net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Στις στροφές το Versys θα κινηθεί με ταχύτητα και θα αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα, αν και το πιρούνι δεν πληροφορεί επαρκώς για την πρόσφυση του τροχού.

Οι ενδείξεις στην ψηφιακή οθόνη ελέγχονται από το αριστερό γκριπ. Από εκεί μπορείτε επίσης να επιλέξετε χαρτογράφηση και να ρυθμίσετε το KTRC.

Από εδώ ρυθμίζεται πολύ εύκολα η προφόρτιση του ελατηρίου στο πίσω αμορτισέρ απαιτώντας ελάχιστο χρόνο.

Δυνατά και με καλή αίσθηση τα φρένα και πολύ καλή λειτουργία από το ABS. Η απόδοση του θα μπορούσε να είναι καλύτερη σε δρόμο με συνεχόμενες ανωμαλίες.

Με πορτοκαλί τα τμήματα που αλλάχτηκαν, με κίτρινο αυτά που προστέθηκαν, με κόκκινο αυτά που δέχτηκαν ενίσχυση.

Κανένα παράπονο από τη σέλα. Είναι πολύ άνετη και για τους δύο, με επένδυση που δεν αφήνει το σώμα να γλιστρά και θα σας κρατήσει ξεκούραστους για ώρες.

H ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα σε ύψος και θα καλύψει ικανοποιητικά τους ψηλούς αναβάτες μέχρι και τα 180 χλμ./ώρα. Από εκεί και μετά χρειάζεται σκύψιμο.

Με λογική χρήση στο γκάζι η αυτονομία μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τα 300 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ.

Είναι κοντή σε μήκος αλλά θα μπορέσετε να βολέψετε ένα σάκο πάνω της χάρη στα πολλά σημεία για δέσιμο που διαθέτει.

4κύλινδρος κινητήρας με τη βελούδινη λειτουργία που μπορεί να αλλάξει πρόσωπα ανάλογα με τη διάθεσή σας.

Δοκιμή: Kawasaki Versys 1000

Το Versys 1000 είναι από εκείνες τις μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού που σε βάζουν σε δεύτερες σκέψεις για την επιλογή σου να κινείσαι καθημερινά με παπί ή scooter.

 
H Kawasaki δεν δημιούργησε το Versys για να έρθει σε απευθείας αντιπαράθεση με τα πραγματικά on-off μοντέλα της κατηγορίας. H ιαπωνική εταιρία κοίταξε στα άκρα της κατηγορίας και συγκεκριμένα σε εκείνο που συγκεντρώνει μοντέλα με ελάχιστες βλέψεις για χώμα και σαφή προτίμηση στο ασφάλτινο τερέν. Οι έρευνες της έδειξαν ότι οι αναβάτες που θα πάρουν τη μεγάλη τους on-off και θα χωθούν στα δάση δεν είναι τελικά και τόσοι πολλοί. Θυσίασε λοιπόν τις όποιες off road ικανότητες της μοτοσικλέτας της (δεν υπάρχει ούτε ο κλασικός τροχός των 19 ιντσών) για να πετύχει ένα ακόμη πιο ισορροπημένο αποτέλεσμα στην άσφαλτο όπου ο αναβάτης του Versys θα «γράψει» και την συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων μαζί του. Κράτησε βέβαια όλα τα υπόλοιπα που έχουν κάνει τα μεγάλα on-off τόσο δημοφιλή: Όρθια θέση οδήγησης, άνετη και μεγάλη σέλα για δύο και φυσικά τις σχετικά μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις. Αυτές οι τελευταίες είναι που επιτρέπουν το ασφαλές πέρασμα πάνω από λακκούβες και σαμάρια και δεν σε στέλνουν αδιάβαστο στην πρώτη μεγάλη κακοτεχνία του δρόμου. Στο «πακέτο» συμπεριλήφθηκε, επίσης, η άνεση και η πρακτικότητα των on-off στις καθημερινές μετακινήσεις και φυσικά στο ταξίδι. Έτσι, η Kawasaki ολοκλήρωσε την οικογένεια Versys με την παρουσίαση του 1000. Ένα 4κύλινδρο εν σειρά 1000άρι που, λόγω μοτέρ, ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα της συνομοταξίας (βλέπε Tiger 1050 και Ducati Multistrada) και φέρνει ακόμη πιο κοντά τον κόσμο των μεγάλων street με αυτόν των on-off. Δεν ξέρω κατά πόσο θα πετύχει το πάντρεμα της Kawasaki αλλά δεν θα παραξενευτώ καθόλου αν δω και άλλους κατασκευαστές να ακολουθούν αυτόν τον δρόμο. Το σίγουρο είναι ότι το μεγάλο Versys έχει λόγο ύπαρξης και o λόγος αυτός είναι απόλυτα κατανοητός.

