Όχι απλά έχει δοκιμαστεί, αλλά έχει γίνει και 40 χρόνια πριν! Δείτε για την ιστορία της πιθανότατα πρώτης, ηλεκτροκίνητης Harley…
Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι νέα ιδέα για την αυτοκίνηση, ούτε και για την μοτοσυκλέτα. Πειράματα γίνονται εδώ και πολλές δεκαετίες, απλά τώρα τελευταία έχουμε φτάσει στο απαραίτητο τεχνολογικό υπόβαθρο να τις στηρίξουμε και σε ευρεία παραγωγή.
Μια από τις πιο αναμενόμενες μοτοσυκλέτες για τα επόμενα κοντινά χρόνια, είναι η πρώτη, επίσημα ηλεκτροκίνητη Harley –Davidson. Ωστόσο, δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε μπαταρίες και μοτέρ σε μοτοσυκλέτα από το Milwaukee, καθώς η ιδέα έχει υλοποιηθεί ξανά, το 1978! Δείτε την μοτοσυκλέτα της εικόνας…
Πρόκειται για δημιουργία του Steve Fehr και της ομάδας του, από την εταιρεία ηλεκτρονικών Transitron και κατασκευάστηκε στην Χαβάη. Η μοτοσυκλέτα βασίστηκε σε μια XLH Sportster, από την οποία αφαιρέθηκε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και αντικαταστάθηκε από το ηλεκτρικό μοτέρ και τις κατάλληλες μπαταρίες. Η διάταξη μάλιστα είναι τρομακτικά μοντέρνα, όσον αφορά την προσέγγισή της, καθώς ακόμα και οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες τακτοποιούν έτσι, τα μεγάλης μάζας εξαρτήματά τους. Στα όργανά της περιλήφθηκαν και 2 αμπερόμετρα, που απεικόνιζαν την ροή του ηλεκτρικού ρεύματος από το μοτέρ DC.
Ο ηλεκτροκινητήρας που βλέπετε λειτουργούσε στα 24 Volt και στα 95 A, παράγοντας έτσι μια μέγιστη ισχύ 2,28 kW ή 3,1 ίππων. Οι μπαταρίες που τον τροφοδοτούσαν ήταν τύπου βαθείας εκφόρτισης, μολύβδου-οξέος και μπορούσαν να παρέχουν ενέργεια, για 6 ώρες λειτουργίας (!). Ο ηλεκτροκινητήρας ήταν μεταβλητής ταχύτητας, ελεγχόταν από ηλεκτρονικό μικροεπεξεργαστή και συνδεόταν με αυτόματη μετάδοση 4 ταχυτήτων, χαρίζοντας στην μοτοσυκλέτα επιτάχυνση από στάση στα 50 χλμ/ώρα της μέγιστης ταχύτητας, σε περίπου 6 δευτερόλεπτα. Η μοτοσυκλέτα ζύγιζε 285 κιλά.
Η Transitron πίστεψε αρκετά στην δημιουργία της, τόσο ώστε να αναζητήσει υποστηρικτές, αλλά τότε ήταν μια κακή περίοδος για την ηλεκτροκίνηση. Αποτέλεσμα, η Harley να μην ενδιαφερθεί να επενδύσει –τότε- σε μια ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα. Η πρωτότυπη αυτή μοτοσυκλέτα χρειάστηκε περίπου 70.000 δολάρια για να δημιουργηθεί, ενώ πουλήθηκε έναντι 11.000 δολαρίων το 2014, την ίδια χρονιά που η Harley παρουσίασε την πρωτότυπη ηλεκτρική Livewire!