Αξίζει να επιλέξεις δίκυκλο με δίπλωμα αυτοκινήτου;
Η κατηγορία των 125 κυβικών περιλαμβάνει ιδανικές επιλογές για να κάνεις την μετάβαση από το αυτοκίνητο σε ένα όχημα το οποίο θα σου εξοικονομήσει πολύ χρόνο και χρήμα. Ακόμα το σκέφτεσαι;
Η ημέρα που η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ, έως 50 κυβικά εκατοστά) και ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά - 15 ίππους) έγινε πραγματικότητα ανήκει στο κοντινό παρελθόν και αναμένεται ότι σταδιακά θα ανατρέψει την εικόνα των μποτιλιαρισμένων δρόμων, δίνοντας την ευκαιρία σε μεγάλο αριθμό οδηγών να απαλλαγούν μια και καλή από αυτή την ταλαιπωρία και όχι μόνο, αφού η κατηγορία των 125 έχει άπειρες επιλογές από scooter και παπιά μέχρι σπορ και ρετρό μοτοσυκλέτες.
Τα 125άρια ή τα αντίστοιχα ηλεκτρικά είναι πλέον ιδανικά για όλες τις χρήσεις. Είναι πρακτικά, ευκολοδήγητα, ευέλικτα στην πόλη, αλλά και ικανά ακόμα και για σύντομες μετακινήσεις σε εθνική οδό, αφού πολλά μοντέλα ξεπερνούν εύκολα τα 100 χλμ/ώρα προσφέροντάς σου την αίσθηση μεγαλύτερων, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε συμπεριφορά.
Βάσει του νόμου επιτρέπεται:
Τα 125άρια ή τα αντίστοιχα ηλεκτρικά είναι πλέον ιδανικά για όλες τις χρήσεις. Είναι πρακτικά, ευκολοδήγητα, ευέλικτα στην πόλη, αλλά και ικανά ακόμα και για σύντομες μετακινήσεις σε εθνική οδό, αφού πολλά μοντέλα ξεπερνούν εύκολα τα 100 χλμ/ώρα προσφέροντάς σου την αίσθηση μεγαλύτερων, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε συμπεριφορά.
Βάσει του νόμου επιτρέπεται:
- Η οδήγηση μοτοποδηλάτων: (κατηγορία ΑΜ) από οδηγούς που κατέχουν την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
- Η οδήγηση ελαφρού δικύκλου: (κατηγορία Α1), μόνο εντός της Ελλάδας από οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από 6 έτη, έχουν συμπληρώσει την των ηλικία 27 ετών και έχουν ολοκληρώσει 5 ώρες σχετικής εκπαίδευσης (μαθήματα οδήγησης μοτοσυκλέτας).
Λιγότερη ταλαιπωρία, μικρότερο κόστος, οικονομικότερη μετακίνηση
Το κόστος απόκτησης μιας μοτοσυκλέτας ή ενός scooter Α1 είναι αμελητέο μπροστά σε ενός αυτοκινήτου, όπως φυσικά και το κόστος συντήρησης. Η οικονομία καυσίμου όμως είναι αυτή που θα σας αποζημιώνει καθημερινά, ειδικά αν κάνετε αρκετά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Θα σας γλιτώσει από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, μειώνοντας τους χρόνους για την μετακίνηση στο αστικό πεδίο χάρη στην ευελιξία του, ενώ το θέμα παρκινγκ απλώς θα πάψει να αποτελεί πρόβλημα.
Όταν κάποιος μεταβεί από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα, είναι σίγουρο ότι δεν θα κερδίσει μόνο όλα τα παραπάνω, αλλά θα νιώσει και την ανεκτίμητη ελευθερία που προσφέρει ο μαγικός κατά τη γνώμη μας χώρος των δύο τροχών.
Είναι όντως επικίνδυνη η οδήγηση σε δύο τροχούς;
Η επικρατούσα άποψη ειδικά από πολλούς οδηγούς αυτοκινήτων είναι πως η μοτοσυκλέτα είναι το πλέον επικίνδυνο όχημα για να κινείται κανείς, καθώς τα περισσότερα συμπεράσματα προκύπτουν με βάση τον βαθμό τραυματισμού ενός αναβάτη, μετά το ατύχημα. Η σωστή απάντηση όμως δεν πρέπει να αναφέρεται μόνο στην παθητική ασφάλεια, αφού είναι στο χέρι του αναβάτη να φροντίσει σε μεγάλο βαθμό ώστε να μην βρεθεί σε αυτή τη θέση. Κανένα αυτοκίνητο δεν πετάγεται ξαφνικά αν ο οδηγός μιας μοτοσικλέτας πλησιάσει μια διασταύρωση, έχοντας προετοιμαστεί για αυτό το ενδεχόμενο. Οφείλουμε λοιπόν, ακριβώς γιατί είμαστε πιο εκτεθειμένοι, να οδηγούμε αμυντικά. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να κάτσουμε να εξετάσουμε το ποιος έχει δίκιο ή άδικο βάση του ΚΟΚ, ποιος έκανε παράβαση ή αν είναι λογικό να πρέπει να φυλαγόμαστε από τον κάθε απρόσεκτο που δεν έχει οδηγική παιδεία.
Ένας αναβάτης που προβλέπει τους ενδεχόμενους κινδύνους (δεν θεωρεί δεδομένο ότι όλα τα αυτοκίνητα βγάζουν φλας για να αλλάξουν κατεύθυνση κ.ο.κ. ), μειώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ποσοστά εμπλοκής του σε ένα ατύχημα και μπορεί να κατανοήσει ότι τελικά η μοτοσυκλέτα ίσως δεν είναι και τόσο επικίνδυνη.
Εσείς τι λέτε; Είναι τελικά τα πλεονεκτήματα της μοτοσυκλέτας αρκετά για να προσελκύσουν τους οδηγούς των τεσσάρων τροχών;
Λιγότερη ταλαιπωρία, μικρότερο κόστος, οικονομικότερη μετακίνηση
Αμέτρητες επιλογές στην A1 από Scooter και ηλεκτρικά μέχρι σπορ μοτοσυκλέτες
Είναι τα πλεονεκτήματα αρκετά για να προσελκύσουν τους οδηγούς των τεσσάρων τροχών;
Μπορεί ένας αναβάτης να μειώσει το ποσοστό των κινδύνων με αμυντικό τρόπο οδήγησης;
Πιστεύετε ότι η μοτοσυκλέτα χρήζει διαφορετικής εκπαίδευσης από το αυτοκίνητο, προσαρμοσμένης στην οδηγική πραγματικότητα της Ελλάδας;