• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποια είναι η αλήθεια τελικά, για το παράλληλο παρκάρισμα στα δίκυκλα;

Βλέπεις δίκυκλο να έχει παρκάρει έτσι. Τι κάνεις;

 

Τελικά, ποιος είναι ο σωστός τρόπος στάθμευσης του δίκυκλου και που φτάνει η αντιπαράθεση του νόμιμου και του ηθικού;

Ένα από τα θέματα που πάντα προκαλεί την προσοχή και αντιπαραθέσεις, είναι αυτό της στάθμευσης των μοτοσυκλετών στην χώρα μας. Πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες κάνουν το θέμα «καυτό»: Η νομοθεσία, ο ΚΟΚ, η κυκλοφοριακή κατάσταση, το ηθικό στοιχείο. Ας μιλήσουμε για αυτό το θέμα…

Το παρκάρισμα παράλληλα με το πεζοδρόμιο είναι απόλυτα νόμιμο…

Σε αντίθεση με ότι πιστεύεται και ότι συνηθίζεται, το παρκάρισμα ενός δικύκλου παράλληλα με το πεζοδρόμιο –δηλαδή, σαν αυτοκίνητο- είναι απόλυτα νόμιμο. Αρκεί φυσικά, το δίκυκλο να είναι ενεργό όχημα: Να φέρει πινακίδες και να έχει εξοφλήσει τέλη κυκλοφορίας, όχι δηλαδή να είναι ένα εγκαταλειμμένο, διαλυμένο ή χωρίς πινακίδες όχημα. Μάλιστα είναι «πιο σωστό», από νομικής άποψης, από το συνηθισμένο κάθετο παρκάρισμα στους αστικούς δρόμους.

Τότε γιατί το καταδικάζουν οι περισσότεροι;

Εδώ η συζήτηση γίνεται μεγάλη. Ας αρχίσουμε από το γεγονός, ότι γενικά οι δικυκλιστές έχουμε συνηθίσει να κυκλοφορούμε και να σταθμεύουμε, ως μειονότητα στα αστικά κέντρα. Ο χώρος που βρίσκουμε διαθέσιμος για παρκάρισμα είναι, τις περισσότερες φορές, αρκετά μικρότερος από μια πλήρη θέση στάθμευσης και οι μοτοσυκλέτες μας έχουν πλάτος αρκετά μικρό, ώστε σε κάθετο παρκάρισμα να μην δημιουργούμε πρόβλημα. Ο σοβαρότερος λόγος είναι βέβαια άλλος και δεν κάνει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Όταν μια μοτοσυκλέτα παρκάρει παράλληλα, αποκλείει μια θέση για αυτοκίνητο. Και αυτό είναι κάτι που ενοχλεί, τόσο την αυτοκινητοκρατούμενη Ελλάδα, όσο ακόμη και εμάς τους ίδιους τους αναβάτες. Ο λόγος, επειδή εμείς γνωρίζουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, έχουμε επιλέξει να το λύσουμε με την μοτοσυκλέτα και, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν θέλουμε να προκαλούμε άλλα προβλήματα…

Ηθικά, δεν είναι και ό, τι καλύτερο μπορείς να κάνεις

Και σε αυτό το σημείο πιστεύουμε, ότι λίγοι θα διαφωνήσουν μαζί μας. Και αυτό γιατί, όπως είπαμε και αμέσως παραπάνω, δεν χρειάζεται να καταλαμβάνεις έναν χώρο που θα μπορούσε να τον έχει χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο, αν μπορείς να κάνεις αλλιώς. Βέβαια, από την άλλη, είναι τελείως νόμιμο και, για να λέμε την αλήθεια, πιο ασφαλές, καθώς το δίκυκλό σου δεν κινδυνεύει από λάθος κάποιου οδηγού, που μπορεί να στο ρίξει στις μανούβρες. Όμως, οι μοτοσυκλέτες, συνολικά, θα καταλάμβαναν πολύ περισσότερο χώρο αν όλοι τις παρκάραμε κάθετα και θα αποτελούσαν ένα μέρος του προβλήματος. Για αυτό και όσοι δήμοι έχουν προβεί –επιτέλους…- στην δημιουργία ειδικών χώρων στάθμευσης για μοτοσυκλέτες, τις έχουν τοποθετήσει με κάθετο προσανατολισμό. Γιατί ο νόμος είναι νόμος, αλλά κάποιες φορές… η λογική λύση είναι πασιφανής.

