net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Η Honda παρουσιάζει για πρώτη φορά στην ιστορία του Fireblade έκδοση SP.

Ελαφρύτερο υποπλαίσιο και μονόσελο είναι το SP.

Οι μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo φέρουν πιστόνια και υλικά τριβής που έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Fireblade.

CNC κατεργασία για την πάνω πλάκα του SP, άλλο ένα σημείο που διαφέρει με το βασικό μοντέλο.

Πλήρως ρυθμιζόμενο και το πίσω αμορτισέρ TTX36 της Ohlins.

Η SP (αριστερά) και η βασική έκδοση του Fireblade η κάθεμία με τη δική της ξεχωριστή τριχρωμία.

Ο θρύλος των ΤΤ, John McGuinness, με τον διευθυντή πωλήσεων & μάρκετινγκ της Honda Europe, Alexander Kraus, στην παρουσίαση του Fireblade.

EICMA: Έκδοση SP για το Honda CBR1000RR

Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Fireblade αποκτά έκδοση SP ενώ και η βασική έκδοση του ιαπωνικού superbike ανανεώνεται ελαφρώς στον τομέα του κινητήρα.

 
Μπορεί να μην είδαμε στην EICMA το αγωνιστικό δρόμου με τον V4 κινητήρα που περιμέναμε, ωστόσο, η Honda κάλυψε αυτό το κενό (προς το παρόν) με μια μικρής έκτασης ανανέωση στο CBR1000RR παρουσιάζοντας παράλληλα για πρώτη φορά την ιστορία του και έκδοση SP ειδικά για την πίστα.

Με μια ματιά
-Βελτιώσεις στον τομέα του κινητήρα
-Αναθεωρημένη θέση οδήγησης 
-Έκδοση SP με κορυφαία περιφερειακά
-Προαιρετικά και με eC-ABS

Πέρα από τις αλλαγές στον κινητήρα, για τις οποίες θα διαβάσετε παρακάτω, το Fireblade θα υποδεχτεί τη νέα χρονιά με ανανεωμένη εργονομία, ύστερα και από feedback που δέχτηκε η Honda από τους κατόχους του φετινού μοντέλου. Ειδικότερα, τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί 10 χλστ. πιο πίσω, ενώ τα κλιπόν είναι τώρα φαρδύτερα και τοποθετημένα λίγο πιο κάτω και πιο μπροστά δημιουργώντας έτσι μια ακόμη πιο επιθετική θέση οδήγησης. Επίσης νέο είναι και το κλειδί του κεντρικού διακόπτη αλλά και η τάπα του ρεζερβουάρ που άλλαξε για να βελτιωθεί ο αερισμός.

Κινητήρας: Αναπνέει καλύτερα 
O 4κύλινδρος σε σειρά, 16βάλβιδος κινητήρας των 999,8 κ.εκ. υπέστη βελτιώσεις στην κυλινδροκεφαλή του που ισχύουν και για τις δύο εκδόσεις. Οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής έχουν ανασχεδιαστεί και έχουν υποστεί ροϊκή εξέλιξη ώστε να βελτιωθεί η αναπνοή ενώ οι θάλαμοι καύσης έχουν υποβληθεί σε δυναμική ροή μίγματος (gas-flow) για βελτίωση της ευστροφίας. Τα έδρανα των βαλβίδων έχουν επίσης επανασχεδιαστεί ώστε να ταιριάζουν στην αναβαθμισμένη κυλινδροκεφαλή ενώ οι εισαγωγές αέρα στο φιτλροκούτι είναι «φαλτσοκομμένες» όπως και στους κινητήρες της Honda στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Η διαφορά της SP έκδοσης από την βασική σε αυτό τον τομέα εντοπίζεται στα έμβολα και τα διωστήρια που έχουν ζυγιστεί εκ νέου, ειδκικά για κάθε Fireblade SP ξεχωριστά. Κάτι σαν εργοστασιακό blueprinting δηλαδή! Παράλληλα η Honda άλλαξε και τη χαρτογράφηση του ψεκασμού PGM-DSFI ώστε να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα. Πλέον στο μερικό άνοιγμα του γκαζιού (έως 25%) ο ψεκασμός παρέχει ελεγχόμενα το μίγμα καυσίμου βελτιώνοντας τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας όταν βρίσκεται υπό κλίση. Όταν το γκάζι ανοίξει παραπάνω, η παροχή ισχύος αυξάνεται πιο αναλογικά σε σχέση με την ισχύ ώστε ο αναβάτης να μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του μοτέρ.

Αλλαγές έχουμε και στον τομέα της εξάτμισης με τη διάμετρο των λαιμών να έχει μειωθεί ελαφρά σε σχέση με το περσινό μοντέλο από τα 38 στα 35 χλστ, ενώ ο 2ος και ο 3ος λαιμός συνδέονται μεταξύ τους για εξισορρόπηση της πίεσης. Με αυτές τις αλλαγές το μοτέρ αποδίδει πλέον 178,35 ίππους και 11,62 kgm ροπής στις 12.250 και 10.500 σ.α.λ. αντίστοιχα με την ιαπωνική εταιρία να κάνει λόγο για βελτίωση της απόδοσης της ροπής μεταξύ 4.000-6.000 σ.α.λ. Μεγαλύτερος, τέλος, είναι και ο όγκος του καταλύτη.

Χωρίς αλλαγές το πλάισιο
Αλλαγές στο πλαίσιο του Fireblade δεν υπάρχουν με την κάστερ να βρίσκεται στις 23 μοίρες και 30 λεπτά, το ίχνος στα 96 χλστ. και το μεταξόνιο στα 1.410 χλστ. Το βάρος της μοτοσικλέτας ανέρχεται στα 200 κιλά, πλήρες υγρών και η κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων βρίσκεται στο 52,6 και 47,4 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Στο SP η κατανομή του βάρους βρίσκεται στο 52,7 και 47,3  λόγω του ελαφρύτερου υποπλαισίου που δεν υποστηρίζει μεταφορά συνεπιβάτη και για αυτό το λόγο η μοτοσικλέτα είναι μονόσελη.


Αναρτήσεις: Ξεχωρίζει το SP
Το ανεστραμμένο Big Piston πιρούνι της Showa παραμένει ως είχε,  κάτι που ισχύει και για το αμορτισέρ που προέρχεται επίσης από την ίδια εταιρία. Και τα δύο είναι πλήρως ρυθμιζόμενα, ενώ στο εξοπλισμό του CBR περιλαμβάνεται και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ.

Από την άλλη στην έκδοση SP έχουν τοποθετηθεί το ανεστραμμένο πιρούνι της Ohlins, NIX30, με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. το οποίο είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, όπως και το TTX36 αμορτισέρ. Οι ρυθμίσεις και των δύο εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Honda ώστε να ταιριάξουν καλύτερα με το Fireblade. Για το αμορτισέρ, μάλιστα,  η Honda προχώρησε σε μικρές αλλαγές και στην έδρασή του στο πλαίσιο για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης.

Φρένα: Δύο εκδόσεις, δύο επιλογές
Στα φρένα, οι εμπρός δίσκοι των 320 χλστ. συνδυάζονται με μονομπλόκ δαγκάνες της Tokico, ενώ ο πίσω δίσκος των 220 χλστ. φέρει δαγκάνα μονού εμβόλου. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του CBR υπάρχει φυσικά και το brake by wire, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα συνδυασμένης πέδησης της Honda.

Για την έκοδση SP οι μονομπλόκ 4πίστονες δαγκάνες των εμπρός δίσκων προέρχονται από την Brembo και επιλέχθηκαν γιατί είναι πλήρως συμβατές με το πιρούνι της Ohlins. Τα πιστόνια τους, ωστόσο, εξελίχθηκαν ειδικά για το Fireblade όπως και τα υλικά τριβής.

Το CBR1000RR θα είναι διαθέσιμο σε λευκό πέρλα,  λευκό με τριχρωμία και μαύρο και η έκδοση SP θα διατίθεται μόνο στην ειδική τριχρωμία που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 999,8 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 178,35/12.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,62/10.500
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 17,5
Βάρος (κιλά, πλήρες): 200, (SP) 199
Ύψος σέλας (χλστ.): 820

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