Η Can-Αm θα βγάλει τα 2 ηλεκτρικά μοντέλα της στο δρόμο μέχρι το τέλος του 2024. Τί στοιχεία έχουμε μέχρι τώρα για την απόδοση και γιατί ίσως μας φέρνουν σε μια νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης;
Πριν ένα χρόνο η Can-Am επιβεβαίωσε τα πλάνα της να επιστρέψει στην αγορά μοτοσυκλέτας, με 2 ηλεκτρικά μοντέλα που θα βγαίνανε το 2024.
To pulse και το Origin μοιράζονται τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα της Rotax και το ίδιο πλαίσιο, ενώ και στα 2 θα βρούμε μια έγχρωμη TFT οθόνη, ανεστραμμένο πιρούνι, μονόμπρατσο ψαλίδι και τελική μετάδοση με ιμάντα.
Όσον αφορά την απόδοση και την αυτονομία, η Can-Am έχει τηρήσει σιγή ιχθύος, αλλά τα συνοδευτικά ονόματα στο αρχείο των φωτογραφιών μας δίνουν κάποιες ενδείξεις. Σε αυτές βλέπουμε το όνομα “TNT-MY24-Origin-35kWh”. Το TNT έρχεται από τα μοντέλα της δεκαετίας του `70 της Can-Am και είναι συντομογραφία του Track `n` Trail, όμως η πιο σημαντική πληροφορία είναι το 35kWh.
Αν αυτός ο αριθμός αναφέρεται στο μέγεθος της μπαταρίας, μιλάμε για ένα τεράστιο άλμα στην ηλεκτροκίνηση, καθώς αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη μπαταρία που μπορούμε να βρούμε σε μια Zero είναι ακριβώς κάτω από τα 21kWh, ενώ η Energica Experia έχει ανώτατη χωρητικότητα στα 22,5kWh. Οι Ducati V21L που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE έχουν μπαταρίες 18kWh.
H Can-Am έχει αφήσει ένα μεγάλο κενό χώρου για την μπαταρία, όμως είναι αρκετά δύσκολο να δούμε μια μπαταρία τέτοιου μεγέθους χωρίς να αυξηθεί τραγικά το βάρος. Υπάρχει η πιθανότητα το 35kWh να ήταν αρχικά 35kW και να αναφερόταν στην ισχύ του ηλεκτροκινητήρα (35Kw=47 ίπποι).
Θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε τι από τα 2 ισχύει, αλλά όλα δείχνουν ότι οι νέες Can-Am θα βρίσκονται στους δρόμους στα τέλη του 2024. Αν εκεί αποδειχθεί ότι η Can-Am έχει κάνει ένα τόσο μεγάλο βήμα, μιλάμε για μια νέα εποχή στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.