Αγοράζεις από το εξωτερικό; Μην ψάχνεις εγγυήσεις στην Ελλάδα

Αγοράζεις από το εξωτερικό; Μην ψάχνεις εγγυήσεις στην Ελλάδα

Πολλά τα sites του εξωτερικού τα οποία πουλάνε τα ίδια προϊόντα με εμάς, σε λίγο χαμηλότερη τιμή, λόγω χαμηλότερης φορολογίας, όμως χάνεις πολλά και ίσως τελικά να μην αξίζει η αγορά από το εξωτερικό.

Δεν είναι νέο το ότι μπορείς να παραγγείλεις από το εξωτερικό ένα προιόν και να γλυτώσεις κάποια λεφτά, συνήθως λίγα. Τι είναι αυτό που χάνεις όμως, το οποίο έχει πολύ μεγάλη αξία; Δεν θα ασχοληθούμε με το γεγονός πως δεν υποστηρίζουμε την Ελληνική αγορά, είναι σαν το ανέκδοτο «Γιατί η Ελλάδα δεν παράγει; και εμείς παίρνουμε αχλάδια Αργεντινής, Πατάτες Αιγύπτου, κάλτσες Τουρκίας, αγελαδίτσα Ολλανδίας κτλ», δεν θα μιλήσω για τους φόρους που δεν πληρώνουμε, άλλα «γιατί ρε γ@μώτο δεν μας στηρίζει το κράτος», θα μου πεις τόσα χρόνια μας έτρωγαν τα λεφτά, αυτό είναι όμως μία άλλη κουβέντα που δεν πρέπει να την ανοίξουμε εδώ. Αφορμή του άρθρου είναι 2 καταγγελίες που μας ήρθαν τον Δεκέμβριο, πως ο εισαγωγέας, στην Ελλάδα, ψιλο αρνήθηκε να επισκευάσει 2 προιόντα (ας μην πούμε μάρκα και κάνουμε διαφήμιση), ψάχνοντας λίγο περισσότερο, τελικά και οι 2 τα είχαν αγοράσει από το εξωτερικό, και εκεί ξεκίνησε η έρευνα από το Moto Τρίτη.

Δεν μπορείς να ζητήσεις αντικατάσταση ούτε καν επισκευή από τον εγχώριο εισαγωγέα

Εφόσον το προιόν δεν το έχει διαθέσει ο ίδιος στην Ελλάδα, δεν είναι υποχρεωμένος να σου το αλλάξει σε περίπτωση ελαττώματος ούτε καν να στο επισκευάσει. Δυστυχώς για εσένα που αγόρασες από το εξωτερικό, ούτε θα στο επισκευάσει με χρέωση από το After Sales τμήμα του, ο λόγος είναι απλός, δεν πρόκειται να εκπαιδεύσει μία αγορά καταναλωτών να αγοράζει από το εξωτερικό και αυτός να κάνει την δουλειά του εισαγωγέα στο εξωτερικό. Αν και κάποιοι το κάνουν, αν δεν στο κάνουν μην ζητήσεις τα ρέστα, το ψάξαμε δεν είναι υποχρεωμένος, τουλάχιστον νομικά.

Μπορείς να το στείλεις πάλι πίσω

Ναι ok είναι μία χρονοβόρα διαδικασία, αλλά μπορείς να στείλεις το προιόν πίσω με Courier, αρχικά με δική σου χρέωση ή να βρεις αυτό το Courier που συνεργάζεται με το Courier του e-shop στο εξωτερικό και να το στείλεις πίσω, κάποια στιγμή θα σου πιστωθούν τα λεφτά στον λογαριασμό σου. Προσοχή, Θα πρέπει να μιλήσεις για την χρέωση του Courier από εσένα απευθείας με mail (τηλέφωνα τα ξεχνάς, δεν υπάρχουν) γιατί οι περισσότεροι δεν καλύπτουν το κόστος επιστροφής, πάντως αν το διεκδικήσετε και επιμείνετε θα τα πάρετε πίσω, θα εξασκήσετε και τα γραπτά αγγλικά σας.

Προσοχή στα e-shops που δεν είναι ξεκάθαρα

Συνήθως τα χρησιμοποιούμε για πράγματα μικρής αξίας, 20-30 ευρώ, όμως γιατί να τα χάσετε;. Σας παίρνουν τα χρήματα και μετά τους ψάχνεις στο Μπαγκλαντεζ. Μία άλλη πατέντα είναι η αντικαταβολή, λες τουλάχιστον θα μου έρθει και μετά θα το πληρώσω, αμ δε, όλοι ξέρουμε πως η αντικαταβολή είναι σαν να το πλήρωσες επι τόπου. Θυμάμαι μία φορά που είχα παραγγείλει από ένα site κάτι ειδικές κάλτσες για τρέξιμο που έκαναν στην Ελλάδα 50 ευρώ το ζευγάρι, τις είχα βρει 30, λέω ευκαιρία και τις παράγγειλα με αντικαταβολή, μου ήρθαν πλήρωσα το Courier (και αυτό εννοώ πως είναι σαν να το πλήρωσες επι τόπου, πρώτα πληρώνεις και μετά βλέπεις και προφανώς δεν μπορείς να πάρεις πίσω τα λεφτά σου) και ανοίγω το πακέτο… οι κάλτσες ήταν Adibas (πραγματικά έλεγαν επάνω Adibas αντι για Adidas) με 4 γραμμές (αντί για 3 που έχουν τα γνήσια), ακόμα τις έχω για να μου θυμίζουν, πόσο ευκολόπιστος ήμουν, προσπάθησα να βγάλω άκρη και τα παράτησα πολύ γρήγορα καθώς δεν μπορούσα ούτε Mail να στείλω.

Συνέχεια του άρθρου >>>