Το τέντωμα της αλυσίδας αποτελεί, ίσως, το πρώτο "μαστόρεμα" που μπορεί κάποιος να μάθει να κάνει μόνος του.
Eπιπλέον, πρέπει να πραγματοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς η αμέλεια μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους, αλλά και σε φθορά της αλυσίδας και των γραναζιών. Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι αρκετά σύντομη και απλή. Πρώτα απ´ όλα, πρέπει να σηκώσετε τη μοτοσικλέτα στο διπλό σταντ (αν δεν έχει, καλό θα ήταν να βρείτε κάποιον για να σας βοηθήσει), ώστε ο πίσω τροχός να βρίσκεται ελεύθερος στον αέρα. Έπειτα, αυτό που απαιτείται είναι η χαλάρωση, το ρύθμισμα και μετά το σφίξιμο. Πολλές φορές, μάλιστα, επάνω στο ψαλίδι υπάρχει ένα αυτοκόλλητο, που δείχνει πόσο πρέπει να ρυθμιστεί η αλυσίδα.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι κατασκευαστές προτείνουν έναν τζόγο 2-3 εκατοστών στην αλυσίδα, ώστε να μπορεί η μοτοσικλέτα να αντέξει το επιπλέον βάρος (συνεπιβάτη, αποσκευών). Αν ο τζόγος αυτός ξεπερνά τα 2-3 εκ., είναι ώρα να την σφίξετε με τον εξής τρόπο:
1. Αφού στηρίξετε τη μοτοσικλέτα στο κεντρικό σταντ, λύνετε χωρίς να ξεβιδώσετε εντελώς τον άξονα...
2. Ανάλογα με τον τύπο του ρεγουλατόρου που έχει η μοτοσικλέτα σας, μετακινείτε το σύστημα άξονα-ρόδα προς τα πίσω από την πλευρά του γραναζιού, μέχρι η αλυσίδα να τεντώσει, όπως υποδεικνύει το καρτελάκι ή το manual.
3. Μετράτε τα σημάδια (ή τα "κλικ" σε σαλίγκαρο) και ρυθμίζετε στο ίδιο επίπεδο το ρεγουλατόρο και της άλλης πλευράς. Αν δεν υπάρχουν σημάδια, χρησιμοποιήστε ένα παχύμετρο, ένα μέτρο ή ένα χάρακα.
4. Ξανασφίγγετε πολύ καλά τον άξονα και ελέγχετε την τεντωμένη αλυσίδα, καθισμένοι απαραίτητα πάνω στη μοτοσικλέτα. Η αλυσίδα δεν πρέπει να είναι εντελώς τεντωμένη.