• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

O κινητήρας απέκτησε 31 επιπλέον κ.εκ.. Το μεγαλύτερο όφελος από αυτή την κίνηση έρχεται στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ., εκεί που οι ρεπρίζ είναι εξαιρετικές.

Ο αναβάτης θα καθίσει άνετα στη μεγάλη σέλα και θα επιλέξει να οδηγήσει με τον κορμό του όρθιο ή με κλίση προς τα πίσω.

Απλά πανέμορφο! Η διχρωμία παραμένει μέχρι την ουρά και δίνει τη θέση της σε ένα LED φανάρι από τα ss της Yamaha.

Ο πολυγωνικός πίνακας οργάνων είναι πλήρης ενδείξεων. Διαθέτει, μεταξύ άλλων, και ενδείξεις για service.

To αλουμινένιο πλαίσιο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την οδική συμπεριφορά του TMax, η οποία θυμίζει ανάλογη μοτοσικλέτας.

Γιατί να πειράξει κανείς αυτό το φρένο; Είναι ισχυρό και αναλαμβάνει με χαρά το μεγαλύτερο μέρος της ακινητοποίησης του TMax.

Η σέλα θα ανοίξει, θα παραμείνει ανοιχτή χάρη στο αμορτισέρ και θα φιλοξενήσει ένα full face κράνος και πολλά μικροπράγματα.

Η αισθητική αγρίεψε! Περισσότερες γωνίες, απειλητικοί προβολείς και πιο έντονη διχρωμία δίνουν έναν πιο sport αέρα στο TMax.

H Yamaha δεν επιθυμούσε ένα TMax 700+ κ.εκ., οπότε κατασκεύασε ένα TMax που δε θα άλλαζες με κανένα μεγαλύτερο.

ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ: Yamaha TMax 530 ΑΒS

«Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», «η χρυσή συνταγή της επιτυχίας», κ.λπ. είναι λίγα από τα κλισέ που εξολοθρεύει το ανανεωμένο Yamaha TMax, το οποίο βελτιώθηκε στον υπερθετικό βαθμό!

 
Αυτές  οι διαθέσεις αυτονομίας που έχει το TMax φάνηκαν, άλλωστε, περισσότερο από ποτέ φέτος, όταν αρνήθηκε να ακολουθήσει τις σύγχρονες επιταγές, τις φήμες που ακούγονταν και οποιοδήποτε άλλο κλισέ που αναμενόταν να ακολουθήσει. Παρά το γεγονός ότι, πολλοί περίμεναν η ανανέωση του ιαπωνικού maxi scooter να σημάνει και την αύξηση του κυβισμού του στα 700 τουλάχιστον κ.εκ., το TMax αρνήθηκε να ακολουθήσει το δρόμο που άλλοι περίμεναν να ακολουθήσει και βελτιώθηκε εκεί που πραγματικά ήταν απαραίτητο. 
Ακολούθησε, λοιπόν, το δικό του δρόμο, με αποτέλεσμα να αναγεννηθεί ως ένα σαφώς βελτιωμένο 
scooter που συνεχίζει να εκπλήσσει τον κάθε ανυποψίαστο αναβάτη με χαρακτηριστικά όπως η sport διάθεση, η αιχμηρή αισθητική και τα υψηλά επίπεδα άνεσης. Μη γελιέστε, όμως. Το TΜax δεν υποβλήθηκε σε τυπικές μικροβελτιώσεις που επιβάλλουν τα δίτροχα έθιμα κάθε μερικά χρόνια. Υποβλήθηκε σε μια διαδικασία που καταρρίπτει κάθε συμβατικότητα (αλλά και φήμη που προσπάθησε να την κατευθύνει) και το αποτέλεσμα είναι το καλύτερο TΜax που έχουμε δει μέχρι στιγμής! 
Και αυτό σημαίνει πολλά για ένα scooter που αποτελεί ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο σε αρκετές χώρες της Ευρώπης (όπως στην Ιταλία και στην Ελλάδα) και ο λόγος δεν εντοπίζεται σε στρατηγικές μάρκετινγκ ή εντυπώσεων, αλλά στην ουσία. 

Αισθητική/Ποιότητα: Ένα μοτίβο, δύο εμφανίσεις!

