Πόσο όμως διασφαλιζόμαστε με μόνο την υποκειμενική άποψη ενός μηχανικού στο αν έχει «πάρει» ή πόσο και σε ποιο σημείο είναι στραβή η μοτοσυκλέτα μας. Γιατί ο κάθε πραγματογνώμονας και αυτός υποκειμενικά και χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο ή τον κατάλληλο εξοπλισμό και τις κατάλληλες γνώσεις κρίνει στο εάν η όχι έχει κάποιο πρόβλημα ο σκελετός, το πιρούνι, το ψαλίδι ή το υποπλαίσιο της μοτοσυκλέτας μας; Απλά ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ; Αυτή η προφορική εκτίμηση του διασφαλίζει εμάς; Και αυτό μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο για την ασφάλειά μας? Από την άλλη πλευρά, ο έλεγχος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από το συνεργείο καθώς δεν είναι αυτό το αντικείμενό τους και μπορεί να μην διαθέτουν τις γνώσεις ή τον εξοπλισμό για κάτι τέτοιο. Θα πρέπει να λύσουν και να στείλουν τη μοτοσυκλέτα στην καλύμπρα.
Εμείς όμως μένουμε ξεκρέμαστοι, κινδυνεύουμε και στο τέλος παραλαμβάνουμε επισκευασμένο σωστά υποτίθεται το δίκυκλό μας χωρίς να έχουμε στοιχεία σε τι κατάσταση πραγματικά ήταν όταν το πήγαμε για επισκευή και σε τι κατάσταση είναι όταν το παραλάβουμε. Και ως συνήθως μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Σπανιότατα ίσως από κάποιους.
Εάν είναι σωστή η μοτοσυκλέτα μας και δεν έχει στραβώσει κάτι, οπότε είναι μέσα στις γεωμετρικές αποκλίσεις του κατασκευαστή όλα αυτά τα αποφεύγουμε. Εάν έχει κάποια στρέβλωση οπουδήποτε η μοτοσυκλέτα και είναι εφικτή η επιδιόρθωσή της, τότε πριν την παραλάβουμε και φύγουμε από το οποιοδήποτε κατάστημα απαιτούμε να μας παραδώσουν το έγγραφο που να πιστοποιεί την σωστή αποκατάσταση και μέσα στα όρια που προβλέπει ο κάθε κατασκευαστής. Μόνο έτσι ξέρουμε και είμαστε ασφαλείς και εν γνώσει μας για το πριν και το μετά.
Θα πει κάποιος… «Καλά αν βγει ασύμφορη μια επισκευή, δεν χάνει και το συνεργείο;» Η απάντηση είναι απλή. Όντως χάνει και μπορεί να συμβεί, αλλά αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες και είναι και μονόδρομος όταν δικαιολογημένα συμβαίνει, τις περισσότερες φορές όμως κερδίζει. Αλλά όπως και να έχει χάνουμε εμείς. Είναι λάθος μας να θεωρούμε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θέλουν να πληρώσουν όταν έχουν την ευθύνη. Φυσικά και θέλουν να έχουν ευχαριστημένους πελάτες και ασφαλή οχήματα στην κυκλοφορία.
Πρέπει να γνωρίζουμε εμείς ότι δικαιούμαστε να πάμε σε όποιο συνεργείο επιθυμούμε. Να γνωρίζουμε γραπτώς την κατάσταση γεωμετρικά της μοτοσυκλέτας πριν την παραδώσουμε, αλλά και μετά πριν την παραλάβουμε από το κατάστημα που εμπιστευτήκαμε. Οι περισσότερες αντιπροσωπίες έχουν ειδικό τιμοκατάλογο και παροχές όταν πρόκειται για τρακαρισμένο όχημα με υψηλό κόστος επισκευής προκειμένου να υποστηρίξουν τον πελάτη τους να συνεχίσει να το έχει στην κυκλοφορία.
Αν θεωρείτε ότι σας βοηθήσαμε, σε κάτι που ίσως δεν ξέρατε.Αν πιστεύετε ότι θα βοηθούσε αυτή η ενημέρωση και να βελτιώσει την ασφάλεια των φίλων μας μοτοσυκλετιστών, δεν έχετε παρά να το κοινοποιήσετε, να το διαδώσετε, να το συζητήσετε.
Επίσης, κανένας σοβαρός επαγγελματίας με έκθεση ή συνεργείο δεν θα ρισκάρει να μην σας πουλήσει την μοτοσυκλέτα που επιλέξατε να αγοράσετε από αυτόν και να σας αρνηθεί το πιστοποιητικό ελέγχου. Αν σας αρνηθεί τότε εσείς αποφασίζετε για το τι μπορεί να συμβαίνει και να βγάλετε τα συμπέρασματά σας. Το ίδιο ισχύει και αν ο πωλητής είναι ιδιώτης. Δείτε εδώ 260 ήδη επίσημους συνεργάτες της Motocert που είναι έτοιμοι και γνωρίζουν πώς να σας επισκευάσουν σωστά και να ελέγξουν την μεταχειρισμένη που προτίθεστε να αγοράσετε.
Ολες οι ασφαλιστικες εταιρειες αρχικα κοιταζουν να μειωσουν το κοστος επισκευης,ειτε μειωνοντας την εμπορικη αξια του οχηματος ειτε μειωνοντας το κοστος μεσω τον πραγματογνωμονων και υπευθυνων φακελων. Δεν υπαρχει κανενας νομος που να λεει μειωση στην επισκευη λογω παλαιοτητας. Βαζω τη ζωη μου σε 2 τροχους με τελικη ταχυτητα απο 0-300χλμ και θα ερθει να μου πει ο καθε υπευθυνος φακελου η πραγματογνωμονας οτι δεν μου πληρωνει τον ελεγχο στη μηχανη μου που ειχε εμπλακει σε ατυχημα; Και εαν γινει κατι λογω της μη πιστοποιησης εμενα ποιος θα με καλυψει; Φιλοι μοτοσυκλετιστες απαιτηστε τον ελεγχο της μοτοσυκλετας σας μετα απο ατυχημα. Μην χαριζεται σε κμ ασφαλεια και σε κανενα συνεργειο τη ζωη σας. Ζητηστε εγγραφα που θα πιστοποιουν το οχημα σας ετσι ωστε να τα χρησιμοποιησετε σε τυχον μεταγενεστερη πωληση. Δωστε υπεραξια στο μηχανακι σας. Σας το λεω μεσα απο προσφατη εμπειρια που ειχα με το δικο μου μηχανακι το οποιο μετα απο συγκρουση που ειχα και ενω μου ελεγε το συνεργειο μου οτι ειναι ok τελικα με παροτρυνση και επιμονη δικη μου εκανα το ελεγχο και στο πηρουνι εμπρος και στον σκελετο και το μηχανακι μου ειχε θεμα εμπρος αλλα ηταν εντος των εργοστασιακων τιμων στο σκελετο. Καναμε συμπληρωματικη δηλωση και απαιτησα καινουργια καλαμια και τσιμουχες περα απο τα πλαστικα που ειχαν σπασει. Η ασφαλεια μου ελεγε οτι λογω παλαιοτητας θα πρεπει να πληρωσω κι εγω και οτι ο ελεγχος δεν χρειαζονταν αλλα οταν τους εδωσα τα χαρτια επισημα και τους ειπα οτι θα κινηθω νομικα με πληρωσαν στο ακεραιο. ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ...ΑΠΑΙΤΗΣΤΕ να σας ελεγχουν και να πιστοποιουν τη μηχανη σας.Δεν υπαρχει νομοθεσια για παλαιοτητα..
Υπάρχει μεγάλο κενό στο πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές. Σε δικό μου ατύχημα ο πραγματογνώμονας μου κοστολογούσε το μηχανάκι σύμφωνα με αντίστοιχης χρονολογίας στο car , χωρίς όμως να ξέρει καν, αν τα μηχανάκια που κοιτούσε ήταν και αντίστοιχης κατάστασης με το δικό μου και φυσικά με παζάρευε για τη χειρότερη τιμή
Οι ασφαλιστικές πληρώνουν μέχρι 200 ευρώ μετα αστο καλητερα παλαιότητα αν πάρεις τα μισα είσαι τυχερός