Η οικονομία είναι ο βασικός στόχος για την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Τα σύγχρονα scoοter συνδυάζουν την άνεση και τη μοντέρνα εμφάνιση με την χαμηλή κατανάλωση.
Οι γραμμές του μικρού scooter της Suzuki είναι σύγχρονες και προσεγμένες, με τη σιλουέτα του να δείχνει λεπτή και αθλητική. Η ποιότητα και η συναρμογή των πλαστικών είναι σε υψηλό επίπεδο. Η Suzuki δε μας αποκαλύπτει την ιπποδύναμη του αερόψυκτου μονοκύλινδρου κινητήρα των 113 κ.εκ., πάντως η εκτίμησή μας είναι αποδίδει γύρω στους 10 ίππους. Επιταχύνει γρήγορα μέχρι τα 80 χιλιόμετρα και συνεχίζει μέχρι την τελική των 110 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 5,2 λίτρα και με μέση κατανάλωση τα 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, η αυτονομία ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα. Κάτω από τη σέλα βρίσκεται ένας αποθηκευτικός χώρος 20,6 λίτρων, από τους μεγαλύτερους που έχουμε συναντήσει σε τόσο μικρό scooter και αρκετός για να ντροπιάσει μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Χωρά άνετα ένα full face κράνος και έχει τριγύρω του χώρο για μικροπράγματα. Η σέλα είναι άνετη, το τιμόνι τοποθετεί τα χέρια σε ξεκούραστη θέση και ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκέστατος.
Peugeot Django 125: 2.290 ευρώ
Με στιλ ρετρό και ξεχωριστό, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, καλά φρένα και δυνατότητες εξατομίκευσης, μπορεί να κάνει πραγματικά ξεχωριστή την καθημερινότητά σας, χωρίς να θυσιάσει τη χρηστικότητα και την οικονομία. Η άνετη σέλα, έχει ικανοποιητικό αφρώδες και δύσκολα θα μείνετε πάνω στο Django τόση ώρα ώστε να πιαστείτε, εκτός και αν βγείτε εκτός πόλης. Ο συνεπιβάτης έχει δική του ξεχωριστή σέλα από τον αναβάτη, η οποία είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος, και άνετη. Κάτω από τη σέλα, θα χωρέσει ένα jet κράνος με ζελατίνα και ο χώρος που περισσεύει αρκεί για ένα αδιάβροχο και κάποια ακόμη μικροπράγματα. Ο μικρός αερόψυκτος κινητήρας του σχεδιάστηκε με γνώμονα την οικονομία και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Η μέγιστη ισχύς του ανέρχεται στους 10 ίππους, με την κατανάλωση να ανέρχεται στα 3,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το Django δίνει πολύ ελαφριά αίσθηση στον αναβάτη, ανεξάρτητα από το ύψος και τις διαστάσεις του τελευταίου, ενώ στο δρόμο δίνει και πολύ σίγουρο “πάτημα.
Sym Symphony ST 200: 2.345 ευρώ
Οι γραμμές του scooter είναι σύγχρονες, επενδύοντας περισσότερο στην «ρευστή», παρά στην «αιχμηρή» σχεδιαστική άποψη. Ποιοτικά, δεν παρουσιάζει «εκπτώσεις» σε υλικά κατασκευής, βαφή και συναρμογή, διατηρώντας τα υψηλά standards που μας έχει συνηθίσει η SYM. Στην άνετη σέλα του θα βολευτούν ακόμα και ψηλοί αναβάτες, αφού ο παρεχόμενος για τα πόδια χώρος μέχρι την ποδιά είναι μεγάλος. Το δεύτερο άτομο είναι φυσικά ευπρόσδεκτο: Ανετο τμήμα σέλας, φαρδιά μαρσπιέ – πλατφόρμες και χειρολαβές. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα Full Face κράνος, ενώ υπάρχει επίσης ευρύχωρο ντουλαπάκι στην ποδιά. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 169 κ.εκ. τροφοδοτείται με ψεκασμό. Η ισχύς είναι 12 ίπποι στις 7.500σαλ., η μέγιστη ροπή των 1,2 kg-m, αποδίδεται στις 6.000σαλ., ενώ η μέση κατανάλωση είναι της τάξεως των 3,2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό που εντυπωσιάζει, είναι η «συμπαγής» αίσθηση που λαμβάνει ως feedback ο οδηγός, με το Symphony να «πατάει» στο δρόμο σαν να ήταν scooter μεγαλύτερου κυβισμού.