Η νέα αισθητική διαφοροποιείται σημαντικά από την προηγούμενη, χαρίζοντας πιο επιθετικές διαθέσεις στον αναβάτη που 
ετοιμάζεται να καβαλήσει το scooter. 
Οι διαθέσεις αυτές κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση μόλις κοιτάξεις τη μάσκα. Οι γωνίες στα πλαστικά της έχουν πολλαπλασιαστεί και οι αλλαγές μεταμορφώνουν το TMax σε ένα άκρως επιθετικό scooter. Το μαύρο ματ πλαστικό που εκτείνεται από το ρύγχος μέχρι τη ζελατίνα, ξεκινά την εντυπωσιακή διχρωμία που εκτείνεται στην ποδιά και στο χώρο της σέλας. Εκατέρωθεν του μαύρου έχουν τοποθετηθεί οι πιο αιχμηρής αισθητικής προβολείς, οι εντυπωσιακοί καθρέφτες, ενώ και η ζελατίνα έχει επανασχεδιαστεί με sport διαθέσεις. Το μαύρο διακόπτει την ηρεμία του λευκού και στη βάση της ποδιάς, στο εσωτερικό της και στην ουρά, εκεί που οι αιχμηρές γωνίες συνεχίζουν να κυριαρχούν και δεσπόζουν δύο μεγάλες χειρολαβές με εξίσου επιθετική αισθητική. Εκεί βρίσκεται και το επανασχεδιασμένο φανάρι τεχνολογίας LED (…κλεμμένο από τα supersport της Yamaha) και μια από τις ομορφότερες βάσεις πινακίδας στην κατηγορία. Βλέποντας όλα αυτά, ο αναβάτης σίγουρα αποκτά 
sport διαθέσεις, πριν καν καθίσει στη σέλα του TMax. Και, όταν καθίσει, πριν καν βάλει μπροστά τον κινητήρα, θα τις ενισχύσει, χάρη στον εντυπωσιακό πολυγωνικό πίνακα οργάνων, με το αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο και την ψηφιακή οθόνη.

 Άνεση / Χώροι: Η εξαίρεση στη sport φιλοσοφία

Από την πρώτη στιγμή παρουσίασής του, το TMax έγινε γνωστό για τον τρόπο που συνδυάζει τις sport διαθέσεις του (και τον ανάλογο εξοπλισμό) με τα υψηλά επίπεδα άνεσης και χώρων. Επομένως, το μοντέλο του 2012, δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Οι γωνίες και οι αιχμηρές γραμμές του TMax φυσικά και δεν επηρέασαν τα επίπεδα άνεσης, τα οποία παραμένουν σε υψηλότατα επίπεδα. Ο αναβάτης θα καθίσει άνετα στη μεγάλη σέλα και θα επιλέξει να οδηγήσει με τον κορμό του όρθιο ή με κλίση προς τα πίσω (εκμεταλλευόμενος και τη στήριξη της μέσης). Ο χώρος για τα πόδια θα φροντίσει, όχι μόνο να του προσφέρει πάτημα για αυτές τις δύο θέσεις, αλλά και του επιτρέψει την απρόσκοπτη μετακίνηση των ποδιών ανά πάσα στιγμή. Το μόνο που ίσως προκαλέσει παράπονα σε χαμηλότερου ύψους αναβάτες είναι το πλάτος των πλαστικών που δε βοηθά το σίγουρο πάτημα ολόκληρου του πέλματος στην άσφαλτο. Πολύ άνετα θα νιώσει και ο συνεπιβάτης, χάρη στην πλατιά σέλα που του αναλογεί, αλλά και με τις εργονομικά σχεδιασμένες χειρολαβές. Οι μεταφορικοί χώροι, από την άλλη, είναι μικρότεροι, αλλά ικανοποιούν. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει εύκολα ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα. Κάποια άλλα μικροπράγματα μπορούν να τοποθετηθούν στο ντουλαπάκι (δεξιά) στην ποδιά, το οποίο κλειδώνει. Σε περιπτώσεις, μάλιστα, που κάποια μικροπράγματα πρέπει να είναι άμεσα προσβάσιμα (κινητό, ψιλά για διόδια) υπάρχει κι άλλος χώρος που δεν κλειδώνει. Πρόκειται για ένα… συρτάρι, αριστερά της ποδιάς! 