Νόμιμες… ατασθαλίες: Μάστιγα στην σημερινή εποχή

Ας μιλήσουμε όμως και για κάποιους χρήστες της οδού που προκαλούν τα νεύρα μας: Αυτοί που «καβατζώνουν» θέσεις για αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας το δίκυκλό τους. Λοιπόν, όσο και να μας εκνευρίζει αυτή η πρακτική, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα σε νομικό επίπεδο για να την περιορίσουμε. Θεωρήστε το λοιπόν… αναγκαίο κακό και απλά αποφύγετε να μπείτε στον πειρασμό για… αντίποινα (βλέπε παρκάρισμα ενός άλλου δικύκλου δίπλα από το ήδη υπάρχον και τέτοια). Όλοι ξέρουμε ότι ο «τρελός» πλέον κόσμος στον οποίο ζούμε είναι επικίνδυνος. Για αυτό εδώ, θα υποστηρίξουμε ότι είναι καλύτερα να υπερισχύει η λογική σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά να μην υπάρχει άγνοια όσον αφορά το νομικό πλαίσιο.

Τι πιστεύετε εσείς; Συμφωνείτε με το παράλληλο παρκάρισμα των δικύκλων; Μήπως όχι; Τι θα κάνατε αν ήσαστε αντιμέτωποι με ένα τέτοιο σενάριο; 
 

 
  • Χρήστος

    Σύμφωνοι, αλλά... Έχω βρεθεί αντιμέτωπος και με τα δύο σενάρια. Είχα σταθμεύσει παράλληλα σε στενό δρόμο και κάποιος ήθελε να

     
  • dimitris

    Το καλυτερο ειναι να παρκαρη οπου δεν δημιουργη προβλημα επισης παντα μια αποσταση ασφαλειας απο το μπροστινο ιχ γιατι πιθανον δεν εχει οραροτητα να δει την μηχανη οπως και οταν παρκαρουν αναμεσα σε αυτοκινητα θα πρεπει να κοιτανε μηπως πιθανον εγκλοβιση το αυτοκινητο και τελος ποτε πισω απο φορτηγα πρεπει να σκεφτουν οτι ο φορτηγατζης βλεπει οτι του δειχνουν η πλαινη καθρεπτες και τελος η αντιληψη ημαστε εμεις οχι παθον η κορνα δεν γλυτωνη το φρενο και τα ματια μας.

     
  • Αδαμ Γιαννης

    Για μενα τα πραγματα ειναι απλα: παρκαρεις μηχανακι οπου δεν εμποδιζεις πεζους, καταστηματα, αυτοκινητα δηλ δεν προκαλεις και φυσικα δεν κινδυνευει το μηχανσκι ακομη κι αν ειναι λιγο μακρυτερα απο τον προορισμο. Ο νομος θα επικληθει αν προκαλεσουμε

      3
  • Γιωργος

    Ουκ ολιγες φορες στην πληρως ανεπτυγμενη ζουγκλα της Θεσσαλονικης μου εχουν μετακινησει το παπακι μου γιατι ενω ειχα παρκαρει καθετα και σε προβλεπομενο χωρο για μηχανες (οπου ειχα και αλλες διπλα μου) ηρθε ο μαγκας με το αυτοκινητο και την πηγε πιο εκει για να παρκαρει... γιατι αλλωστε ποιος σεβεται την περιουσια του αλλου; Την μια φορα μαλιστα ημουν ετοιμος να καλεσω την αστυνομια μιας και νομιζα πως μου την εκλεψαν και Ω!; εκπληξη! Ηταν ΔΥΟ ολοκληρα αυτοκινητα παρακατω αφημενη! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ βεβαια ο Υψιστος φωτισε τον δημο και εφτιαξε θεσεις για μοτοσυκλετες...

