«Γράφουμε» στους δρόμους της πόλης οικολογικά χιλιόμετρα, σκορπώντας ρεύμα και αποταμιεύοντας ευρώ και διαπιστώνουμε αν η καθημερινή μετακίνηση είναι πλέον ηλεκτρική υπόθεση.
9 ηλεκτρικά scooter με επιδόσεις 125αριού αλλά 80% λιγότερα έξοδα, που φορτίζουν εύκολα στην πρίζα του σπιτιού σου και με αυτονομία που σε βγάζει μια ολόκληρη μέρα.
Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και τα ηλεκτρικά scooter πέρα από την τεχνολογία, τη διαφορετικότητα, την οικολογία και όλα όσα συνοδεύουν τον εξηλεκτρισμό τους, είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μειώσει κάποιος στο ελάχιστο τα χρήματα που πληρώνει για την καθημερινή του μετακίνηση. Μπορεί να έχουν σχετικά υψηλότερη τιμή απόκτησης, όμως προσφέρουν το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους κίνησης καθώς τα κινούμενα μέρη είναι ελάχιστα και η κατανάλωση σε ρεύμα πολύ χαμηλότερη σε σχέση με αυτή της βενζίνης, ενώ στο πλαίσιο του Κοινοτικού προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», υπάρχει επιχορήγηση για την αγορά τους.
Το Καλλιμάρμαρο στάδιο ήταν επιβεβλημένος προορισμός για φωτογραφικό ενσταντανέ.
Ηλεκτροκίνηση εναντίον βενζίνης. Τι συμφέρει τελικά;
Κάνοντας διέλευση από το Ολυμπιακό χωριό.
Οι ηλεκτρικές προτάσεις για αστική μετακίνηση συνεχώς πληθαίνουν και είναι ξεκάθαρο ότι ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές επενδύουν σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη μπαταριών και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Με τα πλεονεκτήματα που τα πλαισιώνουν, τα ηλεκτρικά scooter έχουν όλα τα φόντα για να γίνουν το κυρίαρχο μέσο μετακίνησης στην πόλη, αφού μειώνουν σημαντικά το καθημερινό κόστος χρήσης ή τουλάχιστον έτσι υποστηρίζουν. Τελικά καταφέρνουν να κάνουν πράξη όσα υπόσχονται; Μπορούν να εκτοπίσουν το βενζινοκίνητο ανταγωνισμό; Ένα τεστ διαρκείας με τους πρωταγωνιστές ρόδα-ρόδα, με μετρήσεις και δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, είναι ο μόνος τρόπος για να έχουμε στα χέρια μας ασφαλή συμπεράσματα και να μάθουμε τι πραγματικά ισχύει.
Μια ακόμα φωτογραφία από την στάση μας στον Πειραιά.
Για κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα e-scooter, σήμερα στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές διαφορετικών χαρακτηριστικών και τιμής, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν σε κάθε απαίτηση και απευθύνονται σε κάθε πορτοφόλι. Η δική μας επιλογή αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα με ισχύ άνω των 3000W και τελική ταχύτητα άνω των 70 χλμ./ώρα, τα οποία τοποθετούνται στην ουσία απέναντι από την αντίστοιχη κατηγορία βενζινοκίνητων scooter 125 κυβικών.
Τα μοντέλα σε παράταξη στην Μαρίνα Ζέας.
Δείτε το βίντεο από το mega test ηλεκτρικών scooters
Ποια είναι τα καλύτερα ηλεκτρικά scooter της αγοράς;
Έτσι, τα «καταπράσινα» Daytona e-Viball, Daytona F5, Ecooter E2 Max, Esf E-Ride ER Max, GreenRevolution Pusa, Niu MQi GT, Seat Mo 125, Super Soco CPX και Vespa Elettrica ρίχνονται στη μάχη της αστικής αρένας, διασταυρώνοντας τις μπαταρίες και τις αυτονομίες τους σε μια πλήρη και διεξοδική δοκιμή που απαντάει στα κρισιμότερα ερωτήματα.
ΜΟΝΤΕΛΟ
Τιμή (ευρώ )
ESF E-Ride ER MAX
8.295
Seat Mo 125
6.790
Vespa Elletrica
6.590
Super Soco CPX
5.200
Ecooter E2 MAX
4.350
Greenrev Pusa
3.800
Niu Mqi GT
3.399
Daytona E-Viball 125
3.095
Daytona F5
2.990
Μετά το τέλος των δοκιμών, τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών είναι εμφανή.
Αντικαθιστούν άνετα βενζινοκίνητα 125άρια.
Η πρακτικότητα και η ευκολία χειρισμών των ηλεκτρικών είναι δεδομένη, ενώ ορισμένα από αυτά όπως τα ER Max, Seat Mo, Elletrica και Pusa διαθέτουν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα ακόμα και για τοποθέτηση κράνους. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος με τα περισσότερα να διαθέτουν LED φωτιστικά σώματα, διαφορετικά modes κινητήρα και λειτουργία όπισθεν, ενώ και στο κομμάτι των επιδόσεων δείχνουν ότι μπορούν να αντικαταστήσουν ένα βενζινοκίνητο scooter 125 κυβικών για τις αστικές μετακινήσεις.
Πάμε όμως να δούμε τι έκανε και το καθένα ξεχωριστά.
Οι επιδόσεις είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους σημαντικότερους τομείς που θα κοιτάξει ο υποψήφιος αγοραστής ενός ηλεκτρικού scooter και μάλιστα θα συγκρίνει τα νούμερα με αντίστοιχα scooter βενζίνης. Στους πίνακες που ακολουθούν παραθέτουμε την τελική ταχύτητα σύμφωνα με την ένδειξη του V-Box και όχι του κοντέρ, για μεγαλύτερη ακρίβεια, το χρόνο που χρειάζεται μέχρι τα 50 χιλιόμετρα από στάση, ρεπρίζ 20-60 χλμ και την απόσταση ακινητοποίησης από τα 50 χλμ.
Η αυτονομία είναι ένα σημείο που μπορεί να «πονέσει» ένα ηλεκτρικό όχημα. Σίγουρα απασχολεί τον υποψήφιο αγοραστή, ο οποίος θέλει να γνωρίζει με ακρίβεια πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει το scooter που τον ενδιαφέρει, ώστε να ξέρει αν επαρκεί για τις μετακινήσεις του. Εμείς παραθέτουμε τις πραγματικές αυτονομίες των scooter που είχαμε στη διάθεσή μας.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά scooter της παρέας, με εξαίρεση τα ER Max και Elletrica, είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις σπίτι σου και να τις φορτίσεις εκεί. Μάλιστα, κάποιες είναι τροχήλατες, οπότε η μεταφορά τους είναι απλή υπόθεση. Μια πλήρης φόρτιση, είναι επαρκής για τις ημερήσιες μετακινήσεις μέσα και γύρω από την πόλη. Οι μπαταρίες έχουν βελτιωθεί σημαντικά, ενώ βλέπουμε στα περισσότερα scooter να έχει υιοθετηθεί η λύση των δυο μπαταριών. Η αυτονομία τους, με εξαίρεση το Pusa που φοράει μονή μπαταρία, ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα που σημαίνει ότι καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες μιας αστικής μετακίνησης και εξαφανίζουν το range anxiety.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το χρόνο φόρτισης κάθε scooter.
Στο ηλεκτροκίνητο scooter ERide E-R Max, η GT φιλοσοφία σχεδίασης είναι προφανής και τα σπορ χαρακτηριστικά δεν κρύβονται. Η μεγάλη σε μέγεθος σέλα προσφέρει άνετη χρήση τόσο από έναν όσο και από δύο επιβαίνοντες, ενώ ο χώρος κάτω από αυτή μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος. Παράλληλα, ο αναβάτης έχει στη διάθεση του και 2 ντουλαπάκια στην ποδιά για αυξημένη χρηστικότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας του E-R Max έχει ισχύ 6 kW/8,1 ίππους - στιγμιαία 12 kW ή 16,3 ίππους – με τα 3 modes να ρυθμίζουν ανάλογα ισχύ και τελική ταχύτητα, η οποία στο γρήγορο πρόγραμμα φτάνει τα 129 χλμ./ώρα.
