Αλλάζουμε συχνά μοτοσυκλέτα ή την παντρευόμαστε;
Η οικονομική κατάσταση δεν ευνοεί την συχνή αντικατάσταση, όμως όταν τα έξοδα μαζευτούν και αποταμιεύσουμε κάποια χρήματα, ίσως συμφέρει να επενδύσουμε στις νέες τεχνολογίες και τη μεγαλύτερη ασφάλεια.
Σήμερα στη χώρα μας οι περισσότεροι αναβάτες έχουν μοτοσυκλέτες που η ηλικία τους κατά μέσο όρο ξεπερνάει τα 8 έτη. Με 7.000 έως 10.000 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο το χρόνο, οι περισσότερες είναι φορτωμένες με περισσότερα από 60.000 χιλιόμετρα. Ακόμα και αν οι ιδιοκτήτες τα έχουν επιμελώς συντηρημένα, μήπως τους κοστίζουν ακριβότερα από μια ενδεχόμενη αντικατάσταση μοντέλου, ειδικά τώρα που οι εταιρίες προσφέρουν πιο αραιά διαστήματα σέρβις;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η οικονομική κατάσταση της χώρας, πόσο επηρεάζει τελικά το διάστημα που εμείς κρατάμε την μοτοσικλέτα μας; Στην Ελλάδα οι τιμές των καινούργιων μοτοσυκλετών και το κόστος χρήσης συνεχώς αυξάνονται, οπότε η συχνή αντικατάσταση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεδομένου πως πλέον και εδώ η απαξίωση τρέχει με καταιγιστικούς ρυθμούς τα τρία πρώτα χρόνια, η λογική αγοράς-πώλησης-αγοράς δεν ευνοείται, καθώς η απομείωση της αρχικής τιμής φτάνει το 35%.
Αυτό που φαίνεται όμως είναι πως οι μοτοσυκλέτες σιγά-σιγά μετά το πέρας της πρώτης πενταετίας έχουν πολύ χαμηλότερο ρυθμό απαξίωσης, καθώς η τιμή έχει χαμηλώσει αρκετά και σταθεροποιείται σε κάποια επίπεδα. Επιπλέον τα έξοδα συντήρησης είναι αναλογικά μικρότερα, αφού έχουν περάσει τα μεγάλα σέρβις και οι μοτοσυκλέτες ζουν στην ουσία την δεύτερη ζωή τους. Επιπλέον η εγγύηση έχει λήξει και το κόστος πέφτει ακόμα περισσότερο, αφού έχουμε τη δυνατότητα να επισκεπτόμαστε το φτηνότερο και όχι το εξουσιοδοτημένο ή το καλύτερο συνεργείο.
Όταν η απαξίωση της τιμής ελαχιστοποιηθεί και τα μεγάλα έξοδα συντήρησης έχουν καλυφθεί, οι ιδιοκτήτες επιλέγουν να τις κρατήσουν. Μετά την πρώτη πενταετία, έχουν φάει την πρώτη κρυάδα της μεγάλης μείωσης και βλέπουν την τιμή να σταθεροποιείται. Οι δόσεις για την αποπληρωμή έχουν σταματήσει να τρέχουν και τα μεγάλα έξοδα για συντήρηση των βασικών αναλωσίμων και των μεγάλων σέρβις, έχουν ήδη γίνει. Έχουν δηλαδή στην κατοχή τους ένα όχημα με σχεδόν μηδαμινές απατήσεις που θα τους βγάλει ασπροπρόσωπους για άλλα πέντε χρόνια ζωής.
Από την άλλη πλευρά, την ώρα των πρώτων μεγάλων σέρβις, που θα χρειαστεί ένα σεβαστό ποσό για να την συνεφέρεις από θέμα συντήρησης, αν προσθέσεις την αξία πώλησης της μοτοσυκλέτας σου, έστω και αν έχει απαξιωθεί, ίσως τελικά συμφέρει η αντικατάσταση της. Επιπλέον η μεγαλύτερη ηλικία αυξάνει τις πιθανότητες αστοχίας κάποιου μέρους προσθέτοντας απρόσμενο και μεγάλο κόστος στη χρήση. Συγχρόνως, οι παλιότερες μοτοσυκλέτες έχουν σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση, ενώ οι καινούργιες είναι καλύτερα εξοπλισμένες και φέρνουν νέες τεχνολογίες οι οποίες είναι υπέρ της ασφάλειας του αναβάτη και δεν υπολογίζονται σε χρηματική αξία.
Εσείς τι λέτε; Πόσο καιρό θα κρατήσετε τη δική σας μοτοσυκλέτα; Την ώρα που θα χρειαστεί αρκετά χρήματα για συντήρηση θα την κρατήσετε ή θα βάλετε τη διαφορά και θα πάρετε καινούργια;
Κάθε 7 χρόνια αλλαγή να δοκιμάζω καινούριες εμπειρίες
Καλησπέρα, Τα δύσκολα χρόνια που έχουμε διανύσει αναβάτες περιόρισαν την ποιότητα της διατροφής και περίθαλψης τους... Αρα είναι περιττό να συζητούμε για κάποιους αλλαγές μοτό η αντίστοιχων αγαθών ενώ θα έπρεπε. Ολα έχουν να κάνουν με τα χρήματα τα οποία τελικά μπορούμε να διαθέσουμε.