net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Την τελευταία λέξη της τεχνολογίας φέρουν οι κινητήρες του Piaggio Medley.

Κινητήρες: η νέα γενιά κινητήρων iGet της Piaggio

Η μηχανοκίνητη τεχνολογία του Ομίλου Piaggio είχε πάντα ως στόχο τη δημιουργία διαρκώς πιο προηγμένων συστημάτων ισχύος σε ό,τι αφορά τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών (συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων θορύβου), όπως και την αύξηση των διαστημάτων που μεσολαβούν μεταξύ των σέρβις. Διαθέτοντας το σημαντικότερο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης για τους κινητήρες και τα σκούτερ του Ομίλου στην Ευρώπη, αλλά και ένα από τα καλύτερα στον κόσμο, η Piaggio έχει αναπτύξει εσωτερικά μοναδικές τεχνολογίες και δυνατότητες που συμβάλλουν στην κατασκευή κινητήρων που πληρούν τα πιο αυστηρά πρότυπα διεθνώς.
Στο Piaggio Medley, για πρώτη φορά εμφανίζεται μια νέα γενιά κινητήρων, οι αποκαλούμενοι iGet, οι οποίοι διατίθενται στις εκδόσεις των 125 και 150 cc με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, σύστημα χρονισμού τεσσάρων βαλβίδων και υδρόψυξη. Πρόκειται για κορυφαίους κινητήρες των αντίστοιχων κατηγοριών τους σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και τον σεβασμό προς το περιβάλλον οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι βάσει του ευρωπαϊκού προτύπου Euro 4.
Οι νέοι κινητήρες Piaggio iGet είναι αποτέλεσμα μιας σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θέτει ως πρωταρχικό στόχο νέα και περισσότερο προηγμένα επίπεδα ποιότητας και αξιοπιστίας. Κάθε πτυχή αυτού του σχεδιασμού στοχεύει στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας κάθε μεμονωμένου εξαρτήματος με σκοπό τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων. Περισσότερο από ένα εκατομμύρια χιλιόμετρα έχουν καταγραφεί μόνο στην αρχική φάση των δοκιμών, στην επίμονη προσπάθεια της Piaggio να επιτύχει αξιόπιστα αποτελέσματα. Το παραμικρό εξάρτημα του νέου κινητήρα, από την εξάτμιση έως τον εσωτερικό σχεδιασμό του καλύμματος της τελικής μετάδοσης και μέχρι το νέο φίλτρο αέρα, έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει πιο άνετη και ομαλή οδήγηση με λιγότερους θορύβους και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Μεγάλο μέρος της τεχνικής σχεδίασης της Piaggio είχε ως μοναδικό επίκεντρο τη μείωση των τριβών μέσω της τοποθέτησης ρουλεμάν σε κάθε περιστρεφόμενο μέρος, στο σύστημα χρονισμού και στη γεωμετρία του γραναζιού στροφάλου, ενώ παράλληλα ο άξονας του κυλίνδρου μετατοπίστηκε με στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών λόγω τριβής στο έμβολο. Οι μηχανικοί θόρυβοι των νέων κινητήρων iGet είναι επίσης εξαιρετικά χαμηλοί χάρη στη μείωση του τζόγου και τη βελτιστοποίηση των υλικών και των σχημάτων.

Στο Medley υπάρχουν πολλά εξαρτήματα του κινητήρα που είναι εντελώς καινούργια:
- η θερμοδυναμική (κεφαλή, κύλινδρος, έμβολο, κοκοράκια με ράουλα), καθώς και όλα τα κινούμενα εξαρτήματα τα οποία έχουν βελτιστοποιηθεί για τη μείωση του βάρους και της τριβής
- ο στροφαλοφόρος άξονας για τη δραστική μείωση των κραδασμών•
- η μίζα: δεν υπάρχει πλέον το κλασικό μοτέρ μίζας, αλλά ένας ηλεκτροκινητήρας χωρίς ψύκτρες τοποθετημένος απευθείας στον στροφαλοφόρο άξονα. Το αποτέλεσμα είναι η παντελής απουσία τριβών για μια αθόρυβη, ανθεκτική και αξιόπιστη εκκίνηση του κινητήρα.
- το σύστημα ψύξης με το ψυγείο ενσωματωμένο στον κινητήρα: το χαρακτηριστικό αυτό μείωσε το συνολικό βάρος του οχήματος και τον χρόνο προθέρμανσης του κινητήρα (διαχείριση της θερμοκρασίας του κινητήρα), με ξεκάθαρα οφέλη στην κατανάλωση και τις εκπομπές.
- το κάλυμμα της τελικής μετάδοσης για την περαιτέρω μείωση του θορύβου•
-η τελευταία γενιά διπλών οδοντωτών ιμάντων για την ελαχιστοποίηση των παθητικών απωλειών, και πάλι προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών•
- οι ρυθμίσεις των σχέσεων της τελικής μετάδοσης που βελτιώνουν την οδήγηση, τις επιδόσεις και την κατανάλωση• 
- το φίλτρο αέρα το οποίο βελτιώνει τη διαδικασία του φιλτραρίσματος μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον θόρυβο της εισαγωγής αέρα και
- η νέα ενσωματωμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα με το σύστημα διαχείρισης του συστήματος Start & Stop (γεννήτρια, inverter S&S, RISS) το οποίο έχει αναπτυχθεί πλήρως από την Piaggio.

Η έκδοση 125 αποδίδει ισχύ 9 kW στις 8.250 σ.α.λ., ενώ η έκδοση των 150 cc αποδίδει 11 kW στις 7.750 σ.α.λ. οι επιδόσεις αυτές μεταφράζονται σε γρήγορους κινητήρες στον δρόμο, ειδικά σχεδιασμένους και κατασκευασμένους σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού για χρήση του οχήματος σε αστικό και υπεραστικό περιβάλλον. Πρόκειται για οδηγικές συνθήκες οι οποίες χαρακτηρίζονται από συχνές στάσεις και απαιτούν ευελιξία, γρήγορη επιτάχυνση και ομαλή οδήγηση. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά εξασφαλίζονται από την εκπληκτική ροπή του οχήματος (11,5 Nm στις 6.500 σ.α.λ. για την έκδοση των 125 cc και 14,4 Nm στις 6.500 σ.α.λ. για την έκδοση των 150 cc) η οποία παρέχει στο Medley απίστευτη επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, εν μέρει λόγω του πραγματικά χαμηλού συνολικού βάρους.
Η συνολική κατανάλωση καυσίμου επωφελείται από τη βελτιστοποίηση κάθε παραμικρού εξαρτήματος: η χιλιομετρική απόσταση του κύκλου δοκιμών WMTC φτάνει στα 47,5 χλμ./λίτρο για το Medley 125 και στα 45,9 χλμ./ λίτρο για την έκδοση των 150 cc.

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