Τα Sportster είναι γενικώς και γενικά τα πιο εύχρηστα και “καθημερινά” αερόψυκτα Η-D που μπορεί να αποκτήσει κανείς και το Roadster, δεν αποτελεί εξαίρεση. Εκκινεί άμεσα στο πάτημα της μίζας και ενώ τα 1.200 κ.εκ. δεν είναι στις μέρες μας κυβισμός για να σε πιάσει δέος, εντυπωσιάζεσαι από τον τρόπο που πάλλεται όταν έρθει στην “ζωή”! Είναι μοναδικός, λες και παρακολουθείς μια μεταλλική καρδιά να αντλεί βενζίνη και να παράγει έργο.
Ο συμπλέκτης είναι όσο ελαφρύς (ή μελετημένα βαρύς, αν το βλέπετε από την άλλη) χρειάζεται και το κιβώτιο ακολουθεί την ίδια λογική. Θετικότατο και αποφασιστικό “κλακ” υποδηλώνει το κούμπωμα το σχέσεων αλλά με έναν old school τρόπο που δεν είναι σε καμία περίπτωση ενοχλητικός. Είπαμε...η Harley-Davidson έχει μελετήσει σε απίστευτο βαθμό την αίσθηση που αποπνέουν τα μοντέλα της! Η ροπή... αναβλύζει από τις 1.000 στροφές όπου είναι και το ρελαντί του κινητήρα και απλά αφήνοντας τον συμπλέκτη η μοτοσικλέτα ξεκινά μετρώντας πιστονιές. Το ίδιο κάνει και σε υπερ-χαλαρό ρολάρισμα με τρίτη σχέση στο κιβώτιο, απλά αφήνεις τον συμπλέκτη με τις στροφές στο “χώμα” και εισπράττεις ώθηση, χωρίς ούτε μια υποψία σκορτσαρίσματος. Σταματώντας να παίζεις και ανοίγοντας το γκάζι, το Roadster επιταχύνει με πιεστικότατο τρόπο αλλά αυτό που έχει περισσότερο σημασία είναι η απόλαυση που απορρέει από αυτό!
Δεν είναι πάντα εύκολο να περιγραφεί με λόγια αυτή η αίσθηση και ίσως οι συνηθισμένοι στις υπερηχητικές ταχύτητες αναβάτες να προσπεράσουν αδιάφορα αλλά -διάολε- “κάτι” υπάρχει σε αυτόν τον κινητήρα και αυτό είχε διαπιστωθεί και στην δοκιμή του Forty Eight! Τι “μαγικά” έχει κάνει η H-D με το μοτέρ δε γνωρίζω, προτρέπω όμως το καθένα (που δεν φοράει παρωπίδες) να κάνει ένα test ride, ακόμα και αν δεν έχει καμία σχέση με αυτή την κατηγορία. Με τον κινητήρα να είναι λοιπόν μια παλλόμενη μονάδα απόλαυσης (ναι ξέρω, ακούγεται περίεργο...) βγαίνεις για τις βόλτες σου στην πόλη. Βόλτες. Ακόμα και αν πηγαίνεις στην εφορία να πληρώσεις... τα απλήρωτα, το Roadster βόλτα θα την κάνει την διαδρομή και αν το επιθυμείς, θα πας και γρήγορα!
Αρκετά γρήγορα θα λέγαμε μάλιστα και δεν συμπληρώνουμε την φράση μας με “τηρουμένων των αναλογιών” και “για τα δεδομένα της Harley” κτλ-κτλ. Γρήγορα, με την γενική έννοια του όρου. Πρώτα απ΄όλα, το Roadster εντυπωσιάζει με την ευελιξία του και τον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση, σε όλες τις ταχύτητες. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα στο να... “βουτήξεις” μαζί του, στα άπατα των ωκεανών της κίνησης. Εξαιρετικά ζυγισμένο και με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, θα βρει χώρους και περάσματα ανάμεσα στα αυτοκίνητα και θα φτάσει, χωρίς να ζορίσει τον οδηγό του στο φανάρι, εντυπωσιάζοντας τους αναβάτες με τα scooter και τα παπιά. Commuting με το Roadster; Ω ναι, πολύ χαλαρά! Έξω από την πόλη, σε βόλτες – βόλτες, δηλαδή σε εξορμήσεις που κάνεις για το fun της υπόθεσης, το Roadster και πάλι αισθάνεται πολύ άνετα. Το πιρούνι προσφέρει αρκετή πληροφόρηση, τα φρένα έχουν αίσθηση και ισχύ για να σταματήσουν / επιβραδύνουν την μηχανή χωρίς κανένα πρόβλημα από όλες τις ταχύτητες και όντως η πιο “κοφτή” γεωμετρία επιτρέπει γρήγορες εισόδους στις στροφές.
Eν ολίγοις, θα το ευχαριστηθείτε και με το παραπάνω σε στροφιλίκια πιέζοντας το και είναι ίσως το πρώτο Harley – Davidson για το οποίο μπορούμε να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο! Το μόνο που θα σε ενοχλήσει είναι η απότομη αντίδραση των πίσω αμορτισέρ όταν συναντήσουν κάποια βαρβάτη κακοτεχνία από αυτές τις ωραίες, τις ελληνικές. Κατά τα άλλα πρόβλημα ουδέν, θα στρίψεις μια χαρά! Για να φτάσεις βέβαια σε τέτοιους προορισμούς πρέπει και να ταξιδέψεις και σε αυτό το πεδίο το Roadster έχει κάποια πλεονεκτήματα και κάποιους περιορισμούς. Η μακρυά κλιμάκωση του κιβωτίου και ο ροπάτος κινητήρας, αβαντάρουν την cruising άποψη ταξιδιού, αφού οι στροφές μπορούν να κρατηθούν πολύ χαμηλά με σταθερές ταχύτητες της τάξεως των 120-140 χλμ./ώρα.
Η μοτοσικλέτα μπορεί -άνετα- και πιο πάνω, τα 180 χλμ./ώρα τα “δείχνει” παντού και πάντα, ωστόσο ελλείψει οποιασδήποτε προστασίας από τον αέρα, τέτοιες ταχύτητες δεν μπορούν να κρατηθούν επί μακρόν γιατί κουράζουν. Πάντως το Roadster τα “στρίβει” άνετα αυτά τα χιλιόμετρα, παραμένοντας ακλόνητο διαγράφοντας τις παρατεταμένες στην εθνική. Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, μετρήσαμε από 6 μέχρι 7,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αναλόγως του πως συμπεριφέρεσαι στο μοτέρ. Για 1.200 μοτοσικλέτα, πολύ οικονομικό το Roadster λοιπόν!