Οι επιδόσεις του ανέρχονται στα 6,3 δευτερόλεπτα για το 0-50 και στα 2,9 για ρεπρίζ 20-60. Η μη αποσπώμενη μπαταρία είναι τεχνολογίας λιθίου, λειτουργεί στα 72 Volt και έχει χωρητικότητα 80 Ah. Η αυτονομία της φτάνει τα 140 χιλιόμετρα, ενώ από το 50% μέχρι την πλήρη φόρτιση χρειάστηκε 3 ώρες μέσω του ταχυφορτιστή των 20 A. Οι τροχοί των 13 ιντσών συμβαδίζουν με τα δεδομένα της GT κατηγορίας, ενώ το στιβαρό πλαίσιο υποστηρίζεται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, το ψαλίδι αλουμινίου και τα διπλά αμορτισέρ. Το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS προσθέτει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στα φρεναρίσματα με το 50-0 να ολοκληρώνεται σε 12,1 μέτρα. Η απεικόνιση των ενδείξεων γίνεται μέσω δύο οθονών, ενώ στον εξοπλισμό προσφέρεται και μεγάλη φιμέ ζελατίνα που κόβει αρκετό από τον αέρα που φτάνει στον αναβάτη.
Επάνω στο SEAT MO δεν θα αισθανθείς ποτέ στριμωγμένος, ο χώρος που περισσεύει ανάμεσα στα γόνατά σου και την ποδιά είναι μεγάλος και ακόμα και οι μεγαλύτερου αναστήματος αναβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας μεγάλος, ενιαίος χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει δυο κράνη, ενώ το επίπεδο πάτωμα και ο γάντζος δίνουν έξτρα πόντους πρακτικότητας. Στο αριστερό μέρος της ποδιάς υπάρχει και θύρα USB για τροφοδοσία συσκευών. Στο κέντρο του πίσω τροχού υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 7000W που μπορεί να φτάσει στιγμιαία τα 9000W. Για την τροφοδοσία του με ρεύμα φροντίζει μια μπαταρία λιθίου 52V και 5,6 kWh η οποία είναι αποσπώμενη τροχήλατη και μεταφέρεται σαν μικρή βαλίτσα. Με τον ενσωματωμένο φορτιστή, χρειάστηκε 4 ώρες από το 37% μέχρι την πλήρη φόρτιση και η αυτονομία της έφτασε τα 111 χιλιόμετρα. Το MO διαθέτει 3 modes λειτουργίας: Eco, City και Sport με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ανάλογα και τη μέγιστη τιμή της να αγγίζει τα 88 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχει και επιλογή όπισθεν για ευκολότερες μανούβρες.
Το ΜΟ επιταχύνει σε 4 δευτερόλεπτα από τα 0 στα 50 χλμ./ώρα, ενώ χρειάζεται 3,7 δεύτερα για το 20-60. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, αλλά η έκπληξη βρίσκεται πίσω καθώς έχουμε μονό αμορτισέρ και όχι διπλό όπως συμβαίνει συνήθως στα scooter. Στα φρένα έχουμε δίσκους 260 χιλιοστών και 240 χιλιοστών μπροστά και πίσω αντίστοιχα, ενώ η συνδυασμένη λειτουργία CBS ενεργοποιεί παράλληλα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο φορτίζει λίγο τη μπαταρία. Η πλήρη ακινητοποίηση από τα 50 χλμ./ώρα γίνεται μέσα σε12,3 μέτρα.Οι τροχοί είναι 15 και 14 ιντσών εμπρός και πίσω και φορούν τα ελαστικά Angel Scooter της Pirelli σε διαστάσεις 120/70-15 και 140/70-14 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η απεικόνιση των ενδείξεων γίνεται μέσω δύο οθονών, ενώ στον εξοπλισμό προσφέρεται και μεγάλη φιμέ ζελατίνα που κόβει αρκετό από τον αέρα που φτάνει στον αναβάτη. Το eScooter 125 έχει επίσης σύστημα διασύνδεσης με κινητό τηλέφωνο, μέσω Bluetooth, που ξεκλειδώνει δυνατότητες απομακρυσμένου ελέγχου, εντοπισμού αλλά και ειδοποιήσεις κατάστασης του μοντέλου.
Το χαμηλό ύψος σέλας της Elettrica (790 χιλιοστά) διευκολύνει την πρόσβαση από αναβάτες κάθε αναστήματος, ενώ η ποδιά έχει κατάλληλο ύψος και χώρο για τα πόδια ακόμη και για ψηλότερους αναβάτες.Η σέλα, είναι μέτριας σκληρότητας και προσφέρει επαρκή άνεση στο αστικό περιβάλλον, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτή έχει σχεδιαστεί για κράνος τύπου Jet και διάφορα αντικείμενα είναι σίγουρο ότι θα μπουν.Εκεί βρίσκεται και το εξαιρετικά ποιοτικό καλώδιο επαναφόρτισης, που αποθηκεύεται πλήρως σε ξεχωριστό τμήμα και χρησιμοποιείται πολύ εύκολα. Στην ποδιά, υπάρχει ντουλαπάκι το οποίο ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη και κλειδώνει, ενώ περιέχει και θύρα παροχής ρεύματος USB.Ο ηλεκτροκινητήρας έχει συνεχόμενη απόδοση 4,9 ίππων και μέγιστη στιγμιαία 5,44 ίππων, με εντυπωσιακή ροπή 20,4 kgm στον τροχό. Έτσι, στην χαρτογράφηση Power, η Vespa φτάνει έως και τα 65 χλμ/ώρα. Για το 0-50 χρειάζεται 9,9 και για το 20-60 19,3 δευτερόλεπτα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου χρειάστηκε μόλις 2 ώρες και 15 λεπτά από το 30% μέχρι την πλήρη φόρτιση, ενώ η αυτονομία της έφτασε τα 100 χιλιόμετρα .Η εμπρός ανάρτηση είναι τύπου μονού βραχίονα με αμορτισέρ, ακόμη ένα πατροπαράδοτο Vespa στοιχείο, το πίσω μονό αμορτισέρ μπορεί να ρυθμιστεί στην προφόρτιση. Το σύστημα πέδησης, αποτελείται από έναν δίσκο 200 χιλιοστών εμπρός και ένα μηχανικό ταμπούρο, 140 χιλιοστών στον πίσω τροχό τα οποία συνεργάζονται με συνδυασμένη πέδηση CBS. Το 50-0 ολοκληρώνεται μέσα σε 13,6 μέτρα. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης προέρχονται από την Pirelli και τυλίγονται γύρω από τροχούς 12 ιντσών. Στο τιμόνι δεσπόζει η TFT οθόνη 4,3 ιντσών, η οποία εκτός από το κέντρο όλων των ενδείξεων, αποτελεί και τον πυρήνα του συστήματος πολυμέσων Vespa Multimedia Platform, για ειδοποιήσεις και έλεγχο μουσικής μέσω των διακοπτών.
Το CPX είναι ένα scooter με άνετα εργονομικά χαρακτηριστικά. Η σέλα αποτελείται από δύο μακριά και φαρδιά επιμέρους τμήματα για οδηγό και συνεπιβάτη, με πλούσιο αφρώδες κατάλληλο για πολύωρη χρήση χωρίς παράπονα. Κάτω από τη σέλα δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος παρά μόνο για μικροπράγματα. Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχει μια αποθηκευτική θήκη δύο λίτρων και μια υποδοχή 12 V για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Το CPΧ διαθέτει χώρο για δύο μπαταρίες λιθίου τελευταίας τεχνολογίας 60 Volt / 45 Ah οι οποίες λειτουργούν παράλληλα, αυξάνοντας τα επίπεδα αυτονομίας στα 175 χιλιόμετρα. Είναι αποσπώμενες και χρειάστηκαν 4 ώρες και 40 λεπτά από το 60% μέχρι το 100% της πληρότητας τους. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύς 4000W με μέγιστη τιμή 4800 Watt ή αλλιώς 5,4 ίππων και εξαιρετική ροπή εκκίνησης 17,4 Kg-m. Επιταχύνει από τα 0 στα 50 μέσα σε 6,9 δευτερόλεπτα και για το 20-60 χρειάζεται 7,1 δεύτερα. Διαθέτει τρία mode οδήγησης τα οποία περιορίζουν ανάλογα την τελική ταχύτητα, με τη μέγιστη τιμή της να είναι τα 86 χλμ./ώρα, ενώ διαθέτει και λειτουργία όπισθεν.
