Περίπου το 1995, ο αέρας της αναγέννησης της Benelli φυσούσε ήδη στο γραφείο του Andrea Merloni, ενός νεότατου επιχειρηματία μόλις 28 χρονών, με λατρεία για τις μοτοσυκλέτες.
Προερχόμενος από τον χώρο της βιομηχανίας ηλεκτρικών συσκευών, ο Merloni ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας και αποφάσισε να ρίξει χρόνο και χρήμα, επιδιώκοντας την αναγέννηση της ιστορικής ιταλικής μάρκας. Μετά την παρουσίαση μοντέλων όπως το Adiva και το Pepe, ο Merloni αποφάσισε ότι η Benelli έπρεπε να παρουσιάσει μια supersport μοτοσυκλέτα. Θέλοντας να ανταγωνιστεί την Ducati και να μπει «σφήνα» στην niche αγορά των exotic μοτοσυκλετών, ο Merloni έδωσε το έναυσμα για την δημιουργία της Tornado Tre, μιας μοτοσυκλέτας που, ακόμα και σχεδόν 25 χρόνια μετά, δεν είναι σαν καμία άλλη!
Η Tornado Tre δεν ήταν σαν καμία άλλη μοτοσυκλέτα της εποχής της. Αρχής γενομένης από τον σχεδιασμό, τα… αγνά ιταλικά της γονίδια έπιασαν τόπο, καθώς η εμφάνιση της Tre προκαλούσε σιελόρροια σε μυημένους και μη. H πρώτη της εμφάνιση έγινε το 1999 ως concept και οι αντισυμβατικές γραμμές του τράβηξαν αβίαστα την προσοχή. Ένα από τα πιο ιδιαίτερα στοιχεία της Tornado Tre, όμως, ήταν… τα οπίσθια της: Και αυτό, διότι στην ουρά βρίσκονταν δύο μεγάλα κυκλικά ανοίγματα, με δύο ανεμιστήρες! Κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην μοτοσυκλέτα από τότε, το στοιχείο αυτό ήταν μόνο ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Tornado Tre…
Τέτοιο πίσω μέρος μοτοσυκλέτας δεν έχουμε ξαναδεί. Και ούτε θα ξαναδούμε!
Η Tornado Tre πέρασε στην παραγωγή, αρχικά ως περιορισμένης «κοπής» μοτοσυκλέτα, σε 150 αντίτυπα και σε μια… εξωτική τιμή, που άγγιζε τις 22.500 λίρες Αγγλίας, ένα ποσό ανάλογο με… 45.700 ευρώ σήμερα! Κάτω από το fairing, οι μηχανολογικές λύσεις της Benelli για το Tornado μπορούσαν να προκαλέσουν… nerdgasm σε πιο ψαγμένους αναβάτες. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 140 περίπου ίππων ήταν τοποθετημένος αρκετά μπροστά και το μικρό του πλάτος, έδινε την δυνατότητα για μια στενή σιλουέτα στο Tre. Το ψυγείο του μοτέρ ήταν ένα από τα πιο ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά: Βρισκόταν κάτω από την σέλα και για αυτό τον λόγο, υπήρχαν οι δύο κυκλικές εξαγωγές, με τους ανεμιστήρες, στην ουρά! Αυτή η λύση έδωσε κι άλλα πλεονεκτήματα στην Benelli, όπως βελτίωση της αεροδυναμικής και απομάκρυνση μεγάλων ποσοτήτων θερμότητας από τον χώρο του κινητήρα. Αύξησε την ισχύ της Benelli Tornado Tre με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας. Ξεχωριστό ήταν και το πλαίσιο: Κάνοντας χρήση αεροδιαστημικής τεχνολογίας, η Benelli εξόπλισε το Tornado tre με ένα υβριδικό πλαίσιο ατσαλιού-αλουμινίου, που χρησιμοποιούσε μια… ειδική κόλλα για να στέκεται! Η πρώτη, περιορισμένης παραγωγής έκδοση, εξοπλιζόταν με τροχούς Marchesini, αναρτήσεις Ohlins και τεπόζιτο-φαίρινγκ από ανθρακονήματα! Ήταν μια μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να σε ενθουσιάσει.
Τα όργανα της Tornado Tre συνδύαζαν αναλογικά και ψηφιακά καντράν. Η θέση οδήγησης ήταν ακραία σκυφτή.
Η μοτοσυκλέτα ήταν κατασκευασμένη για την πίστα: Μια ακραία θέση οδήγησης, περιφερειακά από το πάνω ράφι, πλήρης απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Έτσι, απέκτησε γρήγορα οπαδούς που αγαπούσαν την γρήγορη οδήγηση, ενώ το μοναδικό της στυλ την έκανε να ξεχωρίζει όπου και αν πήγαινε. Δυστυχώς, το Tornado Tre βασανίστηκε από κάποια προβλήματα στην αρχή της «καριέρας» του, ενώ η υψηλή του τιμή δεν βοηθούσε τις πωλήσεις. Το 2006, η μοτοσυκλέτα πήρε μια αύξηση κυβισμού, φτάνοντας τα 1.130 κυβικά και ξεπερνώντας τους 160 ίππους.
Όσοι την αγόρασαν, απολαμβάνουν μία από τις πιο ξεχωριστές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών.
Παρά το ότι η Tornado Tre πήρε μέρος και σε αγώνες, οι χαμηλές πωλήσεις παρέμεναν για όλη της την εμπορική ζωή. Αυτός τελικά ήταν και ένας σημαντικός παράγοντας για την διακοπή της παραγωγής της Tornado Tre, στην δεκαετία του 2010. Μια διόλου κακή μοτοσυκλέτα, με αδιαμφισβήτητη προσωπικότητα, η Tornado Tre μπορεί να μην κέρδισε το παιχνίδι των πωλήσεων, όμως εδραιώθηκε ως μια από τις πιο ξεχωριστές επιλογές που μπορεί να κάνει κάποιος, στην αγορά μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτα.