net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
H αντεπίθεση των παπιών
Τα δημοφιλέστερα παπιά της αγοράς
Διαβάστηκε από 21634 αναγνώστες
Οι επί σειρά ετών πρωταθλητές των πωλήσεων, συνεχίζουν απτόητοι τη δυναμική παρουσία τους στην αγορά, παρά την ήττα που έχουν υποστεί από τα scooter. Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Στη λίστα με τα 20 best seller μοντέλα της χρονιάς που μας πέρασε, τα 7 είναι παπιά, αποτελώντας το 48% των ταξινομημένων δικύκλων για το 2009. Εν ολίγοις, σχεδόν για κάθε μοτοσικλέτα (ανεξαρτήτως κυβισμού και κατηγορίας) που πωλήθηκε πέρυσι, αντιστοιχεί και η πώληση ενός παπιού. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί, εξετάζουμε τα μοντέλα των παπιών που προτιμήθηκαν περισσότερο από τους Έλληνες αναβάτες.

Suzuki Address 125
Γιατί παπιά; Αποτελούν τα πιο προσιτά δίκυκλα της αγοράς
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 124, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 9,5/8.000, Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1/7.800, Βάρος (κιλά): 109.
Ισορροπία. Αυτή είναι η λέξη που χαρακτηρίζει την πρόταση της Suzuki στην κατηγορία, με το Address να συνδυάζει, στις σωστές ποσότητες, δυναμική συμπεριφορά και πρακτικότητα. Η ισορροπία διέπει και τη σχεδίαση, η οποία, χωρίς να χαρακτηρίζεται ξεπερασμένη ή παλαιομοδίτικη, είναι σίγουρα πιο "μετρημένη" σε σχέση με άλλων προτάσεων της αγοράς. Σε πρακτικό επίπεδο, το Address αντισταθμίζει την έλλειψη σχάρας, διαθέτοντας έναν ικανοποιητικού μεγέθους αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Μιας και αναφερθήκαμε στη σέλα, προσφέρει αρκετό χώρο και "μπόλικο" αφρώδες, ώστε να μην υπάρξουν παράπονα περί άνεσης τόσο από τον αναβάτη όσο και από το συνεπιβάτη. Ο τροφοδοτούμενος μέσω ψεκασμού κινητήρας του Address, αποδίδει -τι άλλο;- ισορροπημένα, με ικανοποιητική δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του. Αναρτήσεις και φρένα συμπλέουν με τη γενικότερη φιλοσοφία του Address, όντας ικανά να αντεπεξέλθουν με επιτυχία τόσο στον καθημερινό στίβο της πόλης όσο και σε καταστάσεις σβέλτης οδήγησης.

Yamaha Crypton X 135 (& X 135 Special)
Γιατί παπιά; Το service τους κοστίζει όσο… τα τακάκια ενός μεσαίου κυβισμού on-off /street.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας 4Τ/1Κ/ΥΨ, Κυβισμός (κ.εκ.) 134,4, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 12,6/8.500, Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1,22/6.000, Βάρος (κιλά) 105
Το Crypton είναι αδιαμφισβήτητα ο πιο ακραίος εκφραστής της sport κατηγορίας των παπιών και παράλληλα το best seller δίκυκλο της χρονιάς που μας πέρασε. Για να βρεθεί σε αυτή τη θέση και να αποσπάσει αυτόν τον τίτλο, διαθέτει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως την υγρόψυξη του κινητήρα και το πίσω μονό αμορτισέρ με έδραση monocross. Αμφότερα τα στοιχεία αυτά είναι που κάνουν το Crypton X να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, όχι γιατί απλώς υπάρχουν, αλλά γιατί κάνουν τη διαφορά σε πραγματικές συνθήκες. Ο ψεκαστός, τετραβάλβιδος κινητήρας των 134,4 κ.εκ. αποδίδει 12,6 ίππους, αποτελώντας το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο της κατηγορίας. Στο δρόμο χαρακτηρίζεται από το νεύρο του και τη γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, βάζοντας στην πρίζα τον αναβάτη, που σύντομα θα βρεθεί να πιέζει το Crypton όλο και περισσότερο. Σε αυτές τις συνθήκες, το παπί της Yamaha δεν θα απογοητεύσει, με το στιβαρό πλαίσιο και τις πολύ καλές αναρτήσεις να κρατούν τον έλεγχο. Αντίστοιχα καλά τα καταφέρνουν και τα φρένα που αποδίδουν γραμμικά, ακινητοποιώντας το Crypton με ασφάλεια παντού και πάντα. Σε μεγάλες ταχύτητες, το Yamaha παραμένει υποδειγματικά σταθερό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στην πόλη στερείται ευελιξίας. Αντιθέτως, παρουσιάζεται σίγουρο, ασφαλές και ικανό να πάρει στο… κυνήγι οποιοδήποτε άλλο δίκυκλο στα στενά αστικά περάσματα.

Honda ANF 125 Innova
Γιατί παπιά; Καταναλώνουν ελάχιστα
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4Τ/1Κ/ΑΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 124,8, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 9,3/7.500, Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,0/3.000, Βάρος (κιλά): 105
Η limo των παπιών! Το Innova ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισής του και γενικότερα για τον "πολυτελή" χαρακτήρα του. Το Innova εξοπλίζεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI, του οποίου η άψογη διαχείριση του καυσίμου φαίνεται άμεσα στο δρόμο. Η ισχύς των 9,3 ίππων αποδίδεται γραμμικά και ομαλά και φτάνει στον πίσω τροχό με τον ίδιο τρόπο, χάρη στο εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι αναρτήσεις διατηρούν την ηρεμία πνεύματος του αναβάτη, "μαλακώνοντας" σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ τα φρένα (δισκόφρενα μπροστά - πίσω) προσφέρουν ισχύ και πολύ καλή αίσθηση. Βέβαια, ο "πολιτισμένος" τρόπος με τον οποίον το Innova λειτουργεί, δεν θα πρέπει να ξεγελά, αφού είναι ικανό να δείξει τα δόντια του στον ανταγωνισμό, παρουσιάζοντας ένα καλά κρυμμένο "αθλητικό χαρακτήρα", αν του ζητηθεί. Απλά, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, θα το κάνει χωρίς κόπο, αλλά με… Honda τρόπο!

Modenas Kriss 125
Γιατί παπιά; Είναι ελαφριά και απίστευτα ευέλικτα
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 120,21, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 10/Δ.Α., Ροπή (kgm/σ.α.λ.): Δ.Α., Βάρος (κιλά): 101
Σταθερή αξία πλέον στη χώρα μας η Modenas, έχει αποδείξει στο πέρασμα των χρόνων την ποιότητα των προϊόντων της, αποκτώντας το δικό της "φανατικό" κοινό. To Modenas Kriss 125 αποτελεί την ωριμότερη μέχρι στιγμής έκφανση της εταιρείας στην κατηγορία των παπιών με περισσότερα από 100 κ.εκ., όντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο που μετρά σαν όνομα περισσότερα από 10 χρόνια στην παραγωγή. Ανανεωμένο στην εμφάνιση (και όχι μόνο), αποπνέει πλέον ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς ωστόσο να έχει χάσει τα χαρακτηριστικά που το κατέστησαν τόσο δημοφιλές. Η άνεση ήταν και παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Kriss, γεγονός που οφείλεται στην καλύτερη σέλα της κατηγορίας και στην απόδοση των αναρτήσεων της Kayaba που μετατρέπουν σε παχιά μοκέτα τους δρόμους. Οι 10 ίπποι, που αποδίδει ο αερόψυκτος και τροφοδοτούμενος μέσω καρμπιρατέρ κινητήρας, είναι αρκετοί για να κινήσουν το Kriss σβέλτα μέσα στην πόλη, αλλά και να κρατήσουν μια αξιοπρεπέστατη ταχύτητα αν επιχειρηθούν μικρά ταξιδάκια. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η ύπαρξη αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, στον οποίον μπορούν να τοποθετηθούν μικροαντικείμενα και χαρτιά.