Αισθητική/ Ποιότητα: Ο μεγάλος αδερφός
Δύσκολα θα μπερδέψεις το Versys 1000 με κάποια άλλη μοτοσικλέτα στο δρόμο, εκτός ίσως από το μικρότερο 650. Στην ίδια σχεδιαστική λογική με το τελευταίο, αλλά, πιο μεγάλο και φουσκωμένο διαχωρίζει και οπτικά τη θέση του ως το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας. Το πιο χαρακτηριστικό και αμφιλεγόμενο σημείο του είναι το εμπρός φωτιστικό σώμα και η σχεδίαση των πλαστικών που το περιβάλλουν. Δίνουν στο Kawasaki μία σχεδόν ρομποτική όψη που τραβάει τα βλέμματα και γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Η ποιότητα κατασκευής πάντως δεν σηκώνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Τα πάντα εφαρμόζουν στην εντέλεια, η βαφή σε πλαστικά και μεταλλικά μέρη είναι ποιοτικότατη και δεν νομίζω ότι θα βρεθεί άνθρωπος που θα παραπονεθεί σε αυτό τον τομέα.

Εργονομία: Ό,τι πρέπει!
Η θέση οδήγησης βρίσκεται-αν όχι ακριβώς - πάντως πολύ κοντά στη χρυσή τομή καθώς συνδυάζει ιδανικά την άνεση με τον έλεγχο της μοτοσικλέτας. Η μεγάλη σε διαστάσεις σέλα φέρει πλούσιο αφρώδες που μοιράζει σωστά το βάρος. Σε συνδυασμό με τη σχεδίασή της θα σας κρατήσει ξεκούραστους για πάρα πολλά χιλιόμετρα τόσο στο ταξίδι όσο και μέσα στην πόλη και θα επιτρέψει στα πόδια να πατήσουν κάτω με ασφάλεια αν και η απόσταση από το έδαφος είναι σχετικά μεγάλη. Το μεγάλο σε πλάτος τιμόνι αφήνει τα χέρια να πέσουν φυσικά πάνω του και δημιουργεί μία ξεκούραστη θέση οδήγησης με επιθετικές προεκτάσεις και αίσθηση κυριαρχίας. Η ζελατίνα ρυθμίζεται πολύ εύκολα και γρήγορα (χειροκίνητα) σε ύψος και στην ψηλότερη θέση της προσφέρει καλή προστασία ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στα 180 χλμ./ώρα. Τα πλαστικά του φέρινγκ αλλά και τα πλαϊνά χαμηλότερα πλαστικά σχεδιάστηκαν επίσης για να προστατεύουν από τον αέρα και σαν σύνολο δημιουργούν μία αξιόλογη ασπίδα ενάντια του. Ιδιαίτερα άνετα θα καθίσει και ο συνεπιβάτης στο δικό του ξεχωριστό μερίδιο της σέλας. Η μικρή «καμπούρα» στο εμπρός μέρος της σέλας εξασφαλίζει ότι θα παραμείνει στη θέση του ακόμη και σε δυνατό φρενάρισμα με τη βοήθεια φυσικά και των πολύ πρακτικών χειρολαβών της σχάρας. Η τελευταία αν και κοντή σε μήκος, έχει ικανοποιητικό πλάτος και αρκετά «καρφιά» για να δέσετε με ασφάλεια έναν μικρό σάκο με χταπόδια. Η Kawasaki ισχυρίζεται πως η σέλα του συνεπιβάτη είναι η πιο άνετη που έχει δημιουργήσει μέχρι στιγμής. Αν κρίνω από την προσωπική μου επαφή μαζί της αλλά και από τα σχόλια όσων κάθισαν πάνω της δεν βρίσκω λόγο να το αμφισβητήσω.

Πλαίσιο: Ίδια βάση, άλλο αποτέλεσμα
Το αλουμινένιο πλαίσιο των δύο δοκών προέρχεται επίσης από το streetfighter της ιαπωνικής εταιρίας. Έχει δεχτεί, όμως, αρκετές, τροποποιήσεις για να ανταποκρίνεται καλύτερα στο νέο του ρόλο, αφού στο μενού σαφώς και περιλαμβάνονται ταξίδια με δύο άτομα στη σέλα και αποσκευές. Για να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα έχει δεχτεί αλλαγές στην περιοχή του λαιμού (μεγαλύτερο ίχνος και κάστερ), έχει ενισχυθεί στο πίσω μέρος του, ενώ φέρει και εξωτερικές περιφερειακές ενισχύσεις στα σημεία που εφάπτεται με τον κινητήρα. Νέο και σαφώς μεγαλύτερο είναι το ατσάλινο υποπλαίσιο για να αντιμετωπίσει με επιτυχία το αυξημένο φορτίο αναβάτη και αποσκευών και να μπορέσει να τοποθετηθεί φυσικά η μεγάλη σέλα του χωρίς προβλήματα.

