LIVE: κίνηση στους δρόμους
BOSCH Advanced Rider Assistance Systems

BOSCH Advanced Rider Assistance Systems

Υπόσχεση για σχεδόν 17% λιγότερα ατυχήματα ανά έτος παγκοσμίως
Συστήματα προειδοποίησης Rear Distance Warning (RDW) και Rear Collision Warning (RCW)
Συστήματα υποβοήθησης της τήρησης ασφαλούς απόστασης (RDA, GRA)
Συστήματα υποβοήθησης φρεναρίσματος (EBA) και πλήρους στάσης και εκκίνησης (ACCS&G)

Υπόσχεση για σχεδόν 17% λιγότερα ατυχήματα ανά έτος παγκοσμίως.

Με τα νέα συστήματα ασφαλείας ARAS (Advanced Rider Assistance Systems), η Bosch μπορεί από το να ρυθμίζει την ταχύτητά σας έως και να σταματά και να ξεκινά αυτόματα τη μοτοσυκλέτα σας.
Σύμφωνα με τις έρευνες της Bosch, κάθε χρόνο λαμβάνουν χώρα 1,2 εκατομμύρια θανατηφόρα ατυχήματα, 21% από τα οποία περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες. Με στόχο την αποτροπή 1 στα 6 ατυχήματα η Bosch συνεχίζει να πρωτοπορεί στην ενεργητική ασφάλεια και υπόσχεται να σώζει 42.000 ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο. Τα νέα συστήματα με την κωδική ονομασία ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) χρησιμοποιούν τα ραντάρ 2ης γενιάς και συνδυάζουν δεδομένα από τη μονάδα ABS καθώς και από την ECU, το IMU και το καντράν. Τα περιφερειακά είναι κατά 30% μικρότερα, ελαφρύτερα και λιγότερο ενεργοβόρα και έτσι μπορούν να υπολογίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια αποστάσεις, ταχύτητες και γωνίες κλίσης του ίδιου οχήματος καθώς και των περιφερειακών, ενώ μπορούν να προσαρμόσουν τις λειτουργίες τους με κατεύθυνση σπορ ή άνεσης.
 

Συστήματα προειδοποίησης Rear Distance Warning (RDW) και Rear Collision Warning (RCW)

Τα Rear Distance Warning και Rear Collision Warning χρησιμοποιούν το οπίσθιο ραντάρ για να προειδοποιήσουν τον οδηγό με φωτεινές ενδείξεις στο καντράν αν ένα όχημα πλησιάζει επικίνδυνα και αν αντίστοιχα η σύγκρουση με αυτό είναι αναπόφευκτη. Σε κάθε περίπτωση η αντίδραση αφήνεται στην ευχέρεια του αναβάτη για επιτάχυνση ή αλλαγή λωρίδας, στη δεύτερη όμως αναβοσβήνει αυτόματα και τα φλας, ώστε να περιορίσει την ένταση της σύγκρουσης.
 

Συστήματα υποβοήθησης της τήρησης ασφαλούς απόστασης (RDA, GRA)

To Riding Distance Assist (RDA) χρησιμοποιεί το εμπρόσθιο ραντάρ και ρυθμίζεται σε δύο τρόπους λειτουργίας, Sport και Comfort, ώστε να μειώσει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας (ακόμα κι όταν το γκάζι παραμένει σταθερό) και να κρατήσει μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ώστε να αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση. Ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει στιγμιαία το βοήθημα με μια ελαφριά γκαζιά (στην οποία έγκειται και η διαφορά μεταξύ Sport και Comfort), ώστε να πραγματοποιήσει πχ μια προσπέραση, και μετά από λίγα δευτερόλεπτα το σύστημα επανέρχεται σε λειτουργία. Αντίστοιχα, όταν η μοτοσυκλέτα κινείται σε ομάδα, το Group Ride Assist (GRA) φροντίζει να διατηρεί την ταχύτητα σταθερή και την απόσταση ασφαλή από το προπορευόμενο όχημα, χωρίς να εμποδίζεται από την ύπαρξη περισσότερων από μία μοτοσυκλετών, αλλά αντιθέτως λαμβάνοντάς τις υπόψη του.
 

Συστήματα υποβοήθησης φρεναρίσματος (EBA) και πλήρους στάσης και εκκίνησης (ACCS&G)

Την παράσταση όμως έκλεψαν το Emergency Brake Assist (EBA) και το Adaptive Cruise Control Stop & GO (ACCS&G). To πρώτο αναλαμβάνει να προφορτίσει το κύκλωμα των φρένων, όταν κρίνει πως επίκειται σύγκρουση, για την περίπτωση που ο οδηγός δεν προλάβει να πατήσει όσο φρένο χρειάζεται με την απαιτούμενη πίεση. Σημαντικό είναι πως η σύγκρουση δεν έχει να κάνει μόνο με κινούμενο ή ακίνητο όχημα, αλλά με οποιοδήποτε εμπόδιο ικανό να διαταράξει την οδήγηση, όπως έναν άνθρωπο, ένα ζώο ή ένα αντικείμενο, που με τη σειρά τους μπορούν να βρίσκονται αυτόνομα στο δρόμο ή σε ένα άλλο (κινούμενο ή μη) όχημα. Επίσης σημαντική προϋπόθεση λειτουργίας είναι να πατηθεί έστω και λίγο το μπροστινό ή το πίσω φρένο.
Το Adaptive Cruise Control Stop & Go είναι με τη σειρά του η εξέλιξη των συστημάτων cruise control με αυτόματη αυξομείωση της ταχύτητας. Εκεί που τα άλλα (αλλά και η προηγούμενη έκδοση του ίδιου συστήματος) λειτουργούσαν σε ταχύτητες 30km/h και πάνω και αυξομείωναν την ταχύτητα βάσει του προπορευόμενου οχήματος, το ACCS&G μπορεί να σταματήσει πλήρως τη μοτοσυκλέτα καθώς και να την ξεκινήσει ξανά. Το πρώτο μέρος απαιτεί φυσικά από τον οδηγό να κατεβάσει τα πόδια του για να σταθεροποιηθεί, ενώ το δεύτερο χρειάζεται κάποιου είδους κίνηση από τον αναβάτη (το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού ή μια ελαφριά γκαζιά), γιατί σε αντίθετη περίπτωση απενεργοποιείται μετά από λίγη ώρα.