Το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη -Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία- θα μπορούσε πολύ εύκολα να περιγράψει τα συναισθήματα σου από τη συνύπαρξη με το νέο Benelli 752S.
Το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη -Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία- θα μπορούσε πολύ εύκολα να περιγράψει τα συναισθήματα σου από τη συνύπαρξη με το νέο Benelli 752S. Δεν έχει υπερεξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ούτε modes με διαφορετικές χαρτογραφήσεις και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο...Πρεσβεύει όμως τις αξίες των γυμνών μοτοσυκλετών στην πιο αγνή τους μορφή και στο τέλος της ημέρας, αυτό είναι που σε γοητεύει.
Η ιστορία της Benelli δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς για περισσότερα από 100 χρόνια το σήμα της κοσμεί μοτοσυκλέτες όλων των κατηγοριών, με τις naked βέβαια να βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο. Φυσικά δεν βλέπουμε για πρώτη φορά μοντέλο 750 κυβικών. Οι πιο παλιοί σίγουρα θα θυμούνται την εμβληματική εξακύλινδρη 750 Sei (1972-1978), έναν από τους πολλούς σταθμούς στο παρελθόν της εταιρίας, πριν το τρένο προχωρήσει στη νέα εποχή, όπου δεν χρειάζονται υπερβολές για να κερδίσεις την αγάπη του κοινού. Αυτό το γνωρίζει καλά η Benelli και το έχει αποδείξει από την επιτυχία των υπόλοιπων μοντέλων της, όπως τοTRK 502 που από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του φιγουράρει συνεχώς ψηλά στον πίνακα των ταξινομήσεων. Θέλοντας λοιπόν να συνεχίσει με την ίδια δυναμική και στην ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων γυμνών, διευρύνοντας παράλληλα την γκάμα της, παρουσίασε τη νέα ναυαρχίδα που ακούει στο όνομα 752S.
Εμπρός προβολέας: LED φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός όσο και στο minimal πίσω μέρος.
Σχεδίαση: Μυώδης γύμνια
Πίσω φανάρι: LED φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός όσο και στο minimal πίσω μέρος.
Η 752S δεν είναι μόνο όμορφη αλλά και επιβλητική, ειδικά στον μαύρο χρωματισμό της δοκιμής. Με πολύ γυμνό μέταλλο, καθαρές γραμμές και σύγχρονα στοιχεία σε κερδίζει γρήγορα ανεξάρτητα από ποια γωνία την κοιτάς, αποδεικνύοντας ότι οι σχεδιαστές της Benelli έχουν τρόπο να κάνουν μια μοτοσυκλέτα ξεχωριστή. Όπως και στο TRK 502, oι διαστάσεις της παραπέμπουν σε μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού ειδικά στο εμπρός μέρος όπου βρίσκεται και ο μεγαλύτερος όγκος. Το μυώδες ρεζερβουάρ των 17.5 λίτρων καθώς και το μεγάλο ψυγείο κάλλιστα θα μπορούσαν να βρίσκονται σε τετρακύλινδρη. Συμβαδίζοντας με τις τάσεις της εποχής, όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας led, από τον κυκλικό προβολέα μέχρι το φανάρι του μίνιμαλ πίσω μέρους. Το τελευταίο είναι απαλλαγμένο από κάθε τι περιττό, καθώς μέχρι και τα φλας είναι ενσωματωμένα στον λασπωτήρα-βάση πινακίδας. Έτσι το μάτι σου πέφτει κατευθείαν πάνω στο τελικό της εξάτμισης που είναι και το highlight του πίσω μέρους, με ήχο και εμφάνιση που θυμίζουν aftermarket κατασκευές.
Ποιότητα κατασκευής: Από το πάνω ράφι!
Το φινίρισμα της μοτοσυκλέτας και η ποιότητα κατασκευής ανεβάζουν επίπεδο την Benelli η οποία ήδη έχει αποσπάσει θετικά σχόλια σε αυτούς τους τομείς. Σε αυτό βέβαια συμβάλλουν και τα περιφερειακά που έχουν διαλεχτεί από το «πάνω ράφι» ώστε και οι πιο επικριτικοί να μη βρίσκουν αφορμή για παράπονα, όταν χαζεύουν τα κάλλη της 752S.
Σέλα: Η σέλα διαθέτει σχετικά σκληρό αφρώδες, είναι όμως ευρύχωρη για κάθε αναβάτη.
Θέση οδήγησης: Φιλόξενη και εργονομική
Οθόνη: Χωρίς πολύπλοκα μενού, η TFT οθόνη παρέχει τις απαραίτητες ενδείξεις όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα, μερικό και ολικό χιλιομετρητή, ρολόι, δείκτη βενζίνη καθώς και ένδειξη για την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο.
Μπορεί η κατηγορία των naked να μη φημίζεται για την άνεση που προσφέρει, παρόλα αυτά η 752S είναι φιλόξενη για όλους τους αναβάτες, αφού ανεξάρτητα το ύψος σου σε κάνει να αισθάνεσαι αμέσως οικεία επάνω της. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά όρθια χωρίς έντονες γωνίες για τα άκρα, ενώ η ενιαία σέλα έχει ύψος 810χιλ και είναι ευρύχωρη με σχετικά σκληρό αφρώδες. Η σχεδίαση της τελευταίας, δίνει σε όλους τη δυνατότητα να ακουμπήσουν κάτω και τα δύο τους πόδια, κάτι που συμβάλλει στην ευκολία της καθημερινής μετακίνησης, ειδικά στο αστικό περιβάλλον. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η θέση για τον συνεπιβάτη αφού προσφέρει περισσότερο χώρο από ότι φαντάζεσαι κοιτάζοντας την μικροσκοπική ουρά, με τις όμορφες χειρολαβές να αποδεικνύονται χρήσιμες χωρίς να αλλοιώνουν τη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας.
Φέρει και οθόνη TFT
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια ικανοποιητικών διαστάσεων έγχρωμη TFT οθόνη, η οποία αλλάζει φωτισμό - γραφικά ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες και χαρακτηρίζεται από την απλότητά της. Δεν υπάρχουν πολύπλοκα μενού κλπ, παρά μόνο ένα κουμπί που αλλάζει την ένδειξη από χιλιόμετρα σε μίλια, όμως περιλαμβάνονται οι απαραίτητες ενδείξεις, όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα, μερικός και ολικός χιλιομετρητής, ρολόι, δείκτης βενζίνης καθώς και ένδειξη για την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο.
Κινητήρας: Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας χαρακτηρίζεται από την φιλική απόδοση και τον απολαυστικό ήχο ενώ αποδίδει 76,2 ίππους στις 8.500 σ.α.λ.
Γραμμική απόδοση, χωρίς ανάγκη ηλεκτρονικών
Η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα στην γκάμα της Benelli εφοδιάζεται με έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 754 κυβικών ο οποίος αποδίδει 76,2 ίππους στις 8.500 σ.α.λ και 6,8 χλγμ ροπής στις 6.500 καλύπτοντας τις προδιαγραφές Euro 5. Όπως διαπιστώσαμε και από τις μετρήσεις επιδόσεων όπου χρειάστηκε 4,6 δλ. για το 0-100 και 5,8 δλ. για το 60-120 με 4η, το ζητούμενο δεν ήταν τα απόλυτα νούμερα αλλά η φιλική και ροπάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών που χαρακτηρίζει αυτή τη διάταξη κινητήρα. Αλλωστε αυτό είναι κάτι που εκτιμάται δεόντως από όλους τους αναβάτες ανεξάρτητα από την εμπειρία τους. Η γραμμική παροχή της δύναμης είναι και ένας από τους λόγους που τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απουσιάζουν, αν και στους δρόμους της Ελλάδας όσο φιλική και αν είναι η απόδοση ενός κινητήρα το traction control θα είναι πάντα καλοδεχούμενο.
Μπροστινό: Πραγματικός βράχος το ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi, συμβάλλει στη σταθερότητα σε γρήγορους ρυθμούς. Τα φρένα της Brembo έχουν δύναμη που επαρκεί και για μεγαλύτερη κατηγορία.
Πλαίσιο: Man of steel
Πίσω φρένο: Και η δαγκάνα στον οπίσθιο τροχό είναι Brembo.
Όπως μας έχει συνηθίσει η Benelli, η 752S χτίζεται γύρω από ένα ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα (με ενσωματωμένο υποπλαίσιο), μια λύση που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη για την αυξημένη ακαμψία που προσφέρει. Συνδυάζεται με ένα επίσης ατσάλινο ψαλίδι, αποδεικνύοντας ότι η δίαιτα δεν ήταν αυτοσκοπός της εταιρίας, μιας και η ζυγαριά σταματά στα 226 κιλά με τη μοτοσυκλέτα πλήρη υγρών.
Περιφερειακά που εντυπωσιάζουν!
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα περιφερειακά ώστε να υπερκαλύπτουν τα στάνταρ της κατηγορίας τόσο στον τομέα των αναρτήσεων, που τις εντυπώσεις κλέβει το θηριώδες ανεστραμμένο-ρυθμιζόμενο πιρούνι 50χιλ της Marzocchi (πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ που εδράζεται με μοχλικό), όσο και στα φρένα τα οποία προέρχονται από την Brembo. Στο μπροστινό μέρος συναντάμε δίσκους 320 χιλ με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, πίσω έναν δίσκο 260 χιλ με διπίστονη δαγκάνα, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα ABS, που είναι της Bosch. Η Βenelli δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Φρόντισε την 752S από την κορυφή έως τους τροχούς, καθώς οι τελευταίοι τυλίγονται με τα ελαστικά Angel GT της Pirelli.