Κινητήρας: Στην κορυφή της οικονομίας
Η Kawasaki μετέτρεψε τον εκρηκτικό 4κύλινδρο κινητήρα του Z 1000 σε ένα μοτέρ κατάλληλο για όλες τις χρήσεις χωρίς να χαθεί ο παράγοντας διασκέδαση. Μικρότερα σώματα ψεκασμού, «ηπιότερου» προφίλ εκκεντροφόροι, χαμηλότερη συμπίεση, νέα εξάτμιση και χαρτογράφηση για τον ψεκασμό είναι οι κυριότερες αλλαγές. Αυτές είχαν θετικές επιπτώσεις και στην κατανάλωση, η οποία, σύμφωνα με την Kawasaki, είναι 16% χαμηλότερη έναντι του Z1000. Υπάρχουν επίσης δύο χαρτογραφήσεις με τη δεύτερη να περιορίζει τη ισχύ περίπου στο 75%. Διαφορετική είναι και η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου με την πρώτη και τη δεύτερη σχέση να έχουν κοντύνει, ενώ οι υπόλοιπες είναι μακρύτερες. Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν βαρετά στα χαρτιά αλλά, όπως θα ανακαλύψετε παρακάτω, το αποτέλεσμα στο δρόμο είναι ακριβώς το αντίθετο!

Φρένα: Δύναμη και αίσθηση
Η επιλογή των φρένων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και τυπική για μια μοτοσικλέτα σαν το Versys και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Δαγκάνες τετραπίστονες συνδυάζονται με κυματιστούς δίσκους 300 χλστ. μπροστά, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μία μονοπίστονη και δίσκος 250 χλστ. Η δύναμη έρχεται σε μεγάλες δόσεις και άμεσα χωρίς να υπάρχει αρχικό δάγκωμα και τα χιλιόμετρα πέφτουν γρήγορα ακόμη και αν κινείστε κοντά στην τελική του Versys που ξεπερνά τα 240 χλμ./ώρα. Σε δρόμο με καθόλου ή μικρές ανωμαλίες, ακόμη και στο βρεγμένο το νέας γενιάς ABS λειτουργεί εξαιρετικά και εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα φρένα. Σε μεγαλύτερες και συνεχόμενες ανωμαλίες δείχνει να αργείι λίγο και να διανύει περισσότερα μέτρα από όσο θα έπρεπε.

Αναρτήσεις: Ποιοτικές λύσεις
Οι αναρτήσεις του Kawasaki προέρχονται από την Kayaba. Το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ συνδέεται με το ψαλίδι μέσω μοχλικού τοποθετημένου πάνω από αυτό. Η χωροταξική διευθέτηση της Kawasaki οδήγησε το καζανάκι της εξάτμισης κάτω από το τελευταίο, εκεί που θα ήταν κανονικά το μοχλικό. Έτσι το Versys βγήκε κερδισμένο σε δύο σημεία. Η εξάτμιση βρίσκεται μακριά από το αμορτισέρ με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται από τη θερμότητα που εκλύει. Το δεύτερο κέρδος αφορά το αυξημένο μέγεθος που έχει το καζανάκι, κάτι που περιόρισε το μέγεθος του τελικού άρα και το βάρος του. Το 43άρι ανεστραμμένο πιρούνι αποτελεί τη νέα γενιά αναρτήσεων της Kayaba. Χάρη σε νέα στοιχεία που χρησιμοποιεί, η απόκρισή του, καθώς περνά από το στάδιο της συμπίεσης σε αυτό της επαναφοράς είναι ταχύτερη σε σχέση με ένα συμβατικό, ενώ παράλληλα είναι και πιο ελαφρύ.