Μπροστά υπάρχει ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 31 χιλιοστών και πίσω μονό αμορτισέρ, τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης ελατηρίου. Τα φρένα του CPΧ αποτελούνται από δισκόφρενο διαμέτρου 240 χιλιοστών μπροστά και 180 χιλιοστών πίσω, και φέρουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS για μεγαλύτερη ασφάλεια. Για το 50-0 το CPX χρειάζεται 14,7 μέτρα. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, με ελαστικά tubeless. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια ψηφιακή LCD οθόνη με αισθητήρα φωτός, ενώ η Super Soco προσφέρει μια δωρεάν εφαρμογή για συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth με smartphones και cloud. Η εκκίνηση γίνεται είτε με κλειδί είτε χωρίς, χάρη στο keyless σύστημα ενώ ο συναγερμός ενεργοποιείται όταν το CPX μετακινηθεί από το σημείο θέσης του.
Η επαγγελματική έκδοση του E2 Max, φέρει αντί για σέλα συνεπιβάτη, ένα μεγάλο κουτί μεταφοράς εμπορευμάτων που στηρίζεται σε μεταλλική σχάρα. Πέρα από αυτό, το υπόλοιπο scooter είναι πανομοιότυπο με την “πολιτική” έκδοση. Η σέλα του E2 Max Delivery έχει πλούσιο και μαλακό αφρώδες που χαρίζει άνεση, κάτι απαραίτητο βέβαια για τον επαγγελματία που καλείται να περάσει αρκετή ώρα πάνω της κάθε μέρα. Η συνολική χωρητικότητα του κουτιού είναι εντυπωσιακή, με ξεχωριστά ράφια και κρυφό χώρο για προσωπικά αντικείμενα. Στο μεγάλο γάντζο της ποδιάς μπορείς να κρεμάσεις κάποια τσάντα, ενώ ένας ακόμα μικρός, ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος φιλοξενεί μια θύρα USB για την φόρτιση κινητού. Οι απαραίτητες πληροφορίες φτάνουν στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης ψηφιακής οθόνης. Μέσω της εφαρμογής ecooter για το κινητό, μπορείς να έχεις ενημέρωση ανά πάσα στιγμή και σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του scooter. Ο συναγερμός, το cruise control και τα alarm ολοκληρώνουν τον στάνταρ εξοπλισμό του E2 Max.
Το E2 Max κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύς 4200W, ο οποίος διαθέτει δυο mode λειτουργίας, Smart και Sport καθώς και λειτουργία όπισθεν. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει είναι 8,4 δευτερόλεπτα για τα 0-50 και 9,9 δεύτερα για τα 20-60, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 76 χλμ./ώρα. Για την τροφοδοσία του κινητήρα με ρεύμα έχουν επιστρατευτεί δυο αποσπώμενες μπαταρίες 64V,με τη μια να έχει χωρητικότητα 42Ah και την άλλη 28Ah. Χρειάστηκαν 6 ώρες για την πλήρη φόρτιση τους από το 52% της χωρητικότητας και η αυτονομία του διαρκεί έως και 146 χιλιόμετρα. Η ραχοκοκαλιά του E2 Max είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο που συνεργάζεται με διπλά πίσω αμορτισέρ, που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων και τηλεσκοπικό πιρούνι τα καλάμια του οποίου προστατεύονται από φούσκες. Το σύστημα CBS συνεργάζεται με τριπίστονη δαγκάνα εμπρός και μονοπίστονη πίσω ,πετυχαίνοντας επίδοση 13,1 μέτρα στο 50-0. Οι τροχοί 12 ιντσών και φορούν ελαστικά της CST διαστάσεων 100/80-12 και στους δυο άξονες.
Η ρετρό σχεδίαση του Pusa είναι συνυφασμένη με την εργονομία του scooter της Greenrevolution. Η φαρδιά σέλα και το επίπεδο πάτωμα προσφέρουν επαρκείς χώρους και άνεση στον αναβάτη. Η τοποθέτηση της μπαταρίας του μοντέλου χαμηλά και κεντρικά απελευθερώνει έναν μεγάλο χώρο αποθήκευσης κάτω από την σέλα, που μπορεί να χωρέσει μέχρι και 1 κράνος και διάφορα αντικείμενα. Ένα ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς θα φιλοξενήσει επιπλέον μικροπράγματα, ενώ κλειδώνει για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Το Pusa παίρνει ισχύ από έναν ηλεκτροκινητήρα 4000W ο οποίος πετυχαίνει τελική ταχύτητα 72 χλμ./ώρα, ενώ οι επιδόσεις του στο 0-50 και 20-60 είναι 5,2 και 5,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Παράλληλα διαθέτει και λειτουργία όπισθεν για μεγαλύτερη ευκολία στις μανούβρες. Τις ανάγκες του σε ενέργεια εκπληρώνει μια αποσπώμενη μπαταρία με χαρακτηριστικά 72V 52A, η προσφέρει αυτονομία 70 χιλιομέτρων και χρειάστηκε 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Το σετ των αναρτήσεων αποτελείται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και διπλά αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, ενώ τα δισκόφρενα και στους δύο τροχούς καταφέρνουν να ακινητοποιήσουν το Pusa από τα 50 στα 0 μέσα σε 15,9 μέτρα. Ο στρογγυλός πίνακας οργάνων συμβαδίζει με τη ρετρό αισθητική του μοντέλου, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει full led φωτισμό.
Το MQi GT έχει μοντέρνα σχεδίαση η οποία χαρακτηρίζεται από τα μεγάλα ενιαία πλαστικά πάνελ που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Η σέλα είναι κατά 30% μεγαλύτερη σε σχέση με άλλα μοντέλα της εταιρείας και έχει πλούσιο και μαλακό αφρώδες που θα σε κρατήσει ξεκούραστο για όσο χρόνο διαρκούν οι μετακινήσεις σου. Κάτω από τη σέλα ο μεγαλύτερος χώρος καταλαμβάνεται από τις δυο μπαταρίες, αλλά μένει λίγος σε περίπτωση που θέλεις να έχεις ένα σετ αδιάβροχα, ενώ είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να χωράει τον φορτιστή. Στο κέντρο του πίσω τροχού υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 3000W της Bosch, ο οποίος τροφοδοτείται από δυο μπαταρίες λιθίου 48V και 31Ah 4ης γενιάς της NIU. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του 3 riding modes που διαφοροποιούν την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, την τελική ταχύτητα και την αυτονομία. Η διαδικασία επιτάχυνσης για τα 0-50 και 20-60 διαρκεί 9,3 και 14 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 68 χλμ./ώρα. Οι δυο αποσπώμενες μπαταρίες χρειάστηκαν 6 ώρες και 15 λεπτά για την πλήρη φόρτιση τους από το 36%,με την αυτονομία να αγγίζει τα 109 χιλιόμετρα.
Στον τομέα των αναρτήσεων έχουμε συμβατικό πιρούνι εμπρός και διπλά αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίων. Οι τροχοί του είναι 14 ιντσών και για την πέδηση φροντίζουν ένας δίσκος 220 χιλιοστών εμπρός και ένας 180 χιλιοστών πίσω με συνδυασμένη λειτουργία. Το MQi GT είναι εφοδιασμένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας που ενεργοποιείται όταν πατάς φρένο και ενημερώνεσαι για τη λειτουργία του από ένδειξη στην οθόνη. Η ειδική εφαρμογή της NIU επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο του scooter μέσω σύνδεσης με το smartphone σου, ενώ μπορείς να ενημερώνεσαι σε πραγματικό χρόνο για το που βρίσκεται και να λαμβάνεις ειδοποιήσεις σε περίπτωση μη εξουσιοδοτημένης μετακίνησης. Ο εξοπλισμός του MQi GT περιλαμβάνει ακόμα LCD οθόνη, cruise contro, βάση κινητού στον καθρέπτη, ασύρματο κλειδί, θύρα USB και συναγερμό.
Το F5 προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης με επίπεδο πάτωμα και ευρύχωρη διπλή σέλα με αρκετό χώρο για αναβάτη και συνεπιβάτη. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν 2 μπαταρίες, η διάταξη τους αφήνει αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Ο ηλεκτροκινητήρας των 3000W διαθέτει δύο αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου με χαρακτηριστικά 72V και 42Α, οι οποίες χρειάστηκαν 3 ώρες από το 31% μέχρι την πλήρη φόρτιση τους, με τη βοήθεια του φορτιστή των 10Α. Η συνεχής ισχύς του ηλεκτροκινητήρα των 3000W είναι στους 4,1 ίππους και στιγμιαία φτάνει τους 4,9 ίππους με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 42,5ΝΜ. Με αυτά τα νούμερα το F5 είναι ικανό να αναπτύξει τελική ταχύτητα 76 χλμ./ώρα, με τις επιδόσεις του για το 0-50 και 20-60 να είναι 6,9 και και 8,3 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Η αυτονομία φτάνει τα 101 χιλιόμετρα, ενώ το F5 διαθέτει επίσης επιλογή λειτουργίας όπισθεν.