Daytona Nova 100
Γιατί παπιά; Μπορούν να οδηγηθούν από όλους, ανεξαρτήτως ικανοτήτων
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.); 97,3, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 7,48/8.000, Ροπή (kgm/σ.α.λ.); 0,7/6.000, Βάρος (κιλά): 94
Με τιμή ελάχιστα πάνω από τα 1.000 ευρώ, το Nova 100 αποτελεί ένα από τα πιο προσιτά παπιά της αγοράς και απ´ ό,τι φαίνεται από τις πωλήσεις που έχει σημειώσει, το γεγονός αυτό δεν έχει περάσει απαρατήρητο. Με 1.030 ευρώ, λοιπόν, μπορεί κάποιος να αποκτήσει έναν ακούραστο "εργάτη πόλης", ο οποίος διακρίνεται για την πρακτικότητά του και για την απροβλημάτιστη λειτουργία του. Το Nova 100 δεν είναι το παπί που θα σας πάρει τα μυαλά με την εμφάνισή του ούτε αυτό που θα σας συναρπάσει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Ο σκοπός για τον οποίον κατασκευάστηκε είναι να υπηρετεί τον αναβάτη του και σε αυτόν ακριβώς τον τομέα είναι που διαπρέπει το εν λόγω παπί. Μεγάλη και πρακτική σχάρα για εύκολη μεταφορά αντικειμένων και δοκιμασμένες λύσεις σε κινητήρα και περιφερειακά, συνθέτουν ένα σύνολο που δεν θα πει όχι σε οποιαδήποτε δοκιμασία και αν το υποβάλετε εντός πόλης. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 97,3 κ.εκ. αποδίδει 7,48 ίππους, ισχύ αρκετή για το χαρακτήρα του Nova 100, ενώ highlight της όλης κατασκευής είναι τα δισκόφρενα μπροστά και πίσω.

Daytona Sprinter 125
Γιατί παπιά; Οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί αποσβένουν τις κακοτεχνίες των δρόμων
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 119,7, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 8,5/8.000, Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 0,81/4.500, Βάρος (κιλά): 94
Ένα μοντέλο που υπερβαίνει τα 100 κ.εκ. (119,7), με sport εμφάνιση, αλουμινένιες εξάμπρατσες ζάντες με διχρωμία, δισκόφρενα μπροστά και πίσω (το μπροστά τύπου "μαργαρίτα" και αμφότερα με σωληνάκια υψηλής πίεσης παρακαλώ) και πλήρη πίνακα οργάνων με στροφόμετρο. Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Μα γιατί το Daytona Sprinter 125 έχει τιμή που ανήκει σαφώς στην κατηγορία "το αφεντικό τρελάθηκε", ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τον εξοπλισμό του και την ποιότητά του. Η εντυπωσιακή βαφή και η "αθλητική" σχεδίαση αποτελούν στοιχεία που θα προσελκύσουν τους νεαρότερους αναβάτες (ειδικά στη special έκδοση Chromium), ωστόσο το Sprinter δεν έχει απολέσει την πρακτικότητα και την ευκολία που οφείλει να έχει κάθε παπί που σέβεται τον εαυτό του. Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, πρόκειται για ένα τετράχρονο, μονοκύλινδρο και αερόψυκτο σύνολο, με δύο βαλβίδες και χωρητικότητα 119,7 κ.εκ., το οποίο τροφοδοτείται μέσω καρμπιρατέρ και αποδίδει 8,5 ίππους και 0,8 kgm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. και στις 4.500 σ.α.λ. αντιστοίχως. Τέλος, η εκκίνηση του Sprinter πραγματοποιείται μέσω μίζας ή μανιβέλας, ενώ το βάρος του βρίσκεται στα 94 κιλά.