Φιλική σε όλες τις συνθήκες, η 752S δεν θα προβληματίσει κανέναν στην πρώτη επαφή μαζί της, αφού το μόνο που χρειάζεται μικρή συνήθεια είναι ο σχετικά απότομος συμπλέκτης. Ο κινητήρας αποδίδει ομαλά χωρίς να σε τρομάζει με απότομα ξεσπάσματα, δείχνοντας το καλό του πρόσωπο στη μεσαία περιοχή των στροφών, εκεί όπου στα αυτιά σου φτάνει ένας απολαυστικός ήχος με νότες δικύλινδρου V. Κινούμενος στην πόλη, θα εκτιμήσεις τη σχετικά όρθια θέση οδήγησης που φαντάζει ιδανική για την καθημερινή μετακίνηση, με τις αναρτήσεις να μην ¨καταπίνουν¨ αλλά να φιλτράρουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Ο όγκος της δεν πρόκειται να σε προβληματίσει ποτέ στην πυκνή κίνηση, σε αντίθεση με το μικρό κόψιμο του τιμονιού που είναι βέβαια αρκετά σύνηθες στην κατηγορία.
Οδηγική συμπεριφορά υψηλότατου επιπέδου
Όταν χρειαστεί να επιβραδύνεις θα εκπλαγείς από τα φρένα της Brembo, αφού μπορείς να βασιστείς σε αυτά για να σταματήσεις από οποιαδήποτε ταχύτητα. Έχουν απίστευτη δύναμη που επαρκεί για πολύ μεγαλύτερη κατηγορία και αν μπορούσαμε να κάνουμε μια παρατήρηση, θα θέλαμε το αρχικό δάγκωμα να ερχόταν λίγο πιο προοδευτικά, κάνοντας έτσι και την επέμβαση του ABS πιο σπάνια. Τα φρένα φυσικά δεν είναι απαραίτητα μόνο στην πόλη αλλά και σε δρόμο με στροφές, ένα πεδίο που περιλαμβάνεται στο μενού της 752S. Τα 229 κιλά της δίνουν μια βαριά αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης βγάζοντας τη λέξη ¨παιχνίδι¨ δίπλα από το όνομά της, όμως αν την εμπιστευτείς θα σε ανταμείψει με πραγματική σπορ συμπεριφορά που ταιριάζει με την εμφάνισή της. Το μπροστινό της Marzocchi είναι ένας πραγματικός βράχος παρέχοντας την πληροφόρηση και την ακρίβεια που ζητάς. Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο σου επιτρέπει να βουτάς αποφασιστικά στις γρήγορες καμπές διατηρώντας τη φόρα που είχες στην είσοδο, χωρίς ασάφειες και κουνήματα. Έτσι, οι 76,2 ίπποι που σε μερικούς μπορεί να ακούγονται λίγοι, δεν θα σταθούν εμπόδιο όταν θέλεις να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς, αφού θα χαράζεις πορεία και η 752S θα ακολουθεί, έχοντας μάλιστα μεγάλα περιθώρια κλίσης μέχρι τα μαρσπιέ να ξύσουν την άσφαλτο. Η απουσία του traction control περνά απαρατήρητη, αφού η γραμμική απόδοση του κινητήρα θα κάνει τα ελαστικά της Pirelli να χάσουν την πρόσφυση τους μόνο αν το επιδιώξεις.
Νορμάλ κατανάλωση για τα κυβικά της
Αν αρέσκεσαι στα ταξίδια και δεν ενοχλείσαι από τον αέρα που¨ χτυπά¨ τις γυμνές μοτοσυκλέτες, θα διαπιστώσεις ότι η 752S διατηρεί αβίαστα ταχύτητες κοντά στα 150χλμ/ώρα, ενώ αν επιμείνεις θα δεις το ψηφιακό κοντέρ να φτάνει μέχρι τα 220 χλμ/ώρα. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο η μοτοσυκλέτα παραμένει σταθερή, κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση σε φυσιολογικά νούμερα, αφού η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής ανήλθε στα 5,9 λτ/100 χλμ. Έτσι, έχεις πολλούς λόγους για να βγάζεις από το γκαράζ την 752S όχι μόνο για την βλέπεις, αλλά και για να απολαμβάνεις μαζί της κάθε διαδρομή ακόμα και σε απόσταση ενός τετραγώνου.
Φιλική για τον αρχάριο ώστε να κάνει το επόμενο βήμα από μια μικρή κυβισμού μοτοσυκλέτα αλλά παράλληλα ικανή να καλύψει και τις ανησυχίες του πιο έμπειρου αναβάτη σε σπορ ρυθμούς, η 752S έχει τον τρόπο να σε γοητεύει χωρίς ¨διαστημικές¨ ιπποδυνάμεις. Με τιμή 8.150 ευρώ δεν είναι η φθηνότερη της κατηγορίας, μιας και η Benelli επέλεξε να προικίσει την κορυφαία της naked με περιφερειακά από το ¨πάνω ράφι¨ ώστε να ταιριάζουν με το ταπεραμέντο και την εμφάνισή της. Αλλωστε η τελευταία είναι από τα δυνατά χαρτιά της 752S για να ξεχωρίζεις σε κάθε σου μετακίνηση.