Το Tiger 800 ήταν ήδη μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα, αλλά πλέον περνά σε άλλο επίπεδο, αφού βελτιώθηκε σε βάθος και μάλιστα σε καίριους τομείς, όπως οι αναρτήσεις, τα φρένα και ο κινητήρας, ενώ απέκτησε και μια πανέμορφη TFT οθόνη. Η έκδοση XCx είναι πλήρως εξοπλισμένη και απευθύνεται σε όσους θέλουν μια επιβλητική μοτοσυκλέτα με χορταστικό όγκο και εκτός δρόμου δυνατότητες. Η εμφάνισή της αποπνέει έντονη δυναμικότητα χάρη στα επανασχεδιασμένα πλαϊνά καλύμματα του ρεζερβουάρ και τα πλαστικά προστατευτικά του ψυγείου, τα οποία έχουν αποκτήσει έντονες και επιθετικές ακμές. Η σέλα είναι επανασχεδιασμένη και έχει νέο, πιο πλούσιο αφρώδες, ενώ το ύψος της ρυθμίζεται σε δυο θέσεις, 840 ή 860 χιλιοστά. ¶νετα θα νιώσει και ο συνεπιβάτης, καθώς το κομμάτι που του αναλογεί είναι γενναίο, ενώ οι μεγάλες και σωστά τοποθετημένες χειρολαβές φροντίζουν για τη στήριξή του. O κινητήρας των 800 κυβικών του Tiger αποδίδει 95 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 8 κιλά ροπής στις 8.050 σ.α.λ., νούμερα που χαρίζουν άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις και επιταχύνσεις. Η έκδοση XCx διαθέτει 5 riding modes (Road, Rain, Sport, Off-Road και Off-Road Pro) τα οποία διαφοροποιούνται ως προς την απόκριση του γκαζιού, την παρέμβαση του traction control και του ABS, ενώ ο αναβάτης μπορεί και από μόνος του να επέμβει και να παραμετροποιήσει τα επιμέρους συστήματα σε κάθε mode. Στον ανοιχτό δρόμο, το Tiger νιώθει σαν στο σπίτι του. Η στιβαρή του αίσθηση εμπνέει εμπιστοσύνη και παραμένει σταθερό ανεξάρτητα από την ένδειξη του ταχυμέτρου, ενώ η καλή προστασία από τον αέρα συμβάλει στην άνεση του αναβάτη. Στο χώμα τα καταφέρνει περίφημα. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν αποτελεσματικά ενώ τα προγράμματα Off-Road και Off-Road Pro, ρυθμίζουν (ή απενεργοποιούν εντελώς στη δεύτερη περίπτωση) τα ηλεκτρονικά ανάλογα με τις ορέξεις και τις ικανότητες του αναβάτη.