20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)
  • 20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)

20 χρόνια από την νίκη του Valntino Rossi στο ντεμπούτο του στην Yamaha (+Βίντεο)

Ανέδειξε πως ο "αναβάτης κάνει την μοτοσυκλέτα"
Μοναδικός αναβάτης με συνεχόμενες νίκες σε διαφορετικούς κατασκευαστές
Την Pole Position κατέκτησε το Σάββατο
2 γύρους πριν τον τερματισμό, επανήλθε στην 1η θέση

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Ανέδειξε πως ο

Σήμερα συμπληρώνονται 20 χρόνια από τότε που ο Valentino Rossi κατάφερε το "ακατόρθωτο". Στις 18 Απριλίου του 2004, στην πίστα Welkom της Νοτίου Αφρικής, πήρε την πρώτη θέση στο ντεμπούτο του με την αγωνιστική ομάδα της Yamaha έχοντας στο πίσω φτερό του τον Max Biaggi πάνω στην πανίσχυρη Honda. Στον αγώνα αυτόν, όταν ο "Γιατρός" (όπως είναι το παρατσούκλι του) πέρασε την γραμμή του τερματισμού, πλάγιασε την μοτοσυκλέτα του στον τοίχο από τα λάστιχα και γονάτισε μπροστά της φιλώντας την (και έκανε και ένα Burnout καλού κακού). Το βάρος της σημασίας αυτής της νίκης ήταν τεράστιο, όχι μόνο για τον Rossi αλλά για τον θεσμό γενικότερα. Εκείνη την περίοδο η αγωνιστική RC 211V της Honda ήταν ανίκητη ενώ εκείνη της Yamaha χαρακτηριζόταν από προβλήματα και αρνητικά σχόλια από τους αναβάτες της. Είχε σχηματιστεί η άποψη ότι ο Rossi νικούσε διότι οδηγούσε Honda πριν από την μετάβασή του στην Yamaha το 2004, και ότι ο Biaggi έμενε πίσω επειδή οδηγούσε την Yamaha.  

(*Η προσπέραση στο 56:10*)

 

Μοναδικός αναβάτης με συνεχόμενες νίκες σε διαφορετικούς κατασκευαστές

Η Honda απολάμβανε τρομερή επιτυχία με τις δίχρονες μοτοσυκλέτες 500cc μέχρι το 2001, έχοντας την Dream-Team αναβάτη και μηχανικού, Rossi και Jeremy Burgess (ο οποίος θεωρούνταν ο καλύτερος μηχανικός μέσα στα Pits εκείνη την εποχή). Η επιτυχία αυτή συνεχίστηκε και με την μετάβαση στις τετράχρονες μοτοσυκλέτες το 2002 με τους τίτλους να έρχονται ο ένας μετά τον άλλον και την πεντακύλινδρη RC 211V να κυριαρχεί. Η Yamaha από την άλλη δεν είχε πάρει ούτε μία νίκη από το 1992, κατάφερε όμως παραδόξως να πάρει ένα πρωτάθλημα το 2000, χάρη στα σταθερά καλά αποτελέσματα του Kenny Roberts. Με την μετάβασή του στην Yamaha ο Rossi ήταν αποφασισμένος να αποδείξει πως ήταν ο καλύτερος, αφού πήρε το μεγαλύτερο ρίσκο αλλάζοντας από την πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα του Grid σε εκείνη που πολλοί θεωρούσαν υποδεέστερη. Έτσι δεν έσπασε μόνο την "κατάρα" των 12 ετών χωρίς νίκες της Yamaha και απέδειξε πως οι ικανότητες του αναβάτη έχουν μεγαλύτερη σημασία στο τελικό αποτέλεσμα από τις διαφορές των αγωνιστικών μοτοσυκλετών, αλλά έγινε και ο πρώτος και μοναδικός μέχρι σήμερα αναβάτης στο MotoGP, που κατάφερε να πάρει δύο συνεχόμενες νίκες στο πρωτάθλημα με διαφορετικούς κατασκευαστές. Πήρε την πρωτιά στον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2003 στην πίστα της Valencia με την Honda και νίκησε στον πρώτο αγώνα της επόμενης σεζόν, οδηγώντας για πρώτη φορά (εκτός δοκιμών) την αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Yamaha. Ο ίδιος σε συνέντευξη που είχε δώσει τότε στο ιταλικό Motociclismo είπε πως με την αλλαγή του από την Honda RC 211V στην M1 της Yamaha παρατήρησε ότι χρειαζόταν κάποιες βελτιώσεις αλλά φυσικά και ήταν ανταγωνιστική σε αντίθεση με το τι πίστευαν άλλοι. Ανέφερε πως η άποψη αυτή υπήρχε εν μέρει και λόγω των δικαιολογιών που λένε πολλές φορές οι αναβάτες όταν δεν φέρνουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν (αυτοί και οι κατασκευαστές εννοείται). Η τολμηρή απόφασή του να μεταβεί στην Yamaha πάρθηκε ύστερα από πολλή σκέψη και δεν το έκανε ως αντίποινα στην Honda, αλλά διότι ήταν η 2η μεγαλύτερη εταιρεία μετά από εκείνη. Παράλληλα εξέφρασε το παράπονο του για την ομάδα της Honda, η οποία δεν τον είχε ευχαριστήσει για τις νίκες που πετύχαινε και του είχε δώσει την εντύπωση πως τον θεωρούσε απλά ένα γρανάζι του κινητήρα (εφόσον θεωρητικά οδηγούσε μία ανίκητη μοτοσυκλέτα). Απέδειξε λοιπόν πως ήταν ο καλύτερος αναβάτης στο grid και το έκανε μάλιστα με τον πιο ηχηρό τρόπο που θα μπορούσε.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Την Pole Position κατέκτησε το Σάββατο

Ύστερα από τις δοκιμές του χειμώνα πάνω στην  νέα για τον Rossi, Yamaha ήρθε ο πρώτος αγώνας της σεζόν του 2004, στο Welkom της Νοτίου Αφρικής. Το πεδίο ήταν γεμάτο με γρήγορους αναβάτες με τους Max Biaggi και Makoto Tamada να οδηγούν τις Honda της ομάδας Sito Pons` με τον χαρακτηριστικό κίτρινο χρωματισμό της Camel. Οι καπνοβιομηχανίες τότε ήταν μεγάλοι χορηγοί αγωνιστικών διοργανώσεων (και την Formula1). Το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου εκείνη την χρονιά ήταν ο Biaggi, ο οποίος έφερνε καλά αποτελέσματα αλλά του ξέφευγε τελικά ο τίτλος κατηγορία του MotoGP. Έτσι, οδηγώντας τώρα την "ανίκητη" Honda και με τον Rossi να είναι πάνω στην Yamaha "του", ο πρώτος αγώνας της σεζόν είχε εκτοξεύσει την αγωνία στα ύψη για όλους. Στα προκριματικά του Σαββάτου πολλοί προσπάθησαν να πάρουν την πρωτιά: πρώτα ο Rossi με την Yamaha, ύστερα ο Nakano με την Kawasaki, ο Biaggi με την Honda και μετά ο Gibernau. Λίγο πριν την λήξη όμως κατάφερε να "αρπάξει" την Pole Position ο Rossi με έναν εκπληκτικό γύρο τον οποίο ο ίδιος αποκάλεσε αριστούργημα.
 

2 γύρους πριν τον τερματισμό, επανήλθε στην 1η θέση

Ο αγώνας αυτός δεν αποτελούσε απλά τον 1ο της σεζόν, ήταν ο Rossi ενάντια στην Honda, ο Biaggi ενάντια στην Yamaha, άνθρωπος εναντίον μηχανής. Μία "μάχη" που όλοι περίμεναν με ανυπομονησία και άκρατο ενθουσιασμό. Λίγο αφού άναψαν τα πράσινα φώτα οι δύο αναβάτες, Rossi και Biaggi, απομακρύνθηκαν από τους υπόλοιπους και ξεκίνησαν μία έντονη μονομαχία. Οι συνεχείς επιθέσεις, τους κόστισαν λίγο χρόνο με αποτέλεσμα να καταφέρει να μπει στο παιχνίδι και ο Gibernau κάνοντάς την μία μάχη μεταξύ τριών. Ο αγώνας αυτός όμως δεν ήταν μία μάχη στην οποία είχε θέση και μετά από λίγο οι δυο πρώτοι αναβάτες διεύρυναν το προβάδισμά τους. Ο Rossi έθετε τον ρυθμό με τον Biaggi να προσπαθεί πυρετωδώς να προσπεράσει και να εναλλάσσεται συνεχώς ο κάτοχος της πρώτης θέσης. Κάθε φορά που ο Biaggi προσπερνούσε τον Rossi, εκείνος απαντούσε στην επόμενη στροφή. Στα 3-4 του αγώνα ο Biaggi βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα, ενώ πολλοί πίστευαν πως η προσπέραση αυτή θα ήταν και η τελευταία. Με δύο γύρους όμως για την καρό σημαία, ο Rossi επανέρχεται στην πρώτη θέση, πάνω σε μία δεξιά στροφή όπου φρέναρε αργά, βγάζοντας τον αντίπαλό του από την αγωνιστική γραμμή. Εκείνος κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να απαντήσει, οδηγώντας δίπλα-δίπλα με τον Rossi αμέσως μετά την προσπέραση αλλά δεν τα καταφέρνει. Με την νίκη του λοιπόν ο Valentino Rossi γράφει ιστορία και στο τέλος της σεζόν, στην οποία κατάφερε να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, γιόρτασε στο βάθρο φορώντας μία άσπρη μπλούζα στην οποία αναγραφόταν η έκφραση: "What a spectacle" δηλαδή το επιφώνημα: "Τι θέαμα!". Πολλοί θεωρούν ότι ο καλύτερος αγώνας της καριέρας του Rossi, ήταν στο Montmelò το 2009 ή στην Laguna Seca το 2008, αλλά εκείνος στο Welkom το 2004, σίγουρα έκοβε την ανάσα και χαρακτηριζόταν από ένα κλίμα παράνοιας. Στο βίντεο μπορείτε να δείτε όλο τον αγώνα αλλά εάν θέλετε να μεταβείτε στην τελευταία προσπέραση 2 γύρους πριν την καρό σημαία βρίσκεται στο 56:10 λεπτό.
(Πατήστε στην ανακατέυθυνση στο YouTube για να το δείτε ή εδώ