Aprilia: Επιστρέφει η RSV Mille;
Κατωχύρωση του ονόματος RSV1000 στις ΗΠΑ
Πιθανή η χρήση του V2 των 90° με χωρητικότητα 996 κ.εκ.
Θετική η εταιρεία και στην επιστροφή στο WSBK με νέους κανονισμούς
Τι θα καλύψει το κενό ανάμεσα στην RS660 και στην RSV4;
APRILIA: Η off-road ψυχή της Tuareg
Κατωχύρωση του ονόματος RSV1000 στις ΗΠΑ
Η Aprilia, μέσω της μητρικής της εταιρείας Piaggio, προχώρησε σε αίτηση κατοχύρωσης του ονόματος «RSV1000» στις Ηνωμένες Πολιτείες, αναζωπυρώνοντας τις εικασίες για την επιστροφή ενός superbike με V2 κινητήρα. Το όνομα αυτό συνδέεται με την εμβληματική RSV1000 Mille, η οποία είχε αντικατασταθεί από την RSV4 πριν από περίπου 15 χρόνια. Παρόλο που η κατοχύρωση εμπορικού σήματος δεν αποτελεί άμεση επιβεβαίωση για νέο μοντέλο, συχνά υποδηλώνει τις προθέσεις μιας εταιρείας και την κατεύθυνση της στρατηγικής της. Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η αγορά των sportbikes στρέφεται προς πιο προσιτές εναλλακτικές, με άλλους κατασκευαστές, όπως η Ducati με την Panigale V2 και η Yamaha με τη YZF-R9, να καλύπτουν ήδη το κενό μεταξύ των μεσαίων και των κορυφαίων μοντέλων τους.
Πιθανή η χρήση του V2 των 90° με χωρητικότητα 996 κ.εκ.
Η πιθανότητα επαναφοράς του RSV1000 φαίνεται να συνδέεται άμεσα με τον κινητήρα V2 των 90°, που είχε χρησιμοποιηθεί στα μοντέλα Shiver και Dorsoduro της Aprilia. Ο κινητήρας αυτός, ο οποίος έχει παραχθεί σε εκδόσεις 750, 900 και 1200 κ.εκ., έχει επανέλθει στην παραγωγή μέσω της συνεργασίας Piaggio-Zonsen στην Κίνα. Η έκδοση των 996 κ.εκ. με ισχύ 105 ίππων πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές εκπομπών, συμβαδίζοντας με τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες. Παρότι η απόδοσή του είναι ελαφρώς ανώτερη από αυτή της RS 660, η αυξημένη χωρητικότητα υπόσχεται περισσότερη ροπή και πιο ευρεία καμπύλη απόδοσης. Το συγκεκριμένο μοτέρ παρουσιάζεται ως μια ρεαλιστική επιλογή για ένα νέο superbike, καλύπτοντας το κενό μεταξύ των δικύλινδρων μεσαίας κατηγορίας και των πανίσχυρων τετρακύλινδρων της Aprilia.
Θετική η εταιρεία και στην επιστροφή στο WSBK με νέους κανονισμούς
Η Aprilia έχει αποσυρθεί από το WSBK εδώ και αρκετά χρόνια, δίνοντας προτεραιότητα στη συμμετοχή της στο MotoGP, όμως οι επερχόμενες αλλαγές στους κανονισμούς θα μπορούσαν να ανοίξουν τον δρόμο για την επιστροφή της. Οι νέοι κανονισμοί του MotoGP το 2027, που θα περιλαμβάνουν μικρότερους κινητήρες 850 κ.εκ. και περιορισμούς στην αεροδυναμική, ενδέχεται να επηρεάσουν και το WSBK, με στόχο οι μοτοσυκλέτες παραγωγής να παραμείνουν σαφώς πιο αργές από τα πρωτότυπα του MotoGP. Ο επικεφαλής της Aprilia Racing, Massimo Rivola, έχει εκφράσει τη θετική στάση της εταιρείας απέναντι στην επιστροφή στο WSBK, εφόσον οι κανονισμοί στραφούν προς μοτοσυκλέτες πιο κοντά στα μοντέλα παραγωγής. Ένα νέο RSV1000 με V2 κινητήρα θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μια τέτοια συμμετοχή, ενισχύοντας την αγωνιστική της παρουσία.
Τι θα καλύψει το κενό ανάμεσα στην RS660 και στην RSV4;
Στην παρούσα φάση, η Aprilia δεν διαθέτει στη γκάμα της κάποιο μοντέλο που να γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη μεσαία RS 660 των 100 ίππων και την RSV4, η οποία ξεπερνά τους 200 ίππους. Η πιθανή επιστροφή της RSV1000 με έναν V2 κινητήρα περίπου 1000 κ.εκ. θα μπορούσε να καλύψει αυτή την απόσταση, προσφέροντας μια πιο ισορροπημένη επιλογή για όσους αναζητούν ένα sportbike με σημαντικές επιδόσεις, αλλά χωρίς το κόστος και την πολυπλοκότητα των τετρακύλινδρων superbikes. Με δεδομένη την τάση της αγοράς προς τα ισχυρές μεσαίες sportbikes, όπως δείχνουν οι πρόσφατες κινήσεις της Ducati και της Yamaha, η Aprilia φαίνεται πως εξετάζει σοβαρά την τοποθέτηση ενός μοντέλου που θα καλύπτει αυτό το κενό, στοχεύοντας τόσο στις ευρωπαϊκές όσο και στις ασιατικές αγορές όπου αυξάνεται η ζήτηση για πιο προσιτές και ευέλικτες sport μοτοσυκλέτες.