Modenas X-Cite 135
Γιατί παπιά; Αντέχουν στην κακομεταχείριση
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 130,16, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 10/7.500, Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,12/5.500, Βάρος (κιλά): 102,5
Πρόκειται για ένα παπί που ανήκει σαφώς στη sport κατηγορία, στοιχείο που υποδηλώνεται από τη σχεδίαση, αλλά και από τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αιχμηρές γραμμές και δυναμικά γραφικά λειτουργούν για το "φαίνεσθαι", ενώ ο αερόψυκτος κινητήρας των 130 κ.εκ., οι αναρτήσεις της Showa και τα μεγάλης διαμέτρου δισκόφρενα στους τροχούς αφορούν στο "γίγνεσθαι". Στην πράξη, το X-Cite καταφέρνει να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις για μετακίνηση, διαθέτοντας παράλληλα τα εφόδια για να αντεπεξέλθει σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις διατηρούν τη συνοχή του συνόλου σε συνθήκες πίεσης και το "στρίβειν" με το X-Cite αποτελεί μια διαδικασία διασκεδαστική και ασφαλή για τα δεδομένα των παπιών. Ο κινητήρας αποδίδει 10 ίππους που φαίνονται στο δρόμο, προσδίδοντας στο δίκυκλο ζωηρές επιδόσεις. Το 24άρι καρμπιρατέρ της Keihin, σε συνδυασμό με το TPS, δημιουργούν μια απρόσκοπτη παροχή ισχύος, χωρίς σκαμπανεβάσματα ή τρύπες απόδοσης, σε όλο το φάσμα των στροφών. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η μέριμνα της Modenas για την αξιοπιστία και τη μακροζωία του μηχανικού συνόλου μέσω εφαρμογών, όπως είναι το σύστημα διπλού φιλτραρίσματος του λαδιού και η ειδική επεξεργασία του κυλίνδρου.

Shineray XY 125
Γιατί παπιά; Φορτώνονται σαν Sherpa αχθοφόροι
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 124, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 8,0/8.000, Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 0,91/5.500, Βάρος (κιλά): Δ.Α.
Tο φθηνότερο (έστω και με μικρή διαφορά από το αμέσως πιο προσιτό) παπί του συγκεκριμένου αφιερώματος. Από μόνο του αυτό αρκεί για να γίνει ένα μοντέλο δημοφιλές και σίγουρα πολλοί από τους 517 συνολικά αναβάτες που απέκτησαν ένα XY 125 το 2009 δελεάστηκαν από την τιμή του. Αν εξετάσει κανείς όμως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό του, θα διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα παπί που προσφέρεται φθηνά, κάνοντας παραχωρήσεις οποιουδήποτε είδους. Το XY 125 έχει όλα τα στοιχεία του εξοπλισμού που θεωρούνται απαραίτητα στην κατηγορία, όπως δισκόφρενα μπροστά και πίσω, ζάντες αλουμινίου και μεγάλων διαστάσεων στιβαρή σχάρα. Ο αερόψυκτος κινητήρα των 124 κ.εκ. τροφοδοτείται μέσω καρμπιρατέρ και αποδίδει 8 ίππους και 0,9 kgm ροπής, τιμές που μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, βρίσκονται όμως μέσα στα κοινώς αποδεκτά πλαίσια. Τα 990 ευρώ που κοστίζει το XY 125, αποτελούν τα ετήσια έξοδα εισιτηρίων για τα ΜΜΜ και τις μισθώσεις ταξί… μήπως να το σκεφτείτε;

Kawasaki ZX-130
Γιατί παπιά; Η μεταπώλησή τους είναι εγγυημένη
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κινητήρας: 4T/1K/AΨ, Κυβισμός (κ.εκ.): 130, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 11/7.750, Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,09/5.500, Βάρος (κιλά): 101
Στο πράσινο χρώμα της Kawasaki και με αρκτικόλεξο που παραπέμπει στα supersport μοντέλα της εταιρείας, το ZX-130 απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα εντυπωσιακό sport παπί που να μην μένει μόνο… στα λόγια. Οι αναρτήσεις είναι πολύ καλά σεταρισμένες, ενδοτικές στην αρχική τους διαδρομή και πιο σφιχτές στη συνέχεια, με αποτέλεσμα αφενός να φιλτράρονται οι ανωμαλίες του δρόμου, αφετέρου να προσφέρουν σαφήνεια και πληροφόρηση όταν ο ρυθμός ανέβει. Ο κινητήρας έχει την ισχύ για να στείλει τη βελόνα του ταχύμετρου στα 130 χλμ./ώρα (με ευνοϊκές συνθήκες), ωστόσο τα φρένα στερούνται δύναμης για να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ταχύτητα. Η απόδοσή τους δεν συνιστά βέβαια πρόβλημα, ενώ σε γλιστερές συνθήκες λειτουργεί προς όφελος του αναβάτη, απλώς θα θέλαμε λίγη περισσότερη ισχύ. Το ZX-130 μπορεί επίσης να κινηθεί με μεγάλη ευκολία και στην κίνηση της πόλης, όντας ευέλικτο, σταθερό και με θετικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η μεγάλη σχάρα του επιτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