Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
  • Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
  • Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
  • Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας
  • Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας

Royal Enfield Bullet – Η μακροβιότερη μοτοσυκλέτα της ιστορίας

- Σε συνεχόμενη παραγωγή από το 1932.
- Η πρώτη μοτοσυκλέτα παγκοσμίως με σύγχρονο σύστημα πίσω ανάρτησης.
- Ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα της R.E. που φτιάχτηκε στο νέο εργοστάσιο της Ινδίας.
- Η παραγωγή της συνεχίζεται μέχρι σήμερα, στην έκδοση των 350cc.

Σε συνεχόμενη παραγωγή από το 1932

Το Olympia Motor Cycle Show θα μπορούσε να παρομοιαστεί (φυσικά με αναχρονιστικά κριτήρια) με την EICMA της τωρινής εποχής. Οι Βρετανοί κατασκευαστές (και οι μεγαλύτεροι εκ τω υπολοίπων) έκαναν εκεί τις επίσημες παρουσιάσεις των μοντέλων τους και θεωρούταν το γεγονός της χρονιάς για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Όμως το 1932 λόγω του μεγάλου Κραχ του 1929 και των συνεπειών του στις Ευρωπαϊκές κοινωνίες, το  Olympia Motor Cycle Show ακυρώθηκε. Το διάσημο περιοδικό μοτοσυκλέτας της εποχής «The Motor Cycle» αποφάσισε τότε να κάνει μια «παρουσίαση» των μοντέλων του 1933 μέσα σε ένα τεύχος και στις 3 Νοεμβρίου του 1932, ο κόσμος αντίκρισε για πρώτη φορά τις νέες Royal Enfield Bullet, που θα κυκλοφορούσαν σε 250cc, 350cc και 500cc.

Όπως είναι προφανές, εκείνη η μοτοσυκλέτα απέχει παρασάγγας από τις σύγχρονες Bullet, όμως ήταν το πρώτο μοντέλο που έφερε τη θρυλική αυτή πλέον ονομασία και ξεκίνησε την ιστορία της Bullet. Ήταν όμως πρωτοποριακό για την εποχή του, καθώς το μοντέλο των 500cc έφτανε με άνεση τα 112 χιλιόμετρα, ενώ ο μονοκύλινδρος κινητήρας (που είχε τέσσερις βαλβίδες) απέδιδε 25,3 ίππους. Μάλιστα από την πρώτη στιγμή κυκλοφόρησε και ένα κιτ που ανέβαζε την απόδοση στους 29,4 ίππους, με την τελική να ξεπερνάει, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κατασκευαστή, τα 160 χλμ./ώρα! Ήταν όντως λοιπόν μια «σφαίρα» για τα δεδομένα της εποχής.
Ακόμη, ενώ εκείνη την εποχή οι περισσότερες μοτοσυκλέτες είχαν τριτάχυτο κιβώτιο στο χέρι, η Bullet είχε τετρατάχυτο κιβώτιο με τις αλλαγές να γίνονται από το πόδι (το δεξί πόδι φυσικά, Αγγλιστί). Στα πρότυπα της εποχής, δεν υπήρχε ανάρτηση στον πίσω τροχό, με τα χαρακτηριστικά ελατήρια στη σέλα να παίρνουν το ρόλο της πίσω ανάρτησης.

Η πρώτη μοτοσυκλέτα παγκοσμίως με σύγχρονο σύστημα πίσω ανάρτησης

Τα χρόνια προχώρησαν, ο Β` Παγκόσμιος Πόλεμος τελείωσε και η Royal Enfield (η οποία είχε φτιάξει έναν μεγάλο όγκο μοτοσυκλετών για τον Βρετανικό στρατό), πειραματιζόταν με συστήματα πίσω ανάρτησης. Είχαν υπάρχει πρωτότυπα και προσπάθειες και από άλλους κατασκευαστές, αλλά ήταν η Enfield που για πρώτη φορά έβγαλε ένα σύστημα με αμορτισέρ που συνδέονταν με το ψαλίδι και έπαιρναν ουσιαστικά τον ρόλο των ελατηρίων που μέχρι τότε υπήρχαν κάτω από τη σέλα.

Το επαναστατικό αυτό σύστημα παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1948, με τρεις αγωνιστικές Bullet που συμμετείχαν στο Colmore Cup Trial. Δύο αμορτισέρ με διαδρομή 50mm βρισκόντουσαν μέσα σε δοχεία λαδιού, τα οποία συνέδεαν το ψαλίδι με το πίσω μέρος του πλαισίου.

Αν και τελικά δεν κέρδισαν τον αγώνα, η νέα αυτή πατέντα συζητήθηκε έντονα, τόσο από τους θεατές όσο και από τον ειδικό Τύπο. Λίγους μήνες αργότερα, στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας που λάμβανε χώρα στο Earl Court του Λονδίνου (εκεί που το 1975 οι Led Zeppelin θα έδιναν πέντε από τις πιο διάσημες συναυλίες τους), η Bullet 350 και η Bullet 500 έγιναν οι πρώτες μοτοσυκλέτες παραγωγής που είχαν το νέο αυτό σύστημα. Αυτά τα μοντέλα του 1948 ξεκίνησαν επίσης την σύγχρονη εποχή της Bullet.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα της R.E. που φτιάχτηκε στο νέο εργοστάσιο της Ινδίας

Το 1954 ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Royal Enfield, ένα κεφάλαιο που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Η ανεξάρτητη πλέον Ινδία παρήγγειλε 800 Bullet για στρατιωτική χρήση στις συνοριακές περιπολίες, αναγνωρίζοντας την αντοχή της και την ευκολία συντήρησης. Ένα χρόνο μετά, η Royal Enfield συνεργάστηκε με την Ινδική Madras Motors και σχημάτισαν την Enfield Indian, ώστε η τελευταία να μπορεί να κατασκευάσει μοτοσυκλέτες Bullet με την άδεια της πρώτης. Μέχρι το 1962 όλα τα εξαρτήματα για αυτές τις μοτοσυκλέτες φτιάχνονταν στην Ινδία, ανοίγοντας αυτή τη νέα εποχή και δίνοντας το «φιλί της ζωής» εν τέλει στην ιστορικότερη εταιρεία μοτοσυκλετών, όταν το εργοστάσιο της Αγγλίας σταμάτησε την παραγωγή το 1971.

Η παραγωγή της συνεχίζεται μέχρι σήμερα, στην έκδοση των 350cc

Η Bullet λοιπόν μετασχηματίστηκε, επιβίωσε της «διάλυσης της Αγγλικής βιομηχανίας μοτοσυκλετών» και συνέχισε να κατασκευάζεται στην, Ινδική πλέον, Royal Enfield και με περηφάνια συνεχίζει και κυλάει τις ρόδες της στους δρόμους του κόσμου, 92 χρόνια μετά την γέννησή της. Μάλιστα η Royal Enfield παρουσίασε την τελευταία εκδοχή της Bullet 350 το 2023, ενώ τρία χρόνια νωρίτερα είχε σταματήσει την παραγωγή της θρυλικής 500άρας. Με τις πωλήσεις τόσο στην Ινδία όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, να δείχνουν ότι η Bullet συνεχίζει να έχει ζήτηση και φανατικούς οπαδούς ανά την υφήλιο, το πιο πιθανό είναι ότι το 2032 θα γιορτάσουμε τα 100 χρόνια της μακροβιότερης μοτοσυκλέτας, από τη μακροβιότερη εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών στον κόσμο.