Τα κάνουν οι αγωνιζόμενοι, κάνε τα και εσύ και γίνε καλύτερος με το καλημέρα!

5 tips οδήγησης, κατευθείαν από τις πίστες!

Όχι επιστήμη της τέλειας στροφής, αλλά απλά tips που ο καθένας μπορεί να εφαρμόσει τώρα κιόλας στην οδήγησή του! Εσείς τα κάνετε;

Πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για την οδήγησή μας. Πόσο μάλλον, όταν εφαρμόζουμε κάποια πολύ απλά τρικ, τα οποία αν και γίνονται εύκολα αντιληπτά και χρήσιμα, μπορεί να μη γνωρίζουν όλοι ότι...προέρχονται από τους αγώνες!
Πράγματι, πάρα πολλά από όσα ξέρουμε για την τεχνική οδήγησης της μοτοσυκλέτας σήμερα έχουν την βάση τους σε χειρισμούς αγωνιζόμενων, αναβατών δηλαδή που πρέπει να οδηγούν στην τελειότητα κάθε στιγμή. Διαβάστε τα tips μας και θα δείτε ότι δεν είναι «μαγικά ξόρκια», αλλά κόλπα άμεσα εφαρμόσιμα στην καθημερινή σας οδήγηση!
  1. Η «ξερογκαζιά» στο κατέβασμα (blipping the throttle): Ίσως και το πιο απλό κόλπο που πολλοί αναβάτες εφαρμόζουν. Την στιγμή του κατεβάσματος ταχύτητας, δίνεις στην μοτοσυκλέτα μια «ξερογκαζιά», ώστε ο κινητήρας να ανεβάσει στροφές, φροντίζοντας έπειτα να συγχρονίσεις την απελευθέρωση του συμπλέκτη με την διατήρηση του μοτέρ στις πιο ψηλές στροφές. Η τεχνική αυτή εμφανίστηκε από την ανάγκη περιορισμού του φρένου κινητήρα στον πίσω τροχό, που σε γλιστερό δρόμο ή γρήγορη οδήγηση οδηγούσε σε μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Αν δεν το κάνετε ήδη, δοκιμάστε το και θα δείτε ότι η οδήγησή σας θα μεταμορφωθεί!
  2. Το «τσίμπημα» στα φρένα (tapping the brakes): Αυτή είναι μια τεχνική που εξασφαλίζει ότι τα φρένα θα γραπώσουν με όλη τους τη δύναμη, χωρίς ο αναβάτης να νιώσει ότι πατά την μανέτα περισσότερο. Σε συνθήκες με έντονους κραδασμούς, τραχύ οδόστρωμα και γρήγορη οδήγηση, τα πιστόνια και τα τακάκια στις μπροστά δαγκάνες μπορεί να απομακρυνθούν από τους δίσκους, δημιουργώντας αισθητό τζόγο στην διαδρομή της μανέτας και επηρεάζοντας άμεσα το φρενάρισμα. Πως το εξαλείφουμε αυτό; Απλά, πριν εφαρμόσουμε δύναμη στη μανέτα, την τραβάμε με το δάχτυλό μας μέχρι να νιώσουμε την πρώτη αισθητή αντίσταση, την αφήνουμε και κατόπιν εφαρμόζουμε δύναμη. Έτσι, θα έχουμε ξαναφέρει τα τακάκια στην σωστή απόσταση από τους δίσκους, χωρίς να καταναλώσουμε σημαντική διαδρομή στη μανέτα, όταν φρενάρουμε κανονικά!
  3. Πίσω φρένο «με μέτρο» στις στροφές: Όταν κινούμαστε μέσα σε μία στροφή, η χρήση εμπρός φρένου είναι γενικά επισφαλής υπό κλίση –αν και σήμερα, τα συστήματα cornering ABS το έχουν κάνει μια πολύ ασφαλέστερη διαδικασία. Ωστόσο, όσο λιγότερο διαταράσσεται το εμπρός ελαστικό κατά την διάρκεια μιας στροφήςς, τόσο το καλύτερο. Αν λοιπόν πρέπει να επιβραδύνουμε μέσα στη στροφή, η χρήση του πίσω φρένου μπορεί να είναι και ότι ακριβώς χρειάζεται –όχι παραπάνω, όχι λιγότερο. Συνήθως, η χρήση του πίσω φρένου ενδείκνυται για να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας σε μια καμπή «κατόπιν εορτής» και επιτρέπει την διόρθωση λαθών. Βέβαια, απαιτείται και η απαραίτητη προσοχήκαι οπωσδήποτε δεν πρέπει να...τσαρουχώσουμε!
  4. Το «τσεκάρισμα» της ασφάλτου με την μπότα: Ο Rossi και ο Marquez έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο που ακουμπούν στιγμιαία την άσφαλτο με την μπότα, πριν μπουν σε κάποια στροφή: Ελέγχουν, στιγμιαία, την πρόσφυση στην πίστα. Αν και σαφώς αυτή η τεχνική απαιτεί περισσότερι προπόνηση από έναν μέσο αναβάτη, σε σχέση με τις παραπάνω, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη σε καταστάσης αμφίβολης πρόσφυσης. Ένα σύντομο «τσεκ» με την μπότα μας σε ένα οδόστρωμα που δεν ξέρουμε, μπορεί να μας πληροφορήσει εν τάχει για την τριβή που μπορεί να προσφέρει, βοηθώντας μας να κάνουμε τους ανάλογους χειρισμούς.
  5. Τα πόδια σου ως ανάρτηση: Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι κάτι που δουλεύει εξαιρετικά καλά. Στην κακή σε γενικές γραμμές άσφαλτο της χώρας μας, μπορεί κάλλιστα να ποδειχθεί και σωτήριο! Δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε τα πόδια σας ώς ανάρτηση, σηκωθείτε κιόλας λίγο από την σέλα αν χρειαστεί. Θα διαπιστώσετε ότι, σε πολλά σημέια, κερδίζετε σε σταθερότητα, ακόμα δε και σε άνεση, γλιτώνοντας και την ανάρτησή σας από σκληρή δουλειά!