Το Agility χαρακτηρίζεται από αιχμηρή σχεδιαστική γλώσσα, με τις γωνίες και την σπορ αισθητική να κυριαρχούν. Η σέλα είναι μέτριας σκληρότητας και η αίσθηση της είναι ουδέτερη: Δεν θα κουράσει στη χρήση χωρίς όμως να προσφέρει και «το κάτι παραπάνω» στην άνεση. Η θέση του συνεπιβάτη φέρει τα ίδια χαρακτηριστικά. Κάτω από την σέλα, υπάρχει ένας αποθηκευτικός χώρος αρκετά μεγάλος για διάφορα αντικείμενα ή ένα jet κράνος, όχι όμως για full-face κράνος. Ένας αερόψυκτος κινητήρας στα 150 κυβικά, αναλαμβάνει την παροχή ισχύος στο Agility. Το μοτέρ είναι 2βάλβιδο,τροφοδοτείται με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου τεχνολογίας DIS και αποδίδει 10,2 ίππους και 1,1 kgm ροπής. Τα 3,3 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα, είναι μια πολύ λογική τιμή για ένα scooter του κυβισμού του. Με τον εμπρός τροχό των 16 ιντσών να συμβάλλει αποφασιστικά στην αίσθηση σταθερότητας, το Agility είναι ικανό να διαπεράσει πολύ πυκνό μποτιλιάρισμα και να κάνει επιτόπιες μανούβρες, εμπνέοντας ταυτόχρονα μεγάλες δόσεις ασφάλειας.
Piaggio Liberty 150: 2.470 ευρώ
Το Liberty κέρδισε με το σπαθί του το δικό του μερίδιο στην αγορά, καθώς η στιλάτη σχεδίαση, η προσιτή τιμή αλλά και η φιλικότητα που το διακρίνει, αποτελούν μερικά από τα ισχυρότερα όπλα του. Τα αιχμηρά φλας και τα φώτα ημέρας LED, δίνουν μια απόλυτα σύγχρονη εικόνα που ενισχύεται από τον πίνακα οργάνων, ενώ τα φιλέτα χρωμίου προσθέτουν παράλληλα και μερικούς πόντους πολυτέλειας. Κάτω από τη σέλα χωράει ένα μικρό jet κράνος και κάποια ακόμη μικροπράγματα, ενώ διαθέτει ντουλαπάκι στην ποδιά χωρητικότητας 4 λίτρων. Ο κινητήρας των 155 κυβικών αποδίδει 12.9 ίππους και 1,33 κιλά ροπής. Αποδείχτηκε αρκούντως ζωηρός αλλά και πολιτισμένος σε λειτουργία, προσέφερε μια ασφαλή ταχύτητα για να κινηθείτε και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η μέση κατανάλωσή του ανέρχεται στα μόλις 2,9 λίτρα ανά 100 χλμ. Η σέλα έχει ποιοτική επένδυση και πλούσιο αφρώδες στο εμπρός μέρος, αλλά ελαφρώς λιγότερο πιο πίσω. Ευρύχωρο είναι και το κομμάτι που αντιστοιχεί στον συνεπιβάτη.
Sym Jet14 125: 2.495 ευρώ
Το Jet14 Είναι μικρό σε διαστάσεις, με σύγχρονη, αιχμηρή σχεδίαση, που αποπνέει μια ελαφριά σπορ αύρα, η οποία θα προσελκύσει ιδιαίτερα νέους σε ηλικία αναβάτες. Τα στάνταρ κατασκευής είναι υψηλά και αυτό φαίνεται στην καλή συναρμογή και το σωστό φινίρισμα των πλαστικών, τα οποία δεν παρουσιάζουν τριγμούς. Η φαρδιά σέλα με το ποιοτικό αφρώδες, θα κρατήσει ξεκούραστο τον αναβάτη για όση ώρα διαρκέσει η αστική του μετακίνηση. Κάτω από τη σέλα βρίσκεται η τάπα της βενζίνης, αλλά και αποθηκευτικός χώρος που θα χωρέσει ένα full face κράνος. Η καρδιά του Jet14 είναι ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας των 124,6 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 11,34 ίππους στις 8.000σαλ. και 1,09 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.500σαλ και εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση, μόλις 3λ/100χιλ. Μόλις ξεκινήσει, η πολύ καλή κατανομή του βάρους κάνει τα κιλά να εξαφανίζονται και σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, έχουν σαν αποτέλεσμα ένα πολύ ευέλικτο και παιχνιδιάρικο scooter που αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και γρήγορα.
Kymco Like II 125: 2.795 ευρώ / 2.595 ευρώ μετρητοίς
Το Like II είναι κάτι σαν δίτροχο κόσμημα, ένα πολύ στυλάτο scooter που γίνεται εύκολα επίκεντρο της προσοχής. Η σέλα είναι άνετη σε σχήμα αλλά και γέμισμα, μέτριας σκληρότητας, όχι όμως κουραστική για την αστική χρήση. Ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στην πίσω θέση, αρκεί να μην κάνει διαδρομές ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας. Κάτω από την σέλα, υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος χώρος ο οποίος δεν χωρά full face κράνος, αλλά ένα τύπου jet φιλοξενείται εύκολα μαζί με άλλα αντικείμενα. Ο κινητήρας των 125 κυβικών τροφοδοτείται με ψεκασμό, φέρει τεχνολογίες μείωσης των εσωτερικών τριβών και υπόσχεται μειωμένη κατανάλωση και υψηλή απόδοση. Η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται στους 11,6 ίππους και η ροπή του στο 1 kgm. Σε μέσο κύκλο χρήσης ζητά την ικανοποιητική ποσότητα των 2,8 λίτρων καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα. Η ποιότητα κύλισης είναι βελούδινη και σε εκπλήσσει ευχάριστα, αφού αναρωτιέσαι αν οδηγείς αστικό scooter 125 κυβικών ή κάτι μεγαλύτερο.
Το εμπρός και το πίσω μέρος χαρακτηρίζονται από έντονες γραμμές, ενώ σημαντικό ρόλο στην οπτική εικόνα παίζουν τα φωτιστικά σώματα. Η γενική εικόνα υλικών και συναρμογών είναι σε υψηλό επίπεδο, με τα highlights να βρίσκονται στην εξαιρετική βαφή, στην ποιότητα και αίσθηση της σέλας και στα χειριστήρια στο σύνολό τους. Το μαλακό αφρώδες της σέλας υποχωρεί και «αγκαλιάζει» τον αναβάτη, ενώ ο συνεπιβάτης έχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι στην διάθεσή του, ίδιας σκληρότητας και μεγάλου πλάτους. Ανοίγοντας την, μπορείς να αποθηκεύσεις 2 κράνη κλειστού τύπου και κάποια μικροπράγματα. Για το έργο, επιστρατεύτηκε ο κινητήρας G5 της εταιρείας, ο οποίος είναι υγρόψυκτος, 4βάλβιδος και αποδίδει 12,9 ίππους και 1,1 kgm ροπής. Η κατανάλωση των 3,4 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορία. Χάρη στο διπλό πλαίσιο του, το X-Town ελίσσεται άμεσα χωρίς να χάνει στιγμή την στιβαρή του αίσθηση, στοιχείο που παραμένει στον ανοιχτό δρόμο αλλά και στις στροφές.
Vespa GTS 150: 3.800 ευρώ
Είναι κούκλα, είναι εργονομική και άνετη, οικονομική στις απαιτήσεις της και ασφαλής στο δρόμο. Η GTS 150 σηματοδοτεί το επόμενο εξελικτικό βήμα στη ιστορία της Vespa, όπου η σύγχρονη τεχνολογία και ο υπέροχος κλασικός κόσμος συναντιούνται και συνυπάρχουν αρμονικά. Ανετη σέλα για δύο, ευρύχωρη ποδιά με μικρό «τούνελ» που επιτρέπει την μεταφορά ογκοδών αντικειμένων, μεγάλο ντουλαπάκι στην ποδιά, χώρος κάτω από την σέλα που χωρά ένα Jet ή σπαστό κράνος και σχάρα στον standard εξοπλισμό που προσθέτει στις μεταφορικές δυνατότητες. Αψεγάδιαστη η ποιότητα κατασκευής, όπως αρμόζει φυσικά σε ένα δίτροχο – μπιμπελό όπως αυτό. To μονοκύλινδρο υγρόψυκτο σύνολο i-GET των 155,2 κ.εκ., με τέσσερις βαλβίδες και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, αποδίδει 14,7 ίππους στις 8.250σαλ. και 1,4 kg-m ροπής στις 6.500σαλ., ενώ εξέχων χαρακτηριστικό του αποτελεί το σύστημα start – stop. Παράλληλα είναι και οικονομικός με την κατανάλωση να φτάνει τα 2,9λ/100χιλ. Η μικρή διάμετρος στους τροχούς σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, προσδίδει τη δυνατότητα αστραπιαίων αλλαγών κατεύθυνσης στο σύνολο.
Honda SH 150i: 3.990 ευρώ
Οι όμορφες γραμμές συνδυάζονται με LED φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στο φαίρινγκ για μια “λεία” και μοντέρνα εμφάνιση. Η σέλα του, εκ πρώτης όψεως δείχνει λεπτή, αλλά είναι άνετη και φιλόξενη τόσο για τον αναβάτη, όσο και για τον συνεπιβάτη. Κάτω από τη σέλα, χωράει ένα full face κράνος και το Top Box των 35 λίτρων, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, εκτοξεύει την πρακτικότητα. Επίσης, διαθέτει ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα με παροχή ρεύματος 12V. Ο σύγχρονος κινητήρας των 153 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 14,79 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 1,42 κιλά ροπής στις 6.500σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση κάνοντας χρήση του συστήματος Idle Stop που διαθέτει, δεν ξεπέρασε τα 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων, γίνει μεγάλη αυτονομία. Το μικρό βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι και πολύ δύσκολα θα ακινητοποιηθεί ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα.