Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι η μικρή αυτονομία των μπαταριών τους. Οι κατασκευαστές το γνωρίζουν και νέες τεχνολογίες υπόσχονται μέχρι και 600 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.
Στο Πανεπιστήμιο του Waterloo του Καναδά γίνονται έρευνες με στόχο την εξέλιξη νέων μπαταριών που υπόσχονται να τριπλασιάσουν την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αλλάζοντας το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα αρνητικά ηλεκτρόδια, μπορούν να έχουν πολύ μεγάλη αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας.
Το αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι η νέα τεχνολογία χρησιμοποιεί ηλεκτρόδια λιθίου που είναι πολύ ασταθή και μπορεί να προκαλέσουν έκρηξη και πυρκαγιά. Επίσης είναι ευαίσθητα στη διάβρωση και δεν μπορούν να αντέξουν συνεχόμενους κύκλους φόρτισης. Ωστόσο, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι με την προσθήκη θείου και φωσφόρου στο ηλεκτρολυτικό υγρό των μπαταριών, δημιουργείται ένα προστατευτικό τοίχωμα που εμποδίζει τη διάβρωση.
Ελπίζουν ότι η νέα τεχνολογία θα βρει σύντομα τον δρόμο προς την παραγωγή για να αυξηθεί η χρηστικότητα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Πολλοί κατασκευαστές κυνηγούσαν τη γρήγορη φόρτιση ως λύση για την περιορισμένη εμβέλεια των σημερινών μοτοσικλετών, αλλά αυτό έχει και μειονεκτήματα. Η γρήγορη φόρτιση αναπτύσσει σημαντική θερμότητα που απαιτεί επιπλέον κιτ ψύξης, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει το βάρος της μοτοσικλέτας. Η νέα τεχνολογία μπαταριών, θα βοηθήσει στην εξάλειψη και αυτού του προβλήματος.