Honda Forza 125 2022 - Διαθέσιμο στην Ελλάδα
To Forza 125, το premium, σπορ GT scooter της Honda, παραμένει στο προσκήνιο με νέες χρωματικές επιλογές για το 22YM. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type-C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full-face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key.
HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!
1. Εισαγωγή
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Το Forza 125 της Honda σχεδιάστηκε ειδικά για επιλεκτικούς Ευρωπαίους αγοραστές που έχουν τις μέγιστες απαιτήσεις από το scooter τους, σε όλα τα επίπεδα.Από το 2015 που κυκλοφόρησε, έχει υπερβεί κάθε προσδοκία, ενώ κάθε χρόνο εξελίσσεται σύμφωνα με το feedback των πελατών, και μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του ξεπερνούν τις 80.000 μονάδες.
Από την πρώτη στιγμή, η δημοτικότητα του Forza 125 ανέβηκε στα ύψη και η επιτυχία του στις πωλήσεις ήταν άμεση χάρη σε ένα ολοκληρωμένο μίγμα σπορ και «GT» στοιχείων σε συνδυασμό με μία ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία. Μία ζωηρή, νέα τετραβάλβιδη έκδοση του κινητήρα eSP (enhancedSmartPower) της Honda, οι συμπαγείς διαστάσεις, το σπορ ταμπεραμέντο και η ευκολία χειρισμού του χάριζαν ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης, ενώ η ΅sit-inΆ άνεση, η προστασία από τον αέρα και η πλούσια ισχύς στις υψηλές στροφές υπόσχονται άνετες μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, οι άφθονοι χώροι, οιpremiumλεπτομέρειες, η νέα αιχμηρή αισθητική και η ποιότητα κατασκευής τηςHonda, είναι στοιχεία που εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του.
Παράλληλα, ποτέ δεν παρέμεινε στάσιμο. Το 18YM –ακολουθώντας μία έντονα εξελικτική πορεία – τοForza 125 ανανεώθηκε πλήρως αισθητικά, με πιο σπορ στυλ και αναβαθμίσεις επικεντρωμένες στον αναβάτη, όπως φωτισμόfullLEDκαι ηλεκτρική ζελατίνα. Το 21YMαπέκτησε πρόσθετη γοητεία και λειτουργική πρακτικότητα.
2. Επισκόπηση μοντέλου
Για το 21YM, εφαρμόστηκαν αισθητικές βελτιώσεις στα εμπρός και πλαϊνά φέρινγκ, στους καθρέπτες, τα πίσω πλαϊνά πάνελ, και τα καλύμματα του κινητήρα, για τη στιλιστική ανανέωση του Forza 125 και τη δημιουργία μιας πιο κομψής συνολικής εμφάνισης, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της αεροδυναμικής.Η επανασχεδιασμένη ηλεκτρική ζελατίνα έχει μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης κατά 40mm για μέγιστη προστασία από τον αέρα. Μία θύρα USB αντικατέστησε την ρίζα ACC.
Το πλαίσιο παρέμεινε ίδιο, αλλά ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας SOHC απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC) για διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Επίσης αναβαθμίστηκε ώστε να πληροί τις προδιαγραφέςEURO5.
Για το22YM, δύο εντυπωσιακές νέες χρωματικές επιλογές αναδεικνύουν περαιτέρω τη γοητεία και το στυλ του.
3. Κύρια Χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & Εξοπλισμός
- Ηλεκτρική ζελατίνα με εύρος ρύθμισης 180mm,
- Χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB
- Λειτουργία εκκίνησης μέσω SmartKey και (προαιρετικό) topbox 45 λίτρων
- Λειτουργία προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος (ESS) ενημερώνει τους άλλους οδηγούς σε φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης
Οι γραμμές του Forza125 ρέουν προς τα πίσω, ξεκινώντας από την ηλεκτρική ζελατίνα (ελεγχόμενη από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ) που ρυθμίζεται σε μία συνολική διαδρομή 180mm. Είναι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει προστασία από τον αέρα, προωθώντας τη ροή του αέρα πάνω από το κεφάλι του αναβάτη και περιορίζοντας τους θορύβους.
Προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και άνεση σε υψηλότερες ταχύτητες και για μεγαλύτερες αποστάσεις – ενώ μπορεί να χαμηλώνει ανά πάσα στιγμή, για αίσθηση ελευθερίας στην πόλη. Για άνεση στις υψηλότερες ταχύτητες, ένας μεγαλύτερος εμπρός αεραγωγός διαχειρίζεται την αρνητική πίεση μπροστά από τον αναβάτη, μειώνοντας τη φυσική τάση του αέρα να πιέζει τον αναβάτη προς τα πίσω.
Σμιλεμένες με κριτήριο το στυλ και την αεροδυναμική απόδοση, οι έντονες γραμμές του Forza 125 διαμορφώνουν μία απέριττη και μοντέρνα εμφάνιση, δημιουργώντας μία αίσθηση δυναμικού σπορ χαρακτήρα και διακριτικής πολυτέλειας. Οι λέξεις - κλειδιά της ομάδας σχεδίασης – επιθετικό, «τεχνικό» και δυναμικό – αποτυπώνονται σε ένα σπόιλερ κάτω από τον προβολέα, στο ανανεωμένο φέρινγκ με τη χαρακτηριστική γραμμή «Z» και σε μία έντονα ανοδική χαρακτηριστική γραμμή στα πίσω πλαϊνά πάνελ, που δημιουργούν μία αίσθηση επιτάχυνσης.
Το πλάτος τιμονιού παραμένει στα 750mm όπως και το ύψος των καθρεπτών στα 1125mm - ιδανικές διαστάσεις για μέγιστη ευελιξία στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Το ύψος της σέλας έχει μείνει ίδιο στα 780mm. Παρέχεται άφθονος χώρος για δύο αναβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση και ασφάλεια. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.
Δύο κράνη full-face χωράνε κάτω από το σέλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα διαχωρισμού του αποθηκευτικού χώρου για τη μεταφορά ενός κράνους και / ή ενός αδιάβροχου και τσαντών διαστάσεων A4. Το εμπρός αριστερό ντουλάπι εσωτερικά του φέρινγκ κλειδώνει και ο εσωτερικό χώρος μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τη χρήση που επιθυμεί ο αναβάτης - μεταφορά τηλεφώνου και μπουκαλιού, για παράδειγμα. Μία θύρα φόρτισης USB αντικαθιστά την πρίζα ACC 12V.
Το Smart Key του Forza 125, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά στο ντουλαπάκι, είναι συμβατό και με το προαιρετικό Smarttop box 45L. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Για να μην μειωθεί ο αποθηκευτικός χώρος, ο μηχανισμός ελέγχου τοποθετήθηκε στο πίσω τμήμα του scooter.
Τα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και ανάγνωση τάσης μπαταρίας.
Το 22YMForza 125 θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:
Pearl Falcon Grey **Νέο για το 2022**
Mat Pearl Pacific Blue **Νέο για το 2022**
Pearl Nightstar Black
Mat Cynos Grey Metallic
Mat Carnelian Red Metallic
3.2 Κινητήρας
- Κινητήρας 125 κ.εκ.αποδίδει μέγιστη ισχύ 15 PS (11kW) με ροπή 12.2Nm
- Ο κινητήρας υιοθετεί τεχνολογίεςeSPτης Honda και IdlingStop
- Η κάλυψη 42,7km με ένα λίτρο καυσίμου, προσφέρει αυτονομία σχεδόν 500kmμεταξύ των ανεφοδιασμών
- Το HondaSelectableTorqueControl (HSTC) αυξάνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού
Ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος SOHCκινητήρας τεχνολογίας eSP (enhancedSmartPower) του Forza 125 αποδίδει ισχύ 15 PS (11kW) στις 8.750 σαλ. με μέγιστη ροπή 12,2Nmστις6.500 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου έχουν ρυθμιστεί στα 53,5mmx55,5mm, ενώ η σχέση συμπίεσης είναι 11.5:1.
Εκκινώντας από στάση, το Forza 125 επιταχύνει γρήγορα (0-200m καλύπτονται σε λιγότερο από 13,3 δευτ.), με υποδειγματική απόκριση σε ταχύτητες πόλης 40-60km/h (εξαιρετικές επιδόσεις σε ρεπρίζ). Ταξιδεύει άνετα γύρω στα 90km/h και έχει τελική ταχύτητα (V-max) 108km/h.
Ο κινητήρας υιοθετεί τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP της Honda. Ένας συμπαγής θάλαμος καύσης και ψεκασμός καυσίμου PGM-FI – τροφοδοσία από φιλτροκούτι 4,7L με αυλό εισαγωγής διαμέτρου 28mm – βελτιστοποιούν την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης. Η έξυπνη διάταξη εξαρτημάτων, όπως η αντλία λαδιού (που είναι τοποθετημένη στο στροφαλοθάλαμο) βοηθούν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης.
Ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος περιορίζει τις τριβές ανάμεσα στο έμβολο και το χιτώνιο μεταφέροντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στο στρόφαλο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια ώστε να περιορίζονται στο ελάχιστο οι παραμορφώσεις του κυλίνδρου. Αυτή η λύση μειώνει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου και κατά συνέπεια τις εσωτερικές τριβές.
Ένα υψηλής απόδοσης ψυγείο - που ενσωματώνεται στο εξωτερικό της δεξιάς πλευράς του στροφαλοθαλάμου – χρησιμοποιεί έναν μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα που μειώνει τις απώλειες τριβών και χαμηλώνει την αεροδυναμική αντίσταση. Οι εσωτερικές τριβές στη μετάδοση είναι επίσης περιορισμένες χάρη στα τρία κυρίως ρουλεμάν μειωμένων τριβών, το καθένα από τα οποία είναι σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στα φορτία που του αναλογούν. Hπρωτεύουσα τροχαλία κίνησης έχει σχήμα πτερυγίου που μειώνει αεροδυναμική αντίσταση ενώ η δευτερεύουσα περιορίζει τις πιέσεις στον ιμάντα με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών στη μετάδοση της κίνησης.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη γεννήτρια-εκκινητής(μίζα)ACG χωρίς ψήκτρες είναι ενσωματωμένη στην άκρη του στροφάλου και λειτουργεί ως εκκινητής του κινητήρα αλλά και ως εναλλάκτης ρεύματος. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους από την εμπλοκή γραναζιών. Το επανασχεδιασμένο κάλυμμα του κινητήρα και το ψαλίδι για το 21YM, ολοκληρώνουν το νέο σώμα του δίτροχου.
Το IdlingStop διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί, όταν το Forza είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται απλά με το άνοιγμα του γκαζιού. Το σύστημα έχει αθόρυβη λειτουργία χάρη στη γεννήτρια-εκκινητή ACG. Διαθέτει δε ένα σύστημα επαναφοράς, το οποίο περιστρέφει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο εισαγωγής, καθώς και ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση του σφονδύλου στην εκκίνηση. Το Idling Stop «διαβάζει» το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για την καλύτερη προστασία της. Η μπαταρία είναι μακράς διαρκείας, τύπου YTZ8V.
Ένας από τους αρχικούς στόχους του Forza 125 είναι να επισκέπτεται το πρατήριο ανεφοδιασμού μία φορά την εβδομάδα (για τον μέσο χρήστη). Η αυτονομία των περίπου 500km είναι εφικτή χάρη σε μία απόδοση περίπου 42,7km/l (WMTCmode) και ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 11,5L.
Ο κινητήρας πληροί επίσης τις προδιαγραφές EURO5, που από την 1η Ιανουαρίου 2020 εισήγαγαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με το EURO4. Σύμφωνα με αυτό, οι επιτρεπόμενες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η μείωση των συνολικών επιτρεπόμενων εκπομπών υδρογονανθράκων έχει ξεπεράσει το 40%. Προβλέπεται αυστηρότερος έλεγχος αυτανάφλεξης και έχει καθιερωθεί ένα όριο επιτρεπόμενων σωματιδίων.
Μία ακόμα τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης είναι η προσθήκη του HondaSelectableTorqueControl (HSTC), που λειτουργεί στο παρασκήνιο και διαχειρίζεται έξυπνα την πρόσφυση στον πίσω τροχό. Μία ένδειξη «T» αναβοσβήνει στην οθόνη όταν τοHSTCμειώνει ενεργά την ολίσθηση του τροχού,ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως.
3.3Πλαίσιο
- Ατσάλινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίων
- Το βάρος με όλα τα υγρά είναι μόλις 161kgσυμβάλλοντας στην ευελιξία και ευχρηστία
- Τροχοί από χυτό αλουμίνιο, εμπρός και πίσω δισκόφρενα, ABSστάνταρ εξοπλισμός
Παραμένοντας ίδιο για το22YM, το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του Forza 125 παρέχει την απαραίτητη ακαμψία και αντοχή για τις ποικίλες συνθήκες που θα συναντήσει. Ανθεκτικό, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm συνεργάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ – με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίων 7 σταδίων – λειτουργώντας μέσα από ένα μονοκόμματο, αλουμινένιο ψαλίδι.
Το μικρό βάρος του Forza 125, μόλις 161kg πλήρες υγρών, διευκολύνει το χειρισμό σε μικρές ταχύτητες και το παρκάρισμα. Το μεταξόνιο των 1.490mm εξασφαλίζει σταθερότητα, ενώ η γεωμετρία του τιμονιού – 26,5° γωνία κάστερ και 89mm ίχνος – παρέχει ευελιξία.
Ο μπροστινός τροχός 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15, ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών φορά ελαστικό 140/70-14, παρέχοντας μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Στα φρένα, υπάρχει ένας μεγάλος, μονός δίσκος 256mm μπροστά που συνδυάζεται με έναν 240mm πίσω, ενώ το 2-κάναλο ABS εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές επιφάνειες.
4. Αξεσουάρ
Μία σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το Forza 125. Μεταξύαυτών:
Smart top box45L
Τopbox 35L
Πίσω σχάρα (άμεση τοποθέτηση)
Εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες
Θερμαινόμενα γκριπ
Ένα από τα πιο πετυχημένα GT Scooters μικρού κυβισμού.
-Με νέες χρωματικές επιλογές για το 2022
-Επίπεδο εξοπλισμού που θυμίζει τουριστική μοτοσυκλέτα
-Κατάλληλο για οδήγηση ακόμα και με δίπλωμα αυτοκινήτου Β
Θα το αγοράζατε; Πως θεωρείτε τα 4.950 ευρώ της τιμής του;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »