Σπορ συμπεριφορά και επιδόσεις εφάμιλλες μοτοσυκλετών συνδυάζονται με άνεση και πρακτικότητα στα Honda Forza 750, Kymco AK 550, και Yamaha TMAX 560, τα 3 πιο ισχυρά mega scooter της αγοράς. Εσύ τι επιλέγεις;
Αν απευθυνθείς στην κατηγορία των Mega Scooter, σίγουρα θα απολαύσεις ανέσεις και επιδόσεις σε Maxi δόσεις. Θέλεις μοτοσικλέτα με εμφάνιση και χρηστικότητα scooter; Θέλεις scooter με συμπεριφορά μοτοσικλέτας; Ψάχνεις ένα παραδοσιακό mega scooter με επιρροές από μοτοσικλέτα για να απολαύσεις όλες τις ανέσεις που έχει σχεδιαστεί για να σου προσφέρει; Honda Forza 750, Kymco AK 550 και Yamaha TMAX 560είναι τα γρηγορότερα μοντέλα της αγοράς για να επιλέξεις.
Ποιος είπε πως τα Scooter δεν είναι γρήγορα; 3 κορυφαία, σε επιδόσεις και συμπεριφορά … μοτοσυκλέτας T-MAX με την πιο Sport συμπεριφορά – Forza 750 το πιο ισχυρό ΑΚ-550 με Super εξοπλισμό και το πιο προσιτό Εμείς τα παίρναμε και τα 3. Εσείς ποιο;
Ο φωτισμός είναι εξολοκλήρου LED, ενώ τα φλας βρίσκονται πλέον στην ίδια την δομή του μοντέλου και δεν αποτελούν ξεχωριστά τμήματα. Κάτω από την σέλα, που έχει ύψος 790 χιλιοστών από το έδαφος, ο αναβάτης έχει στην διάθεση του αποθηκευτικό χώρο 22 λίτρων, που χωρά ένα κράνος full-face και φέρει θύρα παροχής ρεύματος USB. H νέα οθόνη TFT 5 ιντσών φέρει σύστημα Honda Smartphone Voice Control, που δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να χειριστεί το κινητό του τηλέφωνο με φωνητικές εντολές, ενώ το Forza διαθέτει και φέρει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί.
Ο κινητήρας του Forza βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα του NC, με 745 κ.εκ. χωρητικότητας και αποδίδει 58,6 ίππους στις 6.750 στροφές και 7 kgm ροπής στις 4.750 στροφές. Mάλιστα μπορεί να περιοριστεί στους 47,6 ίππους (35 kW) κάνοντας το Forza 750 κατάλληλο και για κατόχους διπλώματος A2. Στη διαχείριση του κινητήρα χρησιμοποιείται σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού Throttle by Wire, με 3 χάρτες ισχύος και 1 πλήρως παραμετροποιήσιμη από τον αναβάτη, ενώ υπάρχει και σύστημα traction control (HSTC) σε 3 επίπεδα επεμβατικότητας και δυνατότητα απενεργοποίησης. Το κιβώτιο ταχυτήτων DCT χρησιμοποιεί νέες χαρτογραφήσεις αλλαγών, ανάλογα με το επιλεγμένο riding mode, ενώ στην θέση User ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει ο ίδιος τον τρόπο αλλαγής ταχυτήτων –από ομαλή σε έντονη.Το εξαιρετικό σε λειτουργία κιβώτιο DCT και ο ροπάτοςκινητήρας με τον άψογο ψεκασμό, σου λύνουν κυριολεκτικά τα χέρια και σε βοηθάνενα ξεγλιστρήσεις χωρίς κόπο ακόμα και μέσα από δύσκολες καταστάσεις. Η ισορροπημένη κατανομή βάρους αποδεικνύεται ιδιαίτεραευχάριστη στις γρήγορες αλλαγές κατευθύνσεων, ενώ η σταθερότητα και η ουδέτερησυμπεριφορά που επιδεικνύει το Forza στις στροφές εκπλήσσει ευχάριστα.