Οι μεγάλοι τροχοί 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, συμβάλουν στη σταθερότητα του F5 κατά την οδήγηση και την απορρόφηση των ατελειών στους δρόμους. Εκτός από τους μεγάλους τροχούς, το F5 είναι εξοπλισμένο με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και πίσω με διπλά ενισχυμένα αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Το F5 παρέχει διαθέτει εμπρός και πίσω μεγάλα δισκόφρενα διαμέτρου 210mm και 190mm αντίστοιχα, με το εμπρός φρένο να είναι εξοπλισμένο με δαγκάνα διπλού εμβόλου και σωληνάκια υψηλής πίεσης.Το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS να προσφέρει καλύτερη αίσθηση και ανταπόκριση και το F5 χρειάζεται 12,8 από τα 50 μέτρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση. Στο standard εξοπλισμό περιλαμβάνονται, οθόνη LCD με αναλογικό ταχύμετρο και χειρολαβές με ενσωματωμένη σχάρα για τοποθέτηση βαλίτσας.
Με λειτουργικό σχεδιασμό και μεγάλους χώρους, το e-ViBall 125 προσφέρεται για εύκολη και άνετη καθημερινή μετακίνηση. Το επίπεδο πάτωμα προσφέρει εύχρηστο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο για μικροπράγματα, ενώ υπάρχει και πρακτικό άγκιστρο αποσκευών. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος και περιλαμβάνει Intelligent Center Control, Full Led φωτισμό, keyless σύστημα εκκίνησης, σύστημα Cruise control, πλήρως ψηφιακό καντράν, εντοπισμό parking οχήματος και σύστημα συναγερμού. Ο κινητήρας του e-Viball 125 είναι τοποθετημένος στο κέντρο του πλαισίου για άριστη κατανομή βάρους και λιγότερη καταπόνηση στο μοτέρ από τις ανωμαλίες του δρόμου. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 3000W συνεχόμενη και 3200W μέγιστη στιγμιαία ισχύ και 44 Nm μέγιστη ροπή στον τροχό, δίνοντας στο e-Viball τη δυνατότητα για 74 χλμ/ώρα μέγιστη ταχύτητα και επιδόσεις 6,7 δευτερολέπτων για το 0-50 και 8,2 δευτερολέπτων για το 20-60.
Το e-Viball 125 είναι εξοπλισμένο με δύο αποσπώμενες μπαταρίες 61,2 Volt στα 28.6Ah οι οποίες καταφέρνουν αυτονομία της τάξεως των 130 χιλιόμετρων, ενώ για τη φόρτιση τους από το 46 στο 100%, χρειάστηκαν 3 ώρες. Τα φρένα του e-Viball αποτελούνται από εμπρός και πίσω μεγάλα δισκόφρενα διαμέτρου 220mm και 200mm αντίστοιχα, διπίστονες δαγκάνες και συνδυασμένη πέδησης CBS και ακινητοποιούν πλήρως το ηλεκτρικό scooter από τα 50 στα 0 χλμ./ώρα, σε 13 μέτρα απόσταση. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 90mm και διαμέτρου 31mm και πίσω διπλή ανάρτηση διαδρομής 71mm ρυθμιζόμενη ως προς την προφόρτιση.
Ποιο από όλα τα ηλεκτρικά scooter είναι καλύτερο και που;
Αντίο βενζίνη! Τα ηλεκτρικά scooter που δοκιμάσαμε, έρχονται με επιδόσεις 125αριών και αυτονομίες που επαρκούν για τις καθημερινές μετακινήσεις, βάζοντας δύσκολή εξίσωση στους βενζινοκίνητους ανταγωνιστές της κατηγορίας αυτής. Υπερτερούν ξεκάθαρα έναντι αυτών σε κόστος χρήσης χωρίς να υπολείπονται παράλληλα σε πρακτικότητα, ενώ η γκάμα των διαθέσιμων επιλογών περιλαμβάνει μοντέλα διαφορετικών χαρακτηριστικών και τιμής που μπορούν να καλύψουν κάθε απαίτηση και κάθε πορτοφόλι.
