net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Piaggio Vespa PX 150
Ένα εσπρέσο αργότερα…
Διαβάστηκε από 64222 αναγνώστες
Άλλο χαρακτηριστικό που σημάδεψε την ιστορική σφήκα (Vespa=σφήκα) της Piaggio είναι η χρησιμοποίηση δίχρονου κινητήρα 125 ή 150 κυβικών εκατοστών. Όπως τότε, έτσι και σήμερα, χρειάζεται να είστε επιμελείς με το λάδι μίξης! Δεν αμελείτε να συμπληρώνετε, γιατί αλλιώς… Πρέπει να σας γίνει συνήθεια να ελέγχετε το ματάκι που βρίσκεται στην ποδιά, για φυσαλίδες αέρα, ώστε να αναπληρώνετε το λάδι, πριν ξεμείνετε από το ευεργετικό λιπαντικό, και κολλήσετε τον κινητήρα σας. Να θυμάστε πως στα όργανα δεν υπάρχει ένδειξη για να σας προειδοποιήσει. Τουλάχιστον, η PX 150 είχε, και έχει, αντλία μίξης, και ξεχωριστό δοχείο για το λάδι, οπότε δεν θα χρειαστείτε δοσομετρητή, και διαδικασία τύπου… "βάλε 2 λίτρα βενζίνη, περίμενε να βάλω την κατάλληλη ποσότητα λαδιού για 4, οκ, κάτσε να ταρακουνήσω τη Vespa να ανακατευτεί, τώρα βάλε άλλα 2. Σούπερ!"Κάτω από τη σέλα θα απογοητευτείτε ίσως να μάθετε πως δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος, αλλά αντίθετα, θα βρείτε τα παρακάτω:
Α) την είσοδο για το φίλτρο αέρα (οπότε καλό θα είναι να μην την κλείσετε, στουμπώνοντας τη με κάποιο χαρτί, πανί, κλπ) Β) δυο υποδοχές για τους κρίκους από τα κράνη, ώστε κλειδώνοντας τη σέλα να αφήνετε με σχετική ασφάλεια και τα κράνη να κρέμονται εκατέρωθεν από τη Vespa Γ) την τάπα του δοχείου πλήρωσης του λαδιού, αλλά και την τάπα του ρεζερβουάρ. Προσοχή μην μπερδέψει ο βενζινάς το στόμιο του λαδιού με της βενζίνης -του λαδιού είναι μικρότερο.
Αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε στην ποδιά, μπροστά, ικανό να μεταφέρει μπόλικα ογκώδη αντικείμενα, γάντια, χαρτιά, λουκέτο, μπριγιαντίνη για τα μαλλιά (mods rule), κλπ. Επιπλέον, η Vespa διαθέτει γάντζο στη σέλα, και την προαναφερθείσα επίπεδη ποδιά. Οι διακόπτες τώρα δεν έχουν παλαιωθεί το ίδιο επιτυχημένα με το υπόλοιπο καλό κρασί που είναι η Vespa. Έτσι δείχνουν λίγο παλιομοδίτικοι, και… ενοχλητικά πλαστικοί. Κόρνα, φλας, φώτα στάσης ή κίνησης και προβολέας. Λίγες επιλογές. Στην καλωδίωση, θα βρείτε και μία υποδοχή για βομβητή στα φλας -καλή επιλογή, μιας και είναι εύκολο να ξεχάσετε το διακόπτη στη θέση on, καθώς η λυχνία είναι δυσδιάκριτη. Για να εκκινήσει το πανέμορφο κλασσικό δίτροχο, έχετε την επιλογή ανάμεσα στη μίζα και στη μανιβέλα. Και οι δύο φέρνουν άμεσα τη σφήκα στη ζωή, αν και χρειάζεται στην πρωινή εκκίνηση να χρησιμοποιήσετε για λίγα δευτερόλεπτα και το τσοκ.
Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Αυτό μάλιστα. Πανέμορφο αναλογικό ταμπλό, με τις βασικές ενδείξεις. Κοντέρ, και δείκτης καυσίμου. Έχει μόνο ολικό χιλιομετρητή, και λίγες λυχνίες.

Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Δίχρονος, ογκώδης, και αρκετά βενζινοβόρος κινητήρας. Η μανιβέλα τον ξυπνά πανεύκολα, ενώ θα καπνίσει τους πίσω σας στο πρωινό ξύπνημα.

Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Μοναδικό σύστημα στη μπροστινή ανάρτηση, στο χώρο των δύο τροχών. Δυνατό δισκόφρενο και… μεταλλικό(!) σωληνάκι παρακαλώ.

Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Οι ενδείξεις των ταχυτήτων στο αριστερό γκριπ, δεν συμπίπτουν τελείως με την κουκίδα. Βέβαια, μόλις μάθεις, δεν κοιτάς καν το γκριπ.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει η τρύπα για το φίλτρο αέρα (δεν την μπουκώνουμε), τα δοχεία βενζίνης και λαδιού, οι κλειδαριές των κρανών.
Ικανοποιητικά μεγάλος ο χώρος στην ποδιά, χώρος που μάλιστα κλειδώνει. Η βαφή στο μέσα μέρος, δεν είναι τόσο ποιοτική, όσο θα θέλαμε.

 
 Ti voglio!* (*Σε θέλω.)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Amore mio
Ένα εσπρέσο αργότερα…
Βόλτα αλά Ιταλικά
Ιταλικά μυστικά
Inamorato!
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