• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής (έστω περιορισμένης) με turbo ήταν η Kawasaki Ζ1-R TC του 1978. Όταν δεν διέλυε το μοτέρ της, τρόμαζε αναβάτες με την έκρηξη ισχύος που καλό ήταν να μην σε έβρισκε πάνω σε στροφή…

Turbo: Η νέα τάση στα street

Η εποχή μας διέπεται από τις ψηφιακές εφαρμογές που έχουν κατακλύσει τα πάντα και οι μοτοσυκλέτες δε θα μπορούσαν να εξαιρούνται αυτού του γεγονότος. Έτσι λοιπόν, έχουμε πλέον μοντέλα παραγωγής με επεξεργαστική ισχύ που θα ζήλευαν οικιακοί υπολογιστές πριν μια δεκαπενταετία, «φορτωμένα» με ηλεκτρονικά βοηθήματα που φέρουν περίεργα αρκτικόλεξα, τα οποία επιδρούν σε αναρτήσεις, απόδοση κινητήρα, τροφοδοσία και φρένα, «μεταμορφώνοντας» τις σύγχρονες μοτοσικλέτες με το πάτημα μερικών κουμπιών.

 
Καλοδεχούμενα όλα αυτά και θα λέγαμε και απαραίτητα, καθότι η παραδοσιακή «citius - altius - fortius» επιδίωξη των κατασκευαστών (και των αναβατών) έχει πλέον ξεφύγει και όσο και αν κάποιος εμπιστεύεται τις ικανότητες του, 200 ίπποι για πολιτική χρήση, δεν είναι πάντα διαχειρίσιμοι. Για να το θέσουμε διαφορετικά, χωρίς τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, περαιτέρω αύξηση των ιπποδυνάμεων και κατά συνέπεια των επιδόσεων, δεν θα μπορούσε να υπάρξει, τουλάχιστον στις μοτοσικλέτες παραγωγής. 

Έχοντας λοιπόν καταφέρει να «τιθασεύσουν» τον εκρηκτικό χαρακτήρα των σύγχρονων μοτοσικλετών, οι κατασκευαστές μπορούν πλέον να πειραματιστούν και να εξερευνήσουν νέους τρόπους για αύξηση της ισχύος. Η προσθήκη κυβικών δεν είναι πάντα το ζητούμενο, καθότι προσθέτει βάρος και αυξάνει την κατανάλωση. 

Ένας τρόπος για να αυξηθεί κατακόρυφα η ισχύς ενός κινητήρα δεδομένου κυβισμού, είναι η υπερτροφοδότηση, αυτό που ξέρουμε στην Ελλάδα ως Τurbo ή Compressor. H συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ευρέως διαδεδομένη στα αυτοκίνητα, ενώ στις μοτοσικλέτες, είναι αυτό που λέμε «πέρασε αλλά δεν άγγιξε».  Αν και πρωτότυπα και αγωνιστικά μοντέλα μοτοσικλετών με υπερτροφοδότηση υπήρξαν από την δεκαετία του 30, ήταν στις αρχές τις δεκαετίας του 80 που οι τέσσερις (κραταιοί τότε) Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσίασαν μοντέλα παραγωγής* με υπερτροφοδότηση: 
  • Honda CX500 / CX650 Turbo (1982-1983) 
  • Κawasaki GPZ 750 Turbo (1984-1985)
  • Suzuki XN85D (1983)
  • Yamaha XJ650 Turbo (1982-1983)
*(Το Kawasaki Z1R-TC  του 1978, θεωρείτε η πρώτη μοτοσικλέτα «παραγωγής» με υπερτροφοδότηση αν και κατασκευαζόταν από αμερικάνο βελτιωτή και διανεμόταν με την έγκριση της Kawasaki στους «πράσινους» dealers των H.Π.Α.)

Όπως παρατηρεί κανείς, ούτε μια από αυτές τις μοτοσικλέτες δεν ξεπέρασε τα δύο χρόνια σε παραγωγή και ο λόγος ήταν απλός: Τα turbo παρουσίαζαν μεγάλο lag, ενώ «άρπαζαν» απότομα (…όταν), με τα πλαίσια, τις αναρτήσεις και τα φρένα εκείνης της εποχής, να αδυνατούν να ελέγξουν την απότομη αύξηση της ισχύος. Αν σε όλα αυτά προστεθούν τα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας και η τραγικά αυξημένη κατανάλωση, τότε δεν είναι να απορεί κανείς γιατί αποσύρθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες από την παραγωγή, σηματοδοτώντας μια εξαιρετικά βραχύβια  και εξαιρετικά αποτυχημένη απόπειρα εφαρμογής της υπερτροφοδότησης στους δύο τροχούς.

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