Το Tracer 900 ήρθε και καθιερώθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της Yamaha και φυσικά ως το Best Seller της κατηγορίας. Γιατί όμως το έχουν λατρέψει;
Η Yamaha Tracer 900 είναι, σήμερα, η πιο επιτυχημένη μοτοσυκλέτα της εταιρείας στην Ελλάδα. Με την πρώτη της εμφάνιση το 2015, η μοτοσυκλέτα σάρωσε σαν… τσουνάμι την αγορά μοτοσυκλέτας και αναρριχήθηκε στην κορυφή των ταξινομήσεων, αποκτώντας φανατικούς οπαδούς. Και όχι άδικα καθώς ο αγριεμένος κινητήρας πλαισιωνόταν από ένα ικανότατο πακέτο περιφερειακών, σε μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει διασκέδαση και ουσία στην πόλη αλλά και σε ταξίδια.
Σχεδίαση: Έκδηλη η ΜΤ ταυτότητα Πρέπει να ψάξεις καλά για να βρεις καμπύλες πάνω στο Tracer, αφού σε όλο το μήκος της μοτοσυκλέτας κυριαρχούν οι έντονες γωνίες, που του δίνουν μια άκρως επιθετική όψη, η οποία συμβαδίζει με την εταιρική ταυτότητα που συναντάμε σε όλη τη σειρά των ΜΤ. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι διπλοί LED προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας, ενώ αντίστοιχης τεχνολογίας είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα, όχι όμως και τα φλας που έχουν συμβατικό φωτισμό. Η έκδοση GT ξεχωρίζει χάρη στο πιρούνι με το χρυσό χρώμα, αντί για μαύρο, αλλά και τις πλαϊνές βαλίτσες στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, οι οποίες ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό της.
Εργονομία: Και σπορ και τουριστικό Παρά την sport εμφάνιση, έχουμε να κάνουμε με μια τουριστική μοτοσυκλέτα, που βάζει τον πήχη της άνεσης ψηλά. Η σέλα αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευρύχωρη, άνετη και ξεκούραστη ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε δυο θέσεις. Η άνεση του συνεπιβάτη ήταν στο στόχαστρο της Yamaha, οπότε δικό του τμήμα σέλας με το μπόλικο αφρώδες, συνδυάζεται με εργονομικά μαρσπιέ και χειρολαβές. Στα μοντέλα δεύτερης γενιάς, η φαρδιά ζελατίνα μπορεί να ρυθμιστεί σε 2 θέσεις με το ένα χέρι ακόμα και εν κινήσει. H έκδοση GT, εκτός από τις στάνταρ πλαϊνές βαλίτσες 20 λίτρων, είναι εφοδιασμένη με cruise control, θερμαινόμενα σε 3 επίπεδα γκριπ, κεντρικό σταντ και έγχρωμη TFT οθόνη με μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης.
Κινητήρας: Διαμάντι 900 κυβικών Ο κινητήρας του Tracer κλίνει ξεκάθαρα προς sport touring χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά ατίθασο, τρικύλινδρο, υδρόψυκτο σύνολο 847 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 115 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 8,9 κιλά ροπής στις 8.500 σ.α.λ. Ακούγεται υπέροχα ακόμα και με την εργοστασιακή εξάτμιση, έχει αποδείξει την αξιοπιστία του και αποτελεί μια πολύ καλή βάση για βελτίωση, αν κάποιος θέλει να δει τις πραγματικές του δυνατότητες. Συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων μέσω ενός συμπλέκτη ολίσθησης, που δεν επιτρέπει στον πίσω τροχό να μπλοκάρει στα απότομα κατεβάσματα. Προνόμιο μόνο της έκδοσης GT είναι και το quickshifter, που επιτρέπει τα αστραπιαία ανεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Η τροφοδοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό μέσω συστήματος ride by wire, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ τριών χαρτογραφήσεων, οι οποίες διαφοροποιούνται ως προς την απόκριση του γκαζιού και δεν επηρεάζουν τα νούμερα απόδοσης του κινητήρα. Τέλος, το Tracer 900 είναι εφοδιασμένο με traction control, που ρυθμίζεται σε δυο επίπεδα παρέμβασης και μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: Απόλυτα ικανό πακέτο περιφερειακών Το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο είναι κοινό χαρακτηριστικό όλων των Tracer, με τη δεύτερη γενιά να έχει μακρύτερο ψαλίδι και αυξημένο μεταξόνιο. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο, ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών και μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση του ελατηρίου, ενώ το GT φοράει αναρτήσεις της KYB με τα ίδια χαρακτηριστικά και χρυσό πιρούνι εμπρός. Όταν έρθει η στιγμή της επιβράδυνσης, αναλαμβάνουν δράση δυο δίσκοι 298 χιλιοστών εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και ένας δίσκος 245 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα.
Στο δρόμο: Ο ορισμός του Fun to drive Το Tracer αποδεικνύεται άριστο τόσο σε ρυθμούς βόλτας, όπου όλα δουλεύουν άψογα και σε ηρεμούν σε υπέρτατο βαθμό, όσο και όταν ανεβάσεις ταχύτητα, όπου αποκαλύπτεται ο λυσσασμένος χαρακτήρας του κινητήρα, ο οποίος όμως τιθασεύεται από το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων, καταλήγοντας να προσφέρει συγκινήσεις που δεν συνάδουν με τα συνήθη στάνταρ της κατηγορίας! Το Traction Control είναι πραγματικά καλό, δίχως να γονατίζει το μοτέρ, εξομαλύνοντας καταστάσεις και διατηρώντας τη ροή στην οδήγηση -πραγματικά εντυπωσιακό! Αν αποφασίσετε να το απενεργοποιήσετε, τότε ετοιμαστείτε για βίαιες -απολαυστικές- επιταχύνσεις, σούζες, drift σε κάθε είσοδο στροφής στην πόλη, στον επαρχιακό, και σε σαθρά οδοστρώματα. Η μέση κατανάλωση των 6,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, μπορεί να μειωθεί, αν ο αναβάτης έχει «ελαφρύ χέρι», αλλά και να αυξηθεί, όταν αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμούς.
Συμπέρασμα Το Tracer 900 διατηρεί υψηλή μεταπωλητική αξία με τις τιμές του να κυμαίνονται κοντά στα 7.500 ευρώ για τα πρώτα μοντέλα του 2015 έως και 10.000 ευρώ στα «πλουσιότερα» GT. Δεν είναι τυχαίο που έχει αγαπηθεί τόσο και βρίσκεται στην πρώτη θέση του πίνακα ταξινομήσεων, αφού διακρίνεται για τον fun, πολεμικό χαρακτήρα του κινητήρα, για τη διασκέδαση που προσφέρει σε κάθε δρόμο με στροφές, για τον κορυφαίο εξοπλισμό που διαθέτει και την δεδομένη αξιοπιστία του σε κάθε τομέα.