Ποια είναι η εναλλακτιλή λύση για την ηλεκτρική ενέργεια;

Συνθετική βενζίνη: Το μέλλον των καυσίμων

Tι αναζητούν όλες οι μεγάλες εταιρείες ενέργειας και καυσίμων; Μια εναλλακτική λύση για την ηλεκτρική ενέργεια. Το αποτέλεσμα μιας ειδικής διαδικασίας κατασκευής αφορά ένα είδος βενζίνης που δε θα εκπέμπει Cο2. Υπάρχουν δυο επιτυχημένα πιλοτικά πρότζεκτ, που τρέχουν στη Γερμανία και τη Νορβηγία.    

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η ιδέα της κατασκευής ενός κινητήρα με μηδενικές εκπομπές CO2 ήταν ένα σουρεαλιστικό όνειρο. Φαίνεται ότι το όνειρο αυτό μπορεί σύντομα να γίνει πραγματικότητα, χάρη σε ένα μυστικό συστατικό: τα συνθετικά καύσιμα ή τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών από CO2, που λαμβάνονται μέσω μιας διαδικασίας παραγωγής που συλλαμβάνει το CO2.

Μέσω της διαδικασίας καύσης, το CO2 γίνεται πρώτη ύλη από την οποία είναι δυνατή η παραγωγή βενζίνης (αλλά και ντίζελ και φυσικού αερίου), χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Bosch, Volkmar Denner, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να μετατρέψουν αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες με πετρέλαιο και ντίζελ σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές CO2, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Οι εμπειρογνώμονες από τη γερμανική πολυεθνική έδωσαν μια ακριβή εκτίμηση της συμβολής, που θα μπορούσε να προέλθει μόνο από την Ευρωπαϊκή συνεισφορά. Μέχρι το 2050, η προγραμματισμένη χρήση συνθετικών καυσίμων ως συμπληρωματική στρατηγική για την ηλεκτρική κινητικότητα θα μπορούσε να μας σώσει  από 2,8 δισεκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της λύσης είναι ότι οι οδηγοί θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το δίκτυο διανομέων καυσίμων κι ότι οι εταιρείες θα επωφεληθούν από τις ικανότητες που έχουν οι νέοι κινητήρες, καθώς η νέα βενζίνη θα είναι συμβατή με τους ήδη υπάρχοντες.

Τεχνικά, η παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι ήδη εφικτή. Εάν η χρησιμοποιούμενη ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές (και επομένως χωρίς εκπομπές CO2), αυτά τα καύσιμα είναι ήδη μηδενικών εκπομπών CO2 και είναι πολλαπλών χρήσεων. Το υδρογόνο (Η2) που παράγεται αρχικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτήσει κυψέλες καυσίμου, ενώ τα καύσιμα που δημιουργούνται μετά από περαιτέρω επεξεργασία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία κινητήρων ή τουρμπίνας αεροσκαφών.

Επί του παρόντος, δυο πρότζεκτ για ντίζελ, βενζίνη και συνθετικό αέριο βρίσκονται σε εξέλιξη στη Νορβηγία και τη Γερμανία.