Με πλούσιο εξοπλισμό, καινοτόμες λύσεις και σύγχρονη τεχνολογία, το ΑΚ 550 εκπληρώνει τις προσδοκίες και αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή για όσους αναζητούν ένα ξεχωριστό scooter μεγάλου κυβισμού. Είναι βασισμένο στην δυναμική και αεροδυναμική εμφάνιση. Η αιχμηρή σχεδίαση είναι διάχυτη σε όλο το μήκος της σιλουέτας και αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Ποιοτικά πρόκειται για μια προσεγμένη κατασκευή. Η συναρμογή και η βαφή των πλαστικών μερών βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, χωρίς τριγμούς και κραδασμούς. Ξεκινώντας από τη σέλα, είναι αναπαυτική με πλούσιο αφρώδες. Αρκετός είναι ο χώρος και για τον συνεπιβάτη. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί για την τοποθέτηση ενός full face και ενός jet κράνους.
Η καρδιά του νέου ΑΚ, είναι ένας υδρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Τα 550 κυβικά, από τα οποία πήρε το όνομα του το ΑΚ, αποδίδουν 53,5 ίππους στις 7.500σαλ και 5,6 κιλά ροπής στις 5.500σαλ. Ο κινητήρας προσφέρει ροπή από χαμηλά και διαθέτει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος ακόμα και μετά τα 120 χιλιόμετρα /ώρα. Η σέλα είναι άνετη και δεν κουράζει σε πολύωρη παραμονή, ενώ διαθέτει και ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι για να φτιάξει ο καθείς την ιδανική γι αυτόν θέση. Η ροπή του κινητήρα είναι απολαυστική και από τη στιγμή που θα εμπιστευτείς το καλοζυγισμένο πλαίσιο, θα σε ανταμείψει με γενναίες επιταχύνσεις και απολαυστική συμπεριφορά σε ανοιχτά και κλειστά στριφτερά κομμάτια. Ο κινητήρας αρέσκεται να δουλεύει ψηλά και η δύναμη του, επαρκεί για άνετες προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου παραμένει ακλόνητο μέχρι την τελική των 175+ χιλιομέτρων / ώρα.
Με το νέο TMAX 560 εύκολα μπορείς να συνδυάζεις την πρακτικότητα των scooter με τα ταξίδια και την sport συμπεριφορά μοτοσυκλέτας. Και όλα αυτά μέσα σε μια αύρα άνεσης και πολυτέλειας που αποδεικνύει τον λόγο που το TMAX θεωρείται σύμβολο κύρους με δύο τροχούς. Η θέση οδήγησης παραμένει σπορ με τον αναβάτη να τοποθετείται ¨πάνω¨ στο scooter, έχοντας καλή ορατότητα, ιδανική απόσταση από το τιμόνι, αλλά και την πολυτέλεια να απλώσει τα πόδια του ώστε να απολαμβάνει κάθε διαδρομή. Κάτω από την σέλα, υπάρχει αρκετός χώρος ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face ή δύο jet κράνη, ενώ για τα απαραίτητα μικροαντικείμενα, συναντάμε ένα ντουλαπάκι με παροχή ρεύματος στο επάνω μέρος της ποδιάς το οποίο κλειδώνει.
Η μεγαλύτερη αλλαγή στο νέο TMAX όπως φανερώνει και το όνομά του (560) έχει να κάνει με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τον χαρακτηριστικό στρόφαλο 360ο. Πλέον αποδίδει 47.6 ίππους σε σχέση με τους 46 του 530 και είναι ακόμη πιο απολαυστικός, καλύπτοντας ταυτόχρονα τις νέες προδιαγραφές Euro 5. Στην πόλη ο όγκος του πραγματικά εξαφανίζεται, κάνοντάς το ιδανικό για τις καθημερινές ανάγκες ή για ξέγνοιαστες βόλτες υπό τον απολαυστικό (σήμα κατατεθέν) ήχο του δικύλινδρου κινητήρα που λειτουργεί με τον γνωστό αψεγάδιαστο τρόπο. Σε σχέση με το 530, ο τρόπος που το 560 επιταχύνει στην μεσαία περιοχή των στροφών παραμένει γραμμικός, αλλά πιο έντονος με αποτέλεσμα τα χιλιόμετρα να μαζεύονται με μεγαλύτερη ευκολία μέχρι η βελόνα να σταματήσει στο τελευταίο νούμερο του κοντέρ (180χλμ/ώρα). Φυσικά οι μακρινοί προορισμοί δεν περιλαμβάνουν μόνο ευθείες αλλά και στροφές στις οποίες το TMAX πραγματικά ξεχωρίζει από οποιοδήποτε scooter, με συμπεριφορά που μπορεί να ντροπιάσει πολλές μοτοσυκλέτες.