Κινητήρας: Μεγαλύτερος, ισχυρότερος, καλύτερος

Η Yamaha δεν εξόπλισε με νέο κινητήρα το TMax, αλλά βελτίωσε στα σημεία τον ήδη εξαιρετικό κινητήρα του προηγούμενου μοντέλου. Τα μεγαλύτερα έμβολα αύξησαν τη χωρητικότητα στα 530 κ.εκ., αλλά οι αλλαγές δε σταματούν εδώ. 
Τα ελαφρύτερα έμβολα, το νέο προφίλ των εκκεντροφόρων και ο νέος ψεκασμός μείωσαν το βάρος του κινητήρα και αύξησαν τις επιδόσεις του, στους 46 ίππους (από τους 43 του προηγούμενου) και στα 5,3 kgm ροπής (από τα 4,7). 
Όλες αυτές οι αλλαγές, βέβαια, δεν έγιναν για να εξυπηρετηθούν οι λάτρεις των μέγιστων επιδόσεων. Η βασική βελτίωση που προκύπτει από τα παραπάνω είναι οι βελτιωμένες ρεπρίζ, κάτι που φαίνεται και στην πράξη. Οι αλλαγές, όμως, δε σταματούν στον κινητήρα. Επεκτείνονται και στην τελική μετάδοση. Η αλυσίδα δίνει τη θέση της, μετά από χρόνια, σε έναν ιμάντα, ο οποίος πετυχαίνει καλύτερη λειτουργία, μειωμένη συντήρηση και μικρότερο αναρτημένο βάρος.

Πλαίσιο: Ελαφρύ και sport

Το πλαίσιο δέχθηκε φέτος ελάχιστες αλλαγές, οι οποίες αφορούσαν κυρίως στη μείωση βάρους (μαζί με τις υπόλοιπες βελτιώσεις, το νέο TMax είναι ελαφρύτερο κατά 4 κιλά), παραμένει, όμως, εκ των βασικότερων μερών του 
scooter. Οι δύο δοκοί αλουμινίου χαρίζουν αυξημένη ακαμψία και συμπεριφορά μοτοσικλέτας στο TMax. Το τελευταίο οφείλεται κυρίως στην κατανομή βάρους. 
Ο κινητήρας είναι μέρος του πλαισίου και το ρεζαρβουάρ βρίσκεται μπροστά και χαμηλά, ενώ στο πίσω μέρος έχει προσαρμοστεί το νέο ψαλίδι, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογίες ανάλογες μιας supersport μοτοσικλέτας!

Αναρτήσεις: Καμία αλλαγή

Οι αναρτήσεις του TMax συμβάλλουν κι αυτές καθοριστικά στην πολύ καλή συμπεριφορά του. 
Δεν πρόκειται να φερθούν σκληρά στον αναβάτη ή το συνεπιβάτη και δε θα παραπονεθούν αν ο πρώτος αποφασίσει να φερθεί σκληρά σε αυτές, με πίεση στη στροφή.
Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το πιρούνι, το οποίο παραμένει στιβαρό και χαρίζει ικανοποιητική πληροφόρηση στον αναβάτη, άσχετα με την πίεση στην οποία θα το υποβάλλετε.

Φρένα: Μια τελευταία πινελιά

Οι δύο δίσκοι των 267 χλστ. και οι τετραπίστονες δαγκάνες δεν πειράχτηκαν στο παραμικρό. Άλλωστε, η δύναμη του μπροστινού δε χρειάστηκε ενίσχυση. Εδώ, θα ήθελα ίσως λίγο πιο προοδευτική λειτουργία στο τράβηγμα της μανέτας, αλλά οι Ιάπωνες δε μου έκαναν τη χάρη. 
Η μόνη αλλαγή στο σύστημα πέδησης εντοπίζεται στον πίσω δίσκο, ο οποίος αύξησε τη διάμετρό του από τα 267 χλστ. στα 282. 
Συνολικά, η λειτουργία των φρένων ικανοποιεί με το παραπάνω, ωστόσο, παρουσιάζεται μια μικρή παραφωνία. Το νέο πίσω φρένο είναι μεν δυνατό, αλλά υπολείπεται σε προοδευτικότητα και αίσθηση, με αποτέλεσμα (στην έκδοση της δοκιμής) να ενεργοποιείται πολύ συχνά το ABS, ειδικά αν κάποιος ξεχαστεί και δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην αριστερή μανέτα. Σε συνδυασμό με το μπροστινό φρένο, όμως, το οποίο θα αναλάβει και τη μεγαλύτερη ευθύνη (όπως και σε μια μοτοσικλέτα), δεν πρόκειται να παρουσιαστούν προβλήματα ή καρδιοχτύπια. 

 Οδηγώντας: Μεταμφιεσμένη μοτοσικλέτα

Σε αυτό το σημείο, θα επιστρέψω σε όσα είπα για την αισθητική του TMax και στο πόσο προδιαθέτει τον αναβάτη του για sport οδήγηση. Η προδιάθεση αυτή, λοιπόν, δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτή που θα εμφανιστεί όταν η μίζα γυρίσει και ο κινητήρας ξεκινήσει τον ράθυμο βρυχηθμό του στο ρελαντί. Όσο οι στροφές ανεβαίνουν, τόσο ο ήχος του γίνεται πιο επιθετικός και το μόνο που λείπει είναι οι sport οδηγίες από πλευράς αναβάτη. 
Οι αποκρίσεις στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεσες, χάρη στη σχετικά κοντή μετάδοση και η λειτουργία του κινητήρα είναι προοδευτικότατη, χωρίς να διαθέτει τρύπες στην απόδοση. Οι μέγιστες επιδόσεις δεν έχουν αλλάξει πολύ, ωστόσο, η διαφορά από τις βελτιώσεις στον κινητήρα θα φανεί στις εξαιρετικές ρεπρίζ, ειδικά σε χαμηλή και μέση ταχύτητα. Και με τέτοιες επιταχύνσεις, δε μπορείς να αντισταθείς για πολύ. Θα χορέψεις στους sport ρυθμούς του TMax, θέλεις δε θέλεις! Και μπορεί αυτός ο χορός να είναι λίγο στριμωγμένος στην πόλη (εκεί η πίστα είναι πάντα γεμάτη), αλλά, μόλις ο δρόμος ανοίξει, το TMax θα σου δείξει τον καλύτερο εαυτό του. Όταν ξεκινήσεις την πίεση στις στροφές, θα αναλάβουν να σου φτάξουν τη διάθεση, το εξαιρετικό πλαίσιο και οι πολύ καλές αναρτήσεις. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η ακαμψία του πλαισίου θα εξασφαλίσουν τη σταθερότητα, ενώ και από τις αναρτήσεις έχεις να περιμένεις μόνο προβλέψιμες αντιδράσεις και, φυσικά, επιπλέον σταθερότητα, ανεξαρτήτως πίεσης ή ταχύτητας. Σε μεγάλες ταχύτητες έξω από την πόλη, το TMax παραμένει σταθερό και η προστασία από τη ζελατίνα είναι ικανοποιητική, αν και αδικείται λίγο η περιοχή των ώμων. 
Μέσα στην πόλη, τέλος, το βασικό μειονέκτημα θα αποδειχθεί το βάρος. Ο κινητήρας, όμως, και το καλό ζύγισμα θα φροντίσουν να εξαφανίσουν πολλά κιλά. Και σε συνδυασμό με τις άμεσες επιταχύνσεις, τη σταθερότητα και τα δυνατά φρένα, επιτρέπουν στο TMax να κινηθεί κι εκεί σε σπορτίφ ρυθμούς, με ασφάλεια. 

Συμπέρασμα: Ζητάς ακόμη παραπάνω; 

Μπορεί, λοιπόν, το TMax να μην έγινε πολύ μεγαλύτερο, αλλά οπωσδήποτε έγινε καλύτερο! Οι Ιάπωνες δεν κυνήγησαν τις απόλυτες επιδόσεις ενός scooter 600 κ.εκ., αλλά βελτίωσαν σημαντικά τον τρόπο που το μοτέρ εκπληρώνει τις καθημερινές υποχρεώσεις του. Επιπλέον, ενίσχυσαν αυτή την αίσθηση μοτοσικλέτας, για την οποία έχει γίνει γνωστό το TMax, και το sport χαρακτήρα, παίρνοντας το καλό και βελτιώνοντάς το ακόμη περισσότερο. 
Εξάλλου, ένα ακόμη μεγαλύτερο TMax θα είχε ως αποτέλεσμα, είτε την εκτίναξη της τιμής του σε δυσθεώρητα ύψη είτε τη μείωση του εξοπλισμού και των τεχνολογικών λύσεων που το έχουν κάνει να ξεχωρίζει. 
Με τα 11.650 ευρώ που γράφει το ταμπελάκι στην έκδοση του TMax με το ABS, όμως, παίρνεις ένα scooter που δεν έχει συμβιβαστεί για χάρη των κλισέ και έχει βελτιώσει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα: την επιθετική αισθητική, το sport χαρακτήρα του, τον εξαιρετικό κινητήρα του και την οδική συμπεριφορά που θυμίζει μοτοσικλέτα και σε αφήνει να πιέσεις το scooter με ασφάλεια – χωρίς να φιμώσεις τις sport φωνές μέσα στο κεφάλι σου. 

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