net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αφιέρωμα: Τα ηλεκτρικά δίκυκλα είναι εδώ!

Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει στη ζωή μας! Πολλοί κατασκευαστές παρουσιάζουν ηλεκτρικά δίκυκλα, τα οποία βρίσκονται ένα βήμα πριν την παραγωγή, ενώ κάποιοι (BMW, KTM, KYMCO, SYM) έκαναν ήδη το μεγάλο βήμα!

 
Τα συγκεκριμένα μοντέλα δεν υπόσχονται μόνο το νεωτερισμό του να δούμε ηλεκτρικά μοντέλα με κάποιο γνωστό όνομα στα πλαστικά τους (ένα όνομα που δε φέρνει μόνο αναγνωρισιμότητα, αλλά και αξιοπιστία, ακόμη και σε έναν τομέα – όπως αυτός των ηλεκτρικών – που αποτελεί σχεδόν απάτητο έδαφος για τις περισσότερες εταιρείες), αλλά και πρωτότυπες τεχνολογικές λύσεις που θα ανυψώσουν τα στάνταρ στην κατηγορία των ηλεκτρικών γενικότερα.

Ηλεκτρικά Υψηλών Προδιαγραφών
Πάρτε για παράδειγμα το C-Evolution της BMW, το οποίο αποτελεί το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό maxi scooter μεγάλου κατασκευαστή. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό (μεταξύ άλλων, ABS και traction control), αποδίδει 48 άλογα,  τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και αυτονομία 100 χλμ. Επιπλέον, μπορούμε να είμαστε σίγουροι για ότι μια εταιρεία δίνει τεράστια προσοχή σε ένα νέο μοντέλο της, όταν του αφιερώνει μια ολόκληρη γραμμή παραγωγής, έκτασης 800 τ.μ.! Φθηνό σίγουρα δεν το λες, ενώ δεν έχει ακόμα έρθει στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό αρκετοί είναι εκείνοι που το έχουν βάλει στο μάτι. 

Και προσιτά μοντέλα
Ηλεκτρικά scooter παραγωγής όμως έχουν βγάλει τόσο η Honda (EV-Neo, στην Ιαπωνία κοντά στα 4.000 ευρώ, συνήθως ως όχημα leasing) όσο και η Yamaha (EC-03, πωλείται σε αρκετές ευρωπαικές χώρες, κοντά στα 2.500 ευρώ), τα οποία πωλούνται μεν, όχι όμως στην Ελλάδα. Όμως και η KYMCO και η SYM διαθέτουν ηλεκτρικά scooter παραγωγής (αρκετά οικονομικά μάλιστα στο εξωτερικό), αν και ούτε αυτά έχουν φτάσει να πωλούνται ακόμη στη χώρα μας. Η ινδική Mahindra από την άλλη, έστησε εργοστάσιο στις Η.Π.Α., όπου ξεκίνησε να παράγει μικρά ηλεκτρικά scooter, κάτω από ένα διαφορετικό brand name, εκείνο της Genze

Και στις μοτοσικλέτες!
Η εταιρεία που εντυπωσίασε άπαντες με την γενναία κίνηση της, ήταν η ΚΤΜ, που πρόσφατα παρουσίασε τρεις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες παραγωγής, για χρήση τόσο εκτός δρόμου, όσο και για άσφαλτο! Δίνοντας μεγάλη προβολή σε αυτά τα μοντέλα, αποτελεί τον πρώτο μεγάλο κατασκευαστή θερμικών δικύκλων που παρουσιάζει ηλεκτρικές μοτοσικλέτες παραγωγής. Μπορεί να είναι σχετικά ακριβές ακόμα όσον αφορά στην τιμή, πρόκειται όμως για ποιοτικές κατασκευές, με κορυφαία περιφεριειακά, ικανές μάλιστα να “παίξουν μπάλα” και σε μέρη που απαογρεύονται οι βενζινοκίνητες -κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα ορισμένοι βορειοευρωπαίοι λαοί. Ελπίζουμε σύντομα να τις οδηγήσουμε και στην Ελλάδα!

