Σούζα: Αν τη σηκώνεις συχνά... μπορεί να σου κοστίσει

Σούζα: Αν τη σηκώνεις συχνά... μπορεί να σου κοστίσει

Μπορεί η σούζα να αποτελεί ένα από τα πιο απολαυστικά πράγματα στη ζωή ενός αναβάτη, αλλά μήπως κρύβει κινδύνους για την μοτοσυκλέτα σας;

O απότομος χειρισμός θα δημιουργήσει φθορές

Η απάντηση είναι ότι εξαρτάται από τον τρόπο που κάποιος εκτελεί την διαδικασία ανύψωσης του μπροστινού τροχού. Πιο συγκεκριμένα, εάν η σούζα γίνεται με σπασμωδικές ανεξέλεγκτες κινήσεις, με στροφάρισμα του κινητήρα και απότομη απώθηση του συμπλέκτη  και ύστερα με απότομο κλείσιμο του γκαζιού και ρίχνοντας τον μπροστινό τροχό βίαια κάτω, τότε είναι πιθανόν να δημιουργηθούν προβλήματα.

Συμπλέκτης και αλυσίδα την  «ακούνε»

Οι λεγόμενες κακές σούζες βασανίζουν τον συμπλέκτη σας, προκαλώντας εκτεταμένη φθορά στις πλάκες τριβής και το καλάθι του συμπλέκτη. Η αλυσίδα φορτίζεται με αποτέλεσμα να τεντώνεται υπερβολικά και να προκαλείται φθορά τόσο στην ίδια, όσο και στα γρανάζια πάνω στα οποία περιστρέφεται. Σε αυτά προσθέστε και το φάγωμα του πίσω ελαστικού.

Προβλήματα σε πιρούνι και πιθανό στέγνωμα κινητήρα 

Όταν ο μπροστινός τροχός σκάει με δύναμη στο έδαφος, μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στο πιρούνι. Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο διαρροών λαδιού από τα καλάμια και το λάδι μπορεί να φτάσει μέχρι τα τακάκια και τη δαγκάνα του φρένου. Η απόδοση της ανάρτησης και του συστήματος πέδησης επηρεάζεται άμεσα. Θα χρειαστεί επισκευή πιρουνιού κάτι που κοστίζει. Φθορά υπόκεινται και τα ρουλεμάν του τιμονιού. Ακόμα και σε πιο ελεγχόμενες σούζες υπάρχει κίνδυνος για στέγνωμα του κινητήρα από λάδι. Μερικοί κινητήρες δεν είναι σχεδιασμένοι να αναρροφήσουν λάδι όταν είναι σε όρθια στάση, δυσανασχετώντας με τις σούζες.

Υπάρχει κατάλληλος τρόπος να σουζάρεις

Είναι τελικά η σούζα επιζήμια; Όχι πάντα. Ορισμένες καταστάσεις μπορούν να μετριαστούν με την κατάλληλη εκμετάλλευση της ισχύος. Εφόσον ανυψώνετε το μπροστινό μέρος με λεπτούς χειρισμούς του συμπλέκτη ή με την καθαρή  ιπποδύναμη του κινητήρα και στη συνέχεια επαναφέρετε τον τροχό απαλά στο έδαφος, τότε δεν θα προκαλέσετε ζημιά στην μοτοσυκλέτα σας.  Σε γρήγορα μοντέλα 600 και άνω κυβικών, η σούζα αποτελεί μέρος της διαδικασίας επιτάχυνσης, σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού.


Απότομη προσγείωση του τροχού μπορεί να κάνει ζημιά στο πιρούνι και το ρουλεμάν τιμονιού
Ο κινητήρας μπορεί να στεγνώσει από λάδι
Μπορεί να ταλαιπωρήσεις συμπλέκτη, αλυσίδα και γρανάζια
Το φανταζόσουν ότι η σούζα δεν είναι μόνο επικίνδυνη για τον αναβάτη, αλλά και για τη μοτοσυκλέτα;