      4
  • Στρατος

    Νόμιμο μεν ανήθικο δε διότι σε πολλές περιπτώσεις παίζει τον ρόλο του κουβα και του τελάρου και της καρέκλάς καταλαβαίνεται.

      7
  • Νίκος

    Οδηγώ μηχανή μεγάλου κυβισμού και αρκετών κιλών. Δεν θυμάμαι πόσες φορές την έχω παρκάρει κάθετα (λίγο λοξά πάντα λόγο μεγέθους της) και όταν γύρισα να την πάρω βρήκα να έχουν παρκάρει παπάκια δίπλα μου τόσο κοντά που να μην μπορώ να στρίψω ούτε το τιμόνι. Οπότε ναι αν υπάρχει χώρος θα παρκάρω παράλληλα αλλά θα προσπαθήσω να αφήσω όσο περισσότερο ελεύθερο χώρο μπορώ. Πεζοδρόμιο το αποφεύγω γιατί θεωρώ ότι πρέπει να σεβόμαστε και τους πεζούς.

      4
  • Πάνος

    Αν αποτελούσαμε κοινωνία πολιτών, κι όχι παρτάκηδων, θα προβληματιζόμαστε και θα βρίσκαμε τις βέλτιστες λύσεις στον πάντα δυσεύρετο χώρο παρκαρίσματος και αναφέρομαι, κυρίως, στους δημόσιους άρχοντες, που όμως τους εκλέγουμε. Θυμάμαι στο Τόκυο, το 1994, δίκυκλα παρκαρισμένα κάθετα στο πεζοδρόμιο σε καθορισμένες θέσεις κοντά στα φανάρια των διασταυρώσεων ώστε να μην εμποδίζουν την ορατότητα λόγω χαμηλού ύψους.

      4
  • Γιάννης

    Απο την στιγμή που πληρώνουμε ακριβώς τα ίδια τελη κυκλοφορίας (ενω προκαλούμε το 1/3 της φθορας στους δρόμους και πιάνουμε πολύ λιγότερο χώρο) ,όχι μονο ειναι ηθικό να παρκάρουμε ετσι,αλλά αν το κάναμε και όλοι ίσως "εκβιάζαμε" την πολιτεία ή να φτιαξει πολλές θέσεις δικύκλων ή να μειώσει τα τέλη !!!!

      24
  • TuttiMulti

    Πριν λίγες μέρες, μια κυρία μου έριξε το "ηθικά" παρκαρισμένο μου σκούτερ. Η ασφαλιστική της λοιπόν, με παραπέμπει σε ΕΝΑ μόνο συνεργαζόμενο συνεργείο σε όλη την Αθήνα προκειμένου να μην χρειαστεί να εκταμιεύσω χρήματα για την ζημιά. Με άλλα λόγια, αν ήμουν με την μοτοσυκλέτα μου τότε θα έκλαιγα με μαύρο δάκρυ. Σε μια χώρα λοιπόν που τίποτα απολύτως δεν λειτουργεί σωστά, κοιτάζω να καλύπτομαι χωρίς να παρεμποδίζω τις κοινωνικές ομάδες που σέβομαι (ΑμΕΑ,ηλικιωμένους,παιδικά καροτσάκια,μαγαζάτορες). Πρακτικά λοιπόν, πεζοδρόμιο και άγιος ο Θεός. ΥΓ: Το ηθικό κομμάτι του θέματος καλό θα ήταν να το θυμούνται όλοι όσοι κατακρίνουν την διήθηση

      28

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »