ευανάγνωστη (αρκεί να μην την χτυπά υπό γωνία ο ήλιος) διαθέτει μεγάλα ψηφία όπως αυτό για την ένδειξη της επιλεγμένης ταχύτητας καθώς και shift light.
Το CB650R δεν ξεχωρίζει μόνο για την εμφάνιση αλλά και για τον χαρακτήρα του, ο οποίος εκτός από την φιλικότητα διακρίνεται και για τη σπορ πλευρά του, αντιπροσωπεύοντας επάξια το γράμμα R στην ονομασία του. Έχεις λοιπόν πολλούς λόγους να το επιλέξεις και ένας από αυτούς είναι σίγουρα η τιμή του, καθώς με 8.350 ευρώ αγοράζεις μια τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα, χρηστική για την καθημερινή μετακίνηση αλλά και έτοιμη να σου προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις όποτε της το ζητήσεις.
&&&&
&&&&
&&&&
&&&&
Κινητήρας
&&&&
&&&&
&&&&
&&&&
Τύπος
&&&&
4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β
&&&&
&&&&
&&&&
Κυβισμός &&&& (κ.εκ.)
&&&&
649
&&&&
&&&&
&&&&
Διάμετρος Χ &&&& Διαδρομή (χλστ.)
&&&&
67 x 42,5
&&&&
&&&&
&&&&
Συμπίεση (:1)
&&&&
12
&&&&
&&&&
&&&&
Ισχύς (ίπποι / &&&& σ.α.λ.)
&&&&
94/12.000
&&&&
&&&&
&&&&
Ροπή &&&& (kg-m/σ.α.λ.)
&&&&
6,5/8.500
&&&&
&&&&
&&&&
Τροφοδοσία
&&&&
Ηλ.Ψεκασμός
&&&&
&&&&
&&&&
Χωρητικότητα &&&& Ρεζερβουάρ (λίτρα)
&&&&
15,4
&&&&
&&&&
&&&&
Κατανάλωση &&&& (λτ./100χλμ.)
&&&&
6
&&&&
&&&&
&&&&
Πλαίσιο - &&&& Αναρτήσεις - Φρένα
&&&&
&&&&
&&&&
&&&&
Τύπος
&&&&
Ατσάλινο, δύο δοκών
&&&&
&&&&
&&&&
Αναρτήσεις Ε / &&&& Ρυθμίσεις
&&&&
Ανεστραμμένο πιρούνι 41χιλ
&&&&
&&&&
&&&&
Διαδρομή &&&& (χλστ.)
&&&&
Δ.Α
&&&&
&&&&
&&&&
Αναρτήσεις Π / &&&& Ρυθμίσεις
&&&&
Μονό αμορτισέρ ΠΕ
&&&&
&&&&
&&&&
Διαδρομή &&&& (χλστ.)
&&&&
Δ.Α
&&&&
&&&&
&&&&
Φρένα Ε &&&& (χλστ.)
&&&&
2Δ/310, 4Ε, ABS
&&&&
&&&&
&&&&
Φρένα Π &&&& (χλστ.)
&&&&
Δ/240, 1Ε, ABS
&&&&
&&&&
&&&&
Τροχοί - &&&& Ελαστικά
&&&&
&&&&
&&&&
&&&&
Ελαστικό Ε
&&&&
120/70-17
&&&&
&&&&
&&&&
Ελαστικό Π
&&&&
180/55-17
&&&&
&&&&
&&&&
Διαστάσεις / &&&& Βάρος
&&&&
&&&&
&&&&
&&&&
Μήκος (χλστ.)
&&&&
2.130
&&&&
&&&&
&&&&
Πλάτος (χλστ.)
&&&&
780
&&&&
&&&&
&&&&
Μεταξόνιο &&&& (χλστ.)
&&&&
1.450
&&&&
&&&&
&&&&
΄Ύψος σέλας &&&& (χλστ.)
&&&&
810
&&&&
&&&&
&&&&
Βάρος &&&& (κιλά)
&&&&
202
&&&&
&&&&
&&&&
Εξοπλισμός
&&&&
&&&&
&&&&
&&&&
ABS / Ρυθμ.
&&&&
N/O
&&&&
&&&&
&&&&
Τraction &&&& Control / Ρυθμ.
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Στροφόμετρο
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Immobilizer
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Yπολογιστής &&&& ταξιδιού
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Μερικός &&&& χιλιομετρητής
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Ένδειξη &&&& βενζίνης
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Δείκτης &&&& θερμοκρασίας
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Θερμοκρασία &&&& περιβάλλοντος
&&&&
O
&&&&
&&&&
&&&&
Ζελατίνα / &&&& Ρυθμ.
&&&&
O/O
&&&&
&&&&
&&&&
Ρυθμιζόμενες &&&& μανέτες Σ/Φ
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Πλάγιο &&&& σταντ
&&&&
N
&&&&
&&&&
&&&&
Κεντρικό &&&& σταντ
&&&&
O
&&&&
&&&&
&&&&
Χειρολαβές / &&&& Σχάρα
&&&&
N/O
&&&&
&&&&
&&&&
Ρυθμιζόμενες &&&& αναρτησεις Ε/Π
&&&&
O/N
&&&&
Ο χαρακτηριστικός τρόπος με τον οποίο περνούν από το κέντρο προς τα δεξιά, οι αυλοί της εξάτμισης, υπογράφει την εμφάνιση της CB.