Όταν η μοτοσυκλέτα σου.. έχει κάτι να σου πει
Ένα βασικό πλεονέκτημα της μοτοσυκλέτας είναι το γεγονός, ότι αν εμφανίσει κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της, ο αναβάτης μπορεί να το καταλάβει και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Ακόμη και στην περίπτωση που δε γνωρίζετε περί βλαβών και διορθώσεων, είναι σχετικά εύκολο να καταλάβετε πως κάτι δεν πάει καλά, όταν κάποιο μέρος της μοτοσικλέτας παρουσιάζει βλάβη. Από εκεί και πέρα, η διόρθωσή τους εναπόκειται στη δική σας εμπειρία ή στα χέρια του μηχανικού. Πώς, όμως, ξέρουμε πότε η μοτοσυκλέτα μας χρειάζεται επισκευή; Παρακάτω είναι ορισμένα συνηθισμένα προβλήματα που μπορούμε να διαγνώσουμε μόνοι μας.
Πατινάρει:
Ανοίγετε το γκάζι και ανεβάζει στροφές αλλά όχι χιλιόμετρα.
Προφανώς χρειάζεται καινούργιο δίσκο, αφού αυτός είναι αρμόδιος για να μεταδώσει την κίνηση. Το φαινόμενο ονομάζεται πατινάρισμα και η επισκευή χρειάζεται μηχανικό.
Σφύριγμα στα φρένα:
Ακούτε τα φρένα να σφυρίζουν.
Στην καλύτερη περίπτωση σκόνη και χώμα έχουν εισχωρήσει ανάμεσα στα τακάκια και τη δισκόπλακα. Κάντε υπομονή και θα φύγουν με τη χρήση. Ρίξτε όμως μία ματιά στα τακάκια, γιατί αν έχουν λιώσει, θα φθείρουν και τη δισκόπλακα, οπότε πάτε για αλλαγή.
Τρέμουλο στο τιμόνι:
Νιώθετε έντονες δονήσεις στο τιμόνι.
Στην καλύτερη περίπτωση ο μπροστινός τροχός χρειάζεται ζυγοστάθμιση. Τίποτα το ανησυχητικό. Επισκεφθείτε ένα κατάστημα ελαστικών και πάρτε τη γνώμη του ειδικού με πολύ μικρό κόστος.
Σκληρό σασμάν:
Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι πολύ σκληρός και δεν επανέρχεται.
Και εδώ μάλλον έχετε πρόβλημα με το δίσκο, ενώ δεν αποκλείεται να έχετε πρόβλημα και με το κιβώτιο. Μόνο η γνώμη του μηχανικού θα σας σώσει. Όσον αφορά στην επαναφορά, μάλλον έχει χαλάσει το ελατήριο το οποίο επαναφέρει το λεβιέ στην αρχική του θέση.
Απότομος συμπλέκτης:
Η μανέτα του συμπλέκτη πιάνει πολύ μπροστά.
Ή έχετε φαγωμένο δίσκο και χρειάζεται αλλαγή ή πρέπει να ρυθμίσετε τη μανέτα από τον ειδικό δακτύλιο στη βάση της. Κάντε πρώτα το δεύτερο που είναι εύκολο και ελέγξτε πάλι τη λειτουργία.
Τρέμουλο στα φρένα:
Η μανέτα του μπροστινού και το λεβιέ του πίσω φρένου, δονούνται.
Προσοχή, δε μιλάμε για το κλότσημα που νιώθουμε με το ABS, αλλά για δόνηση. Σε αυτή την περίπτωση μάλλον έχει στραβώσει κάποια από τις δισκόπλακες, ανάλογα με το αν νιώθετε τη δόνηση στο πόδι ή στο χέρι. Μάλλον χρειάζεστε αλλαγή.
Το πίσω φρένο τερματίζει:
Ο λεβιές του πίσω φρένου πιάνει πολύ κάτω.
Ή έχουν φαγωθεί τα πίσω τακάκια, ή χρειάζεται ρύθμιση για να έρθει στα επίπεδα του δικού σας ποδιού. Δείτε πρώτα το πρώτο και ελέγξτε το λεβιέ ξανά.
Πατινάρει:
Ανοίγετε το γκάζι και ανεβάζει στροφές αλλά όχι χιλιόμετρα.
Προφανώς χρειάζεται καινούργιο δίσκο, αφού αυτός είναι αρμόδιος για να μεταδώσει την κίνηση. Το φαινόμενο ονομάζεται πατινάρισμα και η επισκευή χρειάζεται μηχανικό.
Σφύριγμα στα φρένα:
Ακούτε τα φρένα να σφυρίζουν.
Στην καλύτερη περίπτωση σκόνη και χώμα έχουν εισχωρήσει ανάμεσα στα τακάκια και τη δισκόπλακα. Κάντε υπομονή και θα φύγουν με τη χρήση. Ρίξτε όμως μία ματιά στα τακάκια, γιατί αν έχουν λιώσει, θα φθείρουν και τη δισκόπλακα, οπότε πάτε για αλλαγή.
Τρέμουλο στο τιμόνι:
Νιώθετε έντονες δονήσεις στο τιμόνι.
Στην καλύτερη περίπτωση ο μπροστινός τροχός χρειάζεται ζυγοστάθμιση. Τίποτα το ανησυχητικό. Επισκεφθείτε ένα κατάστημα ελαστικών και πάρτε τη γνώμη του ειδικού με πολύ μικρό κόστος.
Σκληρό σασμάν:
Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι πολύ σκληρός και δεν επανέρχεται.
Και εδώ μάλλον έχετε πρόβλημα με το δίσκο, ενώ δεν αποκλείεται να έχετε πρόβλημα και με το κιβώτιο. Μόνο η γνώμη του μηχανικού θα σας σώσει. Όσον αφορά στην επαναφορά, μάλλον έχει χαλάσει το ελατήριο το οποίο επαναφέρει το λεβιέ στην αρχική του θέση.
Απότομος συμπλέκτης:
Η μανέτα του συμπλέκτη πιάνει πολύ μπροστά.
Ή έχετε φαγωμένο δίσκο και χρειάζεται αλλαγή ή πρέπει να ρυθμίσετε τη μανέτα από τον ειδικό δακτύλιο στη βάση της. Κάντε πρώτα το δεύτερο που είναι εύκολο και ελέγξτε πάλι τη λειτουργία.
Τρέμουλο στα φρένα:
Η μανέτα του μπροστινού και το λεβιέ του πίσω φρένου, δονούνται.
Προσοχή, δε μιλάμε για το κλότσημα που νιώθουμε με το ABS, αλλά για δόνηση. Σε αυτή την περίπτωση μάλλον έχει στραβώσει κάποια από τις δισκόπλακες, ανάλογα με το αν νιώθετε τη δόνηση στο πόδι ή στο χέρι. Μάλλον χρειάζεστε αλλαγή.
Το πίσω φρένο τερματίζει:
Ο λεβιές του πίσω φρένου πιάνει πολύ κάτω.
Ή έχουν φαγωθεί τα πίσω τακάκια, ή χρειάζεται ρύθμιση για να έρθει στα επίπεδα του δικού σας ποδιού. Δείτε πρώτα το πρώτο και ελέγξτε το λεβιέ ξανά.