Έκδοση παραγωγής του LXP αναμένεται από την MV Agusta
Τρικύλινδρος 12βάλβιδος 931cc απόδοσης 124 ίππων
Ατσάλινο πλαίσιο χρωμομολυβδαινίου, 240+ κιλά γεμάτη
Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Sachs και φρένα της Brembo
Υπερπλήρης εξοπλισμός και TFTοθόνη 7 ιντσών
Τρικύλινδρος 12βάλβιδος 931cc απόδοσης 124 ίππων
Το πρώτο Adventure της MV Agusta που θα παραχθεί σε 500 μόλις μονάδες δεν θα ονομάζεται τελικά Lucky Explorer αλλά LXP Orioli, ενώ είναι πολύ πιθανό να ακολουθηθεί από μία έκδοση μη περιορισμένης παραγωγής με το όνομα LXP Enduro Veloce κάποια στιγμή μέσα στον χρόνο. Τα σχέδια της εταιρείας σχετικά με αυτή την μοτοσυκλέτα είχαν παρουσιαστεί ήδη από την EICMA του 2021, όμως η πανδημία, τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έπρεπε να αναπτυχθούν για αυτήν αλλά και οι διαδικασίες σύναψης συνεργασίας με την Pierer Mobility (ο όμιλος που ανήκει η KTM) καθυστέρησαν κατά πολύ την ανάπτυξή της. Το όνομα Lucky Explorer είχε δοθεί αρχικά καθώς η MV ήθελε να αναβιώσει το θρυλικό ομώνυμο adventure της Cagiva, όμως λόγω προβλημάτων που αφορούν τα πνευματικά δικαιώματα επιλέχθηκε τελικά το LXP, με την έκδοση περιορισμένης παραγωγής Orioli να αποτίει φόρο τιμής στον Edi Orioli που νίκησε το Rally Dakar 2 φορές την δεκαετία του 1990 καβαλώντας την Cagiva. Η έκδοση παραγωγής που θα ακολουθήσει (πιθανότατα με το όνομα LXP Enduro Veloce αφού το όνομα αυτό εμφανίστηκε καταχωρημένο από την εταιρεία στην αρχή της Αυστραλίας σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα), θα εξοπλίζεται με τον ίδιο τρικύλινδρο, 12βάλβιδο, αερο-ελαιόψυκτο κινητήρα 931cc με 2 επί κεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), που έχει αναπτυχθεί εξ` ολοκλήρου από την MV Agusta, τα έμβολα του οποίου έχουν 81 χλστ διάμετρο και 60,2 χλστ διαδρομή με την υψηλή σχέση συμπίεσης 13,4:1. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 124 ίππων στις 10.000 σαλ και 102 Nm ροπής στις 7.000 σαλ ενώ στο γκάζι συναντάμε Ride By Wire. Υπάρχει φυσικά και Quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη όπως επίσης και μία βαλβίδα εξάτμισης, ενώ η τελική του ταχύτητα λέγεται πως αγγίζει τα 230 χλμ/ω.
Ατσάλινο πλαίσιο χρωμομολυβδαινίου, 240+ κιλά γεμάτη
Όπως και η KTM έτσι και η MV Agusta στο LXP χρησιμοποιεί ένα ατσάλινο πλαίσιο χρωμομολυβδαινίου το οποίο είναι ενισχυμένο με δύο βιδωτούς δοκούς. Το ατσάλινο σωληνωτό υποπλαίσιο αφαιρείται εύκολα ώστε να διευκολύνει τυχόν εργασίες επισκευής. Το ψαλίδι στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας αποτελείται από δύο βραχίονες και είναι από χυτό αλουμίνιο ενώ το μοχλικό του έχει προοδευτική συμπεριφορά. Η MV Agusta αναφέρει στεγνό βάρος 224 κιλών για την LXP Orioli ενώ με το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων γεμάτο το σύνολο θα ξεπερνάει πιθανότατα τα 240 κιλά. Αντιθέτως, στα χαρτιά κατάθεσης στην Αυστραλία αναγράφεται ότι ζυγίζει «μόνο» 236 κιλά γεμάτη, κάτι το οποίο οφείλεται μάλλον στην ολόσωμη εξάτμιση τιτανίου της Termignoni η οποία είναι περίπου 4 κιλά ελαφρύτερη. Παράλληλα τα πρστατευτικά κάγκελα προσδίδουν 6 κιλά ακόμα περίπου, ενώ δεν θα αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού της LXP Enduro Veloce. Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας παίζει καθοριστικό ρόλο για την οδηγική της συμπεριφορά και το μεταξόνιο της LXP στα 1.610 χλστ της προσδίδει περισσότερη σταθερότητα από ότι ευελιξία. Η σέλα μπορεί να ρυθμιστεί καθ` ύψος από τα 870 χλστ στα 850 χλστ ενώ στην έκδοση Enduro Veloce τα νούμερα αυτά θα είναι μικρότερα εφόσον θα εξοπλίζεται και με μικρότερους τροχούς.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Sachs και φρένα της Brembo
Οι αναρτήσεις είναι της Sachs και έχουν διαδρομή 210 χλστ, αναδεικνύοντας τον off-road χαρακτήρα της LXP Orioli, με το ανεστραμμένο πιρούνι να έχει διάμετρο 48 χλστ. Ο χαρακτήρας αυτός ενισχύεται και από την εξόπλιση του μοντέλου με υψηλής ποιότητας ακτινωτούς τροχούς Excel με λάστιχα διαστάσεων 90/90-21 εμπρός και 150/70-18 πίσω. Στην απλή έκδοση Enduro Veloce βέβαια φαίνεται να τοποθετούνται τα πιο συνήθη για αυτή την κατηγορία, λάστιχα διαστάσεων 120/70-19 εμπρός και 170/60-17 πίσω. Στο σύστημα πέδησης της premium αυτής adventure μοτοσυκλέτας, δεν θα μπορούσε να δίνει το παρόν άλλη εταιρεία από την Brembo με monoblock, ακτινικές δαγκάνες Stylema με τέσσερα έμβολα εμπρός σε δύο δίσκους διαμέτρου 320 χλστ και μία διπίστονη δαγκάνα σε δίσκο 265 χλστ πίσω. Το σύστημα εποπτεύεται μονάδα Cornering ABS με IMU της Continental.
Υπερπλήρης εξοπλισμός και TFT οθόνη 7 ιντσών
Όλα τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά δίνουν το παρόν στον πλούσιο εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας αφού διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών υψηλής ευκρίνειας με συνδεσιμότητα, GPS, πλοηγό, Bluetooth, Wi-FI, αντικλεπτικό σύστημα που γνωστοποιεί το στίγμα της μοτοσυκλέτας στον ιδιοκτήτη όπως επίσης και δυνατότητα αλλαγής ρυθμίσεων μέσω εφαρμογής. Παράλληλα, διαθέτει Traction Control με 8 επίπεδα ρύθμισης, Launch Control για αστραπιαίες εκκινήσεις, ρυθμιζόμενο σε 4 επίπεδα φρένο κινητήρα, Cruise Control και Keyless σύστημα. Όλα αυτά είναι στοιχεία του εξοπλισμού της έκδοσης Orioli τα περισσότερα από τα οποία (αν όχι όλα) θα υπάρχουν και στην “απλή” έκδοση Enduro Veloce. Η τιμή της LXP Orioli έχει ανακοινωθεί στα τσουχτερά 30.000 ευρώ και θα αρχίσει την παραγωγή στην άνοιξη αυτού του χρόνου χωρίς μάλιστα να διαθέτει ημι-ενεργητικές αναρτήσεις. Περιλαμβάνει όμως με την αγορά της μία υπογραφή του Orioli και ένα πιστοποιητικό με ένα συλλεκτικό κουτί για τα 500 μοντέλα που θα παραχθούν. Σύμφωνα με την MV Agusta το μοντέλο αποτελεί μία “Luxury All Terrain” μοτοσυκλέτα, χαρακτηρίζεται δηλαδή από την πολυτέλεια. Εξοπλίζεται επίσης με προστατευτικές χούφτες, κάγκελα και επιπλέον προβολάκια ενώ η τιμή της απλής έκδοσης Enduro Veloce θα είναι σίγουρα χαμηλότερη από αυτή της Orioli αλλά το κατά πόσο παραμένει άγνωστο.