Τα ηλεκτρικά scooter έχουν ελάχιστο κόστος συντήρησης και χρήσης, πάνε παντού και σε βγάζουν μια ολόκληρη μέρα ακόμα και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Τελικά, πόσα watt είναι ιδανικά για καθημερινή μετακίνηση και πώς πετυχαίνεις μεγαλύτερη οικονομία;
Οι ηλεκτρικές προτάσεις στα δίτροχα συνεχώς πληθαίνουν και είναι ξεκάθαρο ότι ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές επενδύουν σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη μπαταριών και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Πέρα από την τεχνολογία, τη διαφορετικότητα, την οικολογία και όλα όσα συνοδεύουν τον εξηλεκτρισμό τους, τα ηλεκτρικά είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μειώσει κάποιος στο ελάχιστο τα χρήματα που πληρώνει για την καθημερινή του μετακίνηση. Προσφέρουν το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους κίνησης καθώς τα κινούμενα τους μέρη είναι ελάχιστα και η κατανάλωση σε ρεύμα πολύ χαμηλότερη σε σχέση με αυτή της βενζίνης, ενώ περιμένουμε το νέο Κοινοτικό πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο αναμένεται να δίνει μεγαλύτερη επιδότηση στα ηλεκτρικα scooter και μοτοσυκλέτες.
Για κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα ηλεκτρικό, σήμερα στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές διαφορετικών χαρακτηριστικών και τιμής, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν σε κάθε απαίτηση και απευθύνονται σε κάθε πορτοφόλι. Τα ηλεκτρικά μοντέλα με ισχύ έως 3000W, είναι ιδανικά για να κινηθείς άνετα στον αστικό ιστό. Η αυτονομία τους «σπάει» εύκολα το φράγμα των 50 χιλιομέτρων και καλύπτει χωρίς δεύτερη σκέψη το δρομολόγιο σπίτι-δουλειά-σπίτι, καθώς και επιπλέον βόλτες μέσα στη μέρα.
Στα ηλεκτρικά μοντέλα με ισχύ άνω των 3000W, τα οποία τοποθετούνται στην ουσία απέναντι από την αντίστοιχη κατηγορία βενζινοκίνητων 125 κυβικών, η τελική ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από 80χλμ/ώρα που σημαίνει ότι είναι ιδανικά για κίνηση και στην εθνική. Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση ξεπερνά με ευκολία τα 100 χιλιόμετρα και υπερκαλύπτει όλες τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια μιας ημέρας ή και περισσότερων ημερών. Παράλληλα, τα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις στο σπίτι ή στο γραφείο σου και να τις φορτίσεις εκεί.
Το όφελος χρήσης ενός ηλεκτροκίνητου έναντι ενός αντίστοιχου με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι πολύ μεγαλύτερο, ενώ η βραδινή φόρτιση εξασφαλίζει περαιτέρω μείωση κατανάλωσης. Η τιμή του ρεύματος είναι χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης με αποτέλεσμα να έχουμε οικονομία έως και 80% στον ετήσιο προϋπολογισμό μας, έναντι ενός βενζινοκίνητου scooter. Στα παραπάνω προσθέστε και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, αφού δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσεως, δεν υπάρχουν αναλώσιμα όπως ιμάντας, μπουζί, φίλτρα και δίσκος συμπλέκτη. Εκτός αυτού, το ηλεκτρικό μοτέρ δεν έχει λάδια που χρειάζονται αλλαγή ανά τακτικά διαστήματα. Επίσης τα περισσότερα ηλεκτρικά scooter διαθέτουν λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, η οποία αυξάνει τα επίπεδα αυτονομίας της μπαταρίας, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη φθορά στο σύστημα πέδησης σε σχέση με ένα συμβατικό scooter.
Σε μια ευθεία αντιπαράθεση του συνολικού κόστους σε ετήσια βάση, ένα συμβατικό scooter βενζίνης έχει 4πλάσια έξοδα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό. Αυτό προκύπτει αν προσθέσουμε τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, service και αναλώσιμα καθώς και ετήσια κατανάλωση καυσίμου. Η διαφορά γίνεται ακόμα μεγαλύτερη σε βάθος πενταετίας, αφού το μακροπρόθεσμο όφελος σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο, είναι πολλαπλάσιο και εξαλείφει ακόμα και τη διαφορά τιμής αγοράς.
Φορτίζουν σε οικιακές πρίζες και έχουν όφελος ως και 80% τον χρόνο. Μέχρι 3.000 W ιδανικά για την πόλη. Πάνω από 80 τελική, ιδανικά για την εθνική. Βγάζουν με διπλές μπαταρίες πάνω από 100 χλμ αυτονομία. Τελικά τα ηλεκτρικά Scooter θα γίνουν μονόδρομος για τις αστικές μετακινήσεις;