net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Moto Morini Corsaro 1200 Avio
Moto Morini - Ιστορία
Διαβάστηκε από 20388 αναγνώστες
H ιταλική Moto Morini ιδρύθηκε από το μηχανικό Alfonso Morini, στην Μπολόνια, το 1937. Νωρίτερα, κατασκεύαζε μοτοσικλέτες με τον Mario Mazzetti και με το όνομα ΜΜ. Η εταιρεία περιήλθε υπό τον έλεγχο της Cagiva το 1987, ενώ το 1996 αγοράστηκε από το Texas Pacific Group, που είχε επίσης αγοράσει τη Ducati. To 1999, τα δικαιώματα για το όνομα Moto Morini εξαγοράστηκαν από τη Morini Franco Motori spa, μια εταιρεία που ανήκε στον εγγονό του Alfonso Morini. Η Moto Morini ξεκίνησε να κατασκευάζει… τρίκυκλα, στα 350 και 500 κ.εκ., το 1937, με την παραγωγή να διακόπτεται λόγω του Β´ Παγκοσμίου Πολέμου και με το εργοστάσιο να βομβαρδίζεται από τους συμμάχους το 1943.
Παρόλα αυτά, το 1946, η Morini έβγαλε στην παραγωγή μια δίχρονη μοτοσικλέτα 125 κ.εκ., την Τ125. Το 1947 παρουσίασε μια sport έκδοση αυτής, ενώ το 1953 εμφανίστηκε μια τετράχρονη μοτοσικλέτα 175 κ.εκ. Ακολούθησαν τα μοντέλα Gran Turismo, Settebello, Rebello, Supersport, Briscola και Tresette Sprint. Το 1956, η εταιρεία μετακόμισε σε ένα μεγαλύτερο εργοστάσιο στη via Bergami, ενώ το 1958, ο Alfonso Morini,
ο Dante Lambertini και ο Nerio Biavati κατασκεύασαν το μοντέλο 250 GP, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Το 1969, ο Alfonso Morini απεβίωσε και τη διοίκηση της εταιρείας ανέλαβε η κόρη του Gabriela Morini. Το 1970, η Moto Morini παρουσίασε τον πρώτο V2 72ο κινητήρα της εταιρείας, τον οποίον φόραγαν τα μοντέλα Strada και Sport, αμφότερα στα 350 κ.εκ. Το 1977, η Morini ανέβασε χωρητικότητα, βγάζοντας στην παραγωγή ένα V2 μοντέλο 500 κ.εκ. Τον Νοέμβριο του 1981, στην έκθεση του Μιλάνου, η Moto Morini εντυπωσίασε άπαντες με το 500 Turbo(!), που απέδιδε 84 άλογα/8.300 σ.α.λ. Δυστυχώς, το εγχείρημα παρέμεινε στην πρωτότυπη μορφή του και δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή.
Το 1986 παρουσιάστηκαν τα cruiser Excalibur 300 & 500, ενώ κάτω από τη διοίκηση -ή μάλλον την κακοδιοίκηση- της Cagiva, η φίρμα αφήνεται κυριολεκτικά στην τύχη της. Υπό τον Καστιλιόνι, η Moto Morini παρουσίασε το Dart 350, τα Coguaro 300 & 500 και ένα ακόμη cruiser, το μοντέλο New York. Το εργοστάσιο της via Bergami έκλεισε λίγο πριν το 1993.

 
 Ο Τσακ Νόρις συγχωρεί. Το Avio ποτέ!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Moto Morini - Ιστορία
Νεώτερη ιστορία
Morini και αγώνες


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