Στο δρόμο:Ταρζάν στην πόλη, άρχοντας στο ταξίδι
Η ανάλαφρη αίσθηση που λαμβάνεις από το Versys δεν συνάδει με τα 239 «πλήρη» κιλά του. Αλλάζει κατεύθυνση πανεύκολα ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του, ενώ με την ίδια ευκολία ελίσσεται στην πόλη χάρη και στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού αλλά και το σωστό ζύγισμά του. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν άψογα τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κύλισης που προσφέρουν, ενισχύουν ακόμη περισσότερο το αίσθημα της άνεσης που λαμβάνει ο αναβάτης. Μερίδιο ευθύνης σε αυτό φέρει και ο 4κύλινδρος κινητήρας με τη βελούδινη λειτουργία που μπορεί να αλλάξει πρόσωπα ανάλογα με τη διάθεσή σας. Μπορείτε να κινείστε όλη μέρα νωχελικά με 6η σχέση στο θετικό κιβώτιο και να έχετε παράλληλα αρκετή ροπή για μία σβέλτη προσπέραση. Κανένα πρόβλημα για το μοτέρ που δείχνει να αδιαφορεί για το φορτίο που βρίσκεται πάνω στη μοτοσικλέτα. Καθόλου αδιάφορο δεν μένει όμως αν κατεβάσετε δυο-τρεις σχέσεις και χουφτώσετε το γκάζι δείχνοντας αμέσως ότι σφύζει από ζωντάνια. Ο μπάσος ήχος του αγριεύει και πορώνει, οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα και το τράβηγμα είναι απολαυστικό σε όλη την κλίμακα λειτουργίας. Δεν είναι τόσο δυνατό όσο στο Ζ1000 αλλά δεν έχει σημασία, ειδικά όταν «βλέπεις» 240 χλμ./ώρα για πλάκα και έχεις τόσο καλή απόδοση χαμηλά. Από στάση, η μοτοσικλέτα πετάγεται δυνατά μπροστά και με πρώτη ή δεύτερη σχέση και οι σούζες ισχύος κάνουν την εμφάνισή τους απόλυτα φυσικά παρά την ύπαρξη του KTRC. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που φέρει το Versys επιτρέπει τα παιχνίδια παρεμβαίνοντας μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται, στις δύο πρώτες θέσεις λειτουργίας του. Η τρίτη επιλογή αποτρέπει τις σούζες και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να πλαγιολισθήσει. Ό,τι χρειάζεστε δηλαδή για να κινηθείτε με ασφάλεια στο βρεγμένο. Στην εθνική το Versys θα τα καταφέρει εξαιρετικά καταπίνοντας χιλιόμετρα με βουλιμία. Κινούμενοι κοντά στα 170 χλμ./ώρα θα κάνετε στάσεις μόνο για ανεφοδιασμό, αφού ούτε εσείς ούτε ο συνεπιβάτης θα παραπονεθείτε για έλλειψη άνεσης. Μάχιμο και στις στροφές αποδεικνύεται το Versys και τα γονίδια που κληρονόμησε από το Ζ1000 δεν κρύβονται. Αν το πιάσεις από το σβέρκο δεν θα παραπονεθεί αλλά το μουδιασμένο σε αίσθηση πιρούνι θα σου δείξει πως δεν έχει φτιαχτεί για οριακή οδήγηση. Με έναν πολύ γρήγορο ρυθμό, όμως, είναι απολαυστικό και θα πλαγιάσει με προθυμία που θυμίζει μονοκύλινδρο on-off και όχι πολυκύλινδρο χιλιάρι.

Συμπέρασμα: Πας παντού και κάθε μέρα
Οι Ιάπωνες χαρακτηρίζουν τη νέα τους μοτοσικλέτα ως Adventure bike αποφεύγοντας τον όρο on-off. Πολύ καλά κάνουν θα πούμε εμείς αφού οι ικανότητες του Versys εκτός δρόμου περιορίζονται στο πέρασμα από έναν βατό χωματόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια από ό,τι με ένα street και περίπου την ίδια ταχύτητα. Ωστόσο, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις το Kawasaki παρουσιάζεται ικανότατο επιδεικνύοντας έναν ώριμο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Πόλη, ταξίδι και επαρχιακός αποτελούν τα πεδία δράσης του, όπου θα τα καταφέρει εξίσου καλά και στις τρεις περιπτώσεις με τον απολαυστικό κινητήρα να κλέβει παντού τις εντυπώσεις. Αν ψάχνετε για μία μεγάλη μοτοσικλέτα μπαλαντέρ για να τη χρησιμοποιείτε και καθημερινά το νέο μοντέλο της Kawasaki μπορεί να σας δώσει τη λύση.

+Κινητήρας, άνεση, πολυπρόσωπο
-: Πληροφόρηση πιρουνιού

Τιμή: 13.490 ευρώ
Χρώματα: Λευκό μεταλλικό, καφέ μεταλλικό

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