Το Voge 500DS ανανεώθηκε στα σημεία, εναρμονίστηκε στους euro 5 κανονισμούς, απέκτησε περισσότερη δύναμη και με κατανάλωση κάτω από 4,5 λίτρα, συνεχίζει να προκαλεί με τις δυνατότητες του στην κατηγορία των μικρομεσαίων Adventure! Εμείς το επιλέξαμε για ένα γρήγορο ταξίδι με άρωμα ανατολής.
+: Οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, τιμή -: Σφιχτή λειτουργία σασμάν
Η σκέψη μας ήταν απλή, ένα γρήγορο ταξιδάκι για να καλωσορίσουμε το φθινόπωρο και να ξεφύγουμε για λίγο ακόμα από τη βουή της πόλης. Μετά από διάφορες προτάσεις και ψάξιμο το μέρος βρέθηκε και αναζητούσαμε τον κατάλληλο σύμμαχο που θα μας συντρόφευε. Η σκέψη μας πήγε κατευθείαν στο ανανεωμένο Voge 500 DS με το euro 5 κινητήρα και με την κατάλληλη βοήθεια από τη MotoTrend βρεθήκαμε πάνω στη σέλα του. Ο κινητήρας πήρε μπροστά και ξεκινήσαμε για τη Βουδιστική Στούπα Κορινθίας.
Η Βουδιστική Στούπα Κορινθίας Κάρμα Μπέρτσεν βρίσκεται έξω από το χωρίο Λαγκαδαίικα στην ορεινή Κορινθία. Εκτός από το συγκεκριμένο βουδιστικό κέντρο υπάρχουν άλλα τρία στην Ελλάδα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Όλυμπο. Για να φτάσεις στο εκπληκτικό αυτό σημείο, αρκεί να πάρεις το δρόμο προς τα Τρίκαλα Κορινθίας και μετά να ακολουθήσεις τις ταμπέλες για Ρέθι, Σοφιανά, Σπαρταναίϊκα και Λαγκαδαίικα με τη σειρά.
Η ιδέα κατασκευής της γεννήθηκε το 1987, όταν ο Λάμα Όλε Νύνταλ, ένας από τους λίγους Δυτικούς που κατέχει την ιδιότητα του Λάμα στην παράδοση Κάρμα Κάγκιου του Θιβετανικού Βουδισμού, είχε έρθει στην Ελλάδα για να διδάξει, επισκέφτηκε την περιοχή και μαγεύτηκε τόσο πολύ που την αγόρασε.
Αν και συνάντησε αρκετά εμπόδια στην αρχή από τους κατοίκους και το επίσημο ορθόδοξο ιερατείο, τελικά το 2004 ελέω των Ολυμπιακών αγώνων και των οδηγιών για την κατασκευή θρησκευτικών ναών προκειμένου να εξυπηρετούνται οι αθλητές απ όλο το κόσμο, πήρε την άδεια. Το βουδιστικό κέντρο άρχιζε να χτίζεται τον Μάιο του 2010, έχει 8 βωμούς και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του ίδιου έτους. Στον χώρο δεσπόζει η στούπα Kalachakra, σπάνια στούπα για τους βουδιστές, που διώχνει μακριά την αρνητική ενέργεια. Η στούπα ανήκει στο «Βουδιστικό Ίδρυμα του Διαμαντένιου Δρόμου» της Γενεαλογίας Κάρμα Κάγκιου και προσελκύει, εκτός από του Βουδιστές της Ελλάδας, δεκάδες απλούς επισκέπτες από όλη τη χώρα.
Τέλος με τα ιστορικά και γεωγραφικά στοιχεία, πάμε στην ουσία που δεν είναι άλλη από το Voge 500DS E5, που όχι μόνο δεν βόγκηξε στα χέρια μας, αλλά μας έβγαλε ασπροπρόσωπους όσα και να το πιέσαμε.
Το εμπρός κομμάτι είναι αρκετά επιθετικό με το χαρακτηριστικό ρύγχος, που συναντάμε στα adventure μοντέλα, το οποίο «δένει» άψογα με το επιθετικό φανάρι LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας.
Δυναμική εμφάνιση, premium ποιότητα
Το πίσω φανάρι του Voge 500DS.
Tη σχεδίαση του Ds μόνο βαρετή δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις. Γεμάτο με δυναμικές γραμμές, ιδιαίτερο design και ρηξικέλευθη αισθητική, το μοντέλο της Voge είναι εντυπωσιακό στο δρόμο, προκαλεί τα βλέμματα και αφήνει ανοιχτά στόματα στο άκουσμα του ονόματος του. Οι αιχμές και οι σφηνοειδείς λεπτομέρειες κατακλύζουν το εμπρός μέρος, όπου υπάρχει ένα ρύγχος, τάση της εποχής στα adventure μοντέλα, το οποίο «δένει» άψογα με το επιθετικό φανάρι LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας. Η ψηλή ρυθμιζόμενη ζελατίνα, τα κάγκελα στο εμπρός τμήμα και η καρίνα προστασίας στο κινητήρα φανερώνουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του DS. Στο πίσω μέρος συναντάμε τα ιδιαίτερα όμορφα φωτιστικά σώματα, με το κεντρικό κάθετο LED κομμάτι να ξεχωρίζει σε κάθε πάτημα της μανέτας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά ποιοτικά με premium χαρακτηριστικά, τοποθετημένα στιβαρά και με άψογη συναρμογή, που δεν ενοχλούν με τριγμούς και άσκοπους θορύβους. Το γκρι χρώμα της μοτοσυκλέτας, νέος χρωματισμός αποκλειστικά για τo euro 5 μοντέλο, έκανε φοβερή αντίθεση με τις κόκκινες λεπτομέρειες και τις μαύρες πολυάκτινες ζάντες, δίνοντας έξτρα πόντους στη δυναμική εμφάνιση του DS.
Η σέλα, δυο επιπέδων, χάρη στην εργονομική της σχεδίαση και το ύψος της στα 820 χιλιοστά επιτρέπει εύκολη και ασφαλής πρόσβαση στο έδαφος, ακόμα και για τους πιο βραχύσωμους αναβάτες.
Το 500DS είναι αρκετά εύχρηστο χάρη στα εργονομικά του χαρακτηριστικά, που βάζουν τον αναβάτη από την πρώτη στιγμή σε άνετη θέση οδήγησης και δημιουργούν το κατάλληλο «κλίμα» για ξεκούραστες μετακινήσεις, ανεξαρτήτως χρόνου και χώρου. Η σέλα είναι δύο επιπέδων με διαφορετικά τμήμα για οδηγό και συνοδηγό, προσφέροντας πλήρη στήριξη και άνεση χάρη στο αφρώδες υλικό της. Η εργονομία και το ύψος της στα 820 χιλιοστά επιτρέπει εύκολη και ασφαλής πρόσβαση στο έδαφος, ακόμα και για τους πιο βραχύσωμους αναβάτες. Ο συνεπιβάτης θα βολευτεί άψογα στα πίσω μαρσπιέ που βάζουν σε ξεκούραστες γωνίες τα πόδια, με τις χειρολαβές να βρίσκονται σε βολικό σημείο και να είναι άμεσες προσβάσιμες. Ο αναβάτης παίρνει τις πληροφορίες που χρειάζεται στο δρόμο μέσα από μια μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη, η οποία προσφέρει πληθώρα ενδείξεων, μέχρι και πίεση ελαστικών, ενώ διαθέτει αυτόματη εναλλαγή φωτισμού ημέρας-νύχτας και είναι ευανάγνωστη κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη. Ιδιαίτερο και πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό, ειδικά σε πολύωρα ταξίδια, είναι η δυνατότητα σύνδεσης της οθόνης με smartphone μέσω Bluetooth, δείχνοντας τον αριθμό που καλεί ακριβώς πάνω από την ένδειξη του ταχύμετρου. Η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα με μια βίδα συγκράτησης σε δύο προκαθορισμένες θέσεις, ψηλά-χαμηλά και προστατεύει εξαιρετικά τον αναβάτη από τον αέρα, ακόμα και όταν το ύψος του ξεπερνάει το 1.90. Για τους ταξιδιώτες και τους αναβάτες με όρεξη για περιπέτεια, η Voge 500DS διαθέτει σχάρα με υποδοχή Top Case, αλλά και έτοιμες βάσεις για τριβάλιτσο, που προσφέρεται στην έκδοση ACC, ενώ η προσθήκη του διπλού σταντ επιτρέπει πιο σταθερή στάθμευση και καλύτερη κατανομή βάρους, ειδικά σε πιο κακοτράχαλα σημεία.
Η μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη προσφέρει πληθώρα ενδείξεων, όπως πίεση των ελαστικών, συνδέεται με smartphone μέσω bluetooth, ενώ διαθέτει αυτόματη εναλλαγή φωτισμού ημέρας-νύχτας και είναι ευανάγνωστη κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη.
Το Ds κινείται από ένα δικύλινδρο σε σειρά υγρόψυκτο κινητήρα χωρητικότητας 471 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 47 ίππους στις 8.500 στροφές και ροπή 4,5 κιλά στις 7.000 στροφές.
To Voge 500DS E5 παίρνει κίνηση από ένα δικύλινδρο σε σειρά υγρόψυκτο κινητήρα χωρητικότητας 471 κυβικών εκατοστών, με απόδοση 47 ίππων στις 8.500 στροφές και μέγιστη ροπή 4.5 κιλά στις 7.000 στροφές. Η ιπποδύναμη του είναι ακριβώς στο επιτρεπόμενο όριο για οδήγηση κι από κατόχους διπλώματος Α2, ενώ όπως προείπαμε είναι εναρμονισμένος στους euro 5 κανονισμούς. Ο κινητήρας τροφοδοτείται με τελευταίας τεχνολογίας ψεκασμό της Bosch, φέρει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και αντικραδασμικό άξονα που εξασφαλίζει πολύ ομαλή απόδοση. Μετά από 600+ χιλιόμετρα είμαστε πλέον σίγουροι ότι πρόκειται για έναν από τους πιο οικονομικούς κινητήρες στην κατηγορία του, με τη μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 380 χιλιομέτρων!
Οι δαγκάνες της Nissin σε συνδυασμό με τα 2 δισκόφρενα μπροστά των 298 χιλιοστών και το ένα πίσω 240 χιλιοστών έχουν αναλάβει το φρενάρισμα του DS500 και τα καταφέρουν άψογα.
Το Voge 500DS διαθέτει ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο ρομποτικής συγκόλλησης, ιδιαίτερα ενισχυμένο στα σημεία καταπόνησης, το οποίο συνεπάγεται υψηλή ακαμψία και αντοχή, με το βάρος όμως να καταφέρνει να παραμένει χαμηλά και συγκεκριμένα στα 188 κιλά. Το πακέτο αναρτήσεων προέρχεται από την Kayaba και περιέχει μπροστά ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών με διαδρομή 156 χιλιοστά και πίσω ένα monoshock αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και διαδρομή 167 χιλιοστών. Στο τομέα των φρένων δουλειά έχουν πιάσει οι δαγκάνες της Nissin, που συνεργάζονται άψογα με τα 2 δισκόφρενα 298 χιλιοστών, τύπου μαργαρίτα, μπροστά και το ένα 240 χιλιοστών πίσω, επίσης τύπου μαργαρίτα, ενώ το δικάναλοσύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS προέρχεται από την Bosch. Οι τροχοί των 17 ιντσών φοράνε ένα από τα καλύτερα ελαστικά δρόμο, τα Pirelli Angel, διαμέτρου 120/70 και 160/60 μπροστά και πίσω αντίστοιχα.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα εντός του κλεινόν άστυ, όπου κάναμε την πρώτη γνωριμία με το DS500 E5, διαπιστώσαμε ότι η μοτοσυκλέτα είναι μια χρυσή τομή για τους περισσότερους αναβάτες. Έχει την ευελιξία που χρειάζεται μέσα στην πόλη, τη δύναμη για να επιταχύνει, τη σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες και τη μικρή κατανάλωση. Το μοντέλο της Voge έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και ο αναβάτης θα το καταλάβει από τα πρώτα μέτρα, με τα χέρια να έρχονται σε φυσιολογικές γωνίες και οι ρυθμιζόμενες μανέτες να βολεύουν όλα τα μεγέθη παλάμης. Το τιμόνι έχει το ιδανικό μέγεθος, ενώ ο κορμός είναι σε όρθια ξεκούραστη θέση, με τα γόνατα να βρίσκονται σε βολικές γωνία. Mέσα στην κίνηση θα κινηθεί άνετα χάρη στη σχετικά στενή σιλουέτα της και το κοφτερό τιμόνι της, με το ύψος της να της επιτρέπει να περνάει πάνω από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων και να δίνει στο αναβάτη καλή ορατότητα για αρκετά μέτρα μπροστά. Σύμμαχος είναι και ο κινητήρας που εχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, τραβάει από χαμηλά, ενώ χάρη στη καλη και μελετημένη κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων δεν θα αφήσει σχεδόν πότε τη μοτοσυκλέτα από δύναμη, ακόμα κι αν έχεις ξεχάσει να κατεβάσεις ταχύτητα. Στις μετρήσεις το Voge 500DS σταμάτησε το χρονόμετρο για τα πρώτα 50 χιλιόμετρα από στάση στα 2,1 δευτερόλεπτα, για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα στα 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ ο ψυχωμένος κινητήρας στις μεσαίες στροφές μας χάρισε επιτάχυνση από 50 στα 100 χλμ/ ώρα με 4η επιλεγμένη στο κιβώτιο σε 5,8 δευτερόλεπτα. Όταν βγήκαμε στην εθνική το DS 500 συμπεριφερόταν άψογα, με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του να κάνει ακριβότερα μοντέλα να ντρέπονται. Ταξιδεύοντας σταθερά στα 140 χλμ/ώρα, καταπίνει χιλιόμετρα απροβλημάτιστα, ενώ ο συνδυασμός υψηλής ζελατίνας, αναπαυτικής σέλας και έλλειψης κραδασμών επιτρέπει πολύωρη χρήση χωρίς ιδιαίτερη κούραση. Σε διαδρομές με γρήγορες στροφές, όπως η ανάβαση προς τα Τρίκαλα Κορινθία, το DS συμπεριφέρθηκε άψογα, υπακούοντας πιστά στις γρήγορες εναλλαγές, με ουδέτερη συμπεριφορά στο όριο και με το σετάρισμα των αναρτήσεων να προσφέρει σιγουριά και στιβαρή λειτουργία. Σημαντικό ρόλο στα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, εκτός από την διαδρομή των αναρτήσεων, παίζουν και τα πολύ καλά Pirelli Angel, που «γαντζώνουν» στο δρόμο. Αν και σχετικά σφιχτή η ρύθμιση των αμορτισέρ απορροφάνε ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ αφήνουν περιθώρια στο DS 500 να κινηθεί και σε βατούς χωματόδρομους, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα όπως διαπιστώσαμε επισκεπτόμενοι τη Βουδιστική Στούπα. Τα φρένα πάρα τη συνεχόμενη χρήση, ειδικά στα στριφτερά κομμάτια, δεν παραπονέθηκαν στιγμή και δεν εμφάνισαν κανένα σημάδι κόπωσης, με το ABS να μην επεμβαίνει για ασήμαντη αφορμή και να κάνει την εμφάνιση του μόνο σε ολισθηρές καταστάσεις. Στην μετρήσεις μας το DS 500 στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και σταμάτησε από τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 44 μέτρα.
Αν κάποιος ρωτήσει αν το DS είναι ο ιδανικός σύντροφος για την καθημερινή μετακίνηση του, η απάντηση μπορεί να είναι μόνο θετική. Διαθέτει όλα τα προσόντα και τον εξοπλισμό που το κάνουν ταμάμ για τον αναβάτη που τα θέλει όλα. Μεγάλες δυνατότητες στην άσφαλτο, που παραπέμπουν σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα, ευέλικτο στη πόλη, σταθερό σε μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και πάντα διαθέσιμο για να ελαφρύ παιχνίδι στο χώμα, το DS 500 δεν υστερεί σε τίποτα. Με σύμμαχο την καλή του τιμή και την μεγάλη δυνατότητα φόρτωσης, χάρη στο προαιρετικό τριβάλιτσο, είναι μια value for money επιλογή που προκαλεί ταραχή στην κατηγόρια των μεσαίων Adventure.