Το ER MAX είναι το γρηγορότερο ηλεκτρικό scooter που εισάγεται στην Ευρώπη και δικαίως βρίσκεται στην κορυφή σε επίπεδο επιδόσεων , ενώ καταγράφει και μεγάλα νούμερα αυτονομίας. Στον αντίποδα, είναι το πιο ακριβό σε τιμή, ενώ η μη αποσπώμενη μπαταρία είναι ένα από τα μειονεκτήματα του.
Το Seat Mo είναι εξίσου γρήγορο έχοντας το δυνατότερο κινητήρα σε W της παρέας, με τη ικανοποιητική αυτονομία, την τροχήλατη αποσπώμενη μπαταρία και τους αποθηκευτικούς χώρου να ισοσταθμίζουν την υψηλή τιμή απόκτησης.
Η Vespa Elettrica είναι αναμφίβολα το ποιοτικότερο και πιο premium ηλεκτρικό scooter, με το ανάλογο αντίτιμο σε ευρώ. Οι επιδόσεις δεν είναι το ισχυρό της σημείο, όμως ο πλούσιος εξοπλισμός, η μεγάλη αυτονομία και η γρήγορη φόρτιση δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σύνολο.
Το CPX μπορεί να υπερηφανεύεται για την πολύ μεγάλη αυτονομία των μπαταριών του. Είναι αυτό που θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, θα σε βγάλει 2-3 μέρες χωρίς να το φορτίσεις και δε θα σε αφήσει ξεκρέμαστο ακόμα και σε μακρινές διαδρομές. Η τιμή και οι επιδόσεις του βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας αποτελώντας μια safe επιλογή.
Το E2 Max είναι φυσικά το κορυφαίο σε επίπεδο χώρων, λόγω του επαγγελματικού κουτιού που φέρει στον εξοπλισμό του. Οι μπαταρίες του αργούν να φορτίσουν αλλά αργούν και να αδειάσουν, με το Ε2 Max να βρίσκεται ανάμεσα στα πρώτα και σε αυτονομία. Οι επιδόσεις του δεν είναι σε καμία περίπτωση αμελητέες και θα κάνουν την δουλειά με ασφάλεια.
Το Pusa έχει τη χαμηλότερη αυτονομία ανάμεσα στα ηλεκτρικά της παρέας, αφού είναι το μοναδικό που έρχεται με μια μπαταρία. Πάραυτα, ο κινητήρας τραβάει δυνατά και πετυχαίνει πολύ καλές επιδόσεις , με το Pusa να βρίσκεται στη πρώτη τριάδα στις μετρήσεις επιταχύνσεων, αν και στο φρενάρισμα δείχνει να υστερεί κάπως.
Λίγο από όλα για το Mqi GT, το οποίο δεν αριστεύει κάπου αλλά ούτε και απογοητεύει, αφού καταφέρνει να βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο, τόσο σε θέματα επιδόσεων όσο και σε αυτονομίας, ενώ παράλληλα έχει και χαμηλή τιμή απόκτησης
Το E-Viball αν και στα χαρτιά διαθέτει «μόλις» 3000W, εντούτοις κατάφερε να πετύχει πολύ καλές επιδόσεις στις μετρήσεις μας, ενώ διακρίνεται για την μεγάλη αυτονομία του και τη γρήγορη φόρτιση των μπαταριών του. Κερασάκι, η χαμηλή τιμή του. Αν δεν είναι αυτό value for money τότε ποιο;
Το εταίρο μοντέλο της Daytona, έχει παρόμοια πλεονεκτήματα σε θέματα επιδόσεων και γρήγορης φόρτισης, με μικρότερη όμως αυτονομία. Παράλληλα το F5 είναι και το φθηνότερο της παρέας με την τιμή του να βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 3000 ευρώ, αποτελώντας μια απόλυτα προσιτή επιλογή για να μπεις στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Έχοντας στη διάθεση μας όλη την αφρόκρεμα των ηλεκτρικών scooter της αγοράς και μετά από πλήθος δοκιμών και μετρήσεων, το γενικό συμπέρασμα είναι ότι το πολύ χαμηλό κόστος φόρτισης, καθώς και το μικρό κόστος κατανάλωσης, τα ηλεκτρικά δίνουν στον αναβάτη ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα στο κυνήγι της οικονομικής καθημερινής μετακίνησης.