|
- Την υψηλότερη ισχύ αποδίδει το SRK 400 στα 41,5 άλογα
- CFMOTO 300NK, το πιο οικονομικό στα 3.790 ευρώ μόλις
- Έχουν μεγάλες αυτονομίες και το Zontes την μεγαλύτερη
- Έχουν σύγχρονο εξοπλισμό και αρκετά καλές επιδόσεις
QJMOTOR: MTX125-Νέα έκδοση με CAMERA και TOP BOX
BENELLI: ΤΡΚ 702/702Χ Προσφορά 3 βαλίτσες
Με την δυναμική εισαγωγή ασιατικών εταιρειών στην ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας, οι επιλογές σε όλες τις κατηγορίες πληθαίνουν με τη μέρα, ενώ οι περισσότερες από αυτές έρχονται σε τιμές πιο προσιτές από τον ανταγωνισμό. Η ποιότητα κατασκευής τους έχει σημειώσει άλματα, ενώ ο εξοπλισμός τους είναι πλούσιος προσφέροντας ανέσεις αλλά και ασφάλεια. Με τις οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζουμε στην χώρα μας, η εύρεση μίας προσιτής μοτοσυκλέτας που θα έχει και χαμηλό κόστος χρήσης είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς αναβάτες. Για αυτό, ορίζοντας έναν προϋπολογισμό 5.000 ευρώ μαζέψαμε 5 μοτοσυκλέτες της Α2 κατηγορίας που προσφέρουν οικονομία με επιδόσεις που μπορείς να αξιοποιήσεις σε μία στριφτερή κυριακάτικη βόλτα. Από τα 5, το πιο ισχυρό είναι το SRK 400 της QJMOTOR, που εξοπλίζεται με έναν υδρόψυκτο, δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 400cc, με απόδοση 41,5 ίππων και ροπή 37 Nm. Ακολουθεί το Bajaj Dominar 400 που εξοπλίζεται με τον ίδιο μονοκύλινδρο κινητήρα 373cc που συναντούσαμε και στο KTM 390 Duke, με απόδοση 40 ίππων και στην τρίτη θέση, το Zontes GK 350 αποδίδει 39,5 ίππους από έναν επίσης μονοκύλινδρο κινητήρα, 350 κυβικών. Την χαμηλότερη ισχύ (και λόγω χαμηλού κυβισμού στα 249cc), έχει το Benelli Leoncino 250 στα 25,8 άλογα. Οι μοτοσυκλέτες αυτές οδηγούνται με Α2 δίπλωμα που ορίζει το όριο ισχύος στα 48 άλογα.
Μάρκα | Τιμή | Κυβικά | Ισχύς Hp | Ροπή Nm | Ρεζερβουάρ (λτ.) | Βάρος (πλήρες kg) |
---|---|---|---|---|---|---|
CFMOTO 300 NK | 292,4 | 27,8 | 25 | 12.5 | 151 | |
BENELLI LEONCINO 250 | 249 | 25,8 | 21 | 12.5 | 162 | |
ZONTES GK 350 | 350 | 39,5 | 32,8 | 17 | 188 | |
BAJAJ DOMINAR 400 TOUR | 373 | 40 | 35 | 13 | 187 | |
QJMOTOR SRK 400 | 400 | 41,5 | 37 | 13.5 | 186 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το κοινό που βρίσκεται στην διαδικασία αγοράς μίας μοτοσυκλέτας σε αυτή την κατηγορία, θα την χρησιμοποιεί κατά πάσα πιθανότητα ως καθημερινό μέσο μετακίνησης. Σε περίπτωση που η άλλη επιλογή είναι το αυτοκίνητο, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εξοικονομήσεις πολλά χρήματα σε καύσιμο αλλά και χρόνο, ξεφεύγοντας από την κίνηση. Εάν βέβαια χρησιμοποιούσες τα μέσα και τώρα θες μοτοσυκλέτα, σίγουρα θα σου κοστίσει περισσότερο, αλλά θα γλιτώνεις και πάλι πολύ χρόνο σε καθημερινή βάση στη ζωή σου αλλά και ταλαιπωρία. Ως commuters τα 5 μοντέλα έχουν αρκετά μεγάλες αυτονομίες που ξεπερνούν τα 320 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα να χρειάζεσαι ένα γέμισμα την εβδομάδα. Το Zontes μάλιστα με το μεγάλο για την κατηγορία ρεζερβουάρ 17 λίτρων και μέση κατανάλωση στα 4,5λ/100χλμ, μπορεί να διανύσει 375 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να μην εξοπλίζονται και με ABS στο σύστημα πέδησης, καθώς αυτό αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση σε αυτά τα κυβικά, από την Ε.Ε. Έτσι ακόμα και σε ολισθηρές συνθήκες, τις βροχερές χειμερινές μέρες, προσφέρουν ασφάλεια στο φρενάρισμα, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών.
Εκτός από σύγχρονους υδρόψυκτους κινητήρες, τα μοντέλα αποκτούν και μοντέρνο εξοπλισμό που τις καθιστά επιλογές με ακόμα υψηλότερο Value for Money. Όλα διαθέτουν LED προβολείς και μεγάλα υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός και πίσω με μοντέλα όπως το Dominar και GK 350 να έχουν έναν μεγάλο δίσκο 320χλστ εμπρός, ενώ το SRK 400 έχει δύο αλλά πιο μικρής διαμέτρου στα 260χλστ με τετραπίστονες δαγκάνες. Το καλύτερο φρενάρισμα που έχουμε μετρήσει πάντως, το πέτυχε το Zontes, σταματώντας από τα 100χλμ/ω σε μόλις 42,8 μέτρα, μία πολύ καλή επίδοση για την κατηγορία του. Αυτό είναι μάλιστα το μοναδικό που έχει οθόνη TFT, ενώ τα άλλα έχουν έγχρωμες LCD, διαθέτει επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό σύστημα παρακολούθησης της πίεσης και θερμοκρασίας των ελαστικών αλλά ένα στιβαρό ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο. Το πιο ελαφρύ από τα 5 είναι το 300NK, που ζυγίζει μόλις 151 κιλά πλήρες υγρών, ένα βάρος που θα διευκολύνει τις μανούβρες χαμηλής ταχύτητας για τους άπειρους αναβάτες, ενώ ένα στοιχείο επίσης μεγάλης σημαντικότητας είναι η κατανομή βάρους 50:50 που αποκτά εμπρός και πίσω το Zontes. Οι επιδόσεις τους είναι αρκετά χαμηλές ώστε να μην τις καθιστούν επικίνδυνες ακόμα και για νέους αναβάτες, ενώ αν τις συνηθίσεις μπορούν να σου χαρίσουν εξαιρετικές συγκινήσεις σε "κλειστά", στριφτερά, επαρχιακά ή ορεινά κομμάτια. Στην εθνική θα κρατήσουν ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, ίσως λίγο πιο δύσκολα τα Leoncino και NK, ενώ μπορούν να σε συντροφεύσουν και σε κοντινές αποδράσεις εκτός πόλης.