MotoGP: Στατιστικές ... Αλήθειες!
Τα έως τώρα στατιστικά των πέντε πρώτων αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον από όποια οπτική γωνία κι αν τα εξετάσει ο παρατηρητής.
Οι διαξιφισμοί των αγωνιζομένων
Οι έντονες μάχες, τα αγωνιστικά συμβάντα, οι απόψεις αθλητών και παραγόντων, οι διαξιφισμοί, τα τεχνικά προβλήματα και τέλος πάντων όλα αυτά που συνθέτουν τον «θίασο» του θεσμού έχουν, στο σύνολό τους, αυξήσει την δια τηλοψίας θεαματικότητα κατά 27% (σε σχέση με το 2022) και την προσέλευση των θεατών στις πίστες κατά 40%. Η γλώσσα των αριθμών είναι αμείλικτη και απεικονίζει με ακρίβεια τις τάσεις του φιλοθεάμονος κοινού.
Στον αγωνιστικό τομέα, για την φετινή χρονιά, πέραν των Κυριακάτικων αγώνων, έχουν προστεθεί οι αγώνες «sprint», οι οποίοι έχουν προσδώσει νέο ενδιαφέρον στην συνολική βαθμολογία των αναβατών και όχι μόνον. Το τι συμβαίνει το απόγευμα του Σαββάτου (με πολλούς και ποικίλους τρόπους) επηρεάζει τις εξελίξεις του αγώνα της επομένης.
Κατ αρχήν, όλοι οι κατασκευαστές έχουν κατακτήσει (τουλάχιστον μια φορά) θέση στην τριάδα. Οι ήδη διεξαχθείσες πέντε διοργανώσεις (Portimao, Rio Hondo, Austin, Jerez και Le Mans) «μοίρασαν» τριάντα θέσεις βάθρου (15 στα sprints και 15 στους αγώνες).
Εξ αυτών δέκα εννέα κατέκτησε η Ducati, έξι η ΚΤΜ, τρεις η Honda, μια η Yamaha και, τέλος, μια η Aprilia. Η Ducati, επιπροσθέτως, έχει επιτύχει το απόλυτο (τριάδα βάθρου) δύο φορές: στο grand prix της Αργεντινής και σε αυτό της Γαλλίας.
Στα sprints από δύο φορές νικητές ανεδείχθησαν οι Bagnaia και Binder, ενώ στο πλέον πρόσφατο του Le Mans επικράτησε ο Jorge Martin.
Αυτό όμως που δηλώνει το επίπεδο συναγωνισμού και εξ αυτού το προκύπτον μέγιστο ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού είναι το γεγονός της ποικιλίας του βάθρου των αγώνων. Ένδεκα εκ των είκοσι δύο συμμετεχόντων αναβατών έχουν κατακτήσει μια από τις διαθέσιμες δέκα πέντε θέσεις των Κυριακάτικων podiums. Μεταξύ αυτών τέσσερεις αναβάτες δεν έχουν διακριθεί στα sprints: Johann Zarco, Fabio Quartararo, Maverick Vinales και Alex Marquez. Αντιθέτως, ο μοναδικός που έχει «δει» βάθρο το Σάββατο αλλά όχι την Κυριακή είναι ο Marc Marquez (με δύο συμμετοχές στους πέντε αγώνες).
Όσον αφορά τις μη εργοστασιακές ομάδες κι εδώ τα στατιστικά στοιχεία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ήδη στους πέντε πρώτους αγώνες δύο φορές έχει νικήσει ο Marco Bezzecchi και μια ο Alex Rins, ενώ σε δύο φετινούς αγώνες «δορυφορικές» ομάδες γέμισαν το βάθρο: στην Αργεντινή (Bezzecchi, Zarco, Alex Marquez) και στην Γαλλία (Bezzecchi, Martin, Zarco). Αυτό έχει συμβεί μόλις δύο φορές στο παρελθόν: στο Κατάρ του 2004 και στην Πορτογαλία του 2020. Το γεγονός μάλλον κάποιους ενοχλεί, με αποτέλεσμα τις προ ημερών απαράδεκτες δηλώσεις Bagnaia που στη συνέχεια προσπάθησε να συμμαζέψει, όταν ο συνήθως ψύχραιμος και καθ όλα ήρεμος πρόεδρος της IRTA Herve Poncharal εξεμάνη και δικαίως.
Αισίως ακολουθεί το Mugello που «βρίσκει» να προηγούνται στις σχετικές βαθμολογίες οι δύο Ιταλοί αναβάτες με έναν μόλις πόντο διαφορά (Bagnaia 94 – Bezzecchi 93), έναν «Ιταλό» κατασκευαστή (Ducati) με διαφορά ήδη 73 βαθμών από την δεύτερη ΚΤΜ και για δύο ιταλικές ομάδες που τους χωρίζει ένας μόλις βαθμός (Mooney VR46 και Prima Pramac).
`Aραγε, θα ξεπεράσουν οι Ιταλοί φίλαθλοι την πριν από λίγες ημέρες εντυπωσιακή παρουσία των Γάλλων στο Le Mans με 279.000 εισιτήρια κατά την διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου; Φυσικά όχι! Δεν τους βοηθούν οι αριθμοί (διαθεσίμων θέσεων). Ωστόσο, στην δημιουργία ατμόσφαιρας ίσως...
Ducati με διαφορά πρώτη στους κατασκευαστές
Bagnaia πρώτος
Bezzecchi δεύτερος
Θα πάρει τον τίτλο ο Bagnaia φέτος;
Στον αγωνιστικό τομέα, για την φετινή χρονιά, πέραν των Κυριακάτικων αγώνων, έχουν προστεθεί οι αγώνες «sprint», οι οποίοι έχουν προσδώσει νέο ενδιαφέρον στην συνολική βαθμολογία των αναβατών και όχι μόνον. Το τι συμβαίνει το απόγευμα του Σαββάτου (με πολλούς και ποικίλους τρόπους) επηρεάζει τις εξελίξεις του αγώνα της επομένης.
Κατ αρχήν, όλοι οι κατασκευαστές έχουν κατακτήσει (τουλάχιστον μια φορά) θέση στην τριάδα. Οι ήδη διεξαχθείσες πέντε διοργανώσεις (Portimao, Rio Hondo, Austin, Jerez και Le Mans) «μοίρασαν» τριάντα θέσεις βάθρου (15 στα sprints και 15 στους αγώνες).
Εξ αυτών δέκα εννέα κατέκτησε η Ducati, έξι η ΚΤΜ, τρεις η Honda, μια η Yamaha και, τέλος, μια η Aprilia. Η Ducati, επιπροσθέτως, έχει επιτύχει το απόλυτο (τριάδα βάθρου) δύο φορές: στο grand prix της Αργεντινής και σε αυτό της Γαλλίας.
Στα sprints από δύο φορές νικητές ανεδείχθησαν οι Bagnaia και Binder, ενώ στο πλέον πρόσφατο του Le Mans επικράτησε ο Jorge Martin.
Αυτό όμως που δηλώνει το επίπεδο συναγωνισμού και εξ αυτού το προκύπτον μέγιστο ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού είναι το γεγονός της ποικιλίας του βάθρου των αγώνων. Ένδεκα εκ των είκοσι δύο συμμετεχόντων αναβατών έχουν κατακτήσει μια από τις διαθέσιμες δέκα πέντε θέσεις των Κυριακάτικων podiums. Μεταξύ αυτών τέσσερεις αναβάτες δεν έχουν διακριθεί στα sprints: Johann Zarco, Fabio Quartararo, Maverick Vinales και Alex Marquez. Αντιθέτως, ο μοναδικός που έχει «δει» βάθρο το Σάββατο αλλά όχι την Κυριακή είναι ο Marc Marquez (με δύο συμμετοχές στους πέντε αγώνες).
Όσον αφορά τις μη εργοστασιακές ομάδες κι εδώ τα στατιστικά στοιχεία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ήδη στους πέντε πρώτους αγώνες δύο φορές έχει νικήσει ο Marco Bezzecchi και μια ο Alex Rins, ενώ σε δύο φετινούς αγώνες «δορυφορικές» ομάδες γέμισαν το βάθρο: στην Αργεντινή (Bezzecchi, Zarco, Alex Marquez) και στην Γαλλία (Bezzecchi, Martin, Zarco). Αυτό έχει συμβεί μόλις δύο φορές στο παρελθόν: στο Κατάρ του 2004 και στην Πορτογαλία του 2020. Το γεγονός μάλλον κάποιους ενοχλεί, με αποτέλεσμα τις προ ημερών απαράδεκτες δηλώσεις Bagnaia που στη συνέχεια προσπάθησε να συμμαζέψει, όταν ο συνήθως ψύχραιμος και καθ όλα ήρεμος πρόεδρος της IRTA Herve Poncharal εξεμάνη και δικαίως.
Αισίως ακολουθεί το Mugello που «βρίσκει» να προηγούνται στις σχετικές βαθμολογίες οι δύο Ιταλοί αναβάτες με έναν μόλις πόντο διαφορά (Bagnaia 94 – Bezzecchi 93), έναν «Ιταλό» κατασκευαστή (Ducati) με διαφορά ήδη 73 βαθμών από την δεύτερη ΚΤΜ και για δύο ιταλικές ομάδες που τους χωρίζει ένας μόλις βαθμός (Mooney VR46 και Prima Pramac).
`Aραγε, θα ξεπεράσουν οι Ιταλοί φίλαθλοι την πριν από λίγες ημέρες εντυπωσιακή παρουσία των Γάλλων στο Le Mans με 279.000 εισιτήρια κατά την διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου; Φυσικά όχι! Δεν τους βοηθούν οι αριθμοί (διαθεσίμων θέσεων). Ωστόσο, στην δημιουργία ατμόσφαιρας ίσως...
Ducati με διαφορά πρώτη στους κατασκευαστές
Bagnaia πρώτος
Bezzecchi δεύτερος
Θα πάρει τον τίτλο ο Bagnaia φέτος;