Σύντομα, όμως, θα δούμε δύο ακόμη νέα ηλεκτρικά μοντέλα να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της Yamaha. Τα PES1 και PED1, τα οποία είδαμε πέρυσι στην έκθεση του Τόκιο. Τα δύο μοτοσικλετάκια δε φέρουν μόνο το αναγνωρίσιμο όνομα και τα τρία διαπασών της Yamaha στα πλαστικά τους, αλλά και φουτουριστική εμφάνιση – σε αρμονία, όμως, με τα σχεδιαστικά πρότυπα της ιαπωνικής εταιρείας. Το πρώτο (PES1) είναι street και το δεύτερο (PED1) off-road, ωστόσο, μοιράζονται πολλά στοιχεία. Η ιδιαιτερότητά τους, σύμφωνα με τη Yamaha, είναι ότι προσφέρουν εμπειρία παρόμοια με την οδήγηση μιας βενζινοκίνητης μοτοσικλέτας, χάρη και στο πρωτότυπου σχεδιασμού monocoque πλαίσιο. Επιπλέον, η τεχνογνωσία της Yamaha κατάφερε να ρίξει το βάρος των δύο μοντέλων στα 100 και 85 κιλά αντίστοιχα!

Σύντομα αναμένονται όμως ηλεκτρικά μοντέλα και από Suzuki, Kawasaki και Honda, με την τελευταία να έχει παρουσιάσει ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο που θυμίζει... καρέκλα, και κινείται με ηλεκτρισμό.

Made in U.S.A.
Όσοι τώρα έχουν την τύχη να ζουν στις Η.Π.Α., μπορούν να αγοράσουν μια πλειάδα ποιοτικών μοτοσικλετών, από εταιρείες όπως οι Zero και Brammo (οι 2 τους ηγούνται παγκοσμίως στους κατασκευαστές ηλεκτρικών μοτοσικλετών παραγωγής), αλλά και αρκετές ακόμα. Μάλιστα, στις Η.Π.Α. οι πολιτείες δίνουν δυνατά κίνητρα στους αγοραστές ηλεκτρικών δικύκλων, ακόμα και επιστροφή φόρου, ενώ είναι κοινός τόπος οι σταθμοί ανεφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων.

Ευρώπη και μέλλον
Εμείς που ζούμε στην Ευρώπη, θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή, γιατί βρισκόμαστε αρκετά πίσω, όσον αφορά στην υποδομή, τη στήριξη από το κράτος, τους σταθμούς ανεφοδιασμού, και άλλα πολλά, που ρίχνουν το ενδιαφέρον του κοινού, αλλά και των εταιρειών.

Τα επόμενα χρόνια, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά (μακριά από τις εκθέσεις και τα σχεδιαστήρια) κάποια νέα ηλεκτρικά μοντέλα από μεγάλους κατασκευαστές, τα οποία θα γίνονται ολοένα και φθηνότερα, με συνεχώς αυξανόμενη αυτονομία, και με ευκολίες όπως οι αφαιρούμενες μπαταρίες, οι φορτιστές ταχείας φόρτισης, κλπ.. ΄Αλλωστε, η μία πρόταση φέρνει την άλλη και οι πολλές τον ανταγωνισμό και την προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης.

Το κέρδος που αναμένεται να υπάρξει στην κατηγορία, βέβαια, επεκτείνεται πέρα από το γεγονός ότι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο γνωστής μάρκας. Οι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως είναι φυσικό, διαθέτουν μεγαλύτερα κεφάλαια (ακόμη και από τις πλέον επιτυχημένες εταιρείες που ειδικεύονται στα ηλεκτρικά), αλλά και τεχνογνωσία που προέρχεται από διαφορετικές συνθήκες: αυτή της παραγωγής βενζινοκίνητων μοτοσικλετών. Επιπλέον, γνωρίζουν ότι, βγάζοντας ένα ηλεκτρικό ακόμη μοντέλο στην αγορά θα κερδίσουν ελάχιστα -εκτός κι αν αυτό πραγματικά ξεχωρίζει, προσφέροντας αυτό το κάτι παραπάνω, ώστε να κάνει τις απαραίτητες πωλήσεις.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που φρέσκες (και ακριβοπληρωμένες πολλές φορές) ιδέες θα κυκλοφορήσουν στην αγορά, η κατηγορία των ηλεκτρικών θα κερδίσει πολλούς πόντους -όχι μόνο σε αξιοπιστία, αλλά και σε νέες τεχνολογίες.

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